Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ik zei dus al dat ik niet een soort van apartheid aan het propageren was, beetje jammer dat je niet probeerd tussen de regels door te lezen. Ik heb trouwens een lesbische tante, even tussen neus en lippen door.
Het 'normaal' zijn is ook zo iets. Homo's zijn niet normaal, ik ben niet normaal en de hond van de buren ook niet. Wat is normaal? Wil je een individu zijn en daarvoor gerespecteerd worden, of wil je opgaan in de massa? Ikzelf wil liever gerespecteerd worden voor wie ik ben, of gehaat worden voor wie ik ben en niet gewaardeerd als iemand die ik NIET ben. Opgaan in de grijze massa vind ik maar bleh.
phormicola schreef:Maar gewoon omdat het huwelijk iets is tussen man en vrouw, heel simpel. Dit is een eeuwen oude traditie en is ook niet kerkelijk. Nou kun je zeggen dat het eerst wel alleen kerkelijk was en dat we dus nu ook wel het homohuwelijk erbij kunnen doen, maar daar ben ik het niet mee eens. Gewoon omdat het huwelijk (kerkelijk of niet) een heterosexueel iets is.
Citaat:Als je mensen vraagt waarom ze trouwen (ik snap trouwens de hele wens om te trouwen niet, daarom vraag ik het ook zo vaak), is het antwoord eigenlijk (bijna) nooit: "Omdat we kinderen willen". (Behalve bij streng kerkelijken die werkelijk ook geen sex hebben voor het huwelijk en alleen sex hebben met als doel kindern te krijgen).
rainbow8 schreef:Nee hoor Verootjoo, hier in het gemeentehuis doen ze het ook. En het is hier echt een stel gaten bij elkaar die één gemeente vormen.
Lovely schreef:Xono, hoe normale mensen (dat zijn mensen die binnen de door onze maatschappij gestelde normen(!) en waarden vallen) hun mening over homo's, lesbo's, gaypride en dergelijke zaken verkondigen zegt je altijd alleen iets over die mensen en niet over homo's, lesbo's en gayprides; toch?
Lovely schreef:Nee, die zeiken die twee leernichten wel af die ze toevallig op de tv zien. Maar die zien niet al die jongens en meiden uit het buitenland die thuis niet gay kunnen zijn, maar dat weekend hier wel gewoon normaal homo of lesbo. Nee hoor, doe mij maar gewoon al die homo's die lief en blij zijn
. Vechten doen ze niet, hooguit wat haren trekken
.