LvdO schreef:Arme man... Zo'n groot verdriet op zo'n hoge leeftijd. Wat erg dat hij dat nog heeft moeten meemaken en hopelijk is hij nu weer bij zijn lieve (schoon)kinderen en kleinkinderen...
Ja, het is vreselijk triest... ik bedacht me dat mijn vader dit jaar ook 93 zou zijn geworden... heeft de 2e wereldoorlog overleefd en die man uit dat overlijdensbericht dus ook. En de crisisjaren vóór die oorlog ook. In die jaren stierven mensen van de honger om maar even een beeld te geven. En veel mensen leefden in armoede en van de "steun" en soepkeukens en ze moesten stempelen omdat ze anders geen steun kregen. En aangezien mensen in die jaren "fietsbelasting" moesten betalen, en dat niet konden als ze werkloos waren, kregen die mensen een gratis fietsplaatje, maar dan wel met een duidelijk gat erin, en je droeg dat plaatje op je kleren, zodat iedereen kon zien dat jij geen baan had. Erg vernederend ervoeren mensen dat.
Dan de oorlog, wie weet wat hij toen heeft meegemaakt, en dan na de oorlog de wederopbouw... hard werken, trouwen, kinderen krijgen, kleinkinderen en terwijl je in het verzorgingshuis zit krijg je te horen dat je kind en kleinkinderen er niet meer zijn en in de Oekraïense velden liggen hun resten.
Weg onbezorgde oude dag.
Ik hoop dat ze elkaar terugzien.