steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:38

Cer schreef:
Dat is denk ik ook het probleem van het snelle nieuws van nu.. iemand schrijft de helft, een ander leest het half, plaatst wat, schrijft wat en huppekee.... alles uit zn verband :j

)

Eigenlijk hetzelfde wat er gebeurd bij de oppositiepartijen en iedereen die ze klakkeloos geloofd zonder het uit te zoeken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:39

Ik vraag me af hoe lang ze deze acties gaan volhouden en hoe lang het duurt voordat de publieke opinie is omgedraaid.

Van die bomen is erg jammer. Daarmee maakt die geen vrienden in de buurt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:41

bigone schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik praat die actie niet goed...maar wat een emotie wat een wanhoop uit de daad van de knotwilgen, die zelfs nog door opa zijn geraakt.
Dit raakt hem harder dan de natuur.

En een kl..tzak? nee echt niet, iemand die van ellende niet meer weet wat hij doet....
verward, dat is de juiste term.

Dat een klo..tzak...noemen, Dáar vind ik wat van....

En een ambu hinderen, fout heel fout...zoals in de stad en snelweg zowat elke dag gebeurt door omstanders en filmers.
hard aanpakken, allemaal.

En mest sproeien op de wegen? Zal je partner zijn die er even later met de motor onderuit gaat en niet weer thuiskomt. Echt, je kunt wel zeggen dat dit eenlingen zijn maar dat worden er wel veel . Demonstreren prima, land een poos op slot prima maar ik zie vandaag zoveel vernielzucht en levensgevaarlijke acties langskomen dat ik het er mee gehad heb.
Juist door deze acties zijn de goedwillende boeren de pineut , dit zijn vandalen en geen demonstrerende boeren meer.

Voetgangersgebied, levensgevaarlijk als jouw vriend daar gaat motorrijden inderdaad...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:41

Benzz schreef:
Eigenlijk hetzelfde wat er gebeurd bij de oppositiepartijen en iedereen die ze klakkeloos geloofd zonder het uit te zoeken.

"Iedereen"?

Buiten dat, het lijkt nu net alsof alle oppositie slecht is.. en dat is denk ik ook niet zo.. die tegenhang heb je soms toch juist nodig, denk ik? Dat is het mooie van democratie toch?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:42

Anne_GTI schreef:
Voetgangersgebied, levensgevaarlijk als jouw vriend daar gaat motorrijden inderdaad...

Ik zag fotos bij een artikel, van een snelweg.. (of een filmpje zelfs). Was dit dan niet juist?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:43

Heeft er dan ook nog eentje mest gesproeid op de weg?

Je hebt maar een klein groepje raddraaiers nodig om de publieke opinie te doen kantelen. Dit zijn njet de slimste boeren die dit doen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:44

Cer schreef:
Benzz schreef:

"Iedereen"?

Buiten dat, het lijkt nu net alsof alle oppositie slecht is.. en dat is denk ik ook niet zo.. die tegenhang heb je soms toch juist nodig, denk ik? Dat is het mooie van democratie toch?

Ik denk zeker niet dat de oppositie slecht is, maar het populisme is wel heel sterk. En met korte leuzen, roepen velen het na. Met iedereen bedoel ik ook: de personen die dat klakkeloos geloven zonder een regeerakkoord te lezen om te zien of het wel waar is wat ze roepen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:46

Cer schreef:
Anne_GTI schreef:

Ik zag fotos bij een artikel, van een snelweg.. (of een filmpje zelfs). Was dit dan niet juist?

Ben ook gaan kijken en zag er nu een met vaste mest bij zo'n "enorm grote" brand idd in voetgangers gebied.

Kan dat helaas niet als link plaatsen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:46

Ze kunnen beter een vrachtje mest op het Binnenhof storten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:48

Loretta schreef:
Heeft er dan ook nog eentje mest gesproeid op de weg?

Ik meende een twitterbericht gezien te hebben, maar heel duidelijk was het niet.
Bigone haalde het aan maar heeft geen artikel geplaatst... (je mag niet onderbouwde dingen schrijven, of het heel handig is, weet ik niet) Ik zal nog eens googlen (en dan ben ik weer klaar met overal de achtergrond informatie bijzoeken... t zou soms fijn zijn als info volledig gedeeld zou worden :)

@Benzz: Dat is dus iets anders dan 'iedereen'.. maar goed generaliseren is een ding tegenwoordig..

DuoPenotti

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:48

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:49

Cer schreef:
@Benzz: Dat is dus iets anders dan 'iedereen'.. maar goed generaliseren is een ding tegenwoordig..

Iedereen die ze klakkeloos geloofd. Zeker niet generaliseren, het is een verwijzing naar namelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:52

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:53

Cer schreef:
ik neem wel aan dat je die specifieke mensen bedoelt, die dat gedaan hebben, Bigone?

