Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:33

anneliesdj schreef:
Ik roep niets, ik zeg alleen dat het raar is om eerst een grote mond te hebben over ingrijpen en daarna te zeggen dat het gevaarlijk is. Ik zit niet de hele dag voor de tv dus ik krijg niet alles mee maar ik had idd al gehoord dat er mogelijk militairen heen zouden gaan.
Militairen zijn helemaal niet nodig op de plaats van de crash, dat is allang duidelijk dus dat is gewoon mosterd na de maaltijd. Dan hadden ze de marrechausse die nu heen is gegaan ook gewoon kunnen bewapenen.

De enige die een grote mond heeft gehad over het sturen van militairen zijn alle wannabe landbestuurders hier op bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:34

chelle_dora schreef:
anneliesdj schreef:
Ik roep niets, ik zeg alleen dat het raar is om eerst een grote mond te hebben over ingrijpen en daarna te zeggen dat het gevaarlijk is. Ik zit niet de hele dag voor de tv dus ik krijg niet alles mee maar ik had idd al gehoord dat er mogelijk militairen heen zouden gaan.
Militairen zijn helemaal niet nodig op de plaats van de crash, dat is allang duidelijk dus dat is gewoon mosterd na de maaltijd. Dan hadden ze de marrechausse die nu heen is gegaan ook gewoon kunnen bewapenen.

De enige die een grote mond heeft gehad over het sturen van militairen zijn alle wannabe landbestuurders hier op bokt...

Debat van de 2e kamer niet gevolgd zeker?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:53

Blue_Eyes schreef:
@Kamy, er verdwijnen wel vaker vliegtuigen en het duurt ook weleens een hele poos voor die gevonden worden. Beetje onzinverhaal, wat je nu vertelt.

@ceasario; had je liever oorlog met Poetin dan? Dan zijn we nog veel verder van huis... Ja joh, dan hebben we misschien die lichamen wel terug. En kunnen we er hier nog veel meer gaan zoeken op de bodem van de Noordzee, even kort door de bocht.

Ik vertel geen onzin verhaal. Ik vertel een gedachte kronkel. Omdat deze situatie een enorme mindf.u.ck is. ...
Vanmorgen ook weer een 2 pagina's groot artikel over Tsaar Poetin die zich onschendwaar waant. Wat wil de krant daarmee bereiken? Is toch logisch dat wij als burgers de weg kwijt raken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:54

Weet je, klinkt lomp en niet aardig
Maar deze vlucht is "teruggevonden" het vorige vliegtuig van Maleisian Airlines is nog steeds niet gevonden. Kan nog wel even duren, misschien nooit, of over 40 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:54

Nee Yvank, helaas niet. Echter dit topic wel en je leest toch echt wel in dit topic dat er een hoop hier zijn geweest die van mening waren dat we onze bete militairen overal weg moesten trekken om ze naar oekraine te sturen, dat de marachaussee ook gewapend zou gaan of zou moeten gaan en dat we het daar wel even op moesten lossen. Zit op m'n mobiel dus terugzoeken en quoten is even lastig, maar de enige die heel hard hebben gegild dat jet leger er naartoe moest/ging zijn een paar bokkers hier geweest (en de televaag). Maar er is nooit direct definitief besloten dat de Nederlandse militairen gewapend enal naar Oekraine zouden gaan. Wat ook niet logisch is, met de al aangegeven bezuinigigen die bij Defensie plaats hebben gevonden.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:57

Ik heb er (veel) moeite mee dat de hele wereld nu toekijkt en (deels) goedkeurt dat er zwaar materieel wordt ingezet door het Oekraïense leger tegen de rebellen... hun eigen landgenoten, met als doel: het rampgebied veilig te stellen. En mijn gevoel heerst erg naar dat Oekraïne dit als 'smoes' gebruikt om tegelijkertijd het land/de steden terug te kunnen veroveren op de rebellen, door deze ramp is de kritiek op hun handelen een stuk minder zwaar geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:00

chelle_dora schreef:
Nee Yvank, helaas niet. Echter dit topic wel en je leest toch echt wel in dit topic dat er een hoop hier zijn geweest die van mening waren dat we onze bete militairen overal weg moesten trekken om ze naar oekraine te sturen, dat de marachaussee ook gewapend zou gaan of zou moeten gaan en dat we het daar wel even op moesten lossen. Zit op m'n mobiel dus terugzoeken en quoten is even lastig, maar de enige die heel hard hebben gegild dat jet leger er naartoe moest/ging zijn een paar bokkers hier geweest (en de televaag). Maar er is nooit direct definitief besloten dat de Nederlandse militairen gewapend enal naar Oekraine zouden gaan. Wat ook niet logisch is, met de al aangegeven bezuinigigen die bij Defensie plaats hebben gevonden.

