Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:42

DubbelFun schreef:
Schapen doodgebeten aan Deelweg Ede, dierenambulance assisteert arts
EDE Aan de *knip* in Ede heeft woensdag 8 januari een aanval plaats gevonden op een kudde schapen in een weiland.
Dat is dus hier 'om de hoek'....
Waarom die knip er staat is me een raadsel ??

Bij ons in de straat ;(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 19:42

Ivm privacy adres eruit gehaald.
Ik weet dat het leesbaar is als je het artikel aanklikt.
En de personen ook herkenbaar in beeld zijn.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 19:56

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:00

Wat een aantallen zeg.. :oo ik heb het zo te doen met getroffen veehouders. Wanhopig om in deze situatie te zitten. Ik hoop dat er beheerd gaat worden, maar ik vrees dat dat niet zomaar gaat gebeuren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 20:22

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:43

Captain schreef:
DubbelFun schreef:
EDE Aan de *knip* in Ede heeft woensdag 8 januari een aanval plaats gevonden op een kudde schapen in een weiland.

Bij ons in de straat ;(

Ik bezorg bijna dagelijks pakketten in die straat (en het gehele buitengebied van Ede), ben zo blij dat het ‘s avonds weer wat langer licht is. Vind het toch wel een beetje spannend daar met al die wolven.
Echt zo verschrikkelijk ook voor al de schapenhouders/boeren, wat een ellende -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:50

Rizette schreef:
Hulde aan de mederwerkers van de dierenambulance.
Dierenlot collecteert zich rot.Zie het dagelijks enkele keren voorbijkomen, mag wat kosten. Lijkt alsof ze collecteren voor de dieren maar als ik het goed begrepen heb leveren ze alleen auto´s?

Ze doen absoluut veel goeds hoor ook verdubbel acties als een stichting zelf iets doet en hun verdubbelaar aan vraagd. Zo had stichting paarden pensioen fonds onlangs een high friet georganiseerd. Voor 15 euro p.p. onbeperkt friet eten en dan kwam drinken er nog bij. De totale opbrengst hiervan is door dierenlot verdubbeld! Zo is het leuk om mee te doen.
Echter dierenlot heeft ook erg veel verkeerde kanten dus die verdubbelaar richting bepaalde doelen die help ik mee maar zo doneren aan dierenlot zelf weiger ik pertinent

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:57

Hadden jullie gezien op het nieuws dat er in Schotland Lynxen gevangen zijn!?
Die waren vermoedelijk uitgezet door ,actie voerders, die deze dieren daar weer in het wild willen zien leven.
Klinkt bekend nietwaar!?
Echter worden ze daar dus gelijk weg gevangen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 22:02

Ik las het inderdaad.

Wat dat betreft is het ook gemakkelijker vast te stellen dat ze uitgezet zijn, het is wel een heel eind zwemmen voor een lynx.

In Europa wordt toch gezegd dat ze allemaal hier heen zijn komen wandelen.

Het blijft toch bijzonder de in Nederland geboren wolven komen om in het verkeer en wolf uit België duikt op aan de Duitse noordzeekust?
Die had denk ik een interrailkaartje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:11

En een mankepoot red het tot in België _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:18

Nou precies dat!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:19

Kon dat niet gewoon een andere manke wolf zijn geweest eigenlijk?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:21

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:31

Bizar dat zo'n dier ondanks pijn nog zo ver kan lopen..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:32

Precies... Heel bizar...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 22:45

In Vlaanderen zit een opvang waar ze wolven oplappen.

In Nederland zou een wolf naar Halle in Gelderland gebracht worden of naar dat centrum in België.

Maar waar zo’n opgelapte wolf dan blijft of wordt uitgezet, dat blijft in nevelen gehuld.

Dat was toen ook het geval met de slapende wolf in de achtertuin in Doetinchem.
Een rookgordijn waar die gebleven is.

Er zijn de nodige WOO-verzoeken hierover gedaan door Annemieke van Straaten.

Bij Kleve (D) in de buurt zit ook een opvangcentrum voor wolven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 23:51

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 07:57

Rizette schreef:
Dierenlot collecteert zich rot.Zie het dagelijks enkele keren voorbijkomen, mag wat kosten. Lijkt alsof ze collecteren voor de dieren maar als ik het goed begrepen heb leveren ze alleen auto´s?

