Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:58

Het is wel een beetje slap om eerst te spreken over militair ingrijpen en het vervolgens niet te doen omdat het er 'niet veilig' is :') Poetin zal er vast hard om lachen. Maar zowieso moet je het niet willen, we beginnen als nederlandje niets tegen Rusland.

Dat andere MA vliegtuig is al eerder genoemd en die kan het onmogelijk zijn want die had niet genoeg brandstof om tot in Oekraine te vliegen. En dan nog, waar is dan het laatste vliegtuig gebleven, want die is dan dus niet neergestort? Plus dat ze dan andere lichamen zouden vinden? Ik vind het echt een kulverhaal.

Blue_Eyes

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:59

Volgens mij is het eerder zo dat Rutte al had gezegd dat dat iets was waar we niet zomaar aan zouden beginnen, maar als het hele land erover gaat zitten schreeuwen moet je het er op zijn minst even over hebben. Ik denk dat ze de meest wijze beslissing mogelijk hebben genomen door vooral geen bewapende soldaten daarheen te sturen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:22

Blue_Eyes schreef:
Volgens mij is het eerder zo dat Rutte al had gezegd dat dat iets was waar we niet zomaar aan zouden beginnen, maar als het hele land erover gaat zitten schreeuwen moet je het er op zijn minst even over hebben. Ik denk dat ze de meest wijze beslissing mogelijk hebben genomen door vooral geen bewapende soldaten daarheen te sturen.

Precies, vanuit de kamer werd er nogal geschreeuwd over militair ingrijpen, Rutte heeft altijd gezegd dat het geen optie was. Daarom komt dit naar buiten. En gelukkig dat er geen militair ingrijpen komt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:28

Dat zou toch ook niet kunnen voordat het onderzoek is afgerond en de schuldige bekend is?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:29

anneliesdj schreef:
Dat zou toch ook niet kunnen voordat het onderzoek is afgerond en de schuldige bekend is?

Het gaat over militair ingrijpen om meer kans te hebben om de plaats van delict te onderzoeken. Jij roept dat ze wel ff zouden ingrijpen, en dat wordt juist weerlegd.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:30

Tsja... het verschil tussen ouders van slachtoffers en journalisten aan de ene kant en officiële onderzoekers aan de andere kant is... volgens mij... dat van de laatsten de overheid er alles aan moet doen de veiligheid en terugkeer naar huis te garanderen. En dat kan dus niet. Intussen hoor ik het verslag van een Nederlandse journalist (zie mijn eerdere link), en snap ik eigenlijk ook niet waarom eea niet mogelijk was de afgelopen week.

Zou intussen wel lekker zijn als er in die regio een staakt het vuren zou komen, al is het maar voor een paar dagen.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 28-07-14 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:32

Ik roep niets, ik zeg alleen dat het raar is om eerst een grote mond te hebben over ingrijpen en daarna te zeggen dat het gevaarlijk is. Ik zit niet de hele dag voor de tv dus ik krijg niet alles mee maar ik had idd al gehoord dat er mogelijk militairen heen zouden gaan.
Militairen zijn helemaal niet nodig op de plaats van de crash, dat is allang duidelijk dus dat is gewoon mosterd na de maaltijd. Dan hadden ze de marrechausse die nu heen is gegaan ook gewoon kunnen bewapenen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:46

anneliesdj schreef:
Ik roep niets, ik zeg alleen dat het raar is om eerst een grote mond te hebben over ingrijpen en daarna te zeggen dat het gevaarlijk is. Ik zit niet de hele dag voor de tv dus ik krijg niet alles mee maar ik had idd al gehoord dat er mogelijk militairen heen zouden gaan.
Militairen zijn helemaal niet nodig op de plaats van de crash, dat is allang duidelijk dus dat is gewoon mosterd na de maaltijd. Dan hadden ze de marrechausse die nu heen is gegaan ook gewoon kunnen bewapenen.

Voor zover ik eea. heb gezien en beluisterd, heb ik eerlijk gezegd die grote mond nooit zien langskomen... Ja, de mogelijkheid is genoemd of in de mond gelegd door journalisten, maar Rutte heeft volgens mij vanaf dag 1 gezegd dat dat geen verstandige optie is. Wat is je bron qua grote mond?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 01:05

Sientje schreef:
Voor zover ik eea. heb gezien en beluisterd, heb ik eerlijk gezegd die grote mond nooit zien langskomen... Ja, de mogelijkheid is genoemd of in de mond gelegd door journalisten, maar Rutte heeft volgens mij vanaf dag 1 gezegd dat dat geen verstandige optie is. Wat is je bron qua grote mond?

