Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:wat net anders niet??? even quoten graag......... want ik geloof dat je een knoopje te hard gaat voor me
Ik quote me de krampen zeg!
Net anders niet! Het vehaal van Laura, dat dat je niet duidelijk was!
Een knoopje te hard, leuke woordspeling!![]()
Shadow0 schreef:MamboBeach schreef:
Waar slaat dat nu weer op?
Dat slaat erop dat je ook als je hier in Nederland een standaard leven leidt, best in aanraking kunt komen met ernstige ongevallen, waar je als ouder op dat moment machteloos bij bent. En dat er ouders zijn die hun kinderen niet op paardrijden laten omdat ze het risico veel te groot vinden. Vind jij dat de overheid alle ouders die hun kinderen op paardrijden laten uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden? Omdat ze hun kind teveel risico laten lopen? En als je dat niet vindt, waarom mogen de ouders hier dan niet beslissen wat zij een aanvaardbaar risico vinden?
LimaMambo schreef:uhmm het ging om die vergelijking van paardrijden met wereldzeilen.. en ja ik vind de afstand van eventuele hulp van belang ja
er zit een levensgroot verschil in 10 minuten of 24 uur..
LimaMambo schreef:Shadow0 schreef:
En is dat het criterium van aanvaardbare risico's? Dat het wel mag als je er in 10 minuten bent, maar niet als het een dag duurt? En als je op 2 uur reistijd zit, mag het dan?
uhmm het ging om die vergelijking van paardrijden met wereldzeilen.. en ja ik vind de afstand van eventuele hulp van belang ja
Shadow0 schreef:LimaMambo schreef:uhmm het ging om die vergelijking van paardrijden met wereldzeilen.. en ja ik vind de afstand van eventuele hulp van belang ja
Waarom vind je daar een levensgroot verschil in zitten? Wat is voor jou het verschil?
En vind je dan ook dat ouders uberhaupt niet weg mogen van hun kinderen? Als ouders bv op vakantie gaan zonder hun kind mee te nemen, is dat aanvaardbaar of niet?
Mambobeach: ook voor jou, je herhaalt nu steeds dat je een rare vergelijking vindt, maar zou je kunnen uitleggen waarom precies? Waar hangt dat van af?
MamboBeach schreef:Shadow, dit meen je toch niet!
Je leest toch wel wat ik typ of niet! Heb het nu al 2 keer aangedragen!
LimaMambo schreef:shadow.. je maakt zelf de vergelijking van een ongeluk met een paard of een ongeluk op zee..
vandaar mijn uitleg dat je bij een ongeluk met een paard binnen 10 minuten in een ziekenhuis kan zijn.. itt 24 uur op zee
Shadow0 schreef:MamboBeach schreef:Shadow, dit meen je toch niet!
Je leest toch wel wat ik typ of niet! Heb het nu al 2 keer aangedragen!
Misschien kun je proberen het iets duidelijker te omschrijven? Want ik haal het niet uit jouw teksten. Wat vind jij het principiele verschil dan? Waarom is het ene risico wel aanvaardbaar en het andere niet? Alleen maar vanwege de tijd die de ouders erover doen? Of zijn er meer dingen die meespelen? Wat maakt een risico aanvaardbaar? Ik zou het echt interessant vinden als je met een wat uitgebreidere onderbouwing komt
MamboBeach schreef:Shadow0 schreef:
Dat slaat erop dat je ook als je hier in Nederland een standaard leven leidt, best in aanraking kunt komen met ernstige ongevallen, waar je als ouder op dat moment machteloos bij bent. En dat er ouders zijn die hun kinderen niet op paardrijden laten omdat ze het risico veel te groot vinden. Vind jij dat de overheid alle ouders die hun kinderen op paardrijden laten uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden? Omdat ze hun kind teveel risico laten lopen? En als je dat niet vindt, waarom mogen de ouders hier dan niet beslissen wat zij een aanvaardbaar risico vinden?
Tuurlijk kun je hier op het paard een ongeval krijgen... Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat je dit een serieuze vergelijking vindt!
Dan nog, naast het ongevallenverhaal als je het zo wil stellen, want jij gaat nu uit van een ongeval, is het op zee veel moeilijker medische zorg te verlenen.
Daarnaast, als eerder gezegd, gaan de kids naast paardrijden naar school, hebben contacten, en noem maar op...
smokey17 schreef:Wat maakt het nou of ze een 13 jarige gaan redden of een 40 jarige. Vind ik echt een redenering van jan l.l
Daar zijn die redingsteams voor. Of dat nou op zee of op een berg is...
Alet74 schreef:Daar hoeven gerespecteerde reddingsorganisaties niet voor op te draaien. Inderdaad, deze kunnen hun energie wel beter besteden aan serieuze zalen.
KiWiKo schreef:LimaMambo schreef:kim.. voor zover ik weet staat overal te lezen dat haar ouders 'haar af en toe eens opzoeken'
ik lees nergens dat er constant iemand is om haar op te vangen
elke haven die aangedaan word is een compleet ontvangstcommite die zich buigt over de deelnemers
is op elke zeilwedstrijd zo, deze zal zelfs uitgebreider zijn omdat er minderjarige mee doen
De begeleiding zal ongetwijfeld top geregeld zijn, zowel aan land als op het water