kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:55

faye schreef:
Studiefinanciering als lening vind ik dan nog acceptabel. Maar dan betaal je het terug als je stopt of als je afgestudeerd bent. Niks kwijtschelden, je kan ook gaan werken en deeltijd studeren tenslotte. ALs je echt graag wil tenminste.

Dan KBS ook als lening...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:57

Stuffie als lening zou ik ook niet direct tegen zijn. Als je ziet hoe lang sommige er over doen en daarnaast wel tijd hebben in wel heel erg veel lol. Die tijd zouden ze ook nog wat kunnen werken en dan is de schuld een heel stuk kleiner.
(stond pas ook nog een topic van toch? Een meisje die niets of weinig geleend had, die ging samenwonen met een losbollige vriend met erg hoge schuld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:57

De kbs kost veel minder dan stufie, dat ten eerste. Ten tweede is de achterliggende gedachte verschillend. Maar als jij blijft denken dat je rijk wordt van de kbs moet je dat lekker helemaal zelf weten. Dus kbs als lening ook prima, maar wel allebei met marktconforme rente!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:58

_sparta_ schreef:
Stuffie als lening zou ik ook niet direct tegen zijn. Als je ziet hoe lang sommige er over doen en daarnaast wel tijd hebben in wel heel erg veel lol. Die tijd zouden ze ook nog wat kunnen werken en dan is de schuld een heel stuk kleiner.
(stond pas ook nog een topic van toch? Een meisje die niets of weinig geleend had, die ging samenwonen met een losbollige vriend met erg hoge schuld)

K vind het opzich een prima plan. Maar dan ook niet boos worden als mensen naar het buitenland vertrekken omdat ze daar veel meer kunnen verdienen, en dat wel practisch is als je een lening terug moet betalen.

En als ze dan vertrekken, papa en mama KBS terug betalen, want dan hebben we voor niets geinvesteerd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:00

faye schreef:
De kbs kost veel minder dan stufie, dat ten eerste. Ten tweede is de achterliggende gedachte verschillend. Maar als jij blijft denken dat je rijk wordt van de kbs moet je dat lekker helemaal zelf weten. Dus kbs als lening ook prima, maar wel allebei met marktconforme rente!

Kind gebonden budget, gratis zorg, gratis onderwijs. Wat denk je dat dat kost? Ik betwijfel of kinderen minder kosten dan studenten. En als jij blijft denken dat je rijk wordt van de stufi, of dat het haalbaar is om een voltijd studie te doen met een baan ernaast om het te betalen in de tijd die ervoor staat... Lekker zelf weten.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:01

Je hebt ook nog gewoon mensen die werken en die hebben niet de tijd om 26x in hetzelfde toppic te reageren. Ik heb alleen pagina 1 gelezen en de laatste twee. Ik heb namelijk geen burnout en zit niet thuis... ben aan het werk om de luiers etc. van mijn kind te verdienen. :D

Je kan alles naar je eigen hand zetten waarom jij vind dat stufi meer zin heeft dan KBS, maar hoe je het went of keert ik betaal daar ook belastinggeld aan mee.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:02

samantha5 schreef:
Je hebt ook nog gewoon mensen die werken en die hebben niet de tijd om 26x in hetzelfde toppic te reageren. Ik heb alleen pagina 1 gelezen en de laatste twee. Ik heb namelijk geen burnout en zit niet thuis... ben aan het werk om de luiers etc. van mijn kind te verdienen. :D

Je kan alles naar je eigen hand zetten waarom jij vind dat stufi meer zin heeft dan KBS, maar hoe je het went of keert ik betaal daar ook belastinggeld aan mee.

Wat een aannames over andere. of ken jij iedereen hier persoonlijk?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:02

Vjestagirl schreef:
faye schreef:

Kind gebonden budget, gratis zorg, gratis onderwijs. Wat denk je dat dat kost? Ik betwijfel of kinderen minder kosten dan studenten. En als jij blijft denken dat je rijk wordt van de stufi, of dat het haalbaar is om een voltijd studie te doen met een baan ernaast om het te betalen in de tijd die ervoor staat... Lekker zelf weten.

