Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
insun schreef:Teddy321 schreef:Lees ze Yamcha, de Koran is zeker de moeite waard om te lezen, vond het zeer interessant.
Interessant, maar ook moeilijk om te lezen. Het leest niet 'even lekker weg'.
jameyskatje schreef:tja.. dit laat enkel jou eigen onwetendheid blijken.
kots jij maar over de islam. ik kots van bovenstaande reactie
jameyskatje schreef:tja.. dit laat enkel jou eigen onwetendheid blijken.
kots jij maar over de islam. ik kots van bovenstaande reactie
mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.
Vjestagirl schreef:Maar stel nou dat alle Christenen vinden dat vrouwen niet in een spijkerbroek mogen lopen, omdat ze dat somber vinden, en omdat ze liever niet aan je benen kunnen kijken als ze met je in gesprek zijn. Zelfde geldt voor rokjes boven de knie etc. Niet omdat ze het onzedig vinden, maar alleen om de boven genoemde reden. Dan zouden we toch ook de spijkerbroek kunnen verbieden?
Ik denk niet dat je iets kunt verbieden wat vanuit een ander zijn geloofsovertuiging heel normaal is, of dat nou de grootste geloofsovertuiging is uit de Westerse wereld (het Christendom) of van die uit de Oosterse wereld (de Islam).
Het maakt mij ook niet uit of ik me er wel of niet prettig bij voel, het gaat om het recht van mensen om hun geloof uit te dragen, om zichzelf uit te drukken zoals zij dat willen. Daarbij zullen ze wel moeten aanvaarden dat er mensen zijn die daarom een gesprek met ze mijden.
luffie schreef:Vjestagirl schreef:Maar stel nou dat alle Christenen vinden dat vrouwen niet in een spijkerbroek mogen lopen, omdat ze dat somber vinden, en omdat ze liever niet aan je benen kunnen kijken als ze met je in gesprek zijn. Zelfde geldt voor rokjes boven de knie etc. Niet omdat ze het onzedig vinden, maar alleen om de boven genoemde reden. Dan zouden we toch ook de spijkerbroek kunnen verbieden?
Ik denk niet dat je iets kunt verbieden wat vanuit een ander zijn geloofsovertuiging heel normaal is, of dat nou de grootste geloofsovertuiging is uit de Westerse wereld (het Christendom) of van die uit de Oosterse wereld (de Islam).
Het maakt mij ook niet uit of ik me er wel of niet prettig bij voel, het gaat om het recht van mensen om hun geloof uit te dragen, om zichzelf uit te drukken zoals zij dat willen. Daarbij zullen ze wel moeten aanvaarden dat er mensen zijn die daarom een gesprek met ze mijden.
Ik begrijp je eerste alinea niet echt......Kan aan mij liggen hoor.
Maar ik bedoel niet dat de burka verboden moet worden omdat hij somber overkomt hoor. Ik bedoel eigenlijk meer dat ik het niet echt iets vind wat hier thuishoort. Ik vind dat mensen met een ander geloof dat best uit mogen dragen, maar een burka vind ik erg extreem en vind ik niet getuigen van respect naar de westerse wereld.
Als wij als toerist in een ander land komen, bijvoorbeeld een islamitisch land, dan verwachten ze daar ook van ons dat wij als vrouwen ons haar ed bedekken. Dat doe je dan ook uit respect naar de mensen daar en omdat je anders gewoon niet over straat kan/mag daar.
luffie schreef:Ok, nu begrijp ik wat je bedoeld, maar ik vind die vergelijking met de spijkerbroek beetje raar.
Het enige waar het mij om gaat is dat als men hier uit welk land dan ook wil komen wonen, prima, maar dan pas je je ook aan aan onze samenleving. Net zoals dat wij als nederlanders ons aanpassen aan de samenleving in een ander land als we daar zijn.
En zeker, Nederland is een heel open en tolerant land, is tot op zekere hoogte ook wel goed. Maar we zijn daar een beetje in doorgeslagen.