Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Heerde Gelderland
11-01-2025
Aanval op schapen, ca 10 schapen gedood.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Rottum Friesland
10-01-2025
23.20 uur
Wolg gezien kruising Vogelzangweg/binnendijk.
Stak over, fors exemplaar.
Hij kwam vanaf de vogelzang, rende de weg over naar de sydtakke.
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Nieuw Schoonebeek
11-01-2025
08.55 uur
Wolf gezien thv Europaweg 230 Nieuw Schoonebeek. Loopt richting het dorp Nieuw Schoonebeek door de weilanden.
Betrouwbaarheid hoog
#geenwolf
DubbelFun schreef:Elisa2 schreef:Die wolfwerende netten, die zien er trouwens wel uit alsof een wolf daar makkelijk overheen kan springen?
Kunnen ze ook. De hoogste maat is 1.20 en daar springen ze zo over heen.
Citaat:HET HOUDT EEN KEER OP
Wolvenconsulent Jaap Mekel zegt in dit artikel dat het een keer op zal houden met het verzinnen van extra maatregelen. Daar zijn wij het roerend mee eens. Wat ons betreft is de grens daarvan reeds bereikt.
Ook zegt hij dat hij nog nooit zo’n goed raster heeft gezien. En dat dat dus ook niet afdoende blijkt. Daarbij zegt hij dat dit de eerste keer is. Let op! Dat gaat dus over dit raster met 10 (!) draden. In Friesland en Drenthe zijn namelijk ondertussen al 25 aanvallen geweest achter wolfwerende rasters die bewezen aan de normen van BIJ12 voldeden.
De komende week gaan wij op onze pagina dieper in op het onderwerp wolfwerend afrasteren. Aan bod komt dan onder andere waarom het op de ene plek wel lijkt te werken en op de andere plek niet. Ook gaan we in op hoe wij de ontwikkeling hiervan in de toekomst zien. Blijf onze pagina volgen als je geïnteresseerd bent in dit onderwerp.
Elisa2 schreef:Waarom worden die netten dan aangeraden? Lijken me behoorlijk zinloos..schapen kunnen beter weer ouderwets met herder, KHB en schaapskooien lopen volgens mij.
Elisa2 schreef:Waarom worden die netten dan aangeraden? Lijken me behoorlijk zinloos..schapen kunnen beter weer ouderwets met herder, KHB en schaapskooien lopen volgens mij.
DubbelFun schreef:Ze moeten íets ...
Maar Mekel heeft de laatste ideeën al weer gespuid ... vóór het eigenlijk hek op 1 mtr 2 lage draadjes en dáárvoor dan op 1 mtr één laag draadje..... dan kan de wolf geen aanloop nemen...
En iedereen heeft daar dan ook de ruimt voor....
Doet me denken aan een hindernissprong met 2 cavaletties er voor
Citaat:Lakei Afferden Noord Limburg
11-01-2025
12.00 uur gemeld
Zekerheid: laag
Twee wolven gezien.
Geen verdere info.
Doorgestuurd bericht♂️
#geenwolf
Citaat:11 januari 2025/Doornspijk/Gelderland
Aanval op schapen
11 schapen gedood
Eigenaar veel sterkte
tienus63 schreef:Zichtmelding Nieuw-Schoonebeek DrCitaat:Nieuw Schoonebeek
11-01-2025
08.55 uur
Wolf gezien thv Europaweg 230 Nieuw Schoonebeek. Loopt richting het dorp Nieuw Schoonebeek door de weilanden.
Betrouwbaarheid hoog
#geenwolf
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/14bgAmXLCp/?
DuoPenotti schreef:Elisa2 schreef:Waarom worden die netten dan aangeraden? Lijken me behoorlijk zinloos..schapen kunnen beter weer ouderwets met herder, KHB en schaapskooien lopen volgens mij.
Op weilanden, dus niet op de heide, heeft nog nooit een herder bij gelopen.
Ze gaan in de winter van weide naar weide. Om het gras kort te hebben voor de lente.