Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:26

Volgen jullie het impeachment proces een beetje?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:03

Ja ik enigzins, heb het hele verhaal rondom de verkiezingen intensief gevolgd en de nasleep van de bestorming van het capitool. Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:36

Ik volg het e.e.a. ook, maar er komt volgens mij geen meerderheid voor een impeachment. Men blijft vasthouden aan Trump, bij gebrek aan beter.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:40

Ik vrees het ook. Als er zoveel Republikeinen al vonden dat die Greene kon blijven zitten, gaan die nu echt niet voor impeachment stemmen. In ieder geval niet de benodigde 17, jammer genoeg.

Wel kunnen ze dan nog apart stemmen of hij ooit nog het ambt mag bekleden, tcoh?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:42

En de enkele republikein die wel voor een impeachment lijkt te willen stemmen mag niet meer mee koffie drinken met de rest. Stelletje kleuters zeg.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:47

Zou een deel nog bang zijn dat Trump, of één van zijn vazallen over vier jaar weer president wordt?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:55

Zeker weten. De republikeinse partij stuurt daar gewoon volledig naar toe. ( terugkeer van Trump).

Je kan altijd blijven hopen, dat er een aantal republikeinen last van hun geweten krijgen, liefst meer dan 17.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:04

Ik denk dat ze voornamelijk de grote groep mensen die op Trump hebben gestemd, niet weg willen jagen. Dat ze daarvoor wat inleveren op geloofwaardigheid in de normale wereld, nemen ze op de koop toe.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 18:36

Hoe zit dat eigenlijk? Een president die geen president meer is, is toch een privepersoon.Hoe kun je die dan afzetten? Lijkt een beetje op de parlementaire enquete. De regering is al demissionair.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:37

Het zijn in ieder geval afwegingen die ze maken, die niet door iedereen begrepen worden...

Daarnaast hebben grote bedrijven ook hun sponsorgelden aan republikeinen gepauzeerd. Dus daar zit ook nog veel invloed.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -donations

Ik kan even niets recenters vinden hoe het nu staat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:38

Dinopino schreef:
Hoe zit dat eigenlijk? Een president die geen president meer is, is toch een privepersoon.Hoe kun je die dan afzetten? Lijkt een beetje op de parlementaire enquete. De regering is al demissionair.

Onder welke steen zit je? Het gaat erom dat hij nooit meer president kan worden. Daarom is dit proces zo belangrijk.

Als de republikeinen verstandig zijn werken ze mee, anders blazen ze zichzelf van binnenuit op.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 19:10

Google zegt ook dat het in het algemeen voor officiele ,public, mensen gaat. En wanneer Biden toch zo overweldigend heeft gewonnen, waarom zijn ze dan bang dat hij weer gekozen zou worden, nu Biden toch eindelijk alles doet waar de Amerikanen om vroegen.

Wanneer het mogelijk is een expresident te impeachen, dan zou dat dus ook voor Obama kunnen gelden. Interessant. Ik dacht dat ze het druk hadden met corona.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:14

Als er één ding is wat de democraten hopen, dan is het wel dat de republikeinen zo dom zijn om Trump niet te impeachen.

Als eerste kunnen ze dan de komende verkiezingen de zwevende kiezers voorhouden dat de republikeinen geen problemen met de bestorming van het Capitool hadden en zo die kiezers bij de republikeinen weghouden.
En als tweede is Trump op dit moment een splijtzwam binnen de republikeinse partij. Binnen die partij de meest geliefde politicus, maar buiten die partij de minst geliefde politicus. Dan kan je beter nu in één keer de pleister er aftrekken en afscheid van Trump nemen als partij. Dan heb je één keer de pijn en kan je daarna opnieuw aan je partij gaan bouwen. Maar door Trump de hand boven het hoofd te houden, geven ze hem een machtsbasis in de partij, waardoor hij de partij kan blijven verdelen.

Echt de democraten rollen over de grond van het lachen, omdat de republikeinen er zo'n puinzooi van maken.

Dinopino, impeachment geldt niet alleen voor presidenten maar voor alle gekozen bestuurders. Er zijn dus ook al eerder zaken geweest, waarbij iemand na afloop van zijn periode geïmpeached werdt. Impeachment is namelijk meer dan alleen maar afzetten, het is ook een proces, waarbij je door de politiek veroordeeld kan worden voor je daden. Daarom heet het ook impeachment en geen deposition.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:15

Dinopino schreef:
Google zegt ook dat het in het algemeen voor officiele ,public, mensen gaat. En wanneer Biden toch zo overweldigend heeft gewonnen, waarom zijn ze dan bang dat hij weer gekozen zou worden, nu Biden toch eindelijk alles doet waar de Amerikanen om vroegen.