Dan kan je beter niet oordelen, de kamer zei zo ongeveer hetzelfde namelijk ;) en aan de hand daarvan heeft de ministerraad besloten om zich er over te buigen en daar gisteren dus een besluit over te nemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:49

Heel, HEEL verstandig van Rutte en achterban om zich niet te laten verleiden om met getrokken wapens daar naartoe te gaan +:)+

Al met al vind ik dat het hele verhaal steeds meer vaste vormen aan lijkt te nemen en het steeds meer er op begint te lijken dat de rebellen het vanuit onze belangen helemaal niet zo slecht gedaan hebben, maar dat Ukraïne wellicht een vies spelletje speelt hier....

Het zou best kunnen dat zij het vliegtuig uit de lucht geschoten hebben om het er op te laten lijken dat de rebellen het gedaan hebben, zodat de (wereldwijde) publieke opinie zich achter hen en tegen de rebellen / Rusland / Putin zou scharen.

De Amerikanen verdenk ik er ook van dat die dat wel fijn vinden als Rusland een beetje in het verdomhoekje komt en onze westerse media draait sowieso al tijden op volle toeren om onze maatschappij een nare smaak in de mond te geven over Putin terwijl dat net zo dubieus / manipulerend aanvoelt als de negatieve toon die jegens de rebellen gehanteerd werd en nu toch behoorlijk onterecht (b)lijkt te zijn geweest.

Ik vertrouw ze allemaal voor geen cent en die engnek van een McCain die gaat zitten vertellen dat Europa onder de plak zit bij Putin vanwege de afhankelijkheid van Russisch gas en olie, en als "redding" aan ons aanbiedt dat we dat we van de USA kunnen kopen zodat we "onafhankelijker" worden.... jaja dat zou de USA maar wat goed uitkomen natuurlijk als wij Putin zijn gas niet meer willen en ons geld in hun bodemloze put komen storten en van hun afhankelijk worden zodat we als een braaf schoothondje alles klakkeloos innemen wat ze ons voeren :roll:

Ik ben heus niet van de enorme complot-theoriëen maar aan dit hele zaakje hangt een onmiskenbare walm die je ruikt als mensen hun uiterste best doen om je te manipuleren :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-07-14 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:50

En Amerika moet op hun beurt niet banketstaaf want die zijn afhankelijk van de olie uit het Midden-Oosten... :+

gohya

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:03

Ik hoor net op de radio dat de Marechausse onderweg is naar de rampplek.
Nu is het wel veilig? en gister niet? vreemd hoor.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:04

pmarena schreef:
Heel, HEEL verstandig van Rutte en achterban om zich niet te laten verleiden om met getrokken wapens daar naartoe te gaan +:)+

Al met al vind ik dat het hele verhaal steeds meer vaste vormen aan lijkt te nemen en het steeds meer er op begint te lijken dat de rebellen het vanuit onze belangen helemaal niet zo slecht gedaan hebben, maar dat Ukraïne wellicht een vies spelletje speelt hier....

Het zou best kunnen dat zij het vliegtuig uit de lucht geschoten hebben om het er op te laten lijken dat de rebellen het gedaan hebben, zodat de (wereldwijde) publieke opinie zich achter hen en tegen de rebellen / Rusland / Putin zou scharen.

De Amerikanen verdenk ik er ook van dat die dat wel fijn vinden als Rusland een beetje in het verdomhoekje komt en onze westerse media draait sowieso al tijden op volle toeren om onze maatschappij een nare smaak in de mond te geven over Putin terwijl dat net zo dubieus / manipulerend aanvoelt als de negatieve toon die jegens de rebellen gehanteerd werd en nu toch behoorlijk onterecht (b)lijkt te zijn geweest.

