PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:19

geerke schreef:
ik ze de vergelijking hitler/ wilders ook niet hoor....
(ik zie wel een overeenkomst tussen hondenfokkers en hitler...ze gingen en gaan voor een zuiver ras....)

hitler was boos op de joden omdat het harde werkers waren met vaak succesvolle ondernemingen....zodat de niet joden geen kans kregen zich te ontplooien tijdens de crisis.

Juist! Daarom zijn oproep Rassenkampf statt Klassenkampf! Daarmee wilde hij de Duitse arbeiders aanspreken...!

De vergelijking met de hondenfokker is leuk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:21

geerke schreef:
ik ze de vergelijking hitler/ wilders ook niet hoor....
(ik zie wel een overeenkomst tussen hondenfokkers en hitler...ze gingen en gaan voor een zuiver ras....)

hitler was boos op de joden omdat het harde werkers waren met vaak succesvolle ondernemingen....zodat de niet joden geen kans kregen zich te ontplooien tijdens de crisis.

In dit geval zit de allochtoon op de bank.

Overigens beloofde Hitler dat Duitsland weer groot zou worden, dat ze de knieval na de 2e WO weer te boven zouden komen.....en het grootste denken van de Duitser, die wilde wel.

Duitsers zijn anders dan Nederlanders, zij hebben een andere discipline en dat is moeilijker samen te vatten in dit geheel.

Wilders kan dan wel Hitler vergelijkingen hebben, maar het Nederlandse volk en zeker het gemende Nederlandse volk is te eigenwijs, schreeuwt te hard, is te lui om te dienen, wil graag baasje over baasje spelen, dus een heel volk 1 kant op trekken, gaat hij niet voor elkaar krijgen....wel gaat hij ons imago in het buitenland volkomen verzieken en zal hij de samenleving handen vol geld gaan kosten met zijn ongare plannen en gezwam.......

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:24

vindt het vreselijk dat mensen dit zouden kunnen verbieden!
niemand is hetzelfde en er zijn nu eenmaal mensen dei niet zo vrijzinnig zijn
en nog écht geloven in hun geloof. En moslims zijn hier nu eenmaal nog vrij sterk in,
ik geloof nergens in, ik geloof in mezelf maar mijn vriendje is wél moslim(turks) en zijn familie dus ook,
bij de oudere generatie ja, das waar da vrouw is daar iéts minder in rang dan de man, maar worden zeker niet onderschat!
bij de nieuwere generatie 15-30 jaar ofzo, is dit totaal niet meer.
ik ben samen met een turkse jongen & ik ben vrij om te doen en laten wat ik wil,
ik sta ergens zelfs boven hem. Hij doet alles om me gelukkig te maken en zou me nooit onderschatten
of minder late voelen dan hem omdat hij een man is.
allochtonen worden vaak gewoon over 1 geheel bekeken! maar ze zijn ook mensen hoor die net zoals belgen nederlanders
een voor een anders zijn!
een hoofddoek is voor hun belangrijk, het is voor hun geloof & zoiets kan je iemand toch niet afpakken.
bah! vreselijk net alsof het beesten in een kooi zijn!

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:31

En toch zijn er in Nederland nog genoeg vrouwen die de hoofddoek MOETEN dragen en dit liever zelf niet zouden willen. Zeker de jongere generatie. Heb met verschillende stagiaires gesprekken hierover gehad. Doen ze het niet komen ze het huis niet uit, simpel. En verraders houden ze in de gaten, broertjes, neefjes etc.

En dat vind ik in onze maatschappij in en intriest. Als je er zelf voor kiest, prima! Maar gedwongen worden? Nee, dat past niet in onze cultuur en dat moeten we met zijn allen hoog houden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:32

faye schreef:
En toch zijn er in Nederland nog genoeg vrouwen die de hoofddoek MOETEN dragen en dit liever zelf niet zouden willen. Zeker de jongere generatie. Heb met verschillende stagiaires gesprekken hierover gehad. Doen ze het niet komen ze het huis niet uit, simpel. En verraders houden ze in de gaten, broertjes, neefjes etc.

