Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daks schreef:Ik hoop dat dit kabinet iets gaat doen aan deze crisis die nu gaat. Accijns van benzine lager en iets met de gas prijs.
Het is niet te verkopen dat buurlanden zoveel lager zijn in de adviesprijs.
Zojuist bij HVN ideen als kenteken rotatie (bepaalde kentekens mogen bepaalde momenten de weg op) autoloze zondag. Meer thuiswerken etc.
Dit is toch niet meer te verkopen.
BigOne schreef:Iemand met vier kinderen kan veel minder schadelijk voor het milieu zijn dan iemand zonder kids.
gelukkig maar.
Benzz schreef:Daks schreef:Ik hoop dat dit kabinet iets gaat doen aan deze crisis die nu gaat. Accijns van benzine lager en iets met de gas prijs.
Zojuist bij HVN ideen als kenteken rotatie (bepaalde kentekens mogen bepaalde momenten de weg op) autoloze zondag. Meer thuiswerken etc.
Ik snap best dat het heel vervelend is, maar dat verlagen moet ergens van betaald worden en dat willen we ook niet. Want dan moet er op andere dingen nog meer bezuinigt worden.
Daks schreef:Ik hoop dat dit kabinet iets gaat doen aan deze crisis die nu gaat. Accijns van benzine lager en iets met de gas prijs.
Daks schreef:Dan zijn er genoeg anderen waar miljarden heen gaan waar bezuinigd op kan worden. Toen de oorlog in Oekraïne verder ging in 2022 kon de overheid ook de mensen tegemoet komen
juval schreef:Ik was gisteren op een heel interessante excursie bij een BIG AGRO voerfabriek. Mooi om het hele productieproces van grondstof tot eindproduct te mogen bekijken. Daar werd ons ook verteld dat de wereldbevolking gaat groeien naar bijna 10 miljard in 2050 en de vraag naar (dierlijk) voedsel met 56% gaat stijgen, voornamelijk door meer welvaart in de derdewereldlanden. Dit bedrijf zit wereldwijd en groeit nog gestaag.
Daks schreef:Benzz schreef:
Ik snap best dat het heel vervelend is, maar dat verlagen moet ergens van betaald worden en dat willen we ook niet. Want dan moet er op andere dingen nog meer bezuinigt worden.
Er gaat ruim 1 euro per liter benzine naar de staatskas.
Dat kan ook de helft zijn.
Als mensen straks de auto noodgedwongen moeten laten staan kost het nog meer geld.
Niet iedereen kan ook een EV rijden en niet iedereen kan thuiswerken en niet iedereen is op zondag vrij zodat die de auto kan laten staan.
Het kan wél
Daks schreef:Er gaat ruim 1 euro per liter benzine naar de staatskas.
Dat kan ook de helft zijn.
Als mensen straks de auto noodgedwongen moeten laten staan kost het nog meer geld.
Niet iedereen kan ook een EV rijden en niet iedereen kan thuiswerken en niet iedereen is op zondag vrij zodat die de auto kan laten staan.
Het kan wél
hakkipilke87 schreef:omdat prijzen zo hoog zijn komt er ook meer btw binnen , dit had jette allang kunnen aanpassen ... geeft nu al het zwakke beleid aan . totaal ongeschikt als premier