Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:12

irmaz schreef:
Daks schreef:
As for the diplomats who give political explanations for ceasefires and maneuvers, I wouldn’t pay much attention to them. Everything is now decided on the battlefield, everyone else is just cheering for the troops.

Daks, Heb jij enig idee welke diplomats ze hier bedoelen?

Op mijn vraag welke diplomaten er bedoeld worden kwam dit antwoord:

I mean the Russian delegation in negotiations with Ukraine, who explained the withdrawal as a measure to reduce civilian casualties in Kiev. They also use operational pauses to try to evacuate civilians from the besieged cities, but it made some people think that the Russian troops stop by requests from the diplomats.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:40

Exitium schreef:
[ [url=m/NMA9mL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahahahaha....

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:10

Bij belgorod schijnt weer een convoy aan het verzamelen te zijn. Dit zou een logische verklaring hebben met betrekking tot het Russische (propaganda)nieuws dat Oekraïne raketten heeft afgevuurd jaar belgorod.

Filmpje weer op mijn eigen Twitter geplaatst.

Citaat:
In the Belgorod region, not far from the border with Ukraine, new columns with equipment and manpower are being formed❗️

https://twitter.com/VorkKim/status/1510 ... GUp2A&s=19

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:14

Maar kun je er niet beter een bron en text bij zetten zodat het gelezen en gedeeld word? Er staat niets bij. Of dat moet de bedoeling zijn, kan ook.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:18

bigone schreef:
Maar kun je er niet beter een bron en text bij zetten zodat het gelezen en gedeeld word? Er staat niets bij. Of dat moet de bedoeling zijn, kan ook.

Ik heb bijna geen volgers :+
Maar kan het erbij zetten. Ik heb enkel geen zin in volgers die mijn nieuws delen haha. Wellicht is ook mijn nieuws fake wellicht en dat wil ik niet.
Laatst bijgewerkt door Daks op 02-04-22 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:21

Oké vandaar dat ik het hier vraag en niet je bericht heb gedeeld :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:27

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:29

Daks schreef:
bigone schreef:

Ik heb bijna geen volgers :+
Maar kan het erbij zetten. Ik heb enkel geen zin in volgers die mijn nieuws delen haha. Wellicht is ook mijn nieuws fake wellicht en dat wil ik niet.

Of je wilt of niet hier heb je toch echt wel volgers.... :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:36

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:48

Laten we hopen dat dit niet waar is |(
Ik was het nog niet tegen gekomen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:49

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:52

Ja de signalen zijn idd massa executies (300 man in massagraf, van achter in het hoofd geschoten.)
Mannen van vrouwen die gevlucht zijn, althans die kans is vrij groot.
Het is gewoon zo erg allemaal, dat dat nú gebeurt, in ons bijzijn.
Net als van die koeien, die waarschijnlijk voor een deel nog levend aan hun lot overgelaten liggen te creperen.
Dag 38 als ik me niet vergis en we staan erbij en kijken ernaar en zoeken manieren om ermee te leven, het te plaatsen of wat dan ook.

Ik vind het ook erg dat kwaad met kwaad bestreden wordt, ook al lijkt het een logische reactie maar het betekent wel nog meer geweld.
Het kwade geweldloos bestrijden spreekt mij meer aan, zoals de sabotages van de spoorlijnen in Belarus, door de oppositie daar.
Echt power to the people!
Zodat vijandige aanvoer van treinen blokkeert of vertraagd richting het oorlogsgebied.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:59

Exitium schreef:

Volgens mij is dit een ander bericht want in de tweet van Bigone valt te lezen

Citaat:
All men 16-60 years in Bucha executed without any reason.