Wanneer het mogelijk is een expresident te impeachen, dan zou dat dus ook voor Obama kunnen gelden. Interessant. Ik dacht dat ze het druk hadden met corona.

Dat klopt. Alleen heeft Obama niks impeachable's gedaan.

De reden dat ze de impeachement toch doorzetten (ondanks kleine kans van slagen) is omdat ze willen laten zien dat een president niet weg hoort te komen met impeachable gedrag in de laatste weken van het presidentschap. Dus meer symbolisch.

Dat is ook de reden waarom ze willen voorkomen dat Trump nog een public office kan betreden: hij heeft zulk onfatsoenlijk onpresidentieel gedrag vertoond dat ze willen voorkomen dat zo iemand daarmee wegkomt, ook in de toekomst.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 19:44

Toch vind ik het apart. Op dit moment is hij geen president meer meer in Washington DC,kan dus niets meer doen wat hun niet zint. Dan denk ik bij me zelf,hallo er is een pandemie. Gooi daar je aandacht eerst op. Kijk vooruit, bouw het land op.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:45

Je bent president op het moment van het afleggen van de eed tm het moment dat de volgende president de eed aflegt. Dat houdt automatisch in, dat je gezien het tijdspad, een president kan "impeachen".
Hij is in mijn simpele optiek, ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn daden, uitingen etc.

Maar ik ken de absolute regelgeving niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:07

Als ik mijn vrouw vermoord, dan zeggen ze toch ook niet "ze is al dood en nog een keer vermoorden kan niet, dus je hoeft niet veroordeeld te worden..."?

Hij is verantwoordelijk voor al zijn acties als president en daar wordt hij nu politiek op geoordeeld.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 20:24

Kan alleen maar op internet de vertaling vinden,dat het betekent afzetten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:27

Karl66 Bedankt. Je verwoord het beter dan ik. De republikeinse partij zal echter nooit de juiste conclusie trekken. Dit gebeuren echter, helpt de democraten bij de volgende verkiezingen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:33

Dinopino schreef:
Toch vind ik het apart. Op dit moment is hij geen president meer meer in Washington DC,kan dus niets meer doen wat hun niet zint. Dan denk ik bij me zelf,hallo er is een pandemie. Gooi daar je aandacht eerst op. Kijk vooruit, bouw het land op.

Het is principieel. Hij heeft iets gedaan in de laatste weken wat niet door de beugel kan. Moeten we dan maar accepteren dat presidenten alles kunnen flikken in die laatste weken, want impeachen kan toch niet?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:44

Nee het is geen afzetting, maar een afzettingsproces, waarbij de nadruk op het proces ligt en de afzetting de straf is, maar niet de enige straf hoeft te zijn. De Engelse vertaling voor afzetting is deposition.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:57

Dinopino schreef:

Dat is Biden ook aan het doen!
Biden heeft namelijk niets met de impeachment te maken, dat is aan het huis van afgevaardigden.

Toch wonderbaarlijk dat je nu vind dat alle focus naar de pandemie moet gaan, die was er niet toen Trump riep dat de verkiezingen gestolen waren en daar al Trumps aandacht naar toe ging? Of wacht toch wel, maar niet belangrijk genoeg, dat Trump president bleef was belangrijker. En nu hij er niet meer zit, moet vooral alle aandacht naar de pandemie gaan in plaats van zeker stellen dat die idioot nooit meer aan de macht komt. Beetje dubbele standaard.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:05

Oef, hier heb je wel een punt ja :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:10

Daphara schreef:
Toch wonderbaarlijk dat je nu vind dat alle focus naar de pandemie moet gaan, die was er niet toen Trump riep dat de verkiezingen gestolen waren en daar al Trumps aandacht naar toe ging? Of wacht toch wel, maar niet belangrijk genoeg, dat Trump president bleef was belangrijker. En nu hij er niet meer zit, moet vooral alle aandacht naar de pandemie gaan in plaats van zeker stellen dat die idioot nooit meer aan de macht komt. Beetje dubbele standaard.

_/-\o_ _/-\o_

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:41

*\o/* _/-\o_ -O-