steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:33

Ik generaliseer helemaal niet. Dat maken jullie ervan. Dat lezen jullie in mijn tekst.
Voor mij is het klip en klaar dat als ik het heb over mensen die hooibalen un brand steken en daarmee levensgevaarlijke toestanden veroorzaken ik die mensen bedoel die dat doen.

mysa
correspondent/vertaler

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:34

Dat hebben de meesten hier ook echt wel begrepen. Quote veranderen kan echt niet, dan zet je eronder maar 'enkele'.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:34

Zo las ik jouw bericht ook, rien10. Dat je alleen de boeren bedoelde die verantwoordelijk zijn voor deze acties.
Laatst bijgewerkt door Ann op 28-06-22 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:35

Dan hoef je simpel alleen het aanwijzende voornaamwoord aan te passen in zo'n tekst :j

Dat werkt hetzelfde als bij 'de voetbalfans' en 'die voetbalfans'.. kleine aanpassing, groot verschil :)

Het artikel is niet te lezen, maar het filmpje is wel te bekijken volgens mij
https://lc.nl/friesland/Wethouder-Heere ... 83872.html

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:37

Ann schreef:
Twitter was toch geen betrouwbare bron?

Twitter is geen betrouwbare bron als daar losse informatie op staat, dus dat iemand iets in een tweet plempt..
Deze link ging naar een radio uitzending/filmpje. Dat is dus niet 'twitter' maar slechts de link naar naar een stukje uitzending..

wat een gezeur om niks zeg hee... ?

Edit: en even teruggezocht, het is inderdaad 25miljard, excuus :)

Verder ging het hier tot voor kort nog een soort van om de inhoud. (waarbij op zich best wel grote stukken tekst met uitleg van mensen die er persoonlijk mee te maken hebben, genegeerd werden, maar oke). Nu is het weer, imo, terug bij een soort lelijk doen tegen elkaar...
jammer hoe dat verloopt..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:41

Cer schreef:

Dat denk ik ook vaak bij jouw "Ja, maar... Wat als... Stel dat..." berichten. :')

Maar goed, weer ontopic. Ik ga het Twitter bericht + link even goed doornemen. :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:42

Het probleem is wel dat er gegenaraliseerd wordt. En dat alles boeren hier onterecht de schuld van krijgen terwijl het maar een minderheid is die denkt dat het een juiste strategie is om er vol in te gaan.

Reken er maar op dat BBB weer keihard naar beneden zakt in de peilingen.
Helaas is generaliseren hoe het werkt. Als 1 moslim een aanslag pleegt zijn alle moslims terrorist volgens sommigen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:45

Wat ik vannacht lag te bedenken: eigenlijk weten we nog veel te weinig. Moeten we niet eens afwachten wat de gedetailleerde plannen zijn? Er wordt nu op veel sociale media gedaan of alle landbouw en veeteelt moet verdwijnen. Maar wie weet komen ze al een heel eind met bedrijven die wel uitgekocht willen worden en anderen die met financiële hulp best willen omschakelen naar circulair of willen verplaatsen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:46

Ann schreef:
Cer schreef:

Dat denk ik ook vaak bij jouw "Ja, maar... Wat als... Stel dat..." berichten. :')
Maar goed, weer ontopic. Ik ga het Twitter bericht + link even goed doornemen. :)

Sorry?

De 'ja maar, wat als, stel dat' zijn meestal gewoon neutrale vragen? Ik heb me, dacht ik, voornamelijk geprobeerd te informeren in moeilijke materie...

wat jij nu net aangaf over twitter en bron, is gewoon niet waar. Dat is iets heel anders :)

Maar, je hebt gelijk, jezelf willen informeren is inderdaad gezeur om niks.. +:)+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:47

Dat laatste denk ik ook af en toe Mysa, er is nog zo weinig concreet. Maar juist omdat er zo weinig concreet is, is er onrust want niemand weet precies waar hij aan toe is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:48

Helemaal met mysa eens!
Ik begrijp de onzekerheid bij de boeren, er staat (mogelijk) zoveel op het spel voor hen. Hoop dat er daarom snel beter uitgewerkte plannen openbaar komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:50

En er is al 3 jaar onrust. Na 3 jaar komt de overheid met een vaag kaartje die nog niets duidelijk maakt.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:00

mysa schreef:
Wat ik vannacht lag te bedenken: eigenlijk weten we nog veel te weinig. Moeten we niet eens afwachten wat de gedetailleerde plannen zijn? Er wordt nu op veel sociale media gedaan of alle landbouw en veeteelt moet verdwijnen. Maar wie weet komen ze al een heel eind met bedrijven die wel uitgekocht willen worden en anderen die met financiële hulp best willen omschakelen naar circulair of willen verplaatsen?