En dat vind ik in onze maatschappij in en intriest. Als je er zelf voor kiest, prima! Maar gedwongen worden? Nee, dat past niet in onze cultuur en dat moeten we met zijn allen hoog houden.

Maar denk je nu echt dat Wilders uit mededogen voor die meisjes deze onzin bedacht heeft???

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:35

faye schreef:

dan moeten zij er zelf voor opkomen hé ik ken genoeg moslima's die geen hoofddoek dragen omdat ze zelf er nog niet klaar voor zijn of het gewoonweg niet willen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:37

alissaaa schreef:
dan moeten zij er zelf voor opkomen hé ik ken genoeg moslima's die geen hoofddoek dragen omdat ze zelf er nog niet klaar voor zijn of het gewoonweg niet willen.

Hier in Duitsland loopt een proces tegen een man die het niet eens was met de Westerse leefstijl van zijn dochter. De eeuwige discussie ging o.a. om het dragen van een hoofddoek. Hij stak haar neer met een mes terwijl ze lag te slapen op de bank....68 keer...
Laatst bijgewerkt door Adil op 28-02-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:38

geerke schreef:
ik denk dat een burka dragen ook voordelen heeft...je kunt je gewoon de rambam vreten zonder dat de vetrollen te zien zijn...
Zo heeft ieder nadeel z'n voordeel...

Ga zo verder bijlezen, maar vond dit een prachtige uitspraak. Aan de universiteit in (ik geloof Bahrein, maar kan ook ander klein oliestaatje in het M-O zijn ) zijn de studenten verplicht normale kleding onder hun burka/gewaad te dragen. Steeds meer studentes trokken dat ding namelijk over hun pyama aan _O-

Dat vonden ze niet zo respectvol tegenover het academisch onderwijs :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:39

alissaaa schreef:
faye schreef:

Ja das allemaal heel mooi gezegt alleen kunnen ze dan een paar klappen krijgen of uit de familie gezet worden

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:42

Nee sarabande, dat denk ik niet. Ben ook geen fan, verre van.
Maar dat er misstanden zijn is een feit, en daar kun je je ogen voor blijven sluiten of niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:43

er was docu op nederland een een tijdje terug over vrouwen die ondergedoken zitten .......... allemaal met eerwraak te maken, en dan konden die vrouwen er zelf niet eens vaak wat aan doen......

was shocking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:45

Daarom ben ik wel "blij" met Wilders. Onmdat er nu wel discussie is en de ogen van andere politici hopelijk een stukje open gaan. Dat niet alles gedoogd kan en mag worden omdat er teveel vrouwen de dupe zijn van de islam in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:46

Adil18 schreef:
Oh ja, en over dat Hitler pas later extremer werd..Bull...Zoals gezegd: Zijn ideologie stond al heel erg lang vast...Dat het pas in der loop der jaren steeds meer tot uitvoering kwam heeft enkel en alleen daarmee te doen dat hij eerst geliefd moest worden en eerst het alleenzeggenschap zou moeten krijgen, dus eerst macht en populariteit....

Ik vind dit nogal een boute uitspraak eerlijk gezegd. Ik weet niet hoeveel verstand jij van de historische wetenschap hebt, maar er zijn een aantal hele knappe koppen al 60 jaar aan het discussiëren over de vraag of die ideologie al zolang vast stond en die zijn er nog steeds niet uit. Knap dat jij dat wel bent, misschien moet je ze even bellen :D

De 'Ëndlosung' sloeg waarschijnlijk in het begin helemaal niet op de industriële vernieting van de Joden, maar heeft vele varianten gekend, bij heel veel was er (bijna) geen sprake van moord. Zelfs tijdens de Wannsee-conferentie ( 1942 ) zijn de verschillende alternatieven ( naar Palestina, naar Madagaskar, jaja dat hebben ze echt overwogen ) nog besproken.

