Alves schreef:Op het moment verdoet de overheid in mijn ogen de burgers hun tijd, geld en plek.
Er wordt getracht criminelen weer op het rechte pad te krijgen dmv TBS, programma's die ze kunnen volgen, opleidingen, hun de zin van het leven te laten zien en een toekomst aanreiken? Schei toch uit!
Een mens paars, groen, zwart, wit die het in zijn hersens haalt om een ander van het leven te beroven (zowel dmv moord, verkrachting, zieke daden, ernstige berovingen) heeft in mijn ogen weinig rechten meer.
Het in staat zijn tot zulke daden zegt voor mij genoeg, wanneer een persoon zichzelf tot zulke vergrijpen instaat acht, bestempel ik juist diegene als onmenselijk. De waarde van burgers wordt hiermee niet naar beneden gehaald, de burgers worden juist beschermd en met zo een beleid wordt er tenminste wel gekeken naar wat een mens waard is! Ik wil geen kans lopen dat ik, iemand die ik lief heb of zelfs een volslagen vreemde wordt vermoord, omdat de overheid wilde trachtte een psychopaat weer in de maatschappij te krijgen.
Blijkbaar hebben wij echt een totaal verschillende mening. Je kunt geen rechten van mensen afnemen!
Zelfs niet als zij (misschien) verkeerde dingen gedaan hebben.. Want daar zijn ze dan nog niet eens zeker van!
Ik ben het daarnaast wel met je eens dat het systeem nu niet werkt, maar dit voorgestelde ook niet.
Er moet dus gezocht worden naar een andere manier om met criminelen om te gaan.. Verhoging staat niet gelijk aan verbetering.
En het uitzetten van allochtonen die zich niet gedragen, neigt toch wel erg richting discriminatie...
Dan zou je alle Nederlanders die zich niet kunnen gedragen ook maar het land uitzetten!
Misschien dat Palm Invest dan toch nog iets goeds heeft gedaan.. Mooie eilandjes om ze heen te sturen