Ik ga je rapport lezen, die reactie komt dus later

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:MB je geeft oneigelijke voorbeelden. Als een groepje onbeschofte jongens jou prutsmuts noemt, en je vind dat een probleem, doe er iets aan.
Als de politie iemand oppakt of zoekt, noemen ze nooit een mogelijk land van afkomst (of van de afkomst van de grootvader) noors-afrikaans uiterlijk is al heel ver gaan, dat mocht voorheen zeker niet. Tegenwoordig mag alles maar gezegd worden
En vooral door Wilders die het niet gericht over groepjes heeft, maar hele bevolkingen om hun godsdienst veroordeeld. Zelfs al kom je uit Marokko en ben je geen moslim, voor Geert ben je moslim en derhalve verwerpelijk en mag er op je gescholden worden, wordt je vervuiler genoemd omdat je een andere manier van kleden of baardgroei hebt en wordt het heilige boek van het geloof vergeleken met Mein Kampf dat opriep tot genocide.
Kijk en daar maken mensen zich nu kwaad over, en generen zich daarvoor.
Ik hoop echt dat de rechter hem daarvoor veroordeeld.
Heino schreef:Maaike: je kan toch niet aan iemand zien of hij Marrokaans of Algerijns is? Dan vind ik huidskleur beter als het om een signalement gaatIn krantenberichten met mededelingen over opgepakte mensen etc. vind ik het niet relevant.
Ik ga je rapport lezen, die reactie komt dus later
peanutbutter schreef:Nou dat is dus een hele goede rapportage die ik niet negatief kan noemen.
Overigens vind ik het kunnen onderscheiden van Marokkanen en Algerijnen op uiterlijk toch wel heel erg knap. Zijn wij op uiterlijk ook zo te onderscheiden van Duitsers, Fransen, belgen, etc.?
Overigens hoop ik oprecht dat Geert Wilders veroordeeld gaat worden voor zijn uitlatingen. Die gaan namelijk iedere vorm van vrijheid van meningsuiting voorbij.
Alet74 schreef:Sommige mensen trekken narigheid en dergelijke aan, die zijn daar misschien gevoeliger voor om het te ervaren en hebben misschien wel lichaamstaal die het als het ware uitlokt.
jameyskatje schreef:dit doet me een verhaal binnenschieten. echt gebeurd volgens mijn lerares, een aantal jaren terug.
een meid werd rond schemering achtervolgd door een beetje ongure man. ze ging eerst checken of hij haar echt achtervolgde.. ze ging oversteken en dergelijk. op het moment dat ze een beetje bang werd zette ze haar angst opzij, draaide zich om, en vroeg aan de man: ' goh weet u misschien hoelaat het is? ' waarop de man omdraaide en weg liep. later schijnen er 2 (of 1? vergeten) meisje(s) lastig gevallen te zijn/aangerand. en dat ene meisje kon de dader herkennen. omdat zij hem dus had aangekeken en aangesproken. het loopt niet altijd goed af natuurlijk. maar lichaamstaal zegt meer dan 1000 woorden.
net liep er een meid voor me. ze zag er best 'ordi' uit,, maar haar uitdrukking en houding was duidelijk heel onzeker toen ze langs een paar 'oostblokkers' liep.. ik kon raden dat ze haar gingen aanspreken. en ja hoor! ik zag dat ze zich geneerde. toen ik langs ze liep zeiden ze niets, want ik gaf ze 1 blik en houding waardoor ze het waarschijnlijk niet boeiend genoeg vonden.
ik vind het altijd heel interessant om van die testjes op staat te doen haha. that's me. ik koop gerust een 1e klas kaartje en trek een wat grotere/wijdere hoofddoek aan.. dan ga ik tegenover een zakenman zitten in de trein en een goed boek lezen. haha van dat soort dingen geniet ik nou. ik weet het, ik ben psychisch
Heino schreef:Moet wel zeggen dat die jongens uit het eerste filmpje de voorbijgangers ook niet netjes met "u" aanspreken, zou ik toch wel netjes vinden
Zoooo dat kind in Get the Picture zet zichzelf even voor l*l, jeetje! Zal je kind maar zijn
Ik zat gister om 23:30 nog op station Den Haag in mn korte jurkje met pumps, voelde me er wel een beetje ongemakkelijk bij, de planning was ook dat ik veel eerder thuis zou zijn. Dus ik naar de tramhalte, zat een buitenlandse jongen van een jaar of 24 op een bankje, in het midden. Dus ik vragen of ik er ook bij mocht zitten. "Tuurlijk!" was het antwoord en vervolgens begonnen we gezellig te praten over vanalles en nog wat (werk, trams, kermis, gokken), hartstikke gezellig! En niks geen toespelingen oid (en nee zo lelijk ben ik ook weer niet). Je eigen houding heeft daar echt zó veel mee te maken ben ik van overtuigd.