Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:15

Blue_Eyes schreef:
Tja Tallie, zo komen we niet verder... ik heb geloof ik net al heel wat redenen genoemd die ik heb om NIET op Wilders te stemmen.

Maar ik ging wat nuttigs doen :j

Ik zeg ook niet dat je op Wilders moet stemmen hoor :D Maar ik laat me ook niet vertellen dat ik niet op Wilders mag stemmen..

Hoewel ik er nog niet voor de volle 100 uit ben wat ik wil. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:16

Welshcobfan schreef:
San: ik vind ook dat je ouders van die schreeuwende pubers moet aanpakken, maar dan álle ouders van die raddraaiers. Niet selecteren op grond van geloof bv...

Dus help dan die ouders ook met bv een opvoedkundige steun in de rug zodat ze hun kinderen weer kunnen helpen. Want dat is echt een groot probleem. Niet alleen onder de allochtone jeugd, maar ook onder de autochtone jeugd.

Helemaal mee eens!! :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:17

Welshcobfan schreef:
Maar een zonnebril in de winkel ophouden vind ik ook vreselijk, ik wil iemand wel in de ogen kunnen kijken. Want dat vind ik zelf een zeer belangrijk onderdeel van non verbale communicatie.

Mogen moslima's wel een hoofddoek dragen in openbare functies zoals bij de politie bv? op bij de gemeente?

Bij mij moeder wel ( die werkt bij de gemeente Rotterdam ) Bij publiekszaken zitten de moslima's gewoon met hoofddoek op :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:17

Welshcobfan schreef:
Maar een zonnebril in de winkel ophouden vind ik ook vreselijk, ik wil iemand wel in de ogen kunnen kijken. Want dat vind ik zelf een zeer belangrijk onderdeel van non verbale communicatie.

Mogen moslima's wel een hoofddoek dragen in openbare functies zoals bij de politie bv? op bij de gemeente?

Ja dat vind ik ook, en bovendien slaat het nergens op om een zonnebril op te houden als je binnen staat :+ 8-) .

Citaat:

Ik vind dat dat ook echt niet kan. Ze kunnen zich ook aan nederland aanpassen ipv dat 'wij' (nederlanders) ons aan moeten passen aan hun.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:19

Lante schreef:
_San87_ schreef:

En is 'daar' niet het land waar de Islam is ontstaan? Waar de meeste Moslims wonen? Vind je het dan gek dat mensen hier het niet zo op hebben met het grootste deel van de Moslims...

Heb je dan ook niks met Duitsers; daar is vroeger ook heel wat ontstaan.
Ik vind het inderdaad gek dat mensen het niet op Moslims hebben.
Extremisme is daar ook ontstaan door types zoals Wilders die mensen op weten te ruien in tijden dat het ecenomisch slechter gaat.
En met 'daar' bedoel ik in Duitsland, Pakistan, Afganistan, Irak etc.

Klopt. Maar je vergeet 1 ding. Hitler was briljant. Hij sloeg door, maar er zijn maar weinig leiders die zo ontzettend veel in economische, sociale en infrastructurele ontwikkeling hebben gedaan.

@Welscobfan: Je hebt absoluut gelijk dat ook autochtone jongeren raddraaiers zijn, maar in dit geval had men het over allochtone raddraaiers ;) Vandaar mijn opmerking.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:19

Ik vind dat we met z'n allen een manier moeten vinden om met elkaar te leven op dusdanige manier dat we allen zo veel mogelijk van onze eigen identiteit kunnen behouden. Zo vind ik bvb een sluier niet kunnen, omdat dat idd communicatie met elkaar in de weg staat. Maar een hoofddoekje ben ik niet op tegen, dat staat fatsoenlijke communicatie niet in de weg :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:22

Als het nu hoofddoekjes waren... doorgaans zijn het lappen stof nog groter dan het gemiddelde tentzeil :Y)