Precies dit. Er is super duidelijk gezegd dat dat kaartje nog verder moet worden uitgewerkt. Iedereen laat er nu zijn eigen interpretatie op los, erg jammer. Dan denk ik, snappen jullie niet dat het nog niet uitgewerkt is?!
Het lijkt me wel alleszins handig dat het kabinet onvolledige informatie gewoon niet meer gaat verspreiden.

rien10

Cer, jij mag het gerust gezeur om niets vinden.
Een levensbedreigende situatie op een snelweg vind ik niet niks.
Maar daar hebben we nu meteen de kop van de slang te pakken in mijn ogen; het gaat nu niet meer over de boeren/agrariers/de sector en hun levensgrote probleem, het gaat nu over de uitwassen. En niet alleen hier, ook op TV, social media, etc.
De sector staat voor een groot probleem, Nederland staat voor een groot probleem en daar is de sector onderdeel van. Nu zijn er protesten die uit de hand gaan lopen en dat doet m.i. geen goed aan de discussie over de problemen. We discussiëren nu over brandende hooibalen en wie dat gedaan heeft. Er zijn een heleboel mensen (met opzet schrijf ik niet "boeren") die zich in die protesten niet vertegenwoordigd zien.
Er zijn ook een heleboel mensen (boeren, burgers en buitenlui) die de protesten om meerdere redenen zat zijn. Een van de redenen is dat het afleid van de inhoud; er is een groot probleem en er zijn mensen die daar de dupe van worden.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 28-06-22 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagahra

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:22

DuoPenotti schreef:
De boeren die alles verliezen moeten iets.
Ja dat raakt ook mensen die belangrijke dingen hebben gepland.
Maar boeren hadden ook belangrijke dingen gepland de komende heel veel jaar.

"Ik, dus ook andere onschuldigen", beetje aso instelling.

Collega stond er vanmorgen in op de A12. Kiepwagen gaat langzamer rijden, gaat omhoog en dumpt een hooibaal vlak voor het verkeer er achter (die auto moest vól op de rem), tractor komt en duwt de baal wat aan de kant, auto komt waar een paar man uit komen die de hooibaal in de fik steken en weg zijn ze. Het blijft echt levensgevaarlijk wat ze doen.

Op mijn route waren ze ook bezig, maar dat was gelukkig al weg toen ik er aankwam.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:33

Exitium schreef:

Collega stond er vanmorgen in op de A12. Kiepwagen gaat langzamer rijden, gaat omhoog en dumpt een hooibaal vlak voor het verkeer er achter (die auto moest vól op de rem), tractor komt en duwt de baal wat aan de kant, auto komt waar een paar man uit komen die de hooibaal in de fik steken en weg zijn ze. Het blijft echt levensgevaarlijk wat ze doen.

Op mijn route waren ze ook bezig, maar dat was gelukkig al weg toen ik er aankwam.

Als deze acties tot echt ernstige ongelukken leiden dan verdampt gelijk de steun voor de boeren. Dit is een hele domme strategie.

Groene partijen lachen zich al in het vuistje. Ze hoeven alleen maar achterover leunen. En straks kunnen ze een feestje bouwen want dan staan de boeren er alleen voor. Is dat wat ze willen bereiken met deze onbezonnen acties.
Zo jammer dit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:36

rien10 schreef:
Cer, jij mag het gerust gezeur om niets vinden.
Een levensbedreigende situatie op een snelweg vind ik niet niks.

