Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Twitter was toch geen betrouwbare bron?
Ann schreef:Cer schreef:wat een gezeur om niks zeg hee... ?
Dat denk ik ook vaak bij jouw "Ja, maar... Wat als... Stel dat..." berichten.![]()
Maar goed, weer ontopic. Ik ga het Twitter bericht + link even goed doornemen.
mysa schreef:Wat ik vannacht lag te bedenken: eigenlijk weten we nog veel te weinig. Moeten we niet eens afwachten wat de gedetailleerde plannen zijn? Er wordt nu op veel sociale media gedaan of alle landbouw en veeteelt moet verdwijnen. Maar wie weet komen ze al een heel eind met bedrijven die wel uitgekocht willen worden en anderen die met financiële hulp best willen omschakelen naar circulair of willen verplaatsen?
DuoPenotti schreef:De boeren die alles verliezen moeten iets.
Ja dat raakt ook mensen die belangrijke dingen hebben gepland.
Maar boeren hadden ook belangrijke dingen gepland de komende heel veel jaar.
Exitium schreef:"Ik, dus ook andere onschuldigen", beetje aso instelling.
Collega stond er vanmorgen in op de A12. Kiepwagen gaat langzamer rijden, gaat omhoog en dumpt een hooibaal vlak voor het verkeer er achter (die auto moest vól op de rem), tractor komt en duwt de baal wat aan de kant, auto komt waar een paar man uit komen die de hooibaal in de fik steken en weg zijn ze. Het blijft echt levensgevaarlijk wat ze doen.
Op mijn route waren ze ook bezig, maar dat was gelukkig al weg toen ik er aankwam.
rien10 schreef:Cer, jij mag het gerust gezeur om niets vinden.
Een levensbedreigende situatie op een snelweg vind ik niet niks.
germie schreef:Ze hebben nu tijd voor protesten omdat het henzelf raakt, en verwachten steun van de rest van Nederland. Maar ze hadden ook tijd kunnen maken om toen ook de rest te steunen, want alles, maar dan ook alles is met elkaar verweven en maakt alles kapot.
Nederland is echt bezig kapot te gaan. Klimaatgeneuzel, coronageneuzel, stikstofgeneuzel, en ondertussen blijft men maar zitten na de leugens van de toeslagenaffaire, maar de Groningens zitten ook in de stront dankzij de overheid, en overal wordt maar gelogen en gedraaid, terwijl het geld naar echt verkeerde dingen gaat.
Op dit moment zijn het niet alleen de boeren, maar ook jij en ik worden langzaamaan kapot gemaakt. Men zou elkaar bij elk onjuist besluit moeten helpen. En een tractor maakt meer indruk dan een auto.
Exitium schreef:Wat jij hier beschrijft is letterlijk een daad van terrorisme."Ik, dus ook andere onschuldigen", beetje aso instelling.
Collega stond er vanmorgen in op de A12. Kiepwagen gaat langzamer rijden, gaat omhoog en dumpt een hooibaal vlak voor het verkeer er achter (die auto moest vól op de rem), tractor komt en duwt de baal wat aan de kant, auto komt waar een paar man uit komen die de hooibaal in de fik steken en weg zijn ze. Het blijft echt levensgevaarlijk wat ze doen.
Op mijn route waren ze ook bezig, maar dat was gelukkig al weg toen ik er aankwam.
Citaat:EU-definitie van terrorisme
Volgens het EU-recht zijn terroristische misdrijven daden die worden gepleegd met als doel: een bevolking ernstig angst aan te jagen. de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrorismeCitaat:Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van terrorisme?
'Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.