Zouden we niet veel meer moeten dromen met zijn allen? Zou dat aanstekelijk zijn? Dat mooie dromen het populisme verdrijven? Of ben ik nu teveel aan het....dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:En ik denk dat hij bij nieuwe verkiezingen echt niet ineens naar slechts een paar zetels gaat. Ik denk dat de NSC geheel wegvalt tot eigenlijk niets meer.
En dat de FVD 1 of 2 zetels wint. Misschien dat BV NL naar 1 zetel kan komen, maar dan zal Wybren wel een betere spreker moeten worden, want dat nekt hem, zijn ideeën zijn vaak behoorlijk goed, maar worden niet gehoord.
Loretta schreef:germie schreef:En ik denk dat hij bij nieuwe verkiezingen echt niet ineens naar slechts een paar zetels gaat. Ik denk dat de NSC geheel wegvalt tot eigenlijk niets meer.
En dat de FVD 1 of 2 zetels wint. Misschien dat BV NL naar 1 zetel kan komen, maar dan zal Wybren wel een betere spreker moeten worden, want dat nekt hem, zijn ideeën zijn vaak behoorlijk goed, maar worden niet gehoord.
Er staat vanzelf weer een nieuwe charismatische rechtspopulist op die het allemaal heel mooi kan vertellen en die er weer met de verkiezingswinst vandoor gaat. Zijn het niet deze verkiezingen dan wel weer de volgende. Daarna is het weer hetzelfde liedje. Hij maakt niets waar en er komt weer ruimte voor de volgende charismatisch figuur. Hoe vaak hebben we datzelfde riedeltje inmiddels al wel niet gezien?
germie schreef:En mensen trappen er ook altijd weer in. Rutte valt, maar hoppa, toch weer een Rutte X kabinet. Dus inderdaad, als de PVV min of meer zou verdwijnen komt er wel weer een nieuwe partij die min of meer hetzelfde brult.
germie schreef:stel je die vragen ook aan anderen? Nee. Je doet het omdat je het zgn. niet met mij eens bent, maar eigenlijk stiekem ook graag hetzelfde wilt als ik, maar het niet durft uit te spreken.
Nee, ik heb geen idee op wie ik nu moet stemmen. Maar het zal geen groen slinks zijn, geen d666, geen pvda, geen cda, geen sgp, geen cu, geen vvd. Ik zal dus uiteindelijk waarschijnlijk weer net als altijd moeten kiezen uit de op dat moment minst slechte. Dat was de vorige verkiezing de PVV. En nu heb ik nog geen idee. Kan weer PVV worden, kan FVD worden, kan BVNL worden, kan Bij21 worden, ik heb echt geen idee. Ik ben niet verbonden aan 1 partij, dus heb de vrijheid. Ik zal zeker een paar stemwijzers invullen. En zie het dan wel.
Maar ik was er bij toen pRutte in een wisselwoning ging slapen en hij heeft bijvoorbeeld gezegd dat 'er geld genoeg is om de Groningers te compenseren'. En ondertussen zijn de verhoudingen in mijn dorp volledig scheef. Sommigen krijgen een nieuwe woning, anderen worden geheel verduurzaamd en worden gasloos, anderen netjes versterkt en gasloos en een deel krijgt niets. Dus 'er is geld zat', maar niet voor iedereen.
Ik zal dus ook in mijn keuze het beleid voor Groningen laten meewegen.
germie schreef:stel je die vragen ook aan anderen? Nee. Je doet het omdat je het zgn. niet met mij eens bent, maar eigenlijk stiekem ook graag hetzelfde wilt als ik, maar het niet durft uit te spreken.
Nee, ik heb geen idee op wie ik nu moet stemmen. Maar het zal geen groen slinks zijn, geen d666, geen pvda, geen cda, geen sgp, geen cu, geen vvd. Ik zal dus uiteindelijk waarschijnlijk weer net als altijd moeten kiezen uit de op dat moment minst slechte. Dat was de vorige verkiezing de PVV. En nu heb ik nog geen idee. Kan weer PVV worden, kan FVD worden, kan BVNL worden, kan Bij21 worden, ik heb echt geen idee. Ik ben niet verbonden aan 1 partij, dus heb de vrijheid. Ik zal zeker een paar stemwijzers invullen. En zie het dan wel.
Maar ik was er bij toen pRutte in een wisselwoning ging slapen en hij heeft bijvoorbeeld gezegd dat 'er geld genoeg is om de Groningers te compenseren'. En ondertussen zijn de verhoudingen in mijn dorp volledig scheef. Sommigen krijgen een nieuwe woning, anderen worden geheel verduurzaamd en worden gasloos, anderen netjes versterkt en gasloos en een deel krijgt niets. Dus 'er is geld zat', maar niet voor iedereen.
germie schreef:Misschien dat BV NL naar 1 zetel kan komen, maar dan zal Wybren wel een betere spreker moeten worden, want dat nekt hem, zijn ideeën zijn vaak behoorlijk goed, maar worden niet gehoord.
Electra63 schreef:Natuurlijk Cer!
Heb gewoon het lef om toe te geven.
Het is iedere x het geval.
Ik word zelfs gewaarschuwd, trap niet in de troll....
Ik ga dit topic niet verder vervuilen, dus je mag mij PB-en en dan zal ik het je precies vertellen.
Shadow0 schreef:germie schreef:Misschien dat BV NL naar 1 zetel kan komen, maar dan zal Wybren wel een betere spreker moeten worden, want dat nekt hem, zijn ideeën zijn vaak behoorlijk goed, maar worden niet gehoord.