Even los van of ik de vergelijking met HItler terecht vind, je moet je wel baseren op de juiste info.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:48

faye schreef:
Daarom be ik wel "blij"met Wilders. Onmdat er nu wel discussie is en de ogen van andere politici hopelijk een stukje open gaan. Dat niet alles gedoogd kan en mag worden omdat er teveel vrouwen de dupe zijn van de islam in Nederland.

daat ben ik helemaal met je eens......... ik hoop dat de gevesigde orde iets gaat doen aan hun programma, om zo Wilders uit te schakelen........

blijft de gevestigde orde de arrogante houding aanhouden en de kop in het zand steken, dan gaat Wilders heel veel stemmen krijgen........

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:51

KiWiKo schreef:
blijft de gevestigde orde de arrogante houding aanhouden en de kop in het zand steken, dan gaat Wilders heel veel stemmen krijgen........

Waarin vind jij de gevestigde orde arrogant Kim?

Misschien leid ik aan bedrijfsblindheid, maar de bestuurders waar ik mee werk zijn heel toegankelijk. Heel vaak kunnen dingen niet die mensen willen, gewoon omdat het bijvoorbeeld niet te financieren is, of omdat het tegen de grondwet is.Maar ik heb nog nooit een bestuurder meegemaakt die te beroerd is dat aan mensen uit te leggen.

Ze zullen er absoluut zijn, maar je kan bestuurders net zo goed niet over één kam scheren als moslims ;)

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:52

Jaja, snap ik wel allemaal maar dat betekent niet dat ze allemaal zo zijn? wel dan?
marrokaanse meisjes in mn klas mogen ook gewoon alles, alleen jongens is iet wat moeilijk vlak. ze dragen gewone kleren gaan opstap, ze hebben make up op etc..

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:53

knabbelgirl schreef:
pfff wat zijn we lekker bot...

Tuurlijk in feite is het begonnen met de onderdrukking van de vrouw, maar in vele gevallen is dat lang niet meer zo! En als het daarom niet zou mogen, alsof in Nederland geen vrouwen onderdrukt worden?

Wat mij betreft komt er geen verbod op een hoofddoek, want dan zouden keppeltjes en tulbanden ook verboden moeten worden. Ik vind, dat geloofsuitingen altijd mogen, zolang je een ander er niet mee schaad. Een hoofddoek schaad niemand, maar eerwraak wel. Waarom dan zeuren over hoofddoekjes als er veel ergere dingen gebeuren? Laat ze gewoon hun ding doen :j Met dit verbieden los je zeker de problemen niet op :n

met dit verbieden los je veel problemen op en zo'n verbod zal heus niet altijd blijven staan maar als het de eerste paar jaren staat kunnen de mensen die het verplicht opgelegd worden er tenminste onderuit komen en op die manier kan vrijheid verschaffen voor de nieuwe generatie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:55

omdat de gevestigde orde gewoonweg niet wil luisteren naar wat er nou eigenlijk speelt in Nederland, niet wil luisteren naar onvrede......

en dat kan je maar beperkt doen uiteindelijk :) op een gegeven moment zijn mensen het zat, en dan gaan ze dus proteststemmen uitbrengen op bijvoorbeeld een Wilders :D

Janmaat had 30 jaar geleden gelijke ideeen, echter die kreeg toen geen poot aan de grond omdat er weinig onvrede was.......... Er is nooit enig vermoedde geweest dat hij het uberhaupt boven de 2 zetels zou maken in de kamer :D :D :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:10

KiWiKo schreef:
omdat de gevestigde orde gewoonweg niet wil luisteren naar wat er nou eigenlijk speelt in Nederland, niet wil luisteren naar onvrede......

en dat kan je maar beperkt doen uiteindelijk :) op een gegeven moment zijn mensen het zat, en dan gaan ze dus proteststemmen uitbrengen op bijvoorbeeld een Wilders :D

Janmaat had 30 jaar geleden gelijke ideeen, echter die kreeg toen geen poot aan de grond omdat er weinig onvrede was.......... Er is nooit enig vermoedde geweest dat hij het uberhaupt boven de 2 zetels zou maken in de kamer :D :D :D

Sinds Pim luistert de politiek heel goed naar dit soort geluiden, Wilders is wat dat betreft alleen een na-aper en in die tijd zoals hij zelf zei helemaal niet tegen de Islam etc. Maar de politiek kan niet altijd wat doen. Voor ons is het duidelijk zoals zon groep etters in Zaltbommel.
Pak ze op en zet ze ergens ver weg neer.
Maar dat kan niet de rechters hebben (nog) geen instrumenten om daar wat aan te doen.

