KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:38

Er gaat dan zeker een stuk bil op jouw stoel zitten. Lekker comfi.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:40

Die leuningen zitten erg laag, dus die prikken al gauw in je heupen, dus nee, dan neem je ook niet meteen een deel van de andere stoel in.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:55

hyppolyte schreef:
Ja, maar iemand die niet tussen de leuninkjes past, neemt niet meteen ook 2 stoelen in, maar die zit wel prettiger met die dingen omhoog. Die moet dus ook extra gaan betalen, terwijl er verder niemand gehinderd wordt.

Nou ja, de buurman/vrouw wordt dus gehinderd. Zitten op een stoel met de leuningen omhoog is niet erg comfortabel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:00

de stoelen zijn al een drama als je een gewoon maatje 40 hebt :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:03

Nee idd en bovendien wordt je toch tegen elkaar aangeduwd. En zou ik weer op een halve stoel zitten. Gebeurt me ook vaak in de trein, erg irri. Ik ga dan ergens anders zitten. Ik betaal volle pond voor halve plek.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:45

Dat valt erg mee hoor Kiwiko ik heb zelf maat 40 en heb heel veel ruimte op die stoelen. Er zijn zelfs mensen die zo dik zijn dat hun buik de stoel ervoor raakt. Mensen voor hun kunnen dus ook niet naar achter, mensen naast hen zitten klem.
Het gewicht telt voor 2 personen, en dat is ook extra balast voor het vliegtuig. Ik snap het best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:31

Vjestagirl schreef:
Ik snap niet dat jij geen begrip op kunt brengen voor iemand die 12 uur lang maar 1/2 stoel kan gebruiken omdat de andere helft bezet wordt door zijn/haar buur man/vrouw.

maar daar gaat het toch niet om?

Jij betaalt je vliegticket om van Nederland naar land X te kunnen komen, en de vliegtuigmaatschappij garandeert daarbij dat dat gebeurt, het garandeert geen comfort. Of vind je dat ze vieze, stinkende, lelijke, te-veel-parfumdragende, kotsende mensen ook maar moeten weigeren omdat dat ten kosten gaat van jouw comfort?

Als jij gegarandeert een goede comfortabele plek wil hebben moet je businessclass vliegen...... Dan betaal je voor comfort, dan heb je recht van spreken vind ik :) Als jij economy vliegt weet je dat je mss niet zo lekker zit...
Net zoals dat je ook weet dat het wel eens voorkomt dat je moet staan ipv zitten in de bus, is ook minder comfortabel.

veiligheid vind ik dan weer het enige goede argument, want veiligheid moet altijd gehandhaafd zijn vind ik.. Maar ik vraag me af in hoeverre zware mensen echt een gevaar zijn voor de veiligheid.. Daar kan ik niets over zeggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:39

Toekie schreef:
En ten vijfde vind ik het nodig hebben van een tweede stoel, in zeker zin ook een keuze

:P ;)

zucht...
Obesitas is een gevolg, geen keuze. Mensen stoppen over het algemeen geen eten in hun mond onder het mom van 'hahahaha lekker eten :9 Word ik wel erg dik van, pas ik dalijk niet meer in mn vliegtuigstoeltje maar who caresss!' .

daarnaast.... Wat is een 2e stoel 'nodig' hebben. Als je (wat) krapper tussen de leuningen zit, dan zit je er alsnog tussen en is een 2e stoel dus geen noodzaak om vervoerd te kunnen worden....

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:41

Noah2006 schreef:
Dat valt erg mee hoor Kiwiko ik heb zelf maat 40 en heb heel veel ruimte op die stoelen. Er zijn zelfs mensen die zo dik zijn dat hun buik de stoel ervoor raakt. Mensen voor hun kunnen dus ook niet naar achter, mensen naast hen zitten klem.
Het gewicht telt voor 2 personen, en dat is ook extra balast voor het vliegtuig. Ik snap het best.

vooral dat laatste vind ik persoonlijk een goede reden.
ik weeg met mijn bagage van 20 kilo samen 80 kilo,
veel mensen op een vliegtuig wegen pakken meer,
maar oh wee als ik een halve kilo teveel bagage mee heb...
zeker mensen die meer dan 100 kilo wegen én de plaats van hun buur innemen moeten in mijn ogen verplicht worden bij te betalen...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:43

