Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:35

Magrathea schreef:
Ja, zeker. Laten we niet vergeten dat hij ook een zak hooi is die niet wilde zeggen dat homo's dezelfde rechten verdienen als niet-homo's, maar in de laatste weken heeft hij wel laten zien dat hij Drumpf toch niet belangrijker vindt dan het land en de democratie. Hij houdt de eer (toch nog een beetje) aan zichzelf.

Laten we wel wezen, veel keuze had hij niet wilde hij nog enigszins relevant blijven... en was toch flink op de valreep.

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:42

Uit zijn hoofd? Denk dat er zeker gebruik is gemaakt van teleprompters hoor :)

Pence is inderdaad wat bijgedraaid maar iets met een vos en streken. Maar wel goed dat hij publiekelijk afstand neemt. Of dat nou uit behoud van zijn politieke carrière is of niet, het beeld staat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:51

Ik vind het vooral laf - op al die momenten dat het uit kon maken voor de democratie heeft hij niets gedaan. Niet toen Trump zijn periode begon met leugens, niet toen Trump werd impeached voor inmenging in de verkiezingen, niet toen Trump bezig was met zijn belachelijke rechtzaken...

Pas toen echt duidelijk was dat hij aan de kant van de verliezers stond, heeft hij een paar dingen gedaan niet zo heel erg overduidelijk slecht waren. Nou, chapeau!

Soms vind ik dat er wel erg makkelijk gekeken wordt naar elk marginaal voorbeeldje van niet-helemaal-totaalfascist, en weinig naar een vrij langdurig patroon van meewerken aan een antidemocratisch, racistisch en gewelddadig regime.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:22

Pence is in de eerste plaats één van de belangrijkste redenen waardoor Trump überhaupt president heeft kunnen worden. Zonder de evangelicals van Pence had hij nooit een meerderheid in de verkiezingen van 2016 gehaald. Dat was de reden waardoor hij vice-president kon worden.

De reden waarom hij op het eind toch wat afstand nam is omdat hij, in tegenstelling tot Trump, wel een echte politicus is. En als politicus in een tweepartijen stelsel weet hij dat je soms aan de winnende en soms aan de verliezende kant staat en dat je daar mee om moet kunnen gaan om politiek relevant te blijven. En dat is wat hij gedaan heeft, politiek relevant blijven. Het was voor de mensen in de entourage om Trump heen al heel moeilijk om na de verloren verkiezingen weer ergens anders aan de slag te komen en na 6 januari is dat eigenlijk totaal onmogelijk geworden. Maar Pence, die zijn tweede man was, glijdt er als politicus heel gemakkelijk doorheen en heeft kans gezien om relevant in de republikeinse partij te blijven. Ik denk eerlijk gezegd dat het verder heel weinig met principes te maken heeft.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:25

Shadow0 schreef:
Ik vind het vooral laf - op al die momenten dat het uit kon maken voor de democratie heeft hij niets gedaan. Niet toen Trump zijn periode begon met leugens, niet toen Trump werd impeached voor inmenging in de verkiezingen, niet toen Trump bezig was met zijn belachelijke rechtzaken...

Pas toen echt duidelijk was dat hij aan de kant van de verliezers stond, heeft hij een paar dingen gedaan niet zo heel erg overduidelijk slecht waren. Nou, chapeau!

Soms vind ik dat er wel erg makkelijk gekeken wordt naar elk marginaal voorbeeldje van niet-helemaal-totaalfascist, en weinig naar een vrij langdurig patroon van meewerken aan een antidemocratisch, racistisch en gewelddadig regime.

Je hebt een punt, twee dagen voor de bestorming op het capitool stond Pence ook nog in Georgia voor publiek te speechen over “the steel”. Hij heeft de gekte rondom de zogenaamde verkiezingsfraude dus zeker gevoed.
Maar als hij ooit nog iets in de politiek zou willen, moest hij zich ervan gaan distantiëren, dat hebben zijn adviseurs hem wel duidelijk gemaakt naar Georgia.
Dat hij in zijn laatste 2 weken in fictie zich netjes gedragen heeft, doet niets af aan het feit dat hij ook in de anderhalve maand na de verkiezing mee gedaan heeft aan olie op het vuur gooien van de Trumpitanen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:35

Hij heeft niets meer in de politiek te zoeken. En we moeten ook niet doen alsof dat normaal is, alsof er nog een kans is...

Dat de democratie in de VS weer een klein beetje kans heeft is het werk van heel veel mensen die er echt alles aan hebben gedaan. Maar bedenk ook dat daarvoor Trump en Pence zo ontzettend veel mogelijkheden kregen om schade aan te richten omdat er ook een heleboel mensen (en media!) waren die tegen de klippen op willen doen alsof het allemaal niet zo erg is.
Maar als je dat blijft doen, dan blijf je dus ontzettend onbetrouwbare politici steeds weer terugkeren. Dit soort verraad aan de democratie zou moeten betekenen dat hij er nooit meer een kans maakt. En het is niet onze verkiezing, maar hier in Nederland moeten we ook een beetje oefenen met het onderscheid tussen politici die iets positiefs willen voor onze maatschappij, en politici die dat helemaal niet willen maar waarbij 1 leuk persmomentje alle voorgaande dingen weer wist.

Als we daar nu alweer mee beginnen met Pence, iemand die 4 jaar lang Trump heeft gesteund in al zijn misdaden en schade, dan hebben we nog niet zoveel geleerd...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:55

Shadow0 schreef:
Hij heeft niets meer in de politiek te zoeken. En we moeten ook niet doen alsof dat normaal is, alsof er nog een kans is...