Al die uitwassen waar zoveel aandacht aan besteed wordt in de media, lossen niets op met een verbod op hoofddoekjes. Dat heeft Geert alleen verzonnen omdat het zon aandacht oplevert.

En ja die Turkse vrouwen die onder eerwraak gebukt gaan, dat is vreselijk evenals die blanke vrouwen wier kinderen door hun ex vermoord worden omdat hij ze niet aan haar gunt. Moslims daarentegen zullen zelden hun eigen kinderen doden.
Zo heeft ieder volk zijn kruis.

Ik denk dat er wel stevigere wetten tegen ettertjes en lover boys gaan komen, maar niet omdat Geert over hoofddoekjes zeurt, maar omdat de maatschappij het niet meer pikt.

Wat Geert doet is onrust en tweespalt zaaien, daar is niemand buiten hij zelf bij gebaat. Het zou goed zijn als iedereen dat eens inzag.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:10

Yamcha schreef:
Russel: hier in NL zouden we ook wel wat zuiniger op elkaar mogen zijn. Overigens zien mannen (tuurlijk, je hebt overal rotte appels) hun vrouwen in de traditioneel gereformeerde hoek absoluut niet als minderwaardig. Mijn opa en oma zijn streng gereformeerd en mijn opa droeg mijn oma op handen, deed de boodschappen voor haar (ook het maandverband!), zorgde dat er zoveel binnenkwam dat ze niet hoefde te werken, alleen maar in huis, en probeerde haar alles te geven wat haar hartje begeerde......
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, dat moet je denk ik ook niet willen. Ze zijn wel gelijkwaardig. Maar een vrouw is van nature over het algemeen zorgzamer, hoewel ik ook heel zorgzame mannnen ken. Mannen willen ook graag beschermen, en de deur openhouden, en zorgen dat er geld binnenkomt....
Mijn man zou erg beledigd zijn als ik de tassen zou dragen, hij vindt dat zijn taak. Ik werk omdat ik dat wil, niet omdat het strikt noodzakelijk is. Wij zijn niet gelijk. Ik heb andere punten waarop ik sterk ben dan hij, en het is goed om dat in te zien, en dat in elkaar te waarderen. Hij is degene die goed is in plannen en organiseren, ik breng de rust bij hem terug, zet er de rem soms op, en soms geef ik hem een skup onder zijn kont.
Maar ik zal hem nooit op dingen wijzen waar anderen bij zijn, ik vind dat zelf erg vervelend en vernederend, hij doet dat ook niet bij mij.
Wij zijn zeker gelijkwaardig, maar niet gelijk en dat is maar goed ook.

Thanks, jij bespaart mij een halve muisarm :D Echt... precies wat ik wilde schrijven :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:15

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Sinds Pim luistert de politiek heel goed naar dit soort geluiden, Wilders is wat dat betreft alleen een na-aper en in die tijd zoals hij zelf zei helemaal niet tegen de Islam etc. Maar de politiek kan niet altijd wat doen. Voor ons is het duidelijk zoals zon groep etters in Zaltbommel.
Pak ze op en zet ze ergens ver weg neer.
Maar dat kan niet de rechters hebben (nog) geen instrumenten om daar wat aan te doen.

Al die uitwassen waar zoveel aandacht aan besteed wordt in de media, lossen niets op met een verbod op hoofddoekjes. Dat heeft Geert alleen verzonnen omdat het zon aandacht oplevert.

En ja die Turkse vrouwen die onder eerwraak gebukt gaan, dat is vreselijk evenals die blanke vrouwen wier kinderen door hun ex vermoord worden omdat hij ze niet aan haar gunt. Moslims daarentegen zullen zelden hun eigen kinderen doden.
Zo heeft ieder volk zijn kruis.

Ik denk dat er wel stevigere wetten tegen ettertjes en lover boys gaan komen, maar niet omdat Geert over hoofddoekjes zeurt, maar omdat de maatschappij het niet meer pikt.