Ik vertrouw ze allemaal voor geen cent en die engnek van een McCain die gaat zitten vertellen dat Europa onder de plak zit bij Putin vanwege de afhankelijkheid van Russisch gas en olie, en als "redding" aan ons aanbiedt dat we dat we van de USA kunnen kopen zodat we "onafhankelijker" worden.... jaja dat zou de USA maar wat goed uitkomen natuurlijk als wij Putin zijn gas niet meer willen en ons geld in hun bodemloze put komen storten en van hun afhankelijk worden zodat we als een braaf schoothondje alles klakkeloos innemen wat ze ons voeren :roll:

Ik ben heus niet van de enorme complot-theoriëen maar aan dit hele zaakje hangt een onmiskenbare walm die je ruikt als mensen hun uiterste best doen om je te manipuleren :P

100% en precies mijn gedachtes! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:04

Als ik het goed heb begrepen gaat de onbewapende missie naar de rampplek alsnog door, om het gebied in de gaten te houden en eventueel de onderzoekers te beschermen tegen de gevechten. Een soort Nederlandse superpolitie, maar dan zonder pistolen.

De bewapende missie is gister van tafel gegooid, wat ook wel begrijpelijk is gezien de separatisten Oekraine al moeten afvechten en ik wel snap dat het gevaarlijk wordt als er nog veel meer bewapende mensen in "hun" territorium gaan lopen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:08

Dit zal er overigens ook wel iets mee te maken hebben:
http://nos.nl/artikel/680207-sancties-o ... teren.html

Letterlijk:
"Sinds de ramp met vlucht MH17 gaat het heel snel. Dit is een pakket met zware economische sancties, waar Europa heel lang niet aan wilde."

Dat stinkt ook een beetje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:27

ik heb vanaf woensdag onder een steen gelegen , maann en dan missen ze nog 100 mensen?? :oo

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:30

Ja er missen nog 100 mensen. En het scheint nu dat er een limiet is aan hoe lang ze nog willen proberen te zoeken. 3 weken en dan zou het afgelopen zijn.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:39

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:47

Broken heart syndroom bestaat ook idd. Geloof ook niet dat iemand heeft gezegd dat het niet bestaat of niet kan.

Er is (was) alleen wat sceptische over of dat in dit geval ook zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:48

Dat het bestaat is inderdaad nergens betwist, het bestaat wel degelijk namelijk :j Je ziet het ook erg vaak bij ouderen die samen steeds sneller gewoon echt oud worden. Als de een dan dood gaat volgt de ander vaak niet lang daarna van eenzaamheid... Heel zielig maar aan de andere kant ook erg mooi

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:52

LadyMadonna schreef:
Dus mies, hup het leger erheen en de boel lekker laten escaleren met als gevolg nog meer doden?

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg enkel dat het een kul argument is. Het niet willen laten escaleren is bijvoorbeeld een beter argument.
Cyella schreef:
Dit zal er overigens ook wel iets mee te maken hebben:
http://nos.nl/artikel/680207-sancties-o ... teren.html

Letterlijk:
"Sinds de ramp met vlucht MH17 gaat het heel snel. Dit is een pakket met zware economische sancties, waar Europa heel lang niet aan wilde."

Dat stinkt ook een beetje :+

Niet zo maar een beetje.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 28-07-14 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:55

Goede beslissing om er geen militairen heen te sturen.
Verder betwijfel ik of het menselijk is om marechaussee daar heen te sturen voor taken waar zij niet voor opgeleid zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:07

xJennifx schreef:
Verder betwijfel ik of het menselijk is om marechaussee daar heen te sturen voor taken waar zij niet voor opgeleid zijn.

De Marechaussee is daar toch niet voor onderzoek? die zijn er toch om de onderzoekers te beschermen,dacht ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:18

klopt :j

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:21

Nee, klopt niet. De marechaussee helpt mee met het onderzoek.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:23

De marechaussee is daar om de onderzoekers te helpen. (stoffelijke overschotten te zoeken)

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:24

gohya schreef:
xJennifx schreef:

De Marechaussee is daar toch niet voor onderzoek? die zijn er toch om de onderzoekers te beschermen,dacht ik.

Gefeliciteerd trouwens!
Dat zou wel logischer zijn, maar lijkt mij alsnog moeilijk zonder enige wapens.