Ik had even ontstipt, maar deze wil ik wel even rechtzetten

Rien, jij wil niet dat je quotes aangepast worden (en terecht)

Ik wil even heel nadrukkelijk zeggen dat 'gezeur om niks' NIET over de situatie op de snelweg ging, maar over twitter vs facebook :)
het zal door de haast komen oid, maar dit zijn best een soort van kwalijke losse statements: 'oh dus jij vind levensgevaarlijke situaties gezeur om niks'.. dit is niet wat ik schreef

los hiervan:
Zouden er boeren zijn die opgestookt worden om dit soort acties uit te voeren? Want, het is inderdaad nu dat ze hun eigen glazen aan het ingooien zijn (en die van hun collega's die er niks mee te maken willen hebben.) Eigenlijk zou er een tegengeluid te horen moeten zijn, van alle boeren die dit veroordelen... ?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:39

Ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen, sorry.
Wellicht is een heel groot deel van wat er staat te rellen helemaal geen boer. Ik acht dat goed voor mogelijk.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 28-06-22 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:39

Afbeelding

Het valt dus wel mee dat de mensen niet meer achter de boeren staan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:43

germie schreef:
Ze hebben nu tijd voor protesten omdat het henzelf raakt, en verwachten steun van de rest van Nederland. Maar ze hadden ook tijd kunnen maken om toen ook de rest te steunen, want alles, maar dan ook alles is met elkaar verweven en maakt alles kapot.
Nederland is echt bezig kapot te gaan. Klimaatgeneuzel, coronageneuzel, stikstofgeneuzel, en ondertussen blijft men maar zitten na de leugens van de toeslagenaffaire, maar de Groningens zitten ook in de stront dankzij de overheid, en overal wordt maar gelogen en gedraaid, terwijl het geld naar echt verkeerde dingen gaat.
Op dit moment zijn het niet alleen de boeren, maar ook jij en ik worden langzaamaan kapot gemaakt. Men zou elkaar bij elk onjuist besluit moeten helpen. En een tractor maakt meer indruk dan een auto.

Want andere groepen doen dat wel?
Begrijp me niet verkeerd hoor; we zouden idd samen moeten werken ipv ieder voor zich wat protesteren. Dat laatste zet zeer weinig ( en vaak zelfs helemaal niets) zoden aan de dijk. Als alle groepen met problemen samen zouden werken, sta je idd heel wat sterker.
Maar het gebeurt nooit. Toen de zorgmedewerkers voor de zoveelste maal aan de bel trokken, zei ook niemand hier op Bokt; waar waren ze toen de restaurants dicht moesten? Zelf nu steun verwachten, maar toen dat en dat gaande was, gaven zij geen steun aan die groepen.

Maar o wee als het boeren betreft; die moeten heiliger dan heilig zijn en voor iedereen op de barricades springen om steun te mogen verwachten.....beetje erg krom niet? Dan wordt er ineens geroepen dat we het samen moeten doen en meer van dat soort lege blablabla
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 28-06-22 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:45

Exitium schreef:

Wat jij hier beschrijft is letterlijk een daad van terrorisme.

Citaat:
EU-definitie van terrorisme
Volgens het EU-recht zijn terroristische misdrijven daden die worden gepleegd met als doel: een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten.

Citaat:
Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van terrorisme?
'Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrorisme

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:45

Ik las net dat die boer die 100 bomen kapte een fikse subsidie ontving voor natuurbehoud. Als dat zo is, vind ik de actie nog slechter dan ik het al vond. Lever die subsidie dan ook maar weer in.

Ik kan het bericht niet delen, die kunnen jullie dan niet lezen. En heb even geen tijd om de begin bron op te zoeken. Ik moet vergunningen aanvragen, want onzekere tijd of niet, boeren willen gewoon door :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:47

Weet je, de boeren zijn al jaren de banketstaaf.
Regeltjes hier en regeltjes daar, administratief dit en dat, uit mogen breiden ohh nee toch weer inkrimpen en daarbij een drol voor je melk krijgen per liter, eisen waar ze aan moeten voldoen, bij varkens moet er zoveel licht in de stallen zijn en ga zo maar door.
Nu bedrijven die al jaren in de familie zijn zo behandelen of het niets is terwijl de industrie vrolijk verder gaat met produceren van rotzooi.
Ik snap ze wel hoor.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:49

DuoPenotti schreef:
[ [url=m/YNb3IJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het valt dus wel mee dat de mensen niet meer achter de boeren staan.

Zegt niet zoveel, dat soort polls kan heel eenvoudig beïnvloed worden. Wil je een goed resultaat, dan zal je een bureau als Ipsos, I&O, etc onderzoek moeten laten doen.