Menino schreef:
Toekie schreef:
En ten vijfde vind ik het nodig hebben van een tweede stoel, in zeker zin ook een keuze

:P ;)

zucht...
Obesitas is een gevolg, geen keuze. Mensen stoppen over het algemeen geen eten in hun mond onder het mom van 'hahahaha lekker eten :9 Word ik wel erg dik van, pas ik dalijk niet meer in mn vliegtuigstoeltje maar who caresss!' .

daarnaast.... Wat is een 2e stoel 'nodig' hebben. Als je (wat) krapper tussen de leuningen zit, dan zit je er alsnog tussen en is een 2e stoel dus geen noodzaak om vervoerd te kunnen worden....

obesitas is vaak het gevolg van mensen die wel de keuze maken om niet gezond te eten,
let op mijn woorden, ik zeg niet ALTIJD...
en krapper tussen de leuningen houdt vaak in dat je je buur zijn plaats inneemt...
het gaat niet alleen om 'vervoerd' worden, als slanke betaal je ook voor een hele plek...
die behoor je dus gewoon te krijgen, punt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:55

Waren zou een 'dik' iemand meer recht hebben op comfort tijdens een vlucht dan ik? Dat betekent dus dat ik met een ander z'n probleem opgezadeld word?

Wat mij trouwens opvalt in dit topic is dat er over het algemeen wordt geklaagd over te weinig ruimte. Maar veroorzaken we dat niet zelf door steeds maar goekoper te willen vliegen?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:15

Helemaal mee eens Misser!
Ik heb zelf 13 jaar bij KLM rondgelopen (vroegah) en kunnen volgen hoe vliegen steeds meer openbaar vervoer is geworden. Daar is niks mis mee, maar verwacht dan geen luxe meer.
Maar even serieus, toen was er al regelmatig gedoe over te dikke passagiers die eigenlijk niet in hun stoel passen. Samen met het cabinepersoneel probeerden we dan toch een plek te vinden waar iedereen tevreden mee was.
Ik heb op een intercontinentale vlucht eens het ´genoegen´mogen smaken naast zo´n passagier terecht te komen.
Nu betaalde ik bijna niets voor die plaats, dus geen gezeur, ik heb vrijwel de hele vlucht achterin bij mijn collega´s rondgehangen.

Ik heb graag en veel van mijn voordeel gebruik gemaakt, maar het maakt een groot verschil om naast een ´gewone´ stinkende, dronken of anderszins onaangename passagier te zitten, of naast een passagier die je gewoon wegdrukt met zijn/haar enorme lijf.
Nu ik alweer een hele tijd de volle mep voor mijn tickets betaal, zou ik er denk ik ook wel stennis over maken wanneer ik zoveel ruimte in moet leveren want daar komt het wel op neer.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:53

Menino schreef:

Prima toch, dan hoef je ook geen tweede stoel te betalen! Overigens gaat het niet eens zozeer over heupen/billen, maar wat dacht je van de bovenkant? Lekker hoor je geen kant op kunnen bewegen omdat je bij elke beweging tegen het bovenlijf van een ander zit. En die leuningen blijven echt wel de hele vlucht naar beneden......

Menino schreef:
ja, en wat nu als je familie in Amerika hebt wonen,
of een kennis van je in amerika zit wordt onverwacht ziek..
of...
Ik vind dat vervoer iig voor iedereen toegankelijk moet zijn....

Dat is het niet en dat zal het ook nooit worden :). Er zijn zat mensen die het gewoonweg niet kunnen betalen, dat is imo ook een vorm van niet-toegankelijk zijn :). Dikke mensen kunnen wel mee, maar moeten meer betalen. Kunnen ze dat niet betalen dan is dat net zo 'erg' als mensen die een gewone vlucht al niet kunnen betalen :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:57

Menino schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik snap niet dat jij geen begrip op kunt brengen voor iemand die 12 uur lang maar 1/2 stoel kan gebruiken omdat de andere helft bezet wordt door zijn/haar buur man/vrouw.

maar daar gaat het toch niet om?