En inderdaad moeten we met elkaar leven, maar dat neemt niet weg dat de een zich meer moet aanpassen dan de ander. Ik kan me bijvoorbeeld enorm ergeren aan Turkse, Marokkaanse of wat dan ook mensen die in hun eigen taal door de bus blehren. En dat zijn zowel volwassenen als jeugd. Ik zeg er vaak wat van en dan krijg ik nog een verwensing (denk ik, want ze brallen in hun eigen taal door) naar m'n kop. Sorry hoor... Maar dat werkt natuurlijk ook niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:24

Gesluierd vind ik ook niet kunnen, ik wil iemand aankijken (en niet half iets zien door dat roostertje :+). Want oogcontact is zo belangrijk!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:24

_San87_ schreef:
Klopt. Maar je vergeet 1 ding. Hitler was briljant. Hij sloeg door, maar er zijn maar weinig leiders die zo ontzettend veel in hebben gedaan.

Hitler was niet briljant; hij had zieke ideeën en kreeg de kans, omdat het slecht met Duitsland ging en er zoveel domme, onwetende mensen waren die dachten dat hij Duitsland zou redden door een zondebok aan te wijzen. :D Zo goed ging het na de oorlog niet met Duitsland qua 'economische, sociale en infrastructurele ontwikkeling '. :D Je moet verder kijken dan je neus lang is, niet naar de korte termijn, maar de gevolgen op de langere termijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:27

San: Wat denk je dat al die Nederlanders in Spanje doen? Gezellig Spaans praten? ;) Dat is natuurlijk, dat zit er gewoon in. Daar valt weinig aan te doen. Mijn vriendin spreekt ook Engels met haar moeder, want dat is haar moedertaal. Maar daar hoor je niemand over...
Dialecten versta ik ook niet, dus als ik dan weer in de bus zit met een stelletje Limburgers, kan ik hun ook niet volgen...

De Chinezen op mijn faculteit babbelen ook gezellig onderling hun eigen taal. En waarom niet? Zolang ze met elkaar babbelen, hoef ik mij daar toch niet mee te bemoeien? Dat noem ik onbeleefd.
Als het een gesprek samen is, is het niet netjes natuurlijk. Maar ik ga mij echt niet druk maken om de 2 dames uit Engeland die in de bus Engels spreken. Hun gesprek gaat mij niets aan :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:28

_San87_ schreef:
maar dat neemt niet weg dat de een zich meer moet aanpassen dan de ander

Ik vind dat dus niet. Ik vind alle mensen gelijkwaardig en iedereen verdient een gelijkwaardige behandeling. Ik ben niet zo van de "dit prikkeldraad hier aan de grens daar mag jij niet overheen want jij bent een Turk" en dergelijke. Ik zie er geen noodzaak in landen zo strak in te richten met bepaalde culturen. Ik zie al die culturen juist als een verrijking. En uiteindelijk zijn we allemaal mens, die allemaal hetzelfde doel hebben: zo fijn mogelijk onze tijd op aarde uitzitten :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:28

Lante schreef:
_San87_ schreef:
Klopt. Maar je vergeet 1 ding. Hitler was briljant. Hij sloeg door, maar er zijn maar weinig leiders die zo ontzettend veel in hebben gedaan.

Hitler was niet briljant; hij had zieke ideeën en kreeg de kans, omdat het slecht met Duitsland ging en er zoveel domme, onwetende mensen waren die dachten dat hij Duitsland zou redden door een zondebok aan te wijzen. :D Zo goed ging het na de oorlog niet met Duitsland qua 'economische, sociale en infrastructurele ontwikkeling '. :D Je moet verder kijken dan je neus lang is, niet naar de korte termijn, maar de gevolgen op de langere termijn.

