_San87_ schreef:Electra63 schreef:Ik ben het met Journee eens, dat we onze financiën op orde moeten houden.
Zeker omdat we hebben gezien hoe een pandemie of oorlog grote invloed heeft op onze economie.
Goed onderwijs voor ieder kind, is daarom van belang.
Dat vergroot de kans op een goede toekomst.
Financiën op orde houden en iets meer lenen kan best samen gaan, hoor. Lenen is geen smerig woord.
Nederland is haar verplichtingen altijd goed nagekomen en heeft niet voor niets de hoogste kredietscore. Wanneer een lening goed onderbouwd wordt en een goed terugbetaalplan heeft, zie ik daar niet meteen problemen mee.
Overigens vind ik óók dat de overheid haar uitgaven eens goed onder de loep moet nemen en orde moet scheppen.
Op dit moment betaald de overheid al ruim 7 miljard aan rente. Zoveel geld wordt er elk jaar weggegooid. De rente is ook al lange tijd historisch laag. Maar dat kan dus ook veranderen.
Hoewel Nederland er in verhouding tot andere landen goed voor staat lijkt het me niet verstandig om de schuld nu verder te verhogen. In het bijzonder omdat de tijden nu zo onzeker zijn.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/52/rentelast-overheid-neemt-toe-maar-is-relatief-laag
Dus ik ben de ultime nachtmerrie voor rechts
?