Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Wauw, in welke gemeente woon je MR?

Hier op 1 CDA, 2 en 3 lokale partijen, 4 VVD, op 5 de SP. Ik heb ook op een lokale partij gestemd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:08

Hier natuurlijk pvda en dan d66, want grote studentenstad hier in de gemeente. En tja, dan vergeten die studenten dat ze met een paar jaar weer weg zijn en zitten de vaste inwoners met de gebakken peren. Studenten hebben geen auto, dus als je die gaat weren, zij ondervinden er geen hinder van.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:22

germie schreef:
Hier natuurlijk pvda en dan d66, want grote studentenstad hier in de gemeente. En tja, dan vergeten die studenten dat ze met een paar jaar weer weg zijn en zitten de vaste inwoners met de gebakken peren. Studenten hebben geen auto, dus als je die gaat weren, zij ondervinden er geen hinder van.

Oh ja want GLPVDA en D66 verpesten alles voor de inwoners :j zijn enkel en alleen goed voor studenten :j

/s

Hier zijn 3 lokale partijen het grootst, daarna GLPvdA.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:52

wel, hier is het conflict ook met GLPVDA/D66 en parkeer issues :D

Google zegt: Studenten stemmen vaak op progressieve en linkse partijen, met een duidelijke voorkeur voor GroenLinks-PvdA in grote studentensteden.

Dus er zit misschien wel iets in :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Bij ons wonen amper studenten, wel heel veel bejaarden en relatief veel miljonairs en is de top 3 :)

1 lokale partij
2 PvdA/Gl
3 D66

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Cer schreef:

Google zegt: Studenten stemmen vaak op progressieve en linkse partijen, met een duidelijke voorkeur voor GroenLinks-PvdA in grote studentensteden.

Ai Google? Of een goed onderzoek van een betrouwbare bron?

Maar hoger opgeleiden stemmen vaker links. Dat klopt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:06

Ja dat klopt dan weer niet volgens google want op "wat stemmen bejaarden" zou het 50Plus, CDA en CU moeten zijn :D

Hier is het.. even kijken.. VVD, D66, GLPVDA / lokaal, CDA, andere lokaal, Volt / SP / PvdD in die volgorde. Opkomst van 53%
PVV en FvD hebben we hier niet (volgens mij)

@MarlindeRooz: Google en AI Google, daarom staat dit ' :D ' er ook bij.
NB, ik zet verder bijna altijd overal een bron bij :j

Verder : "Maar hoger opgeleiden stemmen vaker links. Dat klopt." nou, dan klopt het toch :D
(of zijn studenten pas hoger opgeleid als ze een studie ook echt afhebben? :P )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

MarlindeRooz schreef:
Hier op 1 de racistische homofobe populistische partij. Eén van hun hoofdpunten is geen regenboogvlag aan het gemeentehuis want: “iedereen moet zich welkom voelen in onze gemeente”. Ik verzin dit niet. Stelletje engnekken. Je kan dan bedenken wat ze vinden van mensen die niet wit zijn. :7

Gevolgd door CU en SGP… -O-

Bizar he, terwijl Jezus toch duidelijk een andere voorbeeld heeft gegeven.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

Ik bedenk in dit topic heel vaak dat ik eigenlijk in een hele fijne gemeente woon :j

Uiteraard heb ik ook wel dingen waar ik over kan klagen, zoals verkeersdrempels en een aansluiting op de A9 waar ze al 40 jaar mee bezig zijn. Maar wij hebben geen rare excessen, er wordt ook sociaal gebouwd er zijn voorzieningen.
Daarnaast hebben we een grote ggz,met forensische psychiatrie, een azc, skaeve huisjes, een woonwagenkamp en opvang van Oekraïners.