Wybren van Haga is een huisjesmelker die vervolgens uit de VVD (!) gegooid werd wegens oninteger gedrag, namelijk dat hij zijn financiele belangen in Popperdeflop of hoe zijn huisjesmelkers-bv'tje ook heette niet wilde opgeven. Het kan corrupter, maar ik vraag me toch af wat je precies verwacht van zoiemand? Hij geeft echt helemaal niks om jou. Hij heeft geen enkele intentie om jouw leven ook maar iets beter of goedkoper te maken. Hij ging niet fatsoenlijk met zijn huurders om, hij gaat ook niet voor jouw belangen opkomen.
Shadow0 schreef:germie schreef:Misschien dat BV NL naar 1 zetel kan komen, maar dan zal Wybren wel een betere spreker moeten worden, want dat nekt hem, zijn ideeën zijn vaak behoorlijk goed, maar worden niet gehoord.
Wybren van Haga is een huisjesmelker die vervolgens uit de VVD (!) gegooid werd wegens oninteger gedrag, namelijk dat hij zijn financiele belangen in Popperdeflop of hoe zijn huisjesmelkers-bv'tje ook heette niet wilde opgeven. Het kan corrupter, maar ik vraag me toch af wat je precies verwacht van zoiemand? Hij geeft echt helemaal niks om jou. Hij heeft geen enkele intentie om jouw leven ook maar iets beter of goedkoper te maken. Hij ging niet fatsoenlijk met zijn huurders om, hij gaat ook niet voor jouw belangen opkomen.
Ladyingreen schreef:Ondertussen droom ik van een verbonden land, waarin de samenleving floreert, onderwijs om leerlingen draait, de lucht schoner is, het water beter van kwaliteit, boeren geholpen worden om bijvoorbeeld naar Deens model meer om te schakelen naar natuur-inclusievere landbouw, mensen genieten van elkaar, van hun omgeving en open staan voor anderen.
Zouden we niet veel meer moeten dromen met zijn allen? Zou dat aanstekelijk zijn? Dat mooie dromen het populisme verdrijven? Of ben ik nu teveel aan het....dromen?
Germie schreef:Wat een aanname zeg. Dus jij spreekt de waarheid die iedereen vindt, maar niet durft uit te spreken? Of wat?stel je die vragen ook aan anderen? Nee. Je doet het omdat je het zgn. niet met mij eens bent, maar eigenlijk stiekem ook graag hetzelfde wilt als ik, maar het niet durft uit te spreken
germie schreef:En zo gaat het hier ook weer straks hoor. De zieltjeswintijd begint straks weer. En dan trappen mensen er ook weer in.
Er vallen best veel kabinetten in Nederland immers.
Citaat:FVD is zeer teleurgesteld in het feit dat Wilders is weggelopen van de coalitie. Als laatste enigszins rechtse kracht binnen de toch al overwegend middle of the road kuddecoalitie heeft het er nu alle schijn van te ontaarden in een nog linksere regering.
Wilders had iets kunnen doen aan het verbeteren van het asiel- en migratiestelsel. Het was de eerste keer in decennia dat er een partij in de Nederlandse regering zat die ten minste het uitgesproken doel had de massale immigratie een halt toe te roepen. Wilders heeft deze unieke kans onbenut gelaten. Doodzonde. Zeker voor alle Nederlanders die hun vertrouwen in hem hadden gesteld.
Forum voor Democratie is bereid om zich constructief op te stellen voor het vormen van een rechtse meerderheid - in lijn met de wens van de Nederlandse bevolking, zoals die tot uiting kwam bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2023. Wij willen daadwerkelijk een einde maken aan decennialange massale immigratie, het desastreuze klimaat- en energiebeleid, de woningnood en nog zoveel meer.
Mochten er desondanks nieuwe verkiezingen komen, dan zien wij deze hoopvol tegemoet.
Met strijdbare groet,
Thierry Baudet
Yonker schreef:En wat nou als uit de stemwijzer blijkt dat groenslinks/pvda voor jou de beste optie is? Gewoon nieuwsgierigheid vanuit mij
germie schreef:Bij mij is er nog nooit pvda uit een stemwijzer gekomen, ook geen groenslinks of die combi. Wel eens sp, en heb daar ook wel eens op gestemd.
germie schreef:Bij mij is er nog nooit pvda uit een stemwijzer gekomen, ook geen groenslinks of die combi. Wel eens sp, en heb daar ook wel eens op gestemd. Maar uiteindelijk moet je kiezen he, en meestal is dat uit de voor jou minst kwade.
En wat ik net schreef, de zieltjeswintijd komt er weer aan. Ik zie net dit verschijnen op socail media:Citaat:FVD is zeer teleurgesteld in het feit dat Wilders is weggelopen van de coalitie. Als laatste enigszins rechtse kracht binnen de toch al overwegend middle of the road kuddecoalitie heeft het er nu alle schijn van te ontaarden in een nog linksere regering.
[knip]
Het is dus al begonnen(en nee, ik heb er geen mening over, het gaat me puur om het feit dat de zieltjeswintijd al weer begonnen lijkt te zijn). Het lijkt letterlijk 'de 1 z'n dood is de ander z'n brood'.
Eigenlijk is alleen wegens zulke acties het volgen van de politiek al interessant en lachwekkend tegelijk.
NSC zal denk ik ook verdwijnen. Dat schreef ik ook al eerder.
We hebben in ieder geval nog een paar maanden om weer te bepalen waar we op stemmen.
Citaat:En wat nou als uit de doorberekening/cijfers/etc blijkt dat groenlinks/pvda voor jou de beste optie is?