Dat is nog heftiger als het bericht op Nu.nl.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:38

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:41

Ik denk dat de ware gruwelijkheden zoals gewoonlijk pas na beëindiging tevoorschijn komen. Vind steeds meer dat de navo in moet grijpen. Zullen ze nog steeds niet doen maar het enigste wat het westen scheid van Rusland is de duvels dappere bevolking van de Oekraïne en die worden afgeslacht, uitgehongerd, platgebombardeerd. Ik voel bijna plaatsvervangende schaamte om Europeaan te zijn.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:25

irmaz schreef:
Daks schreef:
As for the diplomats who give political explanations for ceasefires and maneuvers, I wouldn’t pay much attention to them. Everything is now decided on the battlefield, everyone else is just cheering for the troops.

Daks, Heb jij enig idee welke diplomats ze hier bedoelen?

Daks schreef:
Op mijn vraag welke diplomaten er bedoeld worden kwam dit antwoord:

I mean the Russian delegation in negotiations with Ukraine, who explained the withdrawal as a measure to reduce civilian casualties in Kiev. They also use operational pauses to try to evacuate civilians from the besieged cities, but it made some people think that the Russian troops stop by requests from the diplomats.

Dank je, duidelijk. Zo te lezen kunnen deze mensen weinig chocola maken van wat ze allemaal te horen krijgen.

Bijzonder dat de diplomaten het idee geven dat ze belang hechten aan menselijkheid terwijl de werkelijkheid steeds gruwelijker wordt...

Overigens is de omgeving van Kyiv, helemaal tot aan de grens met Wit-Rusland inmiddels Rus-vrij.

Litouwen is het eerste land dat het Russische gas officieel boycot. Ik verwacht (en hoop) dat er komende dagen meer landen gaan volgen.
Het is mooi om te lezen dat er ten zuiden van Rusland landen zoals Kazachstan inmiddels aan het onderzoeken zijn om hun gas richting Europa te gaan leveren. Er wordt ontzettend druk overlegd tussen allerlei landen die van oudsher niet altijd door 1 deur kunnen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:29

Het is een lap tekst, maar een deel van de overeenkomsten is niet te missen.

https://edition.cnn.com/2022/04/02/worl ... index.html

Het is een historisch/militaire analyse, geen feitelijk stuk uiteraard. Exitium wordt zelfs aangehaald :D : "Amateurs talk strategy. Professionals talk logistics."

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:53

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:57

Moderatoropmerking:
Willen jullie erop letten dat wanneer jullie een link plaatsen, je hierbij een uitleg geeft wat er achter de link te vinden is? Let er op dat je ook vermeld wanneer er schokkende beelden in de link te vinden zijn. Bedankt alvast

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:16

Pien, dat massagraf , de burgemeester van Bucha heeft gezegd dat ze alle doden samen begraven in een massagraf. Tot nu toe had hij het over 300 vermoorde burgers in zijn stad. Dus geen massagraf door Russen gemaakt maar wel gevolg van hun moordpartijen in dat dorp.
Zelfs Derk Sauer legt het blijkbaar anders uit maar wanneer ik dit bericht lees denk ik dat hij geen gelijk heeft.

https://twitter.com/afp/status/15103113 ... F06lAhHCQQ

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:18

Tussen alle berichten over (mogelijke) oorlogsmisdaden door vond ik dit bericht op CNN nog het meest verbazingwekkend:

Ukrainian presidential adviser warns days ahead "will not be easy"
From CNN's Nathan Hodge, Hande Atay Alam, and Mariya Knight

Ukrainian presidential adviser Oleksiy Arestovych said heavy fighting is still expected in the east of Ukraine, near Mariupol, and in the country's south.

He warned that the military effort "will not be easy" in those regions.

"I think we will take back Mariupol, eastern Ukraine, and the south," he said. "But — listen carefully — it will not be easy there."

Arestovych and other senior Ukrainian officials have stepped up calls in recent days for the US and its allies to deliver more heavy weaponry. Speaking during his daily briefing, Arestovych said the main directions of the military over the past day were the Kyiv region, where Ukrainian troops reclaimed more than 30 settlements from Russian control.

"We seize a lot of equipment that is empty, without fuel, and transfer it to the Armed Forces of Ukraine," he said. "That is, the offensive is going well."

