Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:11

Nog niet gehoord. Zou wel het 'lappenpop' verhaal tegenspreken. Of het moet toeval zijn.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:13

Ik heb dat inderdaad ook gehoord..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:16

Ik geloof daar niet zoveel van eigenlijk. Lijkt me hooguit toeval dat twee mensen zo neergekomen zijn eigenlijk. Als de oppervlakte zo groot is, betekend dat dat het vliegtuig al op grote hoogte uit elkaar is gevallen. Als je zo'n eind naar beneden valt, ben je ver voor je bij de grond bent al bewusteloos. Als je bewusteloos bent kun je elkaar niet vast houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:17

Een gezin in Teteringen was ook omgekomen. Via via kende wij ze wel. Dus zaterdag even langs het huis gereden. Heel de oprit lag tot aan de stoep vol met bosjes bloemen en brandende kaarsjes. Wat een ontroerend gezicht was dat. Nu ik het typ loopt het kippenvel weer over mijn rug.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:20

Ik denk dat mensen zulke verhalen graag willen. Ik dénk dat er op dat moment helemaal geen tijd voor is om daar überhaupt over na te denken, maar door het te romantiseren kan het dragelijker zijn

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:25

Blingh schreef:
Een gezin in Teteringen was ook omgekomen. Via via kende wij ze wel. Dus zaterdag even langs het huis gereden.

Er is overal heel veel ramptoerisme.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:57

Ik heb wel gehoord dat iemand een foto zag van twee vrouwen die over elkaar lagen, (zelf niet gezien) maar of dat toeval was of dat ze elkaar vast hadden.. Geen idee

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:31

Persconferentie op Ned2.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:56

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:01

Er interessant stuk http://www.universiteitvannederland.nl/ ... ant-staat/

Ik vind dat er aardig wat vraagtekens bij het hele verhaal zitten en vind voornamelijk erg treurig dat de bijna 300 personen zijn omgekomen bij deze ramp. Door wie, waarom en hoe hij ook is ontstaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:18

Net een stuk van vrijland zitten lezen over zijn false flag theorie.
Over 1 ding heeft hij me aan het denken gezet:
Vrijwel direct een filmpje met een explosie en een vuurbal aan de horizon.
Je ziet niks in de lucht.
Toch wordt dit geclaimd als "crash mh17"

:?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:20

Elkaar vasthouden is eigenlijk onmogelijk als je als een lappenpop naar beneden valt

PFFF ik ben wel blij dat mijn broer lekker op vakantie kan hoor, ipv naar deze gestoorde plek te moeten. Daar moet je toch ook niet aan denken ... om daar nu te zitten. Alle lof voor de mensen die er wel bezig zijn..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:23

Ik snap je niet LadyMadonna? Stel dat die cockpit idd aan barrels is geschoten. Stort het vliegtuig neer. Moment van impact op de grond heb je die vuurbal. Mogelijk was die grond ook nog hoger dan daar waar gefilmd is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:37

Dat snap ik sammie, maar dan zou je toch een rookspoor in de lucht moeten hebben?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:40

Op die snelheid denk ik niet. Sowieso stond het vliegtuig waarschijnlijk niet in brand hoor, pas bij neerkomen een explosie en door de grote impact ook maar enorm kort (heeft te maken met zuurstof enzo) waardoor (relatief) weinig verbrand is.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:44

Gisteravond laat was er op Radio 1 een luchtvaart-deskundoloog die een reactie gaf op het nieuws van de raket. Verslaggever vroeg een aantal keren door, over wat de mensen in het vliegtuig er al dan niet van hadden meegekregen. Hij hield zijn antwoord diplomatiek in het midden.. Dacht dat er misschien al gelijk delen van het vliegtuig af waren gerukt... dat passagiers in -50 terecht zouden zijn gekomen... Maar dat zulke details verder te heftig zijn om in een radio-uitzending te bespreken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:47

LvdO schreef:
Arme man... Zo'n groot verdriet op zo'n hoge leeftijd. Wat erg dat hij dat nog heeft moeten meemaken en hopelijk is hij nu weer bij zijn lieve (schoon)kinderen en kleinkinderen...