Denk dat als de basis goed is een gemeenschap dat allemaal aan kan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

Zou Rob Jetten niet net als Carola Schouten gaan abseilen van de Euromast als de opkomst hoger was dan de vorige keer?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Hier weinig studenten en GL/Pvda de grootste. En dat zijn ze al jaren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

Nou Benzz, dan zijn de meeste mensen daar hoger opgeleid :j :D

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Hier is de lokale partij iets gezakt, maar nog steeds de grootste. De zetels (4stuks) zijn gegaan naar diverse partijen die tegen een nieuw AZC zijn (de raad heeft vorig jaar al ingestemd met een koersdocument mbt het AZC).

Mijn partij is gelijk gebleven gelukkig. Ik ben wel kapot-moe nu na de campagne. En ik ben helemaal klaar met Facebook, ik had er speciaal weer een account voor aangemaakt maar ik wil er meteen weer af. Wat een openlijke racisten, schreeuwers en zuurpruimen zitten daar op zeg, walgelijk.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:50

Cer schreef:
Nou Benzz, dan zijn de meeste mensen daar hoger opgeleid :j :D

Klopt, rondom Utrecht zitten veel hoger opgeleiden en GL/Pvda stemmers. overigens was de lokale partij op 2 en D66 op 3.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Ladyingreen schreef:
Mijn partij is gelijk gebleven gelukkig. Ik ben wel kapot-moe nu na de campagne. En ik ben helemaal klaar met Facebook, ik had er speciaal weer een account voor aangemaakt maar ik wil er meteen weer af. Wat een openlijke racisten, schreeuwers en zuurpruimen zitten daar op zeg, walgelijk.

Daar verbaas ik mij ook al tijden over. Ook op de pagina van ons dorp, en als ik dan de uitslag van de stemming zie, denk ik: Oke, gelukkig zit het gros niet op FB.

Maar ik vraag mij steeds vaker af of het allemaal wel echte accounts op FB zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Ben benieuwd hoe het de radicaal rechtse partijen straks af zal gaan in de gemeenteraad.
Uiteindelijk moet er toch worden samengewerkt en zit je ook vast aan regels vanuit Den Haag.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:56

De schreeuwer op de socials zijn inderdaad gelukkig geen representatieve afspiegeling van de samenleving.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Cer schreef:

Het ging me ook vooral om de "dan zitten de inwoners met de gebakken peren", niet zozeer om de studenten an sich.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

fransje23 schreef:
Ben benieuwd hoe het de radicaal rechtse partijen straks af zal gaan in de gemeenteraad.
Uiteindelijk moet er toch worden samengewerkt en zit je ook vast aan regels vanuit Den Haag.

Ik ben vooral benieuwd hoe het in de stad Den Haag gaat, na de grote winst van Richard de Mos. Blijkbaar zijn we alle fatsoensgrenzen vergeten als je zo'n partij de grootste maakt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Ik volg het niet zo, maar ik zag m wel voorbij komen. Wat is het issue met hem?

(Ik weet niet veel meer dan de headers, hij is ergens voor aangeklaagd en vrijgesproken?)

Ik lees de wiki pagina en daar staan een paar vreemde dingen en een paar handige dingen denk. Het zal moeten blijken hoe het gaat.. veiligheid staat geloof ik hoog op t programma? En inspraak van bewoners..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Hij is gestraft voor het verbreken van ambtsgeheim. Hij heeft geheime informatie doorgespeeld naar ondernemers. Voor de rest was niet voldoende bewijs.

Een pareltje dus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:02

Vrijgesproken is vrijgesproken natuurlijk..

Die bingol vind ik dan bijzonderder zeg maar
Laatst bijgewerkt door Cer op Gisteren, 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Cer schreef:
Vrijgesproken is vrijgesproken natuurlijk..

Dat is hij dus niet volledig. Hij heeft een boete gekregen voor het verbreken van het ambtsgeheim.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Even tussendoor, er is weer onderzocht welke landen het gelukkigst zijn!

https://nos.nl/l/2606915

Nederland daalt 2 plekken, in de hele westerse wereld is een dalende trend te zien in geluk. Er lijkt een link te zijn tussen geluk en gebruik van sociale media l.

Valt jullie iets op aan de landen met de gelukkigste inwoners?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09