Heel, HEEL verstandig van Rutte en achterban om zich niet te laten verleiden om met getrokken wapens daar naartoe te gaan

Al met al vind ik dat het hele verhaal steeds meer vaste vormen aan lijkt te nemen en het steeds meer er op begint te lijken dat de rebellen het vanuit onze belangen helemaal niet zo slecht gedaan hebben, maar dat Ukraïne wellicht een vies spelletje speelt hier....
Het zou best kunnen dat zij het vliegtuig uit de lucht geschoten hebben om het er op te laten lijken dat de rebellen het gedaan hebben, zodat de (wereldwijde) publieke opinie zich achter hen en tegen de rebellen / Rusland / Putin zou scharen.
De Amerikanen verdenk ik er ook van dat die dat wel fijn vinden als Rusland een beetje in het verdomhoekje komt en onze westerse media draait sowieso al tijden op volle toeren om onze maatschappij een nare smaak in de mond te geven over Putin terwijl dat net zo dubieus / manipulerend aanvoelt als de negatieve toon die jegens de rebellen gehanteerd werd en nu toch behoorlijk onterecht (b)lijkt te zijn geweest.
Ik vertrouw ze allemaal voor geen cent en die engnek van een McCain die gaat zitten vertellen dat Europa onder de plak zit bij Putin vanwege de afhankelijkheid van Russisch gas en olie, en als "redding" aan ons aanbiedt dat we dat we van de USA kunnen kopen zodat we "onafhankelijker" worden.... jaja dat zou de USA maar wat goed uitkomen natuurlijk als wij Putin zijn gas niet meer willen en ons geld in hun bodemloze put komen storten en van hun afhankelijk worden zodat we als een braaf schoothondje alles klakkeloos innemen wat ze ons voeren

Ik ben heus niet van de enorme complot-theoriëen maar aan dit hele zaakje hangt een onmiskenbare walm die je ruikt als mensen hun uiterste best doen om je te manipuleren