Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:De rest van de boeren miljonair maken, is dat wat ik lees?
Nee, dat kan er niet staan toch?
Kan je t nog toelichten Janneke, ik begrijp je taalgebruik niet helemaal vrees ik..
Caesar schreef:Ik kon niet vinden of dit artikel al gedeeld was: https://fd.nl/opinie/1443081/rabobank-k ... rm=app-ios
Ik moet echt zeggen dat sommige reacties mij raken... echt; besef even dat ze jullie echt alles afnemen. Huis, baan, pensioen, paarden, toekomst van je kind. Alles. Ik vind dat ze allemaal nog heel rustig blijven!
En dan hebben sommigen het hier over files. Ga er naast staan ipv erachter.
Heel Nederland mag onderhand eens gaan opstaan. Groningen, toeslagen affaire... Allemaal spontaan dementie!
germie schreef:Ik heb afgelopen woensdag 7 uur over en ritje van zuid naar noord gedaan in het land. Niet normaal meer. En om eerlijk te zijn is bij mij de steun voor de boeren ook wel enorm afgenomen. Want ze deden echt gevaarlijke dingen op de snelweg. Eerst vond ik het nog wel grappig, 200 tractors op de rechter rijstrook met 45km per uur en de auto's links, maar helaas ook de vrachtautos, dus dan rijdt het al niet echt door, maar het gaat wel harder dan die 45km per uur.
Maar als dan opeens een boer de tractor naar de linker rijstrook gooit zodat alles en iedereen plotseling op de rem moet en het maar net goed gaat, dan ben je gewoon idioot bezig in mijn ogen. Dan heeft dat niets meer met protesteren te maken, maar met gevaarlijk rijgedrag, en dat zou gewoon een artikel 5 boete moeten zijn in mijn ogen.
Ook vind ik het jammer dat iedereen nu de boeren steunt, maar dat de boeren niet de mensen steunden tijdens de corona sluitingen. Want het boerenwerk ging door, maar de rest met bedrijven kon niet werken. Toen hadden ze ook de restauranthouders en weet ik veel wat wel wat meer kunnen steunen in mijn ogen. Het protest zou ruimer moeten zijn dan alleen de boeren. En zo sta ik er dus ook achter.
Maar dat Nederland nu in z'n geheel kapot gemaakt wordt en dat er dus protesten nodig zijn, ja, daar kan ik absoluut wel achter staan. Maar ik heb het ook over het onzinnig vergroenen en dat soort dingen wat het land zeker niet leefbaarder maakt, terwijl er maar asielzoekers binnen blijven komen die allemaal weer voorrang en voordeeltjes krijgen boven het eigen volk.
elnienjo schreef:germie schreef:Ik heb afgelopen woensdag 7 uur over en ritje van zuid naar noord gedaan in het land. Niet normaal meer. En om eerlijk te zijn is bij mij de steun voor de boeren ook wel enorm afgenomen. Want ze deden echt gevaarlijke dingen op de snelweg. Eerst vond ik het nog wel grappig, 200 tractors op de rechter rijstrook met 45km per uur en de auto's links, maar helaas ook de vrachtautos, dus dan rijdt het al niet echt door, maar het gaat wel harder dan die 45km per uur.
Maar als dan opeens een boer de tractor naar de linker rijstrook gooit zodat alles en iedereen plotseling op de rem moet en het maar net goed gaat, dan ben je gewoon idioot bezig in mijn ogen. Dan heeft dat niets meer met protesteren te maken, maar met gevaarlijk rijgedrag, en dat zou gewoon een artikel 5 boete moeten zijn in mijn ogen.
Ook vind ik het jammer dat iedereen nu de boeren steunt, maar dat de boeren niet de mensen steunden tijdens de corona sluitingen. Want het boerenwerk ging door, maar de rest met bedrijven kon niet werken. Toen hadden ze ook de restauranthouders en weet ik veel wat wel wat meer kunnen steunen in mijn ogen. Het protest zou ruimer moeten zijn dan alleen de boeren. En zo sta ik er dus ook achter.
Maar dat Nederland nu in z'n geheel kapot gemaakt wordt en dat er dus protesten nodig zijn, ja, daar kan ik absoluut wel achter staan. Maar ik heb het ook over het onzinnig vergroenen en dat soort dingen wat het land zeker niet leefbaarder maakt, terwijl er maar asielzoekers binnen blijven komen die allemaal weer voorrang en voordeeltjes krijgen boven het eigen volk.
Hoe hadden de boeren de restauranthouders moeten steunen? Wees blij dat de boeren tijdens corona tenminste gewoon door konden werken zodat we te eten hadden.
purny schreef:Maar volgens mij komt het grootste gedeelte van de groente en het fruit uit het buitenland.
Alleen af en toe een verdwaalde komkommer die zo slap is als een vaatdoek.
elnienjo schreef:Huisartsen gaan as vrijdag ook staken
Caesar schreef:En dan hebben sommigen het hier over files. Ga er naast staan ipv erachter.
Heel Nederland mag onderhand eens gaan opstaan. Groningen, toeslagen affaire... Allemaal spontaan dementie!