Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 07:37

Dat een am.pit bestaat wisten we al. Dan een am.bull niet bestaat waren we ook achter. Dat er geen groot verschil is tussen een am.staff en een am.pit werd ook al gezegt.
De post doelde eigenlijk op het verschil tussen een am.pit en een bull.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:44

bulck schreef:
Snoevie schreef:
nog even over de bijtincidenten: er word geroepen dat het onderzoek bullshit is omdat er meer labradors zijn dan bullen(omdat de labradors met meer bijtincidenten geregistreerd staan)maar het is een procentueel onderzoek geweest,dus aantallen in NL hebben daar niets mee te maken.

en de kaakklem bestaat niet.
bullen hebben wel heel krachtige kaken,maar geen kaakklem.
dat is echt een broodje aap verhaal

Howhow ik heb nergens gezegd dat dat een bullshit onderzoek is, maar zo wat percentages zeggen niets. Dus als jij me een concreet onderzoek kan laten zien, met welke data er toegepast zijn geweest etc, dan kan ik zien wat er achter de cijfers zit en hoe je ze dus moet interpreteren.

Dat van die kaakklem dat heb ik al gezegd dat dat een wat verkeerde benaming is. Maar zo staat het wel bekend onder de mensen.

oh het was niet een bericht persoonlijk op jou. maar er zijn dus nog steeds mensen die geloven dat een kaakklem werkelijk bestaat.
en ik ben nog steeds druk bezig om dat onderzoek terug te vinden,want ik heb het niet uit mn duim gezogen hoor.
het kwam erop neer dat het aantal bijtincidenten onderzocht is onder gelijke aantallen golden retrievers,pitbulls,en nog een hoop andere rassen dus. als ik m gevonden heb zal ik het hier plaatsen.

slimmerik: bedankt voor je quote over de 'kaakklem'

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:46

maar als het enkel op gelijke aantallen komt is dat niet representatief en hoe komen ze dan aan die percenten? Want als je voor elk ras bvb 100 incidenten gebruikt, ja dan hebben ze evenveel impact procentueel. Dus correcte procenten zouden dan een resultaat moeten zijn van die bijtincidenten tov het totaal aantal geregistreerde honden. En eigenlijk nog eerst per ras afzonderlijk. En verder spelen hier zeker ook omgevingsfactoren bij, want zoals gezegd de labradors en goldens worden zowieso al gemakkelijk geassiocieerd met een happy family, dus gezinshond en zijn alsdusdanig ook goed vertegenwoordigt. Dus met verhoging op bijtincidenten. maar stel 100 bijtincidenten door een populatie van X duizenden labradors, zou dus tot een lager percentage moeten komen dan bvb cano corso waar je 100 bijtincidenten van hebt en waar er maar 1000 zijn bvb. Dus daarom ben ik best benieuwd naar zo'n onderzoek en wat de gebruikte data zijn en vooral wat ze wilden bewijzen.

edit we zijn wel hard aan het afdwalen ;) :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:50

Mizora schreef:
Dat een am.pit bestaat wisten we al. Dan een am.bull niet bestaat waren we ook achter. Dat er geen groot verschil is tussen een am.staff en een am.pit werd ook al gezegt.
De post doelde eigenlijk op het verschil tussen een am.pit en een bull.

Je bedoeld hier geen American Bulldog mee toch? Die bestaat nml wel.
Ik denk dat je een American Bullterriër bedoeld. Handiger als je geen afkortingen gebruikt, dat zorgt voor verwarring.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:57

Nee, ik bedoel inderdaad de american bullterrier. We hadden het op dit moment namelijk niet over de bulldog.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:15

bulck schreef:
maar als het enkel op gelijke aantallen komt is dat niet representatief en hoe komen ze dan aan die percenten? Want als je voor elk ras bvb 100 incidenten gebruikt, ja dan hebben ze evenveel impact procentueel. Dus correcte procenten zouden dan een resultaat moeten zijn van die bijtincidenten tov het totaal aantal geregistreerde honden. En eigenlijk nog eerst per ras afzonderlijk. En verder spelen hier zeker ook omgevingsfactoren bij, want zoals gezegd de labradors en goldens worden zowieso al gemakkelijk geassiocieerd met een happy family, dus gezinshond en zijn alsdusdanig ook goed vertegenwoordigt. Dus met verhoging op bijtincidenten. maar stel 100 bijtincidenten door een populatie van X duizenden labradors, zou dus tot een lager percentage moeten komen dan bvb cano corso waar je 100 bijtincidenten van hebt en waar er maar 1000 zijn bvb. Dus daarom ben ik best benieuwd naar zo'n onderzoek en wat de gebruikte data zijn en vooral wat ze wilden bewijzen.

edit we zijn wel hard aan het afdwalen ;) :+

op zich is het wel representatief,want dan registreer je wel welk ras er 'bijtgrager' is.
het onderzoek was uitgevoerd onder gelijke aantallen labradors,bullen,enz enz.

een labrador was vaker betrokken bij bijtincidenten. alleen als een pitbull bijt is de schade natuurlijk wel groter(overigens stond de pitbull op de op-een-na laatste plek op de lijst(ik ben nog druk zoekende)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:18

Ik heb net degene gesproken van de 3 ambulls...
Het kleine hondje (JR) is niet zo onschuldig als beweert wordt, en ook de vrouw heeft hier een bijdrage aan!

