Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bulck schreef:Snoevie schreef:nog even over de bijtincidenten: er word geroepen dat het onderzoek bullshit is omdat er meer labradors zijn dan bullen(omdat de labradors met meer bijtincidenten geregistreerd staan)maar het is een procentueel onderzoek geweest,dus aantallen in NL hebben daar niets mee te maken.
en de kaakklem bestaat niet.
bullen hebben wel heel krachtige kaken,maar geen kaakklem.
dat is echt een broodje aap verhaal
Howhow ik heb nergens gezegd dat dat een bullshit onderzoek is, maar zo wat percentages zeggen niets. Dus als jij me een concreet onderzoek kan laten zien, met welke data er toegepast zijn geweest etc, dan kan ik zien wat er achter de cijfers zit en hoe je ze dus moet interpreteren.
Dat van die kaakklem dat heb ik al gezegd dat dat een wat verkeerde benaming is. Maar zo staat het wel bekend onder de mensen.
Mizora schreef:Dat een am.pit bestaat wisten we al. Dan een am.bull niet bestaat waren we ook achter. Dat er geen groot verschil is tussen een am.staff en een am.pit werd ook al gezegt.
De post doelde eigenlijk op het verschil tussen een am.pit en een bull.
bulck schreef:maar als het enkel op gelijke aantallen komt is dat niet representatief en hoe komen ze dan aan die percenten? Want als je voor elk ras bvb 100 incidenten gebruikt, ja dan hebben ze evenveel impact procentueel. Dus correcte procenten zouden dan een resultaat moeten zijn van die bijtincidenten tov het totaal aantal geregistreerde honden. En eigenlijk nog eerst per ras afzonderlijk. En verder spelen hier zeker ook omgevingsfactoren bij, want zoals gezegd de labradors en goldens worden zowieso al gemakkelijk geassiocieerd met een happy family, dus gezinshond en zijn alsdusdanig ook goed vertegenwoordigt. Dus met verhoging op bijtincidenten. maar stel 100 bijtincidenten door een populatie van X duizenden labradors, zou dus tot een lager percentage moeten komen dan bvb cano corso waar je 100 bijtincidenten van hebt en waar er maar 1000 zijn bvb. Dus daarom ben ik best benieuwd naar zo'n onderzoek en wat de gebruikte data zijn en vooral wat ze wilden bewijzen.
edit we zijn wel hard aan het afdwalen![]()