Jij betaalt je vliegticket om van Nederland naar land X te kunnen komen, en de vliegtuigmaatschappij garandeert daarbij dat dat gebeurt, het garandeert geen comfort. Of vind je dat ze vieze, stinkende, lelijke, te-veel-parfumdragende, kotsende mensen ook maar moeten weigeren omdat dat ten kosten gaat van jouw comfort?

Als jij gegarandeert een goede comfortabele plek wil hebben moet je businessclass vliegen...... Dan betaal je voor comfort, dan heb je recht van spreken vind ik :) Als jij economy vliegt weet je dat je mss niet zo lekker zit...
Net zoals dat je ook weet dat het wel eens voorkomt dat je moet staan ipv zitten in de bus, is ook minder comfortabel.

veiligheid vind ik dan weer het enige goede argument, want veiligheid moet altijd gehandhaafd zijn vind ik.. Maar ik vraag me af in hoeverre zware mensen echt een gevaar zijn voor de veiligheid.. Daar kan ik niets over zeggen :)

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit echt gewoon onzin. Als je economy-class vliegt moet je het maar accepteren dat je misschien niet zo lekker zit? Ja, de stoelen zijn klein, ja alles is krap... maar dat wil toch niet zeggen dat je dan ook maar moet accepteren dat je niet fatsoenlijk in je eigen stoel kan zitten?

Ik vind het een beetje omgedraaide wereld om maar te zeggen dat 'wij' businessclass moeten gaan vliegen omdat 'wij' het vervelend vinden dat we onze eigen betaalde stoel niet kunnen gebruiken, omdat iemand anders hem half inpikt. Waarom boeken dikke mensen dan geen businessclass? Hebben ze geen probleem dat ze niet lekker zitten, kunnen ze gewoon op 1 stoel (want die stoelen zijn vaak groter)..probleem opgelost toch?

Ik betaal voor mij stoel en dat betekent niet dat een ander die stoel mag gebruiken!

Het gaat hier niet zozeer om comfort, het gaat gewoon om het feit dat iemand anders mijn betaalde stoel gebruikt! Dat is toch onzin?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:59

Er zijn ook gehandicapte mensen die extra ruimte nodig hebben voor noodzakelijke apparatuur. Zij betalen daar ook gewoon voor. Net als een extra stoel voor een antieke cello, iemand met zijn gebroken been omhoog op de stoel ervoor en een stretcher kost je 6 stoelen...... maar dan krijg je ook wat privacy dmv een gordijntje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:25

Menino schreef:

Dus als jij naar een eetcafe gaat dan moet het kunnen dat ik de helft van jouw maaltijd van je bord afhaal terwijl je bord onderweg is naar jou toe. En als jij er dan wat van zegt, krijg je te horen dat ik ziek ben en medicijnen slik waardoor ik zooooo veel honger heb... Want als je echt wil krijgen waar je voor betaald, dan moet je maar naar een 5 sterren restaurant gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:26

Misser schreef:
Waren zou een 'dik' iemand meer recht hebben op comfort tijdens een vlucht dan ik? Dat betekent dus dat ik met een ander z'n probleem opgezadeld word?

Wat mij trouwens opvalt in dit topic is dat er over het algemeen wordt geklaagd over te weinig ruimte. Maar veroorzaken we dat niet zelf door steeds maar goekoper te willen vliegen?

volgens mij wil een dik iemand helemaal niet extra comfort }:0 Volgens mij heeft zo iemand niet veel keuze, en zit diegene net zo oncomfortabel als jij als 2 mensen tegen hem aan gepropt zitten.
En je betaalt voor een plek, maar wie zegt dat je ook betaalt voor comfortabele plek... Denk dat je in de eerste plaats gewoon voor vervoer betaalt....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:27

Menino schreef:
Misser schreef:

volgens mij wil een dik iemand helemaal niet extra comfort }:0 Volgens mij heeft zo iemand niet veel keuze, en zit diegene net zo oncomfortabel als jij als 2 mensen tegen hem aan gepropt zitten.
En je betaalt voor een plek, maar wie zegt dat je ook betaalt voor comfortabele plek... Denk dat je in de eerste plaats gewoon voor vervoer betaalt....