Nou dan kan je dat net zo goed ook afschaffen want ja dat kleine bedrag werkt dan ook niet. Zeg je over kinderbijslag ook. Van die 60 euro in de maand kan ik namelijk ook geen kind onderhouden.

samantha5

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:03

Nou sparta Vjestagirl schrijft dat een aantal pagina's geleden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:04

Vjestagirl schreef:
faye schreef:

tja kinderen kosten minder dan sudenten............:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:04

samantha5 schreef:
Nou sparta Vjestagirl schrijft dat een aantal pagina's geleden

Ik HAD een burnout. Als je echt gelezen had dan had je geweten dat ik ondertussen in Dublin stage loop.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:09

Je kan ook nog eens een burn out krijgen ;)
Maar das weer een andere discussie..

Maar om even ontopic te komen vind ik kinderbijslag echt wel nuttig want er zijn zat mensen die met een baan aan kids beginne maar door omstandigheden na een tijdje toch zonder komen te zitten of het financieel minder krijgen
Laatst bijgewerkt door shilady op 25-03-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:11

hoe kan je nou als student al een burnout hebben............

gaat wat worden in de echte wereld.........

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:11

KiWiKo schreef:

Kzou het niet weten meschien overbestudeert :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:12

samantha5 schreef:
Nou dan kan je dat net zo goed ook afschaffen want ja dat kleine bedrag werkt dan ook niet. Zeg je over kinderbijslag ook. Van die 60 euro in de maand kan ik namelijk ook geen kind onderhouden.

Is geen kleine bijdrage. De €256 die ik per maand krijg is een hele grote bijdrage in mijn studie, en als ik m niet zo krijgen zou ik niet meer kunnen studeren, en met mij een heleboel studenten niet.
Als ouders die €60 niet meer zouden krijgen zou een heel groot gedeelte niet in de problemen komen. Misschien niet meer roken, niet meer merkkleding of niet meer uitgebreidde dagjes weg...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:14

shilady schreef:
KiWiKo schreef:

Kzou het niet weten meschien overbestudeert :P

KiWiKo heeft hierover een pb gehad, en verder gaat het niemand iets aan waarom ik een burnout heb gehad. Feit is dat je ook als student een burnout kunt krijgen.

Terug ontopic

KiWiKo

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:17

Vjestagirl............. als ik je op enige manier integer niet behandeld heb als het zou moeten......... mijn oprechte excuses........

maar misschien wil je in mijn schoenen staan??

graag want dan ben ik ervanaf :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:20

KiWiKo schreef:
Vjestagirl............. als ik je op enige manier integer niet behandeld heb als het zou moeten......... mijn oprechte excuses........

maar misschien wil je in mijn schoenen staan??

graag want dan ben ik ervanaf :)

Nee hoor. Ik heb absoluut geen problemen met je. Totaal niet. Maar ik vind het wel raar dat je je afvraagt hoe een student een burn-out kan krijgen, als je totaal niets van mijn situatie afweet. Maar goed, je hebt op pm waarom ik een burnout heb gehad, en dat is zo geweest, of andere mensen dit nou wel of niet een goede reden vinden.

En ik wil liever niet in jouw schoenen staan om de redenen dat je een eigen bedrijf hebt wat ik absoluut niet wil in een sector waar ik niet meer dan parttime in zou willen werken, je een dochter hebt en honden hebt. Maar ik vind t knap dat je het allemaal zo bij elkaar weet te houden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:21

[/quote]

Kzou het niet weten meschien overbestudeert :P[/quote]

KiWiKo heeft hierover een pb gehad, en verder gaat het niemand iets aan waarom ik een burnout heb gehad. Feit is dat je ook als student een burnout kunt krijgen.

