Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:12

Nou als politiek iets is voor hoger opgeleiden dan zal ik maar niet meer gaan stemmen....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:12

Achterstandswijken zijn goedkoper en veel allochtonen hebben door omstandigheden (denk aan meer moeite met onderwijs, taal etc.) minder te besteden.
Er zijn ook veel allochtonen die hoger onderwijs volgen, percentueel gezien denk ik zelfs evenveel als autochtonen :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:13

Mireille1970 schreef:
Dus omdat mensen iets stemmen wat een ander niet past zijn het domme mensen?

Ik zie lager opgeleid niet direct als dom. Maar je hebt vaak wel een ander moreel besef :)

Enne ik dacht al, je moest toch weg :P

Amandavd

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:17

ALleen omdat ik lager opgeleid ben betekent nog niet dat ik A, niet geinteresseerd ben in politiek, en B, gene diee heb van wat er wordt gezegd. Omdat je lager opgeleid bent hoef je toch niet achterlijk te zijn? En omdat je op Wilders stemt hoef je ook zeker niet lager opgeleid te zijn.. Beetje kromme stelling.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:20

Nee, hoeft niet. Maar is toch wel heel veel is gebleken. Ik vond het gemiddelde niveau (dus niet allen maar wel veel) van de Wildersstemmers wel heel mooi uitgelegd door iemand die voor hem ging stemmen.

"Stemt u op de PVV?"
"Nee, ik stem op Wilders."

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:21

xx_Horsiex schreef:
ALleen omdat ik lager opgeleid ben betekent nog niet dat ik A, niet geinteresseerd ben in politiek, en B, gene diee heb van wat er wordt gezegd. Omdat je lager opgeleid bent hoef je toch niet achterlijk te zijn? En omdat je op Wilders stemt hoef je ook zeker niet lager opgeleid te zijn.. Beetje kromme stelling.

Dat zeg ik ook niet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:23

Partij van de Dieren favoriet... !? Omg, ja, ben er echt voorstander van dat een kudde koeien het voor het zeggen krijgt :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:23

Mizora schreef:
Nee, hoeft niet. Maar is toch wel heel veel is gebleken. Ik vond het gemiddelde niveau (dus niet allen maar wel veel) van de Wildersstemmers wel heel mooi uitgelegd door iemand die voor hem ging stemmen.

"Stemt u op de PVV?"
"Nee, ik stem op Wilders."

Wat wil je hiermee zeggen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:26

Dat mensen zich blijkbaar niet heel erg verdiept hebben in de PVV, omdat Wilders onderdeel van de PVV is en niet op zich zelf staat.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:28

Heino schreef:
Dat mensen zich blijkbaar niet heel erg verdiept hebben in de PVV, omdat Wilders onderdeel van de PVV is en niet op zich zelf staat.

Misschien heeft deze persoon deze opmerking heel bewust geplaatst met de bedoeling te benadrukken dat hij PVV stemt OMDAT Wilders daar een onderdeel van uitmaakt :)* (ik denk dat dit voor heel veel mensen de reden is geweest namelijk ;) )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:29

Ik heb het over migreren door sociale maatschappelijke klasses heen en dat doe je niet zomaar even. Wat je in dit soort situaties ziet is dat de eerste generatie door te emigreren al een grote sociale stap voorwaarts heeft gezet. Die stagneert bij de tweede generatie en vanaf dat moment zie je dat criminaliteit als manier wordt gezien om snel inkomen te verwerven en op die manier opwaarts te migreren.

Kijk naar een land als de VS, het waren de tweede generatie italianen en ieren (twee groepen die in die periode aan de onderkant van de amerikaanse samenleving stonden) die de georganiseerde misdaad daar hebben gebracht. Je ziet dat nu die rol vooral door tweede generatie zuidamerikanen over is genomen. Dat zijn daar de immigranten die de nieuwe onderkant van de maatschappij daar vormen.

Het is heel simpel, we kunnen alle turken en marrokanen het land uit gooien, maar dan komt er gewoon een nieuwe groep die de sociale onderkant van de maatschappij vormt en die oververtegenwoordigd is in de niet witteboorden criminaliteit. Het is namelijk geen afkomstprobleem maar een sociaal probleem en door op afkomst te focussen (wat Wilders doet) ga je voorbij aan het werkelijke probleem en vererger je het in de plaats van dat je iets oplost.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je criminaliteit niet hard moet aanpakken. Dat moet je juist wel doen, maar door op afkomst te focussen schop je ze alleen maar verder het getto in. Daardoor maak je hun sociale positie juist alleen maar zwakker, met als gevolg een nog grotere vertegenwoordiging in de criminaliteit. Waarmee Wilders zijn eigen gelijk bewijst maar tegelijk voor ons als samenleving niks oplost.

