Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Weet je, de boeren zijn al jaren de banketstaaf.
Regeltjes hier en regeltjes daar, administratief dit en dat, uit mogen breiden ohh nee toch weer inkrimpen en daarbij een drol voor je melk krijgen per liter, eisen waar ze aan moeten voldoen, bij varkens moet er zoveel licht in de stallen zijn en ga zo maar door.
Nu bedrijven die al jaren in de familie zijn zo behandelen of het niets is terwijl de industrie vrolijk verder gaat met produceren van rotzooi.
Ik snap ze wel hoor.
Biks2 schreef:DuoPenotti schreef:[ [url=m/YNb3IJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het valt dus wel mee dat de mensen niet meer achter de boeren staan.
Wat voor bron is dit?
Ik zie hier sowieso dingen voorbij komen, Facebook, Twitter, TikTok..
idinn schreef:Ik las net dat die boer die 100 bomen kapte een fikse subsidie ontving voor natuurbehoud. Als dat zo is, vind ik de actie nog slechter dan ik het al vond. Lever die subsidie dan ook maar weer in.
Ik kan het bericht niet delen, die kunnen jullie dan niet lezen. En heb even geen tijd om de begin bron op te zoeken. Ik moet vergunningen aanvragen, want onzekere tijd of niet, boeren willen gewoon door
rien10 schreef:Ik snap het wel, (de protesten) maar accepteer het niet. Of zo.
Mijn man is in de familie de eerste generatie die gestopt is met boeren. Hij zag het tig-jaar geleden al niet meer zitten. Ik ben niet blind voor wat er in de sector gebeurt. Maar op deze manier protesteren gaat niet helpen. Hoe dan wel? Ik zou het niet weten. Net zo min als dat ik een oplossing heb voor de problemen. Daar heb ik niet genoeg kennis van.
Citaat:Verder staat er vaak een groot vrijstaand huis, Mercedes etc, dat past niet meer in een land met huizentekort. Zou liever zien dat bv een ouderwetse boerderij ook een dagbestedingsplek wordt of combineer het boerenleven met woningen voor ouderen die daar kunnen meehelpen op het platteland!
elnienjo schreef:Citaat:Verder staat er vaak een groot vrijstaand huis, Mercedes etc, dat past niet meer in een land met huizentekort. Zou liever zien dat bv een ouderwetse boerderij ook een dagbestedingsplek wordt of combineer het boerenleven met woningen voor ouderen die daar kunnen meehelpen op het platteland!
Met deze denkwijze komt er nog een moment dat mensen die nu nog een fijn huis met fijne tuin hebben onteigend gaan worden want een torenflat is veel efficienter...
Echt walchelijk dat je mensen die nog wél vrij wonen dat misgunt. We moeten gewoon zorgen dat er minder mensen binnen komen zodat al die megalomane bouwprojecten die het landschap verzieken niet nodig zijn.
loriene schreef:Heb vandaag veel van de actie`s van de boeren gevolgd.
Sta nog steeds 100 procent achter de boeren.
Leuke en droevige filmpjes gezien .
Veel respect voor de boeren.
Zijn de enigen die tenminste eens opkomen voor wat zij belangrijk vinden en dat door de overheid kapot wordt gemaakt.
Denk dat de actie`s nog wel wat feller gaan worden en dat dit nog maar het begin is.
We gaan het morgen zien.
Morgen weer veel succes toegewenst aan alle boeren die weer gaan demonstreren.
Sabri schreef:DuoPenotti schreef:Ja precies, heb je nog 1 kamertje over, daar past wel iemand die een woning zoekt...
Echt zeer bizarre uitspraak.
Jij leest dingen die ik helemaal niet schrijf! Dit is jouw gedachte niet de mijne hoor.
Ik zou zeggen begrijpend leren lezen alvorens te reageren
Citaat:Verder staat er vaak een groot vrijstaand huis, Mercedes etc, dat past niet meer in een land met huizentekort. Zou liever zien dat bv een ouderwetse boerderij ook een dagbestedingsplek wordt of combineer het boerenleven met woningen voor ouderen die daar kunnen meehelpen op het platteland!
Of bv een kinderopvang bij een boerenbedrijf.
karuna schreef:Oef ik sprak vanmorgen een boerin.maar hoewel ik snap dat er dingen echt ellendig verloopt voor de gemiddelde boer. De dingen die gezegd werden maken me toch echt niet vrolijk.
![]()
Mededelingen als we steken alle wegen in brand, we gaan door tot ook huishonden verboden worden in de bossen en buitengebieden omdat zij ook stikstof uitscheiden. Alle autos weg zijn uit het buitengebied rond de boerderijen want wij weg zij weg, als ik verpleegkundige was laat ik iedereen in de stront zitten. En meer waar je toch niet echt blij van wordt. Onder het mom we hebben toch niks meer te verliezen.
En opmerkingen als dan sterven er maar plantjes uit door ons, we blijven water gebruiken tot het op is.![]()
Als ze inderdaad tot zover willen door protesteren dan vrees ik voor echt heel erg uit de hand lopende situaties.
Kinke schreef:ik zit ff te denken of ik boeren ken met een Mercedes.......maar nee. Wel boeren met normaal formaat auto's