Precies, er is nooit een grote mond daarover gegeven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 01:15

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 01:32

LadyMadonna schreef:
Interessante link over het geduw en getrek in de media (tekst met aanklikbare filmpjes)
http://mobile.dudamobile.com/site/johni ... =true#2907

Hij beschrijft mijn gevoel wat ik vanaf dag 1 had. De seperatisten zijn niet de boeven zoals ze worden betiteld in de media.

EN als je je echt verdiept in de geschiedenis, hebben die jongens gewoon gelijk dat ze hun land terug willen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 01:41

Wie zijn 'ze', vraag ik me dan weer af...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 02:40

Worden de mensen die de stoet gereden hebben een soort van gehuldigd? Want dat mogen ze best wel, aangezien ze zo'n klus hebben gedaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:16

R12312 schreef:
anneliesdj schreef:

Het gaat over militair ingrijpen om meer kans te hebben om de plaats van delict te onderzoeken. Jij roept dat ze wel ff zouden ingrijpen, en dat wordt juist weerlegd.

dat hoeft echt niet meer...we zijn nu 11 dagen verder.Iedereen daar,bevolking enzo hebben 11 dagen de tijd gehad om in het wrak te 'roeren'.Alle bewijslast is verdwenen.
Maar dat heb ik mevr.Appelbaum vorige week al horen zeggen.Dat de kans erg klein is op gedegen onderzoek.

Maar geen militairen sturen omdat het daar te gevaarlijk is snap ik niet.Die stuur je toch juist naar plekken waar iets aan de hand is?Dat is hun werk toch? :o?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:32

purny schreef:
Worden de mensen die de stoet gereden hebben een soort van gehuldigd? Want dat mogen ze best wel, aangezien ze zo'n klus hebben gedaan.

Volgens mij is het gewoon hun werk om overleden mensen te vervoeren evenals het kul is om militairen niet te sturen omdat het gevaarlijk is. Op plaatsen waar het veilig is heb je geen militairen nodig :)*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:48

Dus mies, hup het leger erheen en de boel lekker laten escaleren met als gevolg nog meer doden?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:50

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:52

Het is te gevaarlijk omdat het juist door een gewapende missie kan escaleren. Goede stap van Rutte die tevens ook heel goed weet dat half defensie is wegbezuinigt. Niet bepaald gunstig als je kijkt hoe groot Rusland en Oekraijne zijn.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:52

LadyMadonna schreef:
Dus mies, hup het leger erheen en de boel lekker laten escaleren met als gevolg nog meer doden?

Amen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:53

BootsScoot schreef:
Het is te gevaarlijk omdat het juist door een gewapende missie kan escaleren.
.

Je volgt het nieuws niet alleen de NOS.. ;(

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:55

Hoe bedoel je cesario?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:55

Ja, militairen worden vaak naar gebieden gezonden waar het niet veilig is. Maar omgekeerd geldt dat niet; het is er niet veilig DUS stuur je militairen. Soms moet er zus gedaan worden, soms zo. Dan weer dit, dan weer dat. Hoeveel diplomatiek overleg er wordt gepleegd, telefonisch, persoonlijk, weten wij niet. Hoeven we ook niet te weten, daar hebben we onze diplomaten en ministers voor. Laat hen hun werk doen, dan doen wij het onze.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:58

BootsScoot schreef:
Hoe bedoel je cesario?

Probeer een beetje door verschillende brillen te kijken.

Militaire hebben een taak.. bv. via de Nato deze Oekrainesche president te leren schieten..

Zo denkt/zegt hij ..ik heb weer wat geregeld hier hebben jullie je speeltje.. :(:)

http://www.youtube.com/watch?v=tu9Zyz9e ... wwcCtB1vUg

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:06

Cesario. Ik weet heel goed dat de jongens een taak hebben. Ik vind het in dit topic er niet toe doen waarom. Het is al heftig genoeg. Ik vind het een prima besluit van Rutte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:19

Ik begrijp heel goed waarom er geen leger heen gaat.Helaas betekend dit wel dat er veel lichaamsdelen nooit meer gevonden zullen worden.De wilde dieren zullen ze grijpen,wat ook weer logisch is.