Terug ontopic[/quote]

Ik weet wel dat je als student best onder druk kan staan en veel dingen in een bepaalde periode moet afronden en het bestwel kan frustreren maar zelf ben ik toen gewoon ermee gestopt en das meschien een beetje de reden waarom ik niet een burnout heb gekregen als iets me teveel word dan stop ik gewoon ookal was het zonde van mn opleiding had nog maar een half jaartje gehoeven ;( Heb nog wel last van depressies enzo maarja das weer heel iets anders volgesmij maarja het gaat bij mij momenteel en vorig jaar met pieken en dalen en ik ga gewoon weer beginne met werk of school als ik me beter voel :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:21

Vjestagirl schreef:
Als je er voor kiest om seks te hebben weet je dat het kan gebeuren dat je zwanger wordt, ook al gebruik je bescherming...

Vjestagirl, even een tussendoor vraagje, die even in me opkwam; heb jij eigenlijk zelf wel eens seks??? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:22

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl schreef:
Als je er voor kiest om seks te hebben weet je dat het kan gebeuren dat je zwanger wordt, ook al gebruik je bescherming...

Vjestagirl, even een tussendoor vraagje, die even in me opkwam; heb jij eigenlijk zelf wel eens seks??? :+

Ja. En zoals ik óók al eerder in het topic heb aangegeven: mocht ik zwanger zijn dan laat ik abortus plegen, mocht ik het ontdekken NA de wettelijke periode dan heb ik er al een oplossing voor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:23

Ik vind het ook heel knap van kiwiko dat ze een eigen bedrijf heeft naast haar gezinsleven en diertjes . Denk dat ik het zelf niet aan zou kunnen :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:25

Vjestagirl schreef:

Vjestagirl, even een tussendoor vraagje, die even in me opkwam; heb jij eigenlijk zelf wel eens seks??? :+[/quote]

Ja. En zoals ik óók al eerder in het topic heb aangegeven: mocht ik zwanger zijn dan laat ik abortus plegen, mocht ik het ontdekken NA de wettelijke periode dan heb ik er al een oplossing voor.[/quote]

Helemaal mee eens vjesta
Ik zou het ook laten weghalen als je het niet aan kan geestelijk of kwa portomonee dan houd het gewoon op vind ik

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:29

Citaat:
Als ouders die €60 niet meer zouden krijgen zou een heel groot gedeelte niet in de problemen komen. Misschien niet meer roken, niet meer merkkleding of niet meer uitgebreidde dagjes weg...

Nou laat ik het op mijzelf betrekken, ik rook niet en draag geen merkkleding. Ga wel op vakantie omdat ik daar verdomme de hele jaar voor werk.

Allemachtig wat een bedrag aan stufi zeg! Nou daar kan je een paar kinderen van voorzien! Jij kan mij niet wijsmaken dat jij alleen maar studeert en nooit wat leuks doet dus waarom zouden ouders die geen dagjes weg meer mogen met hun kroost van de Kinderbijslag? Daarnaast loop je nu stage in het buitenland, ook mij kan je niet wijsmaken dat je stage bedrijf de overtocht heeft betaald. Dus je had net zo goed een stage in NL kunnen doen. Dan had je nog wat bijgedragen aan de Nederlanse economie.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:32

Citaat:
Ja. En zoals ik óók al eerder in het topic heb aangegeven: mocht ik zwanger zijn dan laat ik abortus plegen, mocht ik het ontdekken NA de wettelijke periode dan heb ik er al een oplossing voor.

Natuurlijk dan geeft ze het cadeau aan iemand anders, gaat allemaal zo makelijk. Het is net een pop je gooit het weg als je er geen zin meer in hebt, maar dat er leven en gevoel in zit dat weet ze niet. Wacht maar tot je een kindje in je handen hebt dan geef je dat echt niet zomaar weg hoor. :+