Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Les images qui nous parviennent de Boutcha, ville libérée près de Kiev, sont insoutenables. Dans les rues, des centaines de civils lâchement assassinés. Ma compassion pour les victimes, ma solidarité avec les Ukrainiens. Les autorités russes devront répondre de ces crimes.
Citaat:De beelden uit Boutcha, een bevrijde stad in de buurt van Kiev, zijn ondraaglijk. In de straten werden honderden burgers lafhartig vermoord. Mijn medeleven met de slachtoffers, mijn solidariteit met de Oekraïners. De Russische autoriteiten zullen zich voor deze misdaden moeten verantwoorden.
Cowboy55 schreef:En in een reactie die absoluut niemand verbaast:
Rusland ontkent doden van burgers in Boetsja
Rusland ontkent de beschuldigingen van Oekraïne dat hun troepen zeker 300 burgers hebben gedood in Boetjsa. Alle Russische militairen hebben op 30 maart de stad in het noorden al verlaten, stelt het ministerie van Defensie in een verklaring.
Volgens het ministerie zijn alle gepubliceerde beelden van de veronderstelde moordpartij "een provocatie" door Oekraïne. Op foto's en video's is te zien dat er lijken in de straten van Boetsja liggen. Sommige doden waren vastgebonden.
Bron: NOS.
_San87_ schreef:Cowboy55 schreef:En in een reactie die absoluut niemand verbaast:
Rusland ontkent doden van burgers in Boetsja
Rusland ontkent de beschuldigingen van Oekraïne dat hun troepen zeker 300 burgers hebben gedood in Boetjsa. Alle Russische militairen hebben op 30 maart de stad in het noorden al verlaten, stelt het ministerie van Defensie in een verklaring.
Volgens het ministerie zijn alle gepubliceerde beelden van de veronderstelde moordpartij "een provocatie" door Oekraïne. Op foto's en video's is te zien dat er lijken in de straten van Boetsja liggen. Sommige doden waren vastgebonden.
Bron: NOS.
Verrassend, ja.
bigone schreef:En helaas ook in ons land nog steeds dit soort praktijken, aanhangers van de FvD : zie geen bloed, zijn zo neergelegd, is mee gesleept, allemaal door Azov vermoord . Lachwekkend wanneer het niet te triest voor woorden was.
Ondertussen vanmiddag in Duitsland een protest manifestatie, van Russen VOOR Poetin Hoe is het mogelijk denk je dan, colonne van zo’n 5000 auto’s . Die mogen ze tot ongewenst vreemdeling verklaren en naar Rusland sturen.
_San87_ schreef:bigone schreef:En helaas ook in ons land nog steeds dit soort praktijken, aanhangers van de FvD : zie geen bloed, zijn zo neergelegd, is mee gesleept, allemaal door Azov vermoord . Lachwekkend wanneer het niet te triest voor woorden was.
Ondertussen vanmiddag in Duitsland een protest manifestatie, van Russen VOOR Poetin Hoe is het mogelijk denk je dan, colonne van zo’n 5000 auto’s . Die mogen ze tot ongewenst vreemdeling verklaren en naar Rusland sturen.
Dat heet een democratie.
_San87_ schreef:Cowboy55 schreef:
FvD-ers tot ongewenst vreemdeling verklaren en naar Rusland sturen is democratie? Ik mag democratie wel…..
Ruiltje doen? Voor iedere naar Rusland gestuurde FvD-er 1 Oekraïner naar NL?
De protestmanifestatie, Cowboy.
Hannanas schreef:Ook wel een raar verhaal van die Nederlandse journalist bij Odessa die door Oekraïense militairen/politieagenten het land uit gezet is?
https://nos.nl/collectie/13888/artikel/ ... e-uitgezet
bigone schreef:Ik snap het wel, hij was vlakbij, rapporteerde als een van de eersten terwijl Oekraïense regering dit ten strengste heeft verboden. Pas wanneer het door de officiële bronnen word vrijgegeven mag je het posten. Puur om Rusland niet in de kaart te spelen. Hij heeft de regels niet gevolgd , de manier waarop hij het land is uitgezet gaat nogal ver maar toch.
idinn schreef:Ik zag daar op de site van de Gelderlander geloof ik een filmpje van.. ze slepen met een touw de lichamen wat verder voor geval dat.
Cowboy55 schreef:Hannanas schreef:Ook wel een raar verhaal van die Nederlandse journalist bij Odessa die door Oekraïense militairen/politieagenten het land uit gezet is?
https://nos.nl/collectie/13888/artikel/ ... e-uitgezet
Ik ben het niet per ze met het besluit eens, maar hij laat dus zien waar de raketten ingeslagen zijn en (nog wat abstracter) DAT ze doel getroffen hebben. Dat zien de Ruskies dus ook, los van de vraag of ze die bevestiging nog nodig hadden.
Paranoïde? Yup. Doorgeschoten? Yup. Begrijpelijk als je Oekraïners militair bent? Yup.