Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

BigOne schreef:Had een kleine discussie met de lijsttrekker van FvD in onze gemeente, ze hebben zetels gehaald en ik feliciteerde hem met de vraag erbij of ze alles moeten doen wat de partijleider ( Baudet ) voorschrijft. Zijn antwoord; dat mocht hij willen, alleen wat in onze gemeente speelt. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen.
mysa schreef:BigOne schreef:Had een kleine discussie met de lijsttrekker van FvD in onze gemeente, ze hebben zetels gehaald en ik feliciteerde hem met de vraag erbij of ze alles moeten doen wat de partijleider ( Baudet ) voorschrijft. Zijn antwoord; dat mocht hij willen, alleen wat in onze gemeente speelt. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen.
Hier zijn ze de grootste. Ik ken de lijsttrekker niet, geen idee of hij een hard-liner is. De man is businessanalist. Maar in elk geval kunnen we op een aantal speerpunten die in deze gemeente spelen wel flink tegengas verwachten. Geen AZC, geen extra natuur, zoveel mogelijk toerisme en evenementen, zo min mogelijk Europa. Zo iets, vermoed ik.
Edit: even opgezocht
Geen energietransitie, geen windmolens en zonnepanelen, gewoon gas blijven gebruiken
Geen stikstofgedoe, er is helemaal geen probleem met stikstof en idd geen AZC.

mysa schreef:Nee, je hebt gelijk. Hun schuld had ik niet moeten zeggen, dat kwam eruit omdat ik vind dat het niet de schuld is van de niet-populistische partijen.
germie schreef:[
En dan wil Jetten, dus landelijke politiek de brandstofprijzen niet verlagen nu omdat het de energietransitie dwars zou kunnen zitten.
Echt, die man spoort niet. In andere landen doen ze al wat aan de prijzen, maar wij mogen weer bloeden. Geen enkele korting in wegenbelasting voor de dieselrijder, niets voor de transportsector, nee, betalen, betalen, betalen. Dan kan alles mooi weer naar asielzoekers en Oekraine.

fransje23 schreef:Populisten bedrijven een vorm van politiek waar andere partijen te beschaafd voor zijn.
Populistische partijen willen namelijk de problemen niet daadwerkelijk oplossen maar ze willen onvrede en onrust veroorzaken.
Ze komen er nog mee weg ook omdat ze altijd kunnen zeggen dat hun ideeën, die vaak niet financieel of juridisch houdbaar zijn, niet uitgevoerd kunnen worden door de andere partijen.
Dat politici meer zichtbaar moeten zijn zeker voor een deel waar.
Internet samenvatting schreef:Ja, Scandinavische landen (Denemarken, Noorwegen, Zweden) staan bekend als zeer sociaal met een uitgebreide verzorgingsstaat, hoge levenskwaliteit en sterke sociale zekerheid. Kenmerkend zijn de hoge belastingen in ruil voor uitstekende publieke voorzieningen, gratis onderwijs, betaalbare kinderopvang en een goede balans tussen werk en privé.

Cer schreef:Ik meen wel gelezen te hebben dat Denemarken een vrij streng asiel beleid heeft..
Ik weet niet of dat bepaalde mensen dan over de streep trekt
Van Google:
“De asielopvang in Scandinavië wordt gekenmerkt door een verschuiving van een ruimhartig beleid naar een van de strengste regimes in Europa, met name in Denemarken en in toenemende mate Zweden. Landen als Noorwegen, Zweden en Denemarken richten zich sterk op snelle procedures, integratie en, indien nodig, snelle terugkeer.”

MarlindeRooz schreef:Google of ai? Heb je een concrete bron? Vind drie landen gelijk trekken erg tricky. Klinkt als AI.