Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xx_Horsiex schreef:ALleen omdat ik lager opgeleid ben betekent nog niet dat ik A, niet geinteresseerd ben in politiek, en B, gene diee heb van wat er wordt gezegd. Omdat je lager opgeleid bent hoef je toch niet achterlijk te zijn? En omdat je op Wilders stemt hoef je ook zeker niet lager opgeleid te zijn.. Beetje kromme stelling.
Heino schreef:Dat mensen zich blijkbaar niet heel erg verdiept hebben in de PVV, omdat Wilders onderdeel van de PVV is en niet op zich zelf staat.
Heino schreef:Achterstandswijken zijn goedkoper en veel allochtonen hebben door omstandigheden (denk aan meer moeite met onderwijs, taal etc.) minder te besteden.
Er zijn ook veel allochtonen die hoger onderwijs volgen, percentueel gezien denk ik zelfs evenveel als autochtonen
Karl66 schreef:Het is heel simpel, we kunnen alle turken en marrokanen het land uit gooien, maar dan komt er gewoon een nieuwe groep die de sociale onderkant van de maatschappij vormt en die oververtegenwoordigd is in de niet witteboorden criminaliteit. Het is namelijk geen afkomstprobleem maar een sociaal probleem en door op afkomst te focussen (wat Wilders doet) ga je voorbij aan het werkelijke probleem en vererger je het in de plaats van dat je iets oplost.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je criminaliteit niet hard moet aanpakken. Dat moet je juist wel doen, maar door op afkomst te focussen schop je ze alleen maar verder het getto in. Daardoor maak je hun sociale positie juist alleen maar zwakker, met als gevolg een nog grotere vertegenwoordiging in de criminaliteit. Waarmee Wilders zijn eigen gelijk bewijst maar tegelijk voor ons als samenleving niks oplost.
Heino schreef:xx_Horsiex schreef:ALleen omdat ik lager opgeleid ben betekent nog niet dat ik A, niet geinteresseerd ben in politiek, en B, gene diee heb van wat er wordt gezegd. Omdat je lager opgeleid bent hoef je toch niet achterlijk te zijn? En omdat je op Wilders stemt hoef je ook zeker niet lager opgeleid te zijn.. Beetje kromme stelling.
Dat zeg ik ook niet.
Heino schreef:Dan stem je toch op de PVV en dan op Wilders
Maargoed, we weten niet hoe die persoon het bedoeld heeft dus heeft ook weinig zin er over te speculeren
Citaat:Ik betwijfel alleen of die persoon dat ook wist, veel mensen schijnen dat niet te weten (ik tot een paar dagen terug ook niet)
Heino schreef:Horsie, als je leest zie je dat ik dat helemaal niet zeg. Dus waarom dat wel zo op je overkomt begrijp ik niet.
Met een ander moreel besef bedoel ik dat men toch anders tegenover morele kwesties staat. Lees maar eens wat teksten van Kohlberg, bijvoorbeeld dit: http://www.apologetique.org/nl/artikele ... hlberg.htm
Adil: ik verdiep me zeker wel, maar je kan moeilijk beweren dat Wilders daar erg transpant over is.
Heino schreef:Ik had het kunnen weten ja. Maar ik ben niet zo geïnteresseerd in zijn partij zegmaar, dus ik weet wél wat er in zijn partijprogramma staat, maar niet het hele wel en wee van zijn partij. Mijn excuses.