Jij vergeet wat hij allemaal heeft gedaan voor hij een zondebok aan ging wijzen. De oorlog heeft uiteindelijk Duitsland vernietigd en het uitroepen van vernietiging van Joden is ook onvergeeflijk en slaat nergens op. Maar daarvoor, heeft Hitler enorm veel goed gedaan. Wij danken onder andere onze railsinfrastructuur aan hem.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:30

Straks komen ze ook nog aan Bokt belasting om toch maar geld binnen te krijgen :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 14:31

Welshcobfan schreef:
San: Wat denk je dat al die Nederlanders in Spanje doen? Gezellig Spaans praten? ;) Dat is natuurlijk, dat zit er gewoon in. Daar valt weinig aan te doen. Mijn vriendin spreekt ook Engels met haar moeder, want dat is haar moedertaal. Maar daar hoor je niemand over...
Dialecten versta ik ook niet, dus als ik dan weer in de bus zit met een stelletje Limburgers, kan ik hun ook niet volgen...

De Chinezen op mijn faculteit babbelen ook gezellig onderling hun eigen taal. En waarom niet? Zolang ze met elkaar babbelen, hoef ik mij daar toch niet mee te bemoeien? Dat noem ik onbeleefd.
Als het een gesprek samen is, is het niet netjes natuurlijk. Maar ik ga mij echt niet druk maken om de 2 dames uit Engeland die in de bus Engels spreken. Hun gesprek gaat mij niets aan :n

Ik zei toch, dat is wat ik vind. Als ik in Duitsland ben, praat ik ook Duits. Als ik in Italië ben, probeer ik in het Italiaans over te brengen wat ik wil. Als jij in Nederland woont, vind ik dat jij verplicht bent de Nederlandse taal te leren en daar ook in te communiceren. Het word wat anders als je er tijdelijk bent of alleen voor de studie, maar dan nog.

Ik erger me er gewoon dood aan en vraag ook regelmatig of het wat zachter kan, want damn het gaat hard, maar ook met name omdat je gewoon geen idee hebt wat ze zeggen. En ik mag me ergeren, want het is een vrij land, dacht ik zo :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:33

Alle Moslims die ik ken proberen in het Nederlands zichzelf uit te drukken en te communiceren met niet-Moslims. En ja er zijn mensen die geen Nederlands kunnen, dat vind ik ook niet kunnen. Ik vind communicatie tussen twee gelijktaligen en een Nederlandstalige en een Arabischtalige niet te vergelijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:35

Kijk als mensen echt heel hard praten in de bus, wil ik er ook wel eens wat van zeggen :j Want je zit er toch met z'n allen in (net als de muziek lekker hard aan).
Maar waarom maak je je druk om wat ze onderling zeggen? Afluisteren is onbeleefd. En je kan mij niet wijs maken dat als jij in Italie bent, dat je dan ook Italiaans gaat spreken met bv je moeder als je bv door een stad loopt ;)

Ben je gezamelijk in gesprek, dan is het natuurlijk wel nodig om een gemeenschappelijke taal te hebben. In werkgroepen op de uni met onze oosterburen, is Engels ook de voertaal. óók onderling dan. Maar zodra de groep in 2-en gaat,babbelt elk verder in de eigen taal.

Maar de taal spreken is een must als je hier woont, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze ook altijd onderling het maar moeten spreken. Want dat is gewoon mensenlijk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:37

_San87_ schreef:
Jij vergeet wat hij allemaal heeft gedaan voor hij een zondebok aan ging wijzen. De oorlog heeft uiteindelijk Duitsland vernietigd en het uitroepen van vernietiging van Joden is ook onvergeeflijk en slaat nergens op. Maar daarvoor, heeft Hitler enorm veel goed gedaan. Wij danken onder andere onze railsinfrastructuur aan hem.

Moet je kijken wat hij allemaal vernietigt heeft aan infrastructuur en al het 'goede' wat jij noemt; was eigenbalang om zo snel mogelijk wapens van en naar het front te vervoeren en om zoveel en zo snel mogelijk Joden naar de gaskamers te krijgen! Die man was zo berekend, daar heb jij blijkbaar geen idee van!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:39

Hitler vond ik zelf briljant, want die man kreeg het wél voor elkaar. (nee,niet ten goede helaas... ) Wilders is een hoop blabla zonder resultaat...