Het is zo gegaan:
Beide partijen moesten door een smalle doorgang. De JR begon te springen en te blaffen en trok zich los en beet de ambull teef op/aan haar oog. De ambulls maakten een hoop kabaal en dreigingen maar er is toen nog niets gebeurd. De vrouw van de JR trok het hondje aan de riem omhoog waardoor de ambulls omhoog sprongen en tegen haar aan schampte. De vrouw is nooit gebeten maar geschampt. Waardoor de vrouw van de ambulls riep dat ze haar hond moest pakken en door moest lopen want de ambull teef had een slipketting en trok zich per ongeluk los. De 2 reuen zijn nooit los geweest.
Hierna is de vrouw van de JR weggegaan en heeft haar JR niet meegenomen. Die liep nog steeds de ambulls uit te dagen. Op een gegeven ogenblik is de JR achter een container ofzo iets gegaan en dacht de vrouw van de ambulls om die container tegen te houden zodat omstanders de JR konden pakken. Echter kwam de JR achter de container uit en kwamen er dus 3 honden op de JR af. De JR ging op haar rug liggen en de ambulls hielden op. De JR gaf zich over en de ambulls zijn daardoor niet doorgegaan. Hondentaal noemen ze dat.

Als de ambulls echt hadden willen bijten was er geen JR meer geweest, deze liep echter de zelfde avond zonder verschrikkelijke wonden alweer over straat.
De ambull heeft nog 2 weken last gehad van zijn oog. De vrouw had alleen een schampwond die net zo goed door een nagel gemaakt kon zijn. Oh en een klein gaatje in haar arm wat waarschijnlijk van haar eigen hondje was toen ze er tussen probeerde te komen. Het was te klein voor de tand van een ambull.

De vrouw van de ambulls vindt het heel erg dat dit gebeurd is maar betreurt het ook dat het verhaal verdraaid is waardoor haar honden in een kwaad daglicht zijn komen te staan.

Ik ken haar honden en weet dat het net opgevoede honden zijn, en zeker niet agressief tegen dieren en mensen zijn.
Deze honden gaan ook naar cursussen en shows en daar tolereren ze dit gedrag niet.

Dit is gewoon een stom voorval geweest en ik hoop dat mensen hier van leren.
Ook kleine hondjes dienen opgevoed te worden!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:20

Snoevie, het is ook zo dat pitbull beten altijd in het nieuws/krant komen maar die van andere rassen niet.
Daardoor lijkt het ook alsof de pit meer bijtincidenten op zijn naam heeft...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:21

EINDELIJK! Dat is waar ik op zat te wachten! :D
Zie je wel dat het ook anders kan lopen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:23

Overigens de vrouw die de 3 ambulls vast had is een vrouw van 63... Mag ook wel aantonen dat het eigenlijk heel brave honden zijn anders had zij ze echt niet kunnen houden. Het is dat de teef zich los wurmde uit haar slipketting.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:24

griebels schreef:
Snoevie, het is ook zo dat pitbull beten altijd in het nieuws/krant komen maar die van andere rassen niet.
Daardoor lijkt het ook alsof de pit meer bijtincidenten op zijn naam heeft...

ja dat is ook waar.

en trouwens goed om ook de andere zijde van het verhaal te lezen!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:24

Dat is nou echt een mooi voorbeeld van een uitgemolken pers bericht :+ Maken ze van alles een dik drama :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:26

ja een verhaal met: 3 pitbulls vallen vrouw en hondje aan bekt natuurlijk wel lekker :P

zo zie je maar dat het dan weleens erg opgeblazen kan zijn.

maargoed,dat doet de media wel vaker toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:35

FIjn om het werkelijke verhaal nu eens echt te mogen horen, bedankt voor je update Griebels.
Helaas weer een stereo verhaal dat mensen met kleine hondjes soms echt werkelijk geen idee hebben wat ze in huis halen.
Ze had beter terug kunnen gaan op het moment dat die drie ambullen dr aan kwamen door een smalle steeg, helemaal als je weet dat je een hondje heb met een grote waffel.
Dit is vragen om problemen, dat de honden niet vals zijn blijkt ook maar weer anders hadden ze dat kreng wel gebeten op het moment dat het zich overgaf.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:48

En toch klopt dit verhaal ook niet helemaal :n
Maar ik hou er over op :D Ben blij dat de JR weer normaal kan lopen na al die weken ...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:50

Hij liep 2 dagen mank...

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:51

griebels schreef:
Hij liep 2 dagen mank...

Niet waar :n Hij is laatst ( moet even mijn berichten op hyves na lezen) terug naar de dierenarts gemoeten.
Heeft nog een spalk gehad en daarna is het beter gegaan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:11

Maar waardoor is dat gekomen? De JR had geen vreselijke bijtwonden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:14

Wss heeft baasje verkeerd opgetild?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:15

xxMACYYY schreef:

Of te hard laten vallen toen de ambulls tegen haar aansprongen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:16

xxMACYYY schreef:

breng me weg _O-

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:16

_O-

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:17

griebels schreef:
xxMACYYY schreef:

Of te hard laten vallen toen de ambulls tegen haar aansprongen

achh :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:32

Tja langs de andere kant, is het ook maar een beetje absurd om iemand van 63 jaar met 3 honden op pad te laten sturen. Want idd als er dan een losgeraakt, sta je daar wel mooi. je hebt maar twee handen, op die leeftijd ook niet de snelste reflexen etc

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:12

Die vrouw van 63 liet elke middag die 3 honden uit... Nooit iets gebeurd.