Wat Geert doet is onrust en tweespalt zaaien, daar is niemand buiten hij zelf bij gebaat. Het zou goed zijn als iedereen dat eens inzag.

Waarom laat de gevestigde orde dan niet blijken dat ze bezig willen dit soort misstanden op te lossen........

Het is alleen jammer dat de gevestigde orde pas wakker word als er de dreiging komt dat ene Wilders met dat belachelijke kapsel hun van hun heilige troontje af zou kunnen stoten........

en dat dus diezelfde Wilders uberhaupt de kans krijgt om tweespalt te zaaien.......... had de gevestigde orde geluisterd naar het volk, geleerd van Fortuyn......... dan had heel Wilders helemaal niet zover gekomen!

en als Moslims zelf hun eerwraak ideeen aangepast hadden naar onze westerse levensstijl, had dat ook geen issue geweest........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:20

KiWiKo schreef:
Waarom laat de gevestigde orde dan niet blijken dat ze bezig willen dit soort misstanden op te lossen........

Omdat je elk bewijs van het tegendeel vooral niet wilt zien? Omdat het niet in de Telegraaf komt? Omdat het een stuk beter verkoopt om relletjes te schoppen?
De initiatieven zijn er genoeg. Meestal kleinschalig en weinig spectaculair. Gewoon, kleine stapjes. Fietsles en taalles, zodat de vrouwen meer zelf op stap kan. Luisterend oor, gewoon praten, etc. Die dingen zijn er al lang, ze werken ook, maar ze maken niet binnen 3 jaar de wereld anders. En dan scoort het niet, wordt het weer wegbezuinigd, klinken de grote woorden ineens beter...

Dat is niet de fout van Wilders en niet van de gevestigde orde, maar misschien wel van onze samenleving die heel veel dingen niet wil zien, en gefocust blijft op een paar refreintjes die ze eindeloos voor zichzelf herhalen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:21

Zesiram schreef:
Adil18 schreef:
Oh ja, en over dat Hitler pas later extremer werd..Bull...Zoals gezegd: Zijn ideologie stond al heel erg lang vast...Dat het pas in der loop der jaren steeds meer tot uitvoering kwam heeft enkel en alleen daarmee te doen dat hij eerst geliefd moest worden en eerst het alleenzeggenschap zou moeten krijgen, dus eerst macht en populariteit....

Ik vind dit nogal een boute uitspraak eerlijk gezegd. Ik weet niet hoeveel verstand jij van de historische wetenschap hebt, maar er zijn een aantal hele knappe koppen al 60 jaar aan het discussiëren over de vraag of die ideologie al zolang vast stond en die zijn er nog steeds niet uit. Knap dat jij dat wel bent, misschien moet je ze even bellen :D

Knap hoor, reageren op mijn eerste gedeelte van de post, maar niet het hele gedeelte waarin ik alles toelicht...! Het is namelijk WEL bewezen dat de ideologie van Hitler vastlag. Het enige waar veel historische wetenschappers over debateren is de enorme verandering in zijn visie van 1919 tot 1924, waar hij 'Mein Kampf' schreef. In die jaren is hij zeer extreem geworden...

Zesiram schreef:
De 'Ëndlosung' sloeg waarschijnlijk in het begin helemaal niet op de industriële vernieting van de Joden, maar heeft vele varianten gekend, bij heel veel was er (bijna) geen sprake van moord. Zelfs tijdens de Wannsee-conferentie ( 1942 ) zijn de verschillende alternatieven ( naar Palestina, naar Madagaskar, jaja dat hebben ze echt overwogen ) nog besproken.

Eh, dat heb je helemaal fout! Hitler pleitte voor de uitrotting van het Joodse ras (en het Marxismus) in zijn "Endlösung"! De tijd van de systematische uitrotting van 1941 tot 1945 van Joden wordt namelijk omschreven met het begrip: Endlösung der Judenfrage. In 1881 al aangezet door Dühring in een schriftstuk waain hij al sprak van "endgültige Lösung der Judenfrage" en verder omschreven in 'Mein Kampf' door Adolf Hitler, onder andere op basis van de gedachtes van Dühring.