Het gaat toch helemaal niet om comfort? Het gaat gewoon om te kunnen zitten op je eigen stoel :)*

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:28

We praten hier niet over dik, maar over extreem dik.
Jij wilt toch ook niet met het gipsbeen van iemand in je schoot zitten?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:29

Borg schreef:
We praten hier niet over dik, maar over extreem dik.
Jij wil toch ook niet met het gipsbeen van iemand in je schoot zitten?

Tja, als je comfort wilt moet je maar businessclass vliegen :roll: Echt dikke kul :j

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:30

@ Menini: De 'dikke' persoon is hier het probleem en als hij dan niet comfortabel kan zitten is dat een gevolg van zijn eigen probleem. Ik zie echt niet waarom ik niet comfortabel zou kunnen zitten door het probleem van een ander.

Ik heb recht op 1 hele stoel (je betaalt immers voor de stoel en niet, zoals in de trein, voor het vervoerd worden). Het is niet zo dat ik opeens maar recht heb op een halve stoel omdat diegene naast me niet in z'n stoel past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:33

Vjestagirl schreef:
Menino schreef:

Dus als jij naar een eetcafe gaat dan moet het kunnen dat ik de helft van jouw maaltijd van je bord afhaal terwijl je bord onderweg is naar jou toe. En als jij er dan wat van zegt, krijg je te horen dat ik ziek ben en medicijnen slik waardoor ik zooooo veel honger heb... Want als je echt wil krijgen waar je voor betaald, dan moet je maar naar een 5 sterren restaurant gaan.

nee, tuurlijk niet...

Iemands bord leeg willen halen is een drift die je 1x dient te onderdrukken als je gewoon een normaal sociaal persoon wil zijn.

Op het moment dat je gaat vliegen zijn er weinig ' driften ' te onderdrukken, want als jij op de dag dat je gaat vliegen niets eet, dan pas je nog steeds niet in je stoel.

Obesitas is het gevolg van een structureel gedragsprobleem; dat is dus wel een iets moeilijkere zaak dan eenmalig de behoefte hebt om een bord van iemand anders op te eten. Dan ga je gewoon thuis eten en je eigen porties bepalen :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:34

En dus omdat iemand obesitas heeft mag je maar gewoon de stoel van een ander inpikken?

Ik vind die van hierboven wel een hele sterke: een gipspoot op je schoot is dan ook maar toegestaan en moet maar geaccepteerd worden? Kan diegene ook niks aan doen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:35

zap schreef:
Menino schreef:

Het gaat toch helemaal niet om comfort? Het gaat gewoon om te kunnen zitten op je eigen stoel :)*

ooh echt? Ja, dan ben ik het helemaal met je eens..

Maar dan moet niet iedereen hier aankomen zetten van 'jaaaah ik zat naast een dik persoon en dat was toch zo irritant' want dan kan je wel gewoon zitten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:36

Menino schreef:
Vjestagirl schreef:

nee, tuurlijk niet...

Iemands bord leeg willen halen is een drift die je 1x dient te onderdrukken als je gewoon een normaal sociaal persoon wil zijn.

Op het moment dat je gaat vliegen zijn er weinig 'driften' te onderdrukken, want als jij op de dag dat je gaat vliegen niets eet, dan pas je nog steeds niet in je stoel.

Obesitas is het gevolg van een structureel gedragsprobleem; dat is dus wel een iets moeilijkere zaak dan eenmalig de behoefte hebt om een bord van iemand anders op te eten. Dan ga je gewoon thuis eten en je eigen porties bepalen :+

Nee hoor is geen drift. Doe ik altijd. Maakt niet uit wie er naast me zit, ik haal de helft van die persoon zijn bord leeg. Daar kan ik niets aan doen. Ik ben ziek, ik heb medicijnen, daarbij heb ik aanleg, en het is een gevolg, geen oorzaak... En thuis weten ze dat, dus hebben ze de porties aan mij aangepast, en zitten ze wat verder weg, maar ja, in een restaurant natuurlijk niet. En aangezien ik er niets aan kan doen, heb ik daar alle recht toe. Als je wilt krijgen waar je voor betaald moet je maar naar een 5 sterren restaurant gaan.