Deze actie is echt absurd, als deze zo uitgevoerd is... :n Ik neem aan dat er boetes op staan?

Alle boeren die moedwillig wegen blokkeren mogen op de bon, en als ze daarna blijven staan intrekken van het rijbewijs onder artikel 5. Dat je het er niet mee eens bent is begrijpelijk, dat je wil protesteren ook, maar zorg dan dat dat de politiek raakt die deze beslissingen neemt en niet de burger die er net zo min wat aan kan doen.

DuoPenotti schreef:
En een ambu hinderen, fout heel fout...zoals in de stad en snelweg zowat elke dag gebeurt door omstanders en filmers.
hard aanpakken, allemaal.

Er zit een verschil tussen bewust alle verkeer blokkeren, en onhandig in de weg staan en mogelijk niet aan de kant kunnen (wat in files nog wel eens gebeurt). Ga je dan alsnog direct (voor zover mogelijk) aan de kant als je de hulpdiensten ziet, prima. Blijf je dan in de weg staan filmen, dan mag je ook op de bon ja.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:54

Benzz schreef:
Cer schreef:

Iedereen die ze klakkeloos geloofd. Zeker niet generaliseren, het is een verwijzing naar namelijk.

Je hebt gelijk :j ik heb t nog eens gelezen maar de verwijzing is inderdaad specifieker, excuus.

Komt omdat ik teveel zit te googlen tegelijkertijd denk :P

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:56

Cer schreef:
Je hebt gelijk :j ik heb t nog eens gelezen maar de verwijzing is inderdaad specifieker, excuus.

Komt omdat ik teveel zit te googlen tegelijkertijd denk :P

:D :D :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:56

Exitium ja dat zeg ik toch ook dat ze dan op de bon mogen, ook deze boeren.
Achter zulke domme acties sta ik ook echt niet.

maar alles wat hier nu boer is word op 1 hoop gegooid.

Net als het filmpje wat Cer nu deelt, daar sta ik ook echt niet achter. Ook hard aanpakken.
Maar die vaste mest bij het stadhuis, ach ja, vind ik wel kunnen met een demonstratie.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:58

Cer schreef:
https://twitter.com/kimigirl79/status/1 ... NPayU2ModQ

Dit korte stukje, het lijkt alsof de boer mest / vloeistof loost.. ik weet niet hoe zo’n wagen werkt?

Het ziet eruit als dat er inderdaad mest op de snelweg komt. Levensgevaarlijk!

Ik ben heel erg voor de circulaire boeren, die krijgen mijn stem aan alle kanten. De intensieve veeteelt mag van mij weg.

Maar met dit soort actie's maken ze voor alle boeren het kapot.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:00

Het wordt tijd dat er grof ingegrepen wordt tegen de boeren die zich niet kunnen gedragen.

Nest verspreiden, bomen omhakken, hulpverlening moedwillig hinderen, brand veroorzaken, snelwegen blokkeren waar ze helemaal niet mogen komen.
Keihard afstraffen, waar stopt het anders? Dit zijn gewoon idioten.

Je hebt voetbalsupporters en hooligans, dit is hetzelfde, je hebt boeren en je hebt boeren die het een mooi excuus vinden om rotzooi te trappen.

Het zal verdorie je vrouw/man/vader/moeder/kind of wie ook zijn, welke hulp nodig heeft/had en door zo’n malloot wordt tegengehouden.

Of je naaste die op dat voetgangersgebied onderuit glijden met of zonder rollator, omdat een idioot het nodig vond moedwillig mest te verspreiden.

En nee een ambulance moedwillig hinderen of niet snel genoeg aan de kant gaan, al dan niet door ruimtegebrek kan je onmogelijk vergelijken.

Ik ben absoluut voor het recht van protesteren, maar op deze manier mag je dat recht voor boeren wat mij betreft afschaffen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:08

DuoPenotti schreef:
Maar die vaste mest bij het stadhuis, ach ja, vind ik wel kunnen met een demonstratie.

Dat vind ik ook minder een probleem dan wegen blokkeren en dergelijke, hoewel dit meer een ding van de landelijke politiek is dan van de lokale. Parkeer een zut tractors bij het gemeentehuis voor de deur en ga flyers uitdelen, of bouw de hoofdingang van de tweede kamer in met strobalen (wel de nooduitgangen vrijlaten), maar laat de gewone burger gewoon zijn of haar leven leiden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:11

DuoPenotti schreef:
Boeren die groen boeren gaan er dadelijk met 70% minderen net zo hard uit....

Fearmonger.

Nu ja, ik kan net geen garanties geven over wat de provincies gaan doen.
Maar de doelstelling is (onder andere) reductie uitstoot stