Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:50

Maaike: je kan toch niet aan iemand zien of hij Marrokaans of Algerijns is? Dan vind ik huidskleur beter als het om een signalement gaat :) In krantenberichten met mededelingen over opgepakte mensen etc. vind ik het niet relevant.

Ik ga je rapport lezen, die reactie komt dus later ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:52

sarabande schreef:
MB je geeft oneigelijke voorbeelden. Als een groepje onbeschofte jongens jou prutsmuts noemt, en je vind dat een probleem, doe er iets aan.
Als de politie iemand oppakt of zoekt, noemen ze nooit een mogelijk land van afkomst (of van de afkomst van de grootvader) noors-afrikaans uiterlijk is al heel ver gaan, dat mocht voorheen zeker niet. Tegenwoordig mag alles maar gezegd worden
En vooral door Wilders die het niet gericht over groepjes heeft, maar hele bevolkingen om hun godsdienst veroordeeld. Zelfs al kom je uit Marokko en ben je geen moslim, voor Geert ben je moslim en derhalve verwerpelijk en mag er op je gescholden worden, wordt je vervuiler genoemd omdat je een andere manier van kleden of baardgroei hebt en wordt het heilige boek van het geloof vergeleken met Mein Kampf dat opriep tot genocide.

Kijk en daar maken mensen zich nu kwaad over, en generen zich daarvoor.

Ik hoop echt dat de rechter hem daarvoor veroordeeld.

Pardon? Oneigenlijke voorbeelden?
En wat zou ik er aan moeten doen? En dit gebeurt niet een keertje hoor, moet je lekker uitgaan, je wordt er helemaal simpel van! Dus, beetje rare reactie...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:57

Heino schreef:
Maaike: je kan toch niet aan iemand zien of hij Marrokaans of Algerijns is? Dan vind ik huidskleur beter als het om een signalement gaat :) In krantenberichten met mededelingen over opgepakte mensen etc. vind ik het niet relevant.

Ik ga je rapport lezen, die reactie komt dus later ;)

Ik heb het geluk dat ik dat dus wel zie! :j

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:58

Dat "geluk" heb ik dus ook...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:59

Nou ik zie het dus niet... En ik denk een heel groot deel van Nederland niet ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:02

haha dat had ik ook wel eens in slotevaart amsterdam.. ik vroeg me af of die tramchauffeur uberhaupt wel passagiers binnenliet aangezien er bijna geen 'nederlanders' te vinden zijn daar haha. ja je kan jezelf er druk om maken of op de volgende tram wachten.

mijn man is chauffeur, maar hij is zelf marokkaans.. dus bij hem flikken ze het niet, en als ze het proberen is het maar net hoe je ermee omgaat, bedoel er is een verschil tussen kwajongens gedrag en criminaliteit, hoe waren jullie zelf vroeger?. het is namelijk wel heeeeeel typisch dat sommige chauffeurs ALTIJD iets meemaken. en andere chauffeurs vrijwel nooit! ik heb bv noooit problemen op straat. ik weet gewoon wanneer iemand geen aandacht verdien, wanneer ik iemands gedrag kan ombuigen tot een lachertje en wanneer ik ze een preek moet geven. sommige jongens zijn gewoon grappig!! zetten zichzelf voorschut, voel me heus niet geintimideerd ofzo

maargoed. ik ga zelf veel met marokkanen om. noem ze maar marokkanen voor het gemak. en ik ben een type die niet kijkt naar afkomst, ik zorg alleen dat ik de goede mensen om me heen verzamel. (en heel toevallig zijn dat inmiddels meer marokkanen dan 'nederlanders'.. ik weet nu aan wie ik wel iets heb en aan wie niet, maargoed, ieder zn ding) heb gisteren met mijn vriendin en broertje gesproken (marokkanen van 20 en 15 jaar) en we hadden het over 'k*tmarokkanen'.. en ja, dat waren hun eigen woorden! .. ze zeggen zelf dat er altijd een paar rotzakken rondlopen en de rest huppelt achter hen aan, de meelopers. en ze zeggen ook dat het deels cultuur is, deels hun ouders hoe lief die mensen ook zijn, enzovoort enzovoort. en niet dat ze zelf zo heilig zijn hoor, maar ze durven wel kritisch te zijn. weetje, wij kwamen tot een conclussie: 'marokkaanse jongens zijn zo leuk!. ze zijn knap, hebben een goede babbel, zijn charmant, hebben humor, zijn temperamentvol, sommige zijn zelfs slim en ambitieus.. van nature tenminste.. maar helaaas verpesten de meeste zichzelf, elkaar of ze worden verpest. dus helaaasss.. te weinig leuke marokkanen in nederland haha :P

nee hoor over het algemeen ken ik heel veel leuke lieve grappige slimme marokkanen.., helaas zie ik ook wel eens iemand van dichtbij ontsporen (maar dat gebeurd in mijn nederlandse familie ook). ze willen niet onder een baas werken, (alsof ze allemaal zelfstandig ondernemer kunnen worden, het is al crisis, vind ik altijd zo grappig) ze willen geen 'konten likken van kaaskoppen'.. (haha nou en sommige juist wel, anders ga je helemaal niets bereiken hier) en noem maar op. ze zetten zich gewoon af. het gaat ze helemaal niet om de marokkaan-nederlander verhouding., ze willen zich gewoon afzetten. dat merk je in vrijwel alle jongerenculturen.

waar ik mij het afgelope jaar zo aan heb geergerd zijn de beelden op tv over kanaleneiland. ik kom daar dagelijks en heb nooit gezeik (ok op mijn werk wel, maar dan ben je in functie en loop je toch tegen andere zaken aan, dan is het vaak niet persoonlijk naar mij toe). als er dagenlang journalisten rond jou huis rijden, natuurlijk steek je dan een keer je middelvinger op (ik keur het niet goed, maar het is te verwachten) die jongens kwamen al dagenlang negatief in het nieuws. ze gaan heus niet poeslief naar de camera zwaaien hoor. ipv dat journalisten vragen of ze mogen filmen (ze zouden geen nee krijgen, maar misschien wel contact!).. gaan ze het sneaky doen vanuit de auto. vraag me af of ze kogelvrije vesten droegen. nou zo wil ik ook niet mijn tvdebuut maken! ik merk juist dat die wijk super vooruit gaat!! veel mooie nieuwbouw en veel welzijnswerk van goede kwaliteit (en daar is veel animo voor) vind het allemaal zo overdreven. soms hoor ik toeristen in Utrecht (als we langs die wijk gaan met bus of tram) ow dus dit is nou kanaleneiland... :Z ik zeg niet dat er nooit iets gebeurd, maar die wijk krijgt alleen troep over zich heen, denk je dat dat helpt?? nee! je maakt mensen alleen bang en die jongens raak je alleen maar meer kwijt. laat ook de positieve dingen zien dan. de problemen zijn wel duidelijk vermeld op de tv.. maar is er een terugblik geweest? nee!! misschien op van die achteraffilmpjes die op rare tijdstippen komen, maar echt niet tussen 18-20uur hoor

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:19

Ik ken zelf ook aardig wat 'marokkanen' en ik kan er vaak juist goed mee overweg...
Maar er zijn erbij dat ik denk, pffffff...
En tuurlijk krijg ik nu het riedeltje dat iedere cultuur wel eens iets doet en NL-ers zijn ook geen doetjes...
Maar het is ook de manier waarop, er wordt soms zo weinig respect getoond door ze en dan doe je niets...
Dat vind ik gewoon echt lastig.
Zelf ben ik geboren in wat ze Klein-Marokko noemen ;) en heb daar op school gezeten en gewerkt...
Heb ook wel eens gesprekken gehad met ze waarom het er af en toe zo aan toe gaat en als antwoord kreeg ik dan te horen dat ze te veel met elkaar op een klutje zitten en dat ze dan rottigheid uit gaan halen. Ook dat de meeste ouders niet weten waar ze mee bezig zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:22

* Meer dan 2/3 heeft Nederlandse nationaliteit
* Door hoge vruchtbaarheid en huwelijksmigratie neemt aantal Marrokanen toe (maar vruchtbaarheid daalt snel)
* Opleidingsniveau Marrokanen stijgt sterk
* Arbeidsparticipatie stijgt
* Werkloosheid stijgt
* 9% allochtonen uitkering, 8% autochtonen
* Tweeverdieners komt minder vaak voor onder allochtonen
* 35% Marrokaanse huishoudens rondom minimuminkomen, autochtonen 10%
* 90% Marrokanen 2e generatie geeft aan nooit problemen met gesprek voeren in Nederlands te hebben
* 80/90% Marrokaanse ouders hebben geen bezwaar tegen autochtone vriendjes voor hun kinderen
* Ouderen bidden vaker dan jongeren
* Surinamers, Antillianen en Marrokanen hoog verdachtenpercentage
* Allochtonen hoger percentage aan gezondheidsgerelateerde klachten dan autochtonen

Zo, dit is ff mijn samenvatting van het artikel van Maaike :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:23

Wat ik nu begrijp van jou, Maaike, is dat het aantal niet zo snel mag stijgen vanwege woning- en werktekort, klopt dat?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:32

Nou dat is dus een hele goede rapportage die ik niet negatief kan noemen.
Overigens vind ik het kunnen onderscheiden van Marokkanen en Algerijnen op uiterlijk toch wel heel erg knap. Zijn wij op uiterlijk ook zo te onderscheiden van Duitsers, Fransen, belgen, etc.?

Overigens hoop ik oprecht dat Geert Wilders veroordeeld gaat worden voor zijn uitlatingen. Die gaan namelijk iedere vorm van vrijheid van meningsuiting voorbij.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:36

eigenlijk kan ik me er best in vinden!! ouderen bidden idd vaker dan jongeren, dus we hopen maar dat de jongeren tot inzicht komen als ze ouderen worden (eerder is beter :D ). tweeverdieners vind ik vaak niet positief,. als ik zie hoeveel kits op een bso gedumpt worden 5 dagen per week. moeten ze eerst van half 9 tot 3 naar school + overblijven en daarna nog tot een uur of 6 naar een bso. vind ik persoonlijk een belachelijk iets, maargoed, vrouwen aan de top zal ik maar zeggen. ik ken veel allochtoonse vrouwen die een een paar daagjes per week onder schooltijd vrijwilligerswerk doen, vind ik een super oplossing, komen ze toch lekker onder de mensen. met 6 kinderen kan je geen fulltime baan nemen. en ik vind dat mijn man mij en mn kinderen moet kunnen onderhouden. als mijn kinderen groot zijn wil ik wel parttime werken, maar gewoon als extraatje. zo denken velen erover. nu wil ik wel fulltime werken en studeren, maar een cariere zal nooit voor mijn huwelijk/huishouden/kinderen gaan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:37

er is een verschil tussen marokkanen en algerijnen hoor.. maar het word moeilijk als algerijnse jongens bevriend zijn met marokkanen (want je gaat toch lijken op degene met wie je omgaat eigenlijk) algerije en marokko. 2 buurlanden, maar 2 contrasten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:52

peanutbutter schreef:
Nou dat is dus een hele goede rapportage die ik niet negatief kan noemen.
Overigens vind ik het kunnen onderscheiden van Marokkanen en Algerijnen op uiterlijk toch wel heel erg knap. Zijn wij op uiterlijk ook zo te onderscheiden van Duitsers, Fransen, belgen, etc.?

Overigens hoop ik oprecht dat Geert Wilders veroordeeld gaat worden voor zijn uitlatingen. Die gaan namelijk iedere vorm van vrijheid van meningsuiting voorbij.

Ik onderscheid duitsers makkelijk van nederlanders :j Belgen niet. Fransen zou ik niet weten, die ken ik niet veel :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:52

@jameyskatje: je kunt ook heel goed tweeverdieners zijn zonder beide full-time te werken! Maar goed dat is een andere discussie ;)

Wat betreft het ontbreken van respect... dat kom ik overal wel tegen eigenlijk. Ik denk dat de samenleving wat dat betreft gewoon verhard (denk maar aan de reclame-filmpjes over "Nederland wordt steeds asocialer")

Ik vind het mooi wat Jameyskatje zegt: je moet anderen behandelen zoals je zelf ook behandelt wilt worden. Wie goed doet, goed ontmoet. Sommige mensen trekken narigheid en dergelijke aan, die zijn daar misschien gevoeliger voor om het te ervaren en hebben misschien wel lichaamstaal die het als het ware uitlokt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:31

Alet74 schreef:
Sommige mensen trekken narigheid en dergelijke aan, die zijn daar misschien gevoeliger voor om het te ervaren en hebben misschien wel lichaamstaal die het als het ware uitlokt.

Oh dat geloof ik zeker! Merk in mijn omgeving dat mensen die naar doen tegen allochtonen dat die allochtonen ook naar tegen hen doen :) Gaat natuurlijk niet altijd op, maar dat speelt zeker een grote rol denk ik.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:33

dit doet me een verhaal binnenschieten. echt gebeurd volgens mijn lerares, een aantal jaren terug.

een meid werd rond schemering achtervolgd door een beetje ongure man. ze ging eerst checken of hij haar echt achtervolgde.. ze ging oversteken en dergelijk. op het moment dat ze een beetje bang werd zette ze haar angst opzij, draaide zich om, en vroeg aan de man: ' goh weet u misschien hoelaat het is? ' waarop de man omdraaide en weg liep. later schijnen er 2 (of 1? vergeten) meisje(s) lastig gevallen te zijn/aangerand. en dat ene meisje kon de dader herkennen. omdat zij hem dus had aangekeken en aangesproken. het loopt niet altijd goed af natuurlijk. maar lichaamstaal zegt meer dan 1000 woorden.

net liep er een meid voor me. ze zag er best 'ordi' uit,, maar haar uitdrukking en houding was duidelijk heel onzeker toen ze langs een paar 'oostblokkers' liep.. ik kon raden dat ze haar gingen aanspreken. en ja hoor! ik zag dat ze zich geneerde. toen ik langs ze liep zeiden ze niets, want ik gaf ze 1 blik en houding waardoor ze het waarschijnlijk niet boeiend genoeg vonden.

ik vind het altijd heel interessant om van die testjes op staat te doen haha. that's me. ik koop gerust een 1e klas kaartje en trek een wat grotere/wijdere hoofddoek aan.. dan ga ik tegenover een zakenman zitten in de trein en een goed boek lezen. haha van dat soort dingen geniet ik nou. ik weet het, ik ben psychisch }>

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:54

Lol, ik vind het juist wel leuk, vooroordelen wegnemen!
Mijn zusje wordt zo'n beetje standaard nageroepen en uitgescholden door de buurkinderen hier. Mij groeten ze vriendelijk als ik er ben en vragen ze hoe het gaat :+

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:54

jameyskatje schreef:
dit doet me een verhaal binnenschieten. echt gebeurd volgens mijn lerares, een aantal jaren terug.

een meid werd rond schemering achtervolgd door een beetje ongure man. ze ging eerst checken of hij haar echt achtervolgde.. ze ging oversteken en dergelijk. op het moment dat ze een beetje bang werd zette ze haar angst opzij, draaide zich om, en vroeg aan de man: ' goh weet u misschien hoelaat het is? ' waarop de man omdraaide en weg liep. later schijnen er 2 (of 1? vergeten) meisje(s) lastig gevallen te zijn/aangerand. en dat ene meisje kon de dader herkennen. omdat zij hem dus had aangekeken en aangesproken. het loopt niet altijd goed af natuurlijk. maar lichaamstaal zegt meer dan 1000 woorden.

net liep er een meid voor me. ze zag er best 'ordi' uit,, maar haar uitdrukking en houding was duidelijk heel onzeker toen ze langs een paar 'oostblokkers' liep.. ik kon raden dat ze haar gingen aanspreken. en ja hoor! ik zag dat ze zich geneerde. toen ik langs ze liep zeiden ze niets, want ik gaf ze 1 blik en houding waardoor ze het waarschijnlijk niet boeiend genoeg vonden.

ik vind het altijd heel interessant om van die testjes op staat te doen haha. that's me. ik koop gerust een 1e klas kaartje en trek een wat grotere/wijdere hoofddoek aan.. dan ga ik tegenover een zakenman zitten in de trein en een goed boek lezen. haha van dat soort dingen geniet ik nou. ik weet het, ik ben psychisch }>

Ha :D ik weet wat je bedoelt.
Jaren geleden ging ik mijn hondje uitlaten (ruim 15 jaar geleden) tja een Pitbull kan er niet meer van maken.
Vroeg een kusje aan me, (midden in spaarnwoude) en stuurde mijn hond op hem af maar die joris goedbloed dacht eeeeh wie moet ik bijten???
Man liep trouwens in ptt uniform.
toen hij zag dacht de hond er wel oke mee was, greep hij me vast en wilde me kussen (bleeeh) door de paniek begon ik te meppen (en kan ik goed omdat ik altijd aan vechtsport gedaan heb), toen pas droop hij af.
Zag in zijn ogen dat hij dacht dat ik een makkelijke prooi was, maar verkeerd gegokt en nam de benen de viezerd.
Nee geen aangifte gedaan, in parken kom je nogal wat tegen, mannen die zich eeeh je weet wel, stelletjes die zich niet beheersen, dus dat kon er ook nog wel bij maar zeker weten dat zij iemand uitzoeken die onderdanig is, hebben ze met mijn kids verkeerde keuze, want net als mam zijn zij zeer bedreven in vechtsport.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:00

EEeh even dit ging trouwens om een echte 'kaaskop'.
Mijn punt is dat overal tuig zit en dat zij hun slachtoffers selecteren.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:17

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:05

Moet wel zeggen dat die jongens uit het eerste filmpje de voorbijgangers ook niet netjes met "u" aanspreken, zou ik toch wel netjes vinden :)

Zoooo dat kind in Get the Picture zet zichzelf even voor l*l, jeetje! Zal je kind maar zijn :o

Ik zat gister om 23:30 nog op station Den Haag in mn korte jurkje met pumps, voelde me er wel een beetje ongemakkelijk bij, de planning was ook dat ik veel eerder thuis zou zijn. Dus ik naar de tramhalte, zat een buitenlandse jongen van een jaar of 24 op een bankje, in het midden. Dus ik vragen of ik er ook bij mocht zitten. "Tuurlijk!" was het antwoord en vervolgens begonnen we gezellig te praten over vanalles en nog wat (werk, trams, kermis, gokken), hartstikke gezellig! En niks geen toespelingen oid (en nee zo lelijk ben ik ook weer niet :+). Je eigen houding heeft daar echt zó veel mee te maken ben ik van overtuigd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:10

Heino schreef:
Moet wel zeggen dat die jongens uit het eerste filmpje de voorbijgangers ook niet netjes met "u" aanspreken, zou ik toch wel netjes vinden :)

Zoooo dat kind in Get the Picture zet zichzelf even voor l*l, jeetje! Zal je kind maar zijn :o

Ik zat gister om 23:30 nog op station Den Haag in mn korte jurkje met pumps, voelde me er wel een beetje ongemakkelijk bij, de planning was ook dat ik veel eerder thuis zou zijn. Dus ik naar de tramhalte, zat een buitenlandse jongen van een jaar of 24 op een bankje, in het midden. Dus ik vragen of ik er ook bij mocht zitten. "Tuurlijk!" was het antwoord en vervolgens begonnen we gezellig te praten over vanalles en nog wat (werk, trams, kermis, gokken), hartstikke gezellig! En niks geen toespelingen oid (en nee zo lelijk ben ik ook weer niet :+). Je eigen houding heeft daar echt zó veel mee te maken ben ik van overtuigd.

Goh een BUITENLANDSE jongen waar je zomaar mee kan pratenn in het Nederlands, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:13

Ja ja, ik was zelf ook verbaasd *kuch*

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:38

Heino schreef:
Dus ik naar de tramhalte, zat een buitenlandse jongen van een jaar of 24 op een bankje, in het midden. Dus ik vragen of ik er ook bij mocht zitten.

Hoe wist je dat het geen nederlander was? O:)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:48

Omdat ie een kleurtje had, duuuuuh!