Ja, het is vreselijk triest... ik bedacht me dat mijn vader dit jaar ook 93 zou zijn geworden... heeft de 2e wereldoorlog overleefd en die man uit dat overlijdensbericht dus ook. En de crisisjaren vóór die oorlog ook. In die jaren stierven mensen van de honger om maar even een beeld te geven. En veel mensen leefden in armoede en van de "steun" en soepkeukens en ze moesten stempelen omdat ze anders geen steun kregen. En aangezien mensen in die jaren "fietsbelasting" moesten betalen, en dat niet konden als ze werkloos waren, kregen die mensen een gratis fietsplaatje, maar dan wel met een duidelijk gat erin, en je droeg dat plaatje op je kleren, zodat iedereen kon zien dat jij geen baan had. Erg vernederend ervoeren mensen dat.

Dan de oorlog, wie weet wat hij toen heeft meegemaakt, en dan na de oorlog de wederopbouw... hard werken, trouwen, kinderen krijgen, kleinkinderen en terwijl je in het verzorgingshuis zit krijg je te horen dat je kind en kleinkinderen er niet meer zijn en in de Oekraïense velden liggen hun resten.

Weg onbezorgde oude dag. ;(

Ik hoop dat ze elkaar terugzien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:47

Dat rookspoor zou daarna komen? Volgens mij heb je alleen een rookspoor in de lucht als de explosie ook in de lucht heeft plaats gevonden? (voor zover mijn kennis hier over strijkt)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:50

Precies sammy. Waar zou een rookspoor moeten zijn als er geen brand is (in de lucht. Brand kwam pas op de grond, bij de explosie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:52

Maar als hij is neergeschoten zou de explosie in de lucht hebben moeten gebeuren, en niet op de grond. Het kan wel zijn dat hij door de hoge snelheid in de lucht nog niet in de brand is gevlogen, maar dat hij bij de impact wel is gaan branden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:55

De buk werkt niet als een inslag met een explosie, maar die ontploft vlak buiten het toestel waarna het toestel wordt doorboord met een flinke hagel storm. Meer als kogels dan als een echte explosie dus, waarna het vliegtuig uit elkaar scheurt. Grote kans dus inderdaad dat er in de lucht niet echt een explosie is geweest.

jasmijnvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:56

er is ook een verhaal over een gezin uit australie, dat was een nederlandse famillie en een gezin daarvan woonde in australie en bij dat zoek geraakte vliegtuig van malaysia airlines zaten 2 leden van dat gezin wat in australie woonde en in dit vliegtuig zaten ook weer 2 leden van dat gezin dat lijkt me echt en nachtmerrie

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:58

Hebben jullie het filmpje over die werking van die Buk die ik eerder plaatste gezien? Ik zie daar ook een rook/condens spoor, maarrrrr... Dat was niet op 10 km hoogte, dat is volgens mij niet meer op camera vast te leggen... zou het ontbreken van het spoor daarmee te maken kunnen hebben? Immers heeft die raket ook best een eind afgelegd, voordat 'ie naast dat vliegtuig ontploft.

Wat ik me afvroeg is: hoe het werkt met raketten van een straaljager, doen die hetzelfde? Dus niet als raket penetreren, maar afgaan voor het beoogde doel, en dat dan wel via scherven penetreren?

@Shilo: maar die Buk laat wel een spoor van condens achter, dat was nergens te zien. Maar misschien was dat al verdwenen, of kwam het niet uit dat te filmen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:00

LadyMadonna heeft gelijk, hier heb ik ook over gelezen en vergeleken inderdaad. De meest logische verklaring is dat het filmpje niet echt is, maar hij wordt wel als echt aangenomen.

Het zit namelijk zo:
Het vliegtuig ontploft in de lucht en er hoort dus een rookspoor te volgen van de hitte, verbranding en vuur. Die MOET zichtbaar zijn in de lucht. En als het vliegtuig al geëxplodeerd is(Dus de kerosine ook), hoe kan het dan dat hij op de grond alsnog ontploft? Dat is zeer onlogisch en komt ook eigenlijk niet voor.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:01