Maar goed, genoeg over die vergelijking :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 15:09

Welshcobfan schreef:
Kijk als mensen echt heel hard praten in de bus, wil ik er ook wel eens wat van zeggen :j Want je zit er toch met z'n allen in (net als de muziek lekker hard aan).
Maar waarom maak je je druk om wat ze onderling zeggen? Afluisteren is onbeleefd. En je kan mij niet wijs maken dat als jij in Italie bent, dat je dan ook Italiaans gaat spreken met bv je moeder als je bv door een stad loopt ;)

Ben je gezamelijk in gesprek, dan is het natuurlijk wel nodig om een gemeenschappelijke taal te hebben. In werkgroepen op de uni met onze oosterburen, is Engels ook de voertaal. óók onderling dan. Maar zodra de groep in 2-en gaat,babbelt elk verder in de eigen taal.

Maar de taal spreken is een must als je hier woont, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze ook altijd onderling het maar moeten spreken. Want dat is gewoon mensenlijk.

Nee, want dan ben ik op vakantie. Die uitzondering maakte ik ook al ;)

En ik luister ook niet af. Ik vind het gewoon ergerlijk. En als het nu zachtjes gaat, maar dat gaat het negen van de tien keer dus niet.

En gelukkig snapt Welshcobfan wél wat ik bedoel wanneer ik zeg dat Hitler briljant was. In de eerste instantie wel ten goede, daarna inderdaad helaas niet meer.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:11

Hitler was blabla op het juiste moment... want als Duitsland niet met een minderwaardigheidscomplex had gezeten na WOI en Duitsland niet in crisis verkeerd had moet ik nog zien wat die mooie meneer bereikt had met zijn praatjes.
Waar hij goed in was, was het opruien van een volk dat op dat moment de behoefte had opgeruid te worden.

Dat railnetwerk was er uiteindelijk wel gekomen als er behoefte aan was geweest, en het Duitse wegennetwerk ook. Misschien dan wel met een betere economische fundering eronder. ;)

Ik vind dat altijd net zoiets als Napeleon roemen omdat we wél de meter aan hem te danken hebben... misschien had het langer geduurd, misschien was er een ander soort maat gekomen... maar die behoefte aan uniformiteit in maat en gewicht bestond anders was de meter namelijk ook wel in de annalen van de geschiedenis verdwenen.

Deze man heeft Duitsland in een oorlog gestort die zijn weerga niet kende op een moment dat de schatkist al leeg was... hoe briljant zou je dat willen noemen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:14

Sja, wat snel stijgt, daalt vaak ook weer hard. (zie onze economie :+). Neemt niet weg dat ik hem wel briljant vond, want hij heeft even flink alles wakker geschud (en veel veranderd!) en zelfs nu is hij nog berucht/bekend. Niet ten goede, maar dat is wat anders... Briljant slecht zeg maar :+

Geert roept heeeeeel veel en heel hard, maar er komt helemaal niets uit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:17

Over dat laatste zinnetje zijn we het in ieder geval wel eens. Er passend is ook je onderschrift. :D

Verder wil ik nog tegen Randalinepony zeggen als reactie op haar tot nu toe laatste post:

Amen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:19

Laat Geert daadwerkelijk met een goed integratie plan komen :j
Want door mensen maar terug te sturen en hardere staffen uit te delen aan alleen de allochtone groep krijg je een hele mooi kloof... en dan wordt Nederland toch echt niet gezelliger.
Want iedereen is gelijk volgens de grondwet, Geert denkt daar toch anders over...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 15:22

Ik ben het eens met Welshcobfan, over Hitler dan.

Wilders heeft wel degelijk goede punten gehad. Nu begint hij te bazelen, daar heeft hij zichzelf mee... Ben dan ook benieuwd wanneer hij een knal door z'n kop krijgt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:23

Zou Geert misschien zichzelf wat zijn kwijtgeraakt doordat zoveel mensen achter hem staan? Want het begon op zich wel aardig, maar het wordt steeds vreemder en onzinniger...