Dat de democratie in de VS weer een klein beetje kans heeft is het werk van heel veel mensen die er echt alles aan hebben gedaan. Maar bedenk ook dat daarvoor Trump en Pence zo ontzettend veel mogelijkheden kregen om schade aan te richten omdat er ook een heleboel mensen (en media!) waren die tegen de klippen op willen doen alsof het allemaal niet zo erg is.
Maar als je dat blijft doen, dan blijf je dus ontzettend onbetrouwbare politici steeds weer terugkeren. Dit soort verraad aan de democratie zou moeten betekenen dat hij er nooit meer een kans maakt. En het is niet onze verkiezing, maar hier in Nederland moeten we ook een beetje oefenen met het onderscheid tussen politici die iets positiefs willen voor onze maatschappij, en politici die dat helemaal niet willen maar waarbij 1 leuk persmomentje alle voorgaande dingen weer wist.

Als we daar nu alweer mee beginnen met Pence, iemand die 4 jaar lang Trump heeft gesteund in al zijn misdaden en schade, dan hebben we nog niet zoveel geleerd...

Hoewel ik het in grote lijnen met je eens bent, vind ik persoonlijk jouw mening nogal dwingend over komen.
We “moeten” dit en dat, misschien is het handig je eigen mening ook als dat te brengen en iets minder dwingend? Daar bereik je imo meer mee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:00

Pence is absoluut niet mijn man, laat dat duidelijk zijn. En toch krijgt hij mijn respect voor zijn optreden rondom toestand Capitol, én dat hij er vandaag was!

RinskeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:29

Ik denk dat Pence wellicht ook wat is geschrokken van de noose die de Trump aanhangers hadden meegenomen naar het Capitool, en dat ze hem publiekelijk wilden lynchen. Misschien kreeg ie door dat zijn leven geven voor Trump toch niet zo'n goed idee is := .

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:53

Berdien schreef:
Uit zijn hoofd? Denk dat er zeker gebruik is gemaakt van teleprompters hoor :)

Pence is inderdaad wat bijgedraaid maar iets met een vos en streken. Maar wel goed dat hij publiekelijk afstand neemt. Of dat nou uit behoud van zijn politieke carrière is of niet, het beeld staat.

O haha stom. Dat kan natuurlijk ook haha.

Vond het ook bijzonder dat ik las dat Biden natuurlijk de 46e president van Amerika en dat zijn zoon Beau om 46 jarige leeftijd overleed.. is ook best bijna bijzonder.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:18

Er zijn zeker wel mensen die goed uit hun hoofd kunnen speechen; al doen steeds minder mensen dat.
Dat was vroeger eigenlijk vrij gebruikelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:25

Rinske schreef:
Ik denk dat Pence wellicht ook wat is geschrokken van de noose die de Trump aanhangers hadden meegenomen naar het Capitool, en dat ze hem publiekelijk wilden lynchen. Misschien kreeg ie door dat zijn leven geven voor Trump toch niet zo'n goed idee is := .

Ja hè. Ik hoop ook maar dat ie een moment van inzicht had en vanaf nu zijn leven betert. Maar we zullen er niet zoveel meer van gaan merken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:05

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:10

Daphara schreef:
Hoewel ik het in grote lijnen met je eens bent, vind ik persoonlijk jouw mening nogal dwingend over komen.
We “moeten” dit en dat, misschien is het handig je eigen mening ook als dat te brengen en iets minder dwingend? Daar bereik je imo meer mee.

Nee, beschouw het maar als een praktische oefening in het kijken naar de inhoud van wat iemand zegt (en al langere tijd zegt) boven de vorm van een specifieke reactie.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:34

Shadow0 schreef:
Daphara schreef:

Nee, beschouw het maar als een praktische oefening in het kijken naar de inhoud van wat iemand zegt (en al langere tijd zegt) boven de vorm van een specifieke reactie.

En weer geef je een opdracht, I rest my case!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:05

Daphara schreef:

Lees vooral inderdaad de inhoud niet, maar focus je op de vorm, dat is belangrijk.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:21

RinskeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:44

:') :') _O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:45

_O- _O- _O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:55

Shadow0 schreef:
Daphara schreef:

Lees vooral inderdaad de inhoud niet, maar focus je op de vorm, dat is belangrijk.

Je kunt mij nu wel aanvallen, maar ik gaf je gewoon een tip, daarbij vermeld ik zelf nog dat ik het in grote lijnen met je eens ben, maar dat de vorm waarin je het brengt niet handig is als je mensen wil overtuigen.

Hoe je hier vervolgens op reageert, is het voor mij nu duidelijk dat je er niets mee wil doen en liever mij aanvalt op dat ik zogenaamd niet inhoudelijk lees. Prima, maar ga dan a.u.b. niet tegen mij tekeer alsof ik een klein kind ben wat terecht gewezen moet worden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 13:30

*\o/* *\o/* Lekker veel gebakjes gewonnen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:36

Dinopino schreef:
*\o/* *\o/* Lekker veel gebakjes gewonnen.

Hoe 'win' jij?
Met je "Biden zal nooit president worden" ?

Dinopino schreef:
Geloven kun je onder andere doen in de kerk:-) Dit is mijn mening. Hoewel dat laatste weet ik zeker. Daar durf ik om te wedden. Biden zal NOOIT de president van Amerika zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 13:52

Ik heb gewonnen door te zeggen dat Trump geen President wordt. En Jullie zijn toch ook blij dat Biden heeft gewonnen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:57

Ik snap dat jij pro Trump bent, je houdt net zoveel van winnen als hij. Gefeliciteerd!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:59

Dinopino schreef:
Ik heb gewonnen door te zeggen dat Trump geen President wordt. En Jullie zijn toch ook blij dat Biden heeft gewonnen.

Huh