Nee, ze leveren echt véél meer aan dierenopvangen, asielen etc. Bedjes, speeltjes, benches, hokken, couveuse, reismanden. Maar bedenk ook wat die bussen kosten voor een dierenopvang, die dingen rijden rond als dierenambulance om gewonde, zieke dieren te vervoeren, geen ambulance hebben als stichting betekend dat je niet naar spoedgevallen kunt rijden en dat dieren dus sterven.
Hier alleen maar goede ervaringen met dierenlot.
(Oud medewerker dierenopvang)

Wij hadden een eigen ambulance, dat ging jaren goed maar dat was op den duur niet meer te betalen, alles wordt duurder en die wagen werd steeds ouder, begon steeds meer te mankeren... zulke kosten konden wij niet dragen. Hoe mooi het dan is om een splinternieuwe ambulance onder je kont te krijgen, gedoneerd door dierenliefhebbers... dat is onbetaalbaar.

Een kleine stichting heeft daar het geld niet voor, dierenlot is veel bekender en doordat zoveel mensen daar aan doneren zijn dit soort dingen mogelijk. Onze stichting maakt dan ook overal reclame voor dierenlot, want al het geld dat men daaraan doneert, dat maakt ook dat 'wij' kunnen blijven bestaan en dieren kunnen blijven redden. Zonder dierenlot hadden we de poort voor eeuwig kunnen sluiten, jaren geleden al.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:42

dierenfan schreef:
Rizette schreef:

Ze doen absoluut veel goeds hoor ook verdubbel acties als een stichting zelf iets doet en hun verdubbelaar aan vraagd. Zo had stichting paarden pensioen fonds onlangs een high friet georganiseerd. Voor 15 euro p.p. onbeperkt friet eten en dan kwam drinken er nog bij. De totale opbrengst hiervan is door dierenlot verdubbeld! Zo is het leuk om mee te doen.
Echter dierenlot heeft ook erg veel verkeerde kanten dus die verdubbelaar richting bepaalde doelen die help ik mee maar zo doneren aan dierenlot zelf weiger ik pertinent

Zelf vind ik het het veiligst om dan regelrecht aan de organisator te doneren en niet via een Stichting als Dierenlot.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:44

Telpeva schreef:
Rizette schreef:

Nee, ze leveren echt véél meer aan dierenopvangen, asielen etc. Bedjes, speeltjes, benches, hokken, couveuse, reismanden. Maar bedenk ook wat die bussen kosten voor een dierenopvang, die dingen rijden rond als dierenambulance om gewonde, zieke dieren te vervoeren, geen ambulance hebben als stichting betekend dat je niet naar spoedgevallen kunt rijden en dat dieren dus sterven.
Hier alleen maar goede ervaringen met dierenlot.
(Oud medewerker dierenopvang)

Wij hadden een eigen ambulance, dat ging jaren goed maar dat was op den duur niet meer te betalen, alles wordt duurder en die wagen werd steeds ouder, begon steeds meer te mankeren... zulke kosten konden wij niet dragen. Hoe mooi het dan is om een splinternieuwe ambulance onder je kont te krijgen, gedoneerd door dierenliefhebbers... dat is onbetaalbaar.

Een kleine stichting heeft daar het geld niet voor, dierenlot is veel bekender en doordat zoveel mensen daar aan doneren zijn dit soort dingen mogelijk. Onze stichting maakt dan ook overal reclame voor dierenlot, want al het geld dat men daaraan doneert, dat maakt ook dat 'wij' kunnen blijven bestaan en dieren kunnen blijven redden. Zonder dierenlot hadden we de poort voor eeuwig kunnen sluiten, jaren geleden al.[/quote
Dat is mooi dat ze meer doen. Zijn dat dan nieuwe spullen die jullie kijgen of gebruikte spullen? Ik snap dat jullie niet zonder auto kunnen en het is top dat dat gegeven wordt!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 10:01

Aanval Boijl Frl gek wolfwerend raster, gisteren , totaal 2 schapen dood
Citaat:
10 januari 2025/ Boijl/Friesland
Aanval op drachtige schapen
1 schaap gedood
1 schaap geëuthanaseerd
Eigenaar veel sterkte

8 draden met geaarde draden tussen de 6000 tot 9000 volt erop.
Doorheen gesprongen
Raster is goed gekeurd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1BMfAM ... tid=wwXIfr

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:22

Die omheining zal ook iets van minstens .140 zijn maar ze gaan er dus ook gewoon door zie je hier maar weer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:26

Als ze springen en geen grond raken dan voelen ze niets van de stroom als ze door de draden gaan want ze maken geen aarde.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:36

Geaarde draden voelen ze toch wel?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:45

Captain schreef:
DubbelFun schreef:

Bij ons in de straat ;(

Naar he? :knuffel:

Er staan daar ook nog paarden 24/7 buiten..ik vind het maar link. Denk dat het dezelfde roedel is die ook regelmatig aan de andere kant van het Wekeromse zand toeslaat.

Die wolfwerende netten, die zien er trouwens wel uit alsof een wolf daar makkelijk overheen kan springen?