Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemig zeg een typfoutje![]()
die ik niet eens had gezien
en als ik fiets had willen schrijven, had er wel gewoon fiets gestaan ipv fuc
please zeg.. wat een kinderachtig gedoe
Hypofocus schreef:LimaMambo schreef:jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemig zeg een typfoutje![]()
die ik niet eens had gezien
en als ik fiets had willen schrijven, had er wel gewoon fiets gestaan ipv fuc
please zeg.. wat een kinderachtig gedoe
Zorg dan dat je wat zorgvuldiger en respectvoller met je toetsenbord omgaat, zodat je niet per ongeluk een scheldwoord typed.
Het 3 typefouten in 2 woord.
Hypo Focus
Hypofofuc
Hypofocus schreef:Zodra jij je voldoende ingelezen hebt in de wetteksten, waardoor je weet waarover je praat, en daarom met goede argumenten komt... zal ik inderdaad inhoudelijk op je teksten reageren.
Tot die tijd bepaal ik zelf wel waar ik wel of niet reageer, zeker in m'n eigen topic.
Fiffill schreef:Hm Bubsj, best een goed idee, maar of het gaat werken... er zijn ook zoveel foto's op HT, alles doorspitten is echt bizar veel werk...
LimaMambo schreef:terwijl je zelf ook niet weet hoe de vork in de steel zit qua wetten..
Bubsj schreef:Ik krijg een beetje de indruk dat veel gebruikers wel zullen ingrijpen als blijft dat ze hun credits kwijtraken, wie weet brengt dat al een boel op gang. De actie zal in iedergeval flink de boel oplaaien (gok ik) waardoor misschien meer gebruikers beseffen dat de fotojatactie's niet ongestraft blijven.
Hypofocus schreef:LimaMambo schreef:terwijl je zelf ook niet weet hoe de vork in de steel zit qua wetten..
Ach... ík heb er een jurist naar laten kijken, voordat ik überhaubt dit topic begonnen ben.
Ik verzin dus niet mijn eigen argumenten, ik bazeer ze op het juridische advies dat ik gekregen heb.
Dus misschien is het goed om niet zulke voorbarige én onjuiste conclusies te trekken over andermans kennis.
Hypofocus schreef:Bubsj schreef:Ik krijg een beetje de indruk dat veel gebruikers wel zullen ingrijpen als blijft dat ze hun credits kwijtraken, wie weet brengt dat al een boel op gang. De actie zal in iedergeval flink de boel oplaaien (gok ik) waardoor misschien meer gebruikers beseffen dat de fotojatactie's niet ongestraft blijven.
Op dit moment krijgt de gebruikers voor de foto's ook zijn credits niet terug als de foto verwijderd wordt na constatering van schendings van het auteursrecht.
Maar het schijnt niet erg veel te helpen, gezien het feit dat het al jaren op dergelijke grote schaal blijft gebeuren
Hypofocus schreef:@BartVB: tja...maar Blogs, forums en andere non-commerciële websites zijn toch wat anders dan een "bedrijf" dat een paardenspel in het leven roept en daarmee gewoon winst genereerd via illegaal verkegen foto's
Er is enkele maanden geleden al eens met het beheer gesproken over mogelijke oplossingen.
Maar zelfs voordat er ook maar een tarief genoemd werd, werd dit door het beheer direct en zonder pardon van tafel geschoven.
Kortom; ze willen geen kant op.
En het mogelijk maken van herhaaldelijk plegen van inbreuk op andermans rechten is óók niet toegestaan.
Net zoals het handelen in illegaal verkregen materiaal, wat veelvuldig gebeurd op de forums van Horse Tycoon.
Als ik verzoek 1 afbeelding te verwijderen, en die zelfde foto wordt vervolgens nog door 10 andere mensen weer opnieuw geplaatst, dan zijn ze toch echt verplicht om er zélf op eigen initiatief iets aan te doen. Er is dan namelijk sprake van "kennis". Ze weten dus dat er op die betreffende foto inbreuk gemaakt is.
Als het beheer "kennis" heeft van wat er gaande is, dan geldt de hele bescherming voor User Generated Content websites niet meer.
Die bescherming is ooit in de wet opgenomen om ervoor te zorgen dat User Generated Content sites zoals Youtube en imageshack (en forums), die in het leven geroepen zijn om users hun éigen materiaal te kunnen hosten, te beschermen voor de claims die auteurs zouden kunnen leggen op het materiaal dat af en toe geplaatst wordt waarmee iemand's rechten geschonden worden.
De wet is er duidelijk over dat als een site voor het overgrote deel bestaat uit illegaal materiaal (of een verwijzing daar naar), zoals bijv. de zogenaamde torrents, deze bescherming niet meer van toepassing is.Het beheer heeft dan namelijk "kennis" en had kunnen weten dat het om illegaal materiaal gaat. En is dan gewoon verantwoordelijk.
liedje89 schreef:Ik vind deze uitleg een beetje vaag