Wat Arestovych hier zegt is dat het de bedoeling is om Mariupol, oost-Oekraïne en het zuiden terug te veroveren?!

Dat kan een enorme bluf zijn. Alleen, tot nu toe bluffen de Oekraïners niet zo gek veel. Ze doen gewoon. Iets zegt me dat deze ‘Speciale Militaire Actie’ Poetin nog vreselijk gaat bijten……

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:54

Dat zou wat zijn....

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:54

Cowboy55 schreef:
Het is een lap tekst, maar een deel van de overeenkomsten is niet te missen.

Ze hebben het niet voor niks steeds over Putler :)*

Eerlijk gezegd denk ik ook dat de reden dat het tactisch zo slecht gaat voor de Russen mede komt doordat Putin zich zelf met de strategie bemoeid. Dat was, naar zeggen, ook 1 van de belangrijke redenen dat Hitler steeds vaker zijn battles begon te verliezen naarmate de oorlog vorderde.

Ik vraag me nog steeds af wat nu0 precies het gebied is dat Putin wil hebben. Ik denk eigenlijk dat hij niet vanuit een logische 21ste eeuw gedachte bezig is maar het Russische rijk wil gaan herstellen. Ik kom dan bij het volgende plaatje uit dat dan wel hout snijdt. Dat plaatje zou tevens een reden geven waarom Wit-Rusland en Turkije (Ottomaanse rijk) een belangrijke rol spelen. Het zuiden en het oosten (met een inhammetje bij Kiev) van het huidige Ukraïne zouden dan bij het Russische rijk horen. Het westen van Ukraïne bij Wit-Rusland, zie plaatje:

https://cdn.britannica.com/55/3555-050- ... Poland.jpg

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:55

bigone schreef:
Pien, dat massagraf , de burgemeester van Bucha heeft gezegd dat ze alle doden samen begraven in een massagraf. Tot nu toe had hij het over 300 vermoorde burgers in zijn stad. Dus geen massagraf door Russen gemaakt maar wel gevolg van hun moordpartijen in dat dorp.
Zelfs Derk Sauer legt het blijkbaar anders uit maar wanneer ik dit bericht lees denk ik dat hij geen gelijk heeft.

https://twitter.com/afp/status/15103113 ... F06lAhHCQQ

Ik had het ook zo begrepen als jij het uitlegt :j

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:58

Cowboy55 schreef:
Tussen alle berichten over (mogelijke) oorlogsmisdaden door vond ik dit bericht op CNN nog het meest verbazingwekkend:

Ukrainian presidential adviser warns days ahead "will not be easy"
From CNN's Nathan Hodge, Hande Atay Alam, and Mariya Knight

Ukrainian presidential adviser Oleksiy Arestovych said heavy fighting is still expected in the east of Ukraine, near Mariupol, and in the country's south.

He warned that the military effort "will not be easy" in those regions.

"I think we will take back Mariupol, eastern Ukraine, and the south," he said. "But — listen carefully — it will not be easy there."

Arestovych and other senior Ukrainian officials have stepped up calls in recent days for the US and its allies to deliver more heavy weaponry. Speaking during his daily briefing, Arestovych said the main directions of the military over the past day were the Kyiv region, where Ukrainian troops reclaimed more than 30 settlements from Russian control.

"We seize a lot of equipment that is empty, without fuel, and transfer it to the Armed Forces of Ukraine," he said. "That is, the offensive is going well."

Wat Arestovych hier zegt is dat het de bedoeling is om Mariupol, oost-Oekraïne en het zuiden terug te veroveren?!

Dat kan een enorme bluf zijn. Alleen, tot nu toe bluffen de Oekraïners niet zo gek veel. Ze doen gewoon. Iets zegt me dat deze ‘Speciale Militaire Actie’ Poetin nog vreselijk gaat bijten……

Is geen bluf, ze hebben op verschillende punten al een tegenoffensief in gezet. Richting Odessa zijn de Russen al weer een stuk kwijt dat ze eerder veroverd hadden.