prompter schreef:Oh dat is snel - einde oefening !?
One can only hope.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BigOne schreef:
_San87_ schreef:Kijk maar naar de VS.
journee schreef:_San87_ schreef:Kijk maar naar de VS.
Staatsschuld VS is ruim 5x hoger per inwoner dan in Nederland. Maar Trump kan gewoon de belasting verlagen.Hoe de volgende president de boel ooit weer op de rails moet krijgen zal hem een zorg zijn.
Ik begin het gebrek aan presidents kandidaten aan de andere kant wel steeds beter te begrijpen. Zou er zelf ook niet aan willen beginnen.
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5510511/staatsschuld-vs-stijgt-als-het-aan-trump-ligt-nog-verder-en-hij-al
Lieser schreef:prompter schreef:Neuh, ze willen zijn zin niet doen en nou moet Wilders er een nachtje over slapen lees ik....
Hij hoopt zoooo dat anderen de stekker uit het kabinet trekken, zodat hij tegen zijn kiezers kan zeggen dat de gevestigde partijen hun wensen niet serieus nemen. Sneu mannetje.
journee schreef:Persoonlijk ben ik geen fan van het laten oplopen van de staatsschuld. Dat kost de overheid en dus de burger uiteindelijk altijd meer.
Citaat:Veel landen hebben al een oplopende staatsschuld. Bij een calamiteit of crisis kan dit zo maar een risico vormen voor de financiële stabiliteit van landen, dat is dus slecht voor de economie.
Shadow0 schreef:journee schreef:Persoonlijk ben ik geen fan van het laten oplopen van de staatsschuld. Dat kost de overheid en dus de burger uiteindelijk altijd meer.
Dat is zeker niet automatisch zo. Maar, zolang we nog zoveel onbelast vermogen hebben is het ook niet heel erg nodig.Citaat:Veel landen hebben al een oplopende staatsschuld. Bij een calamiteit of crisis kan dit zo maar een risico vormen voor de financiële stabiliteit van landen, dat is dus slecht voor de economie.
Het afbraakbeleid van nu is echt veel schadelijker voor de economie, zowel nu als in de toekomst. Veel van de zogenaamde 'bezuinigingen' zijn gewoon verschraling zonder doel. Het levert niets zinvol op. (En waarschijnlijk kosten veel van de maatregelen door de ontstane chaos juist meer geld.)
Het is niet zuinig aan doen zodat je straks geld hebt om je huis goed te renoveren, het is gewoon niks doen en helemaal geen onderhoud te plegen en de boel te laten verkrotten.
journee schreef:Dus eerst chaos oplossen, de broekriem aanhalen en in kleine stappen renoveren. Is op de lange termijn beter dan met een hypotheek zitten die je niet meer kunt betalen, waardoor je je huis uit moet.
Lieser schreef:prompter schreef:Neuh, ze willen zijn zin niet doen en nou moet Wilders er een nachtje over slapen lees ik....
Hij hoopt zoooo dat anderen de stekker uit het kabinet trekken, zodat hij tegen zijn kiezers kan zeggen dat de gevestigde partijen hun wensen niet serieus nemen. Sneu mannetje.
Electra63 schreef:Ik heb vandaag met een half oor nieuws geluisterd, maar ik ben benieuwd wat Wilders gaat doen.
Als hij nu de stekker er uit trekt, komt hij nooit meer in een kabinet.
Dit was zijn enige/2e kans en als hij die weer verspeelt, is het klaar. Dan kan hij verder in de oppositie blijven schreeuwen en op Social Media een beetje de boel ophitsen.
pien_2010 schreef:Raineri schreef:
Wat een stemmingmakerij dit. Zijn wel meer geloven waar dit zo is. Dit komt zo random uit de lucht vallen ook..
Het is zo generaliserend dit. Waarom hebben we het hier überhaupt over
Goede vraag Rainerie.
Het stukje van Timmermans waarin hij partijen wil groeperen rondom het thema:" opkomen voor onze democratie" dat twee keer door mijn geplaatst is, heeft NUL reacties gehad en dit flauwe gezeur noem het mijn part gezeik over moslims en andere thema's die ik persoonlijk niet zo interessant vindt daarmee vullen we dit topic en raakt men niet over uitgepraat. Verschil moet er wezen, nietwaar? Dus ik wens jullie een fijne voortzetting....
Ik kom "later" waarschijnlijk nog wel een keer langs, maar vindt de politieke discussie op een ander forum over Timmermans zijn artikel en andere onderwerpen interessanter en boeiender op dit moment als dit politieke topic op Bokt.
Dus tot later.....
Lughnassadh schreef:Electra63 schreef:Ik heb vandaag met een half oor nieuws geluisterd, maar ik ben benieuwd wat Wilders gaat doen.
Als hij nu de stekker er uit trekt, komt hij nooit meer in een kabinet.
Dit was zijn enige/2e kans en als hij die weer verspeelt, is het klaar. Dan kan hij verder in de oppositie blijven schreeuwen en op Social Media een beetje de boel ophitsen.
Dit is de reden dat ik ergens hoop dat hij niet inbindt.
Electra63 schreef:Lijkt mij een fantastisch idee;
- Doorrekenen plannen
- Fact-checking op stellingen
- Controle op haalbaarheid
- Verplicht stemmen, net als in Belgie