Citaat:Eigenlijk waren er na de drooglegging van Flevoland andere plannen, maar de vogels zelf vonden de Oostvaardersplassen en vonden het fantastisch.
Daarna is het officieel natuurgebied geworden - en de spoorlijn naar Lelystad had twee jaar vertraging omdat ze om de Oostvaardersplassen heen moesten.
Daarna kwam het uitzetten van herten, runderen en paarden. Dat paarden kort gras kunnen eten snap ik, maar dat de herten en runderen zich in enorm tempo blijven voortplanten ipv te verhongeren op dat gemillimeterde gras: heel bijzonder.
ja ik kan dat dan niet zo goed rijmen met het 'terug willen van de oorspronkelijke natuur'...
En Juval, dat vervuilende industrie op andere plekken gaat uitbreiden (nimby) lijkt mij inherent aan het hier weren.. maar ik hoor niet veel geluiden dat dat problematisch zou zijn. Als het maar niet hier is.
Citaat:En ja dit hangt zeker samen met mijn welzijnsniveau. Maar mijn moeder vertelt dat zij vroeger met 250 gram gehakt met 8 man aten thuis. Ik denk dat dat helemaal niet zo verkeerd is.
het zal wellicht ook helpen tegen het stijgend aantal mensen met overgewicht.. die waren er in de jaren 60 ook minder, begreep ik.