De Duitsers hadden Polen al en in 1941, toen de Sowjetunie aangevallen werd, begon het systematisch moorden van Joden door de SS en de Wehrmacht. De Partisanenkrieg maakte het Hitler mogelijk die te doden die zich tegen hem stelden.

De alternatieven waarover je het hebt waren Siberie en Madagaskar. En dit was allemaal "schone schijn". Toen deze "alternatieven" namelijk besproken werden, al op 21 juli 1941 voor de eerste keer (!!!), had Hilter al op 16 juli in hetzelfde jaar al aanwijzingen gegeven, zoals ik hierboven zei, dat hij de de functie van deze oorlog wilde benutten om Joden te doden. Dit droeg ertoe bij dat de SD e.a. groepen toenemend sowjetische Joden doodden.

Zesiram schreef:
Even los van of ik de vergelijking met HItler terecht vind, je moet je wel baseren op de juiste info.

Ik vind het fukcing irritant dat mijn kennis van de geschiedenis continu in vraag gesteld wordt door meerdere bokkers terwijl ik de enige ben die een duidelijke schets weergeeft waarom ik vind dat men Hitler niet met Wilders kan vergelijken en daarbij uitvoerig in ga op de ideologie van Hitler (die geenzins die van Wilders is). En mijn kennis zou dan niet goed zijn? Neuh, weet je, die boeken die ik heb moeten lezen voor mijn studie hebben het allemaal fout :Y)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:24

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

Omdat je elk bewijs van het tegendeel vooral niet wilt zien? Omdat het niet in de Telegraaf komt? Omdat het een stuk beter verkoopt om relletjes te schoppen?
De initiatieven zijn er genoeg. Meestal kleinschalig en weinig spectaculair. Gewoon, kleine stapjes. Fietsles en taalles, zodat de vrouwen meer zelf op stap kan. Luisterend oor, gewoon praten, etc. Die dingen zijn er al lang, ze werken ook, maar ze maken niet binnen 3 jaar de wereld anders. En dan scoort het niet, wordt het weer wegbezuinigd, klinken de grote woorden ineens beter...

Dat is niet de fout van Wilders en niet van de gevestigde orde, maar misschien wel van onze samenleving die heel veel dingen niet wil zien, en gefocust blijft op een paar refreintjes die ze eindeloos voor zichzelf herhalen.

misschien ShadowO is het verstandiger om je eerste aanval op mij af te maken voordat je een nieuwe begint :D

Jij impliceerd dus dat het gevoel wat de Wilders stemmers hebben niks te maken heeft met politiek? Zowel niet met de gevestigde orde, als met Wilders???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:24

KiWiKo schreef:

Het is alleen jammer dat de gevestigde orde pas wakker word als er de dreiging komt dat ene Wilders met dat belachelijke kapsel hun van hun heilige troontje af zou kunnen stoten........

en dat dus diezelfde Wilders uberhaupt de kans krijgt om tweespalt te zaaien.......... had de gevestigde orde geluisterd naar het volk, geleerd van Fortuyn......... dan had heel Wilders helemaal niet zover gekomen!

en als Moslims zelf hun eerwraak ideeen aangepast hadden naar onze westerse levensstijl, had dat ook geen issue geweest........

Kim ik krijg niet altijd de indruk dat jij de politiek en mensen die dat in de media uitleggen echt volgt. Waarom denk je dat Wilders zoiets totaal irrelevants als hoofddoekjes aanvalt???
Ik geef je een antwoord, omdat politiek, politie en justitie, samen met buurtwerkers en buurtpolitici , vaak uit de eigen gemeenschap zich op grote schaal hier mee bezig houden.
Er zijn hele documentaires op TV over wijken die voorheen gebukt gingen onder overlast en vervuiling waar de mensen nu prettig wonen. Er zijn discussie programma's waar mensen uit verschillende groeperingen hun situaties uitleggen en toelichten.
Maar als je alleen maar naar de kankeraars wil luisteren heeft Wilders altijd gelijk en het leger van mensen die met hun ziel en zaligheid met deze problemen bezig zijn zet je voor Jan met de korte achternaam.