Heino schreef:
Achterstandswijken zijn goedkoper en veel allochtonen hebben door omstandigheden (denk aan meer moeite met onderwijs, taal etc.) minder te besteden.
Er zijn ook veel allochtonen die hoger onderwijs volgen, percentueel gezien denk ik zelfs evenveel als autochtonen :D

Dit is dus die sociale opwaartse migratie en door daar op te focussen en daar energie in te steken, zal de criminaliteit in die bevolkingsgroep afnemen. Al zal je dan opeens wel met autochtonen vergelijkbare cijfers zien als het gaat om belastingontduiking, fraude etc. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:29

Dan stem je toch op de PVV en dan op Wilders :?
Maargoed, we weten niet hoe die persoon het bedoeld heeft dus heeft ook weinig zin er over te speculeren :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:30

De PVV heeft maar één lid, namelijk Wilders. Dus zo raar is het niet dat die twee door elkaar gebruikt worden :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:30

Karl66 schreef:
Het is heel simpel, we kunnen alle turken en marrokanen het land uit gooien, maar dan komt er gewoon een nieuwe groep die de sociale onderkant van de maatschappij vormt en die oververtegenwoordigd is in de niet witteboorden criminaliteit. Het is namelijk geen afkomstprobleem maar een sociaal probleem en door op afkomst te focussen (wat Wilders doet) ga je voorbij aan het werkelijke probleem en vererger je het in de plaats van dat je iets oplost.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je criminaliteit niet hard moet aanpakken. Dat moet je juist wel doen, maar door op afkomst te focussen schop je ze alleen maar verder het getto in. Daardoor maak je hun sociale positie juist alleen maar zwakker, met als gevolg een nog grotere vertegenwoordiging in de criminaliteit. Waarmee Wilders zijn eigen gelijk bewijst maar tegelijk voor ons als samenleving niks oplost.

Helemaal mee eens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:31

Karl66 schreef:
De PVV heeft maar één lid, namelijk Wilders. Dus zo raar is het niet dat die twee door elkaar gebruikt worden :D

Ik betwijfel alleen of die persoon dat ook wist, veel mensen schijnen dat niet te weten (ik tot een paar dagen terug ook niet)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:32

Heino schreef:
xx_Horsiex schreef:

Dat zeg ik ook niet.

Nee maar zo komt het wel over. Ander moreel besef? Wat houdt dat dan in?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:33

Heino schreef:
Dan stem je toch op de PVV en dan op Wilders :?
Maargoed, we weten niet hoe die persoon het bedoeld heeft dus heeft ook weinig zin er over te speculeren :)

Sja, je kunt het ook onnodig moeilijk maken...Ik denk echt wel dat deze persoon wist dat je niet op Wilders als persoon kunt stemmen...En anders was dat ff flink schrikken voor hem/haar toen hij/zij Wilders' naam er niet bij zag staan :D ;)

Citaat:
Ik betwijfel alleen of die persoon dat ook wist, veel mensen schijnen dat niet te weten (ik tot een paar dagen terug ook niet)

Ooooooh, dat wist je niet, maar wel zeggen dat andere mensen zich niet verdiepen :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:35

Moest wel lachen om die tv opname. Wilders staat met zijn EU partijleider die een bos bloemen krijgt, voor een enthousiaste menigete.
Bloemen omhoog bijt hij de ander toe, het lijkt me tekenent voor de PVV, wat moeten die arme mensen daar in Brussel zonder hun LEIDER in de buurt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:36

Horsie, als je leest zie je dat ik dat helemaal niet zeg. Dus waarom dat wel zo op je overkomt begrijp ik niet.
Met een ander moreel besef bedoel ik dat men toch anders tegenover morele kwesties staat. Lees maar eens wat teksten van Kohlberg, bijvoorbeeld dit: http://www.apologetique.org/nl/artikele ... hlberg.htm

Adil: ik verdiep me zeker wel, maar je kan moeilijk beweren dat Wilders daar erg transpant over is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:38

Heino schreef:
Adil: ik verdiep me zeker wel, maar je kan moeilijk beweren dat Wilders daar erg transpant over is.

Als andere mensen het weten ahd jij het ook kunnen weten...Dan heb je je nog niet genoeg verdiept... ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:39

Heino schreef:
Horsie, als je leest zie je dat ik dat helemaal niet zeg. Dus waarom dat wel zo op je overkomt begrijp ik niet.
Met een ander moreel besef bedoel ik dat men toch anders tegenover morele kwesties staat. Lees maar eens wat teksten van Kohlberg, bijvoorbeeld dit: http://www.apologetique.org/nl/artikele ... hlberg.htm

Ikz eg dat dat zo OVERKOMT, niet dat dat er staat. Maar misschien ben ik wel te laag opgeleid om jouw te begrijpen....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:40

Ik had het kunnen weten ja. Maar ik ben niet zo geïnteresseerd in zijn partij zegmaar, dus ik weet wél wat er in zijn partijprogramma staat, maar niet het hele wel en wee van zijn partij. Mijn excuses.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:41

Heino schreef:
Ik had het kunnen weten ja. Maar ik ben niet zo geïnteresseerd in zijn partij zegmaar, dus ik weet wél wat er in zijn partijprogramma staat, maar niet het hele wel en wee van zijn partij. Mijn excuses.

Hihi, dat geeft niet, er zijn genoeg mensen die zich niet in alle partijen verdiepen, en dat hoeft denk ik ook niet als je keuze al vast staat ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:43

Ik heb me wel in de partijprogramma's van alle partijen ingelezen. Dat vind ik ook nodig om een weloverwogen keuze te maken, ook al had ik vantevoren al het vermoeden dat het GroenLinks zou worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:47

Overigens is mijn allochtone bovenbuurman nu keihard mee aan het zingen met André Hazes, is dat wat ze bedoelen met integratie? :+