germie schreef:Ik had vanaf het begin al gezegd dat dit kabinet niet lang stand zou houden. Dat het zo kort zou zijn had ik ook niet helemaal verwacht eigenlijk.
Maar nu?
Ik zal zeker weer 'rechts' stemmen. Ik wil dat we ophouden met dat klimaatgeneuzel, en dat er eindelijk eens echt een lastenverlichting komt i.p.v. nog meer betalen en betalen.
Ergens zou ik zelfs het uit de EU stappen steunen, want extra EU 'CO2 fake belasting' op brandstof die er aan zit te komen ben ik echt niet blij mee.
Wilders heeft niet 1 van zijn beloftes waargemaakt. Nou ja, die paar km waar je nu 130 mag rijden. Maar verder is er niets van terecht gekomen.
Maar als je meer links stemt, dan geef je nog veel meer geld en vrijheid weg ben ik bang voor.
Ik zal bij mijn keuze dus vooral kijken naar mijn eigen portemonnee (net als de meesten overigens doen, maar het niet durven toe te geven).
Overigens denk ik dat er uit stappen een indirecte slimme zet is van Wilders. Veel mensen denken niet verder dan hun halve neus lang is, dus door er uit te stappen zal hij ook weer aan populariteit winnen. Veel mensen vergeten direct wat iemand gelogen heeft, kijk ook maar naar Rutte. Zijn selectieve dementie zonder actieve herinneringen werd door velen nog geslikt ook.
En als nu partijen de PVV gaan uitsluiten zal de PVV aan populariteit winnen. Want dat is feitelijk hetzelfde als discriminatie, je mag ook geen mensen om hun afkomst uitsluiten. Dus zo wordt dat dan gespeeld en daarmee win je weer kiezers voor je.
Het wordt nu interessant om Maurice.nl weer eens te gaan volgen.
Je zegt bij jouw keuze kijken naar je eigen portemonnee. Maar kijk je dan ook naar de doorberekening van partijen hoe de verschillende Nederlanders erop vooruit- of achteruit gaan? Als je puur naar de cijfers kijkt zou je waarschijnlijk juist linkser moeten stemmen
.
Edit: je zegt wel dat je niet op eea zit te werken, maar blijkbaar brengt het in je portemonnee wel voordelen, als je kijkt hoe PVDA/GL het bijv doet. Je hebt zo'n aversie tegen milieumaatregelen dat je dus eigenlijk níét puur op basis van je portemonnee stemt?
anjali schreef:@Imandra: Voor mij is de veiligheid van weidedieren geen klein issue. Ik zei al, het hemd is nader dan de rok. Als je die niet hebt dan liggen je prioriteiten waarschijnlijk anders, dat begrijp ik. Ik begrijp de "tegenpartij" wel maar die begrijpt mij niet. Ik zou never nooit niet op een pro-wolfer stemmen al zou ik verder in alle andere opzichten voordeel daarvan hebben.
Dat is jouw recht, omdat zo te zien. Ik vind het wel een bijzondere keuze, dat je partijen uitsluit puur op dit standpunt ook al hebben ze in jouw optiek ook andere standpunten. Persoonlijk ben ik van mening dat wel wolf / geen wolf niet zo veel impact heeft op de grotere problemen die Nederland heeft —armoede, ongelijkheid etc.