Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hyppolyte schreef:Ja, maar iemand die niet tussen de leuninkjes past, neemt niet meteen ook 2 stoelen in, maar die zit wel prettiger met die dingen omhoog. Die moet dus ook extra gaan betalen, terwijl er verder niemand gehinderd wordt.
Vjestagirl schreef:Ik snap niet dat jij geen begrip op kunt brengen voor iemand die 12 uur lang maar 1/2 stoel kan gebruiken omdat de andere helft bezet wordt door zijn/haar buur man/vrouw.
Toekie schreef:En ten vijfde vind ik het nodig hebben van een tweede stoel, in zeker zin ook een keuze![]()
Noah2006 schreef:Dat valt erg mee hoor Kiwiko ik heb zelf maat 40 en heb heel veel ruimte op die stoelen. Er zijn zelfs mensen die zo dik zijn dat hun buik de stoel ervoor raakt. Mensen voor hun kunnen dus ook niet naar achter, mensen naast hen zitten klem.
Het gewicht telt voor 2 personen, en dat is ook extra balast voor het vliegtuig. Ik snap het best.
Menino schreef:Toekie schreef:En ten vijfde vind ik het nodig hebben van een tweede stoel, in zeker zin ook een keuze![]()
zucht...
Obesitas is een gevolg, geen keuze. Mensen stoppen over het algemeen geen eten in hun mond onder het mom van 'hahahaha lekker etenWord ik wel erg dik van, pas ik dalijk niet meer in mn vliegtuigstoeltje maar who caresss!' .
daarnaast.... Wat is een 2e stoel 'nodig' hebben. Als je (wat) krapper tussen de leuningen zit, dan zit je er alsnog tussen en is een 2e stoel dus geen noodzaak om vervoerd te kunnen worden....
Menino schreef:daarnaast.... Wat is een 2e stoel 'nodig' hebben. Als je (wat) krapper tussen de leuningen zit, dan zit je er alsnog tussen en is een 2e stoel dus geen noodzaak om vervoerd te kunnen worden....
Menino schreef:ja, en wat nu als je familie in Amerika hebt wonen,
of een kennis van je in amerika zit wordt onverwacht ziek..
of...
Ik vind dat vervoer iig voor iedereen toegankelijk moet zijn....
Menino schreef:Vjestagirl schreef:Ik snap niet dat jij geen begrip op kunt brengen voor iemand die 12 uur lang maar 1/2 stoel kan gebruiken omdat de andere helft bezet wordt door zijn/haar buur man/vrouw.
maar daar gaat het toch niet om?
Jij betaalt je vliegticket om van Nederland naar land X te kunnen komen, en de vliegtuigmaatschappij garandeert daarbij dat dat gebeurt, het garandeert geen comfort. Of vind je dat ze vieze, stinkende, lelijke, te-veel-parfumdragende, kotsende mensen ook maar moeten weigeren omdat dat ten kosten gaat van jouw comfort?
Als jij gegarandeert een goede comfortabele plek wil hebben moet je businessclass vliegen...... Dan betaal je voor comfort, dan heb je recht van spreken vind ikAls jij economy vliegt weet je dat je mss niet zo lekker zit...
Net zoals dat je ook weet dat het wel eens voorkomt dat je moet staan ipv zitten in de bus, is ook minder comfortabel.
veiligheid vind ik dan weer het enige goede argument, want veiligheid moet altijd gehandhaafd zijn vind ik.. Maar ik vraag me af in hoeverre zware mensen echt een gevaar zijn voor de veiligheid.. Daar kan ik niets over zeggen
Menino schreef:Als jij gegarandeert een goede comfortabele plek wil hebben moet je businessclass vliegen...... Dan betaal je voor comfort, dan heb je recht van spreken vind ikAls jij economy vliegt weet je dat je mss niet zo lekker zit...
Net zoals dat je ook weet dat het wel eens voorkomt dat je moet staan ipv zitten in de bus, is ook minder comfortabel.
Misser schreef:Waren zou een 'dik' iemand meer recht hebben op comfort tijdens een vlucht dan ik? Dat betekent dus dat ik met een ander z'n probleem opgezadeld word?
Wat mij trouwens opvalt in dit topic is dat er over het algemeen wordt geklaagd over te weinig ruimte. Maar veroorzaken we dat niet zelf door steeds maar goekoper te willen vliegen?
Menino schreef:Misser schreef:Waren zou een 'dik' iemand meer recht hebben op comfort tijdens een vlucht dan ik? Dat betekent dus dat ik met een ander z'n probleem opgezadeld word?
Wat mij trouwens opvalt in dit topic is dat er over het algemeen wordt geklaagd over te weinig ruimte. Maar veroorzaken we dat niet zelf door steeds maar goekoper te willen vliegen?
volgens mij wil een dik iemand helemaal niet extra comfortVolgens mij heeft zo iemand niet veel keuze, en zit diegene net zo oncomfortabel als jij als 2 mensen tegen hem aan gepropt zitten.
En je betaalt voor een plek, maar wie zegt dat je ook betaalt voor comfortabele plek... Denk dat je in de eerste plaats gewoon voor vervoer betaalt....
Vjestagirl schreef:Menino schreef:Als jij gegarandeert een goede comfortabele plek wil hebben moet je businessclass vliegen...... Dan betaal je voor comfort, dan heb je recht van spreken vind ikAls jij economy vliegt weet je dat je mss niet zo lekker zit...
Dus als jij naar een eetcafe gaat dan moet het kunnen dat ik de helft van jouw maaltijd van je bord afhaal terwijl je bord onderweg is naar jou toe. En als jij er dan wat van zegt, krijg je te horen dat ik ziek ben en medicijnen slik waardoor ik zooooo veel honger heb... Want als je echt wil krijgen waar je voor betaald, dan moet je maar naar een 5 sterren restaurant gaan.
zap schreef:Menino schreef:
volgens mij wil een dik iemand helemaal niet extra comfortVolgens mij heeft zo iemand niet veel keuze, en zit diegene net zo oncomfortabel als jij als 2 mensen tegen hem aan gepropt zitten.
En je betaalt voor een plek, maar wie zegt dat je ook betaalt voor comfortabele plek... Denk dat je in de eerste plaats gewoon voor vervoer betaalt....
Het gaat toch helemaal niet om comfort? Het gaat gewoon om te kunnen zitten op je eigen stoel
Menino schreef:Vjestagirl schreef:Dus als jij naar een eetcafe gaat dan moet het kunnen dat ik de helft van jouw maaltijd van je bord afhaal terwijl je bord onderweg is naar jou toe. En als jij er dan wat van zegt, krijg je te horen dat ik ziek ben en medicijnen slik waardoor ik zooooo veel honger heb... Want als je echt wil krijgen waar je voor betaald, dan moet je maar naar een 5 sterren restaurant gaan.
nee, tuurlijk niet...
Iemands bord leeg willen halen is een drift die je 1x dient te onderdrukken als je gewoon een normaal sociaal persoon wil zijn.
Op het moment dat je gaat vliegen zijn er weinig 'driften' te onderdrukken, want als jij op de dag dat je gaat vliegen niets eet, dan pas je nog steeds niet in je stoel.
Obesitas is het gevolg van een structureel gedragsprobleem; dat is dus wel een iets moeilijkere zaak dan eenmalig de behoefte hebt om een bord van iemand anders op te eten. Dan ga je gewoon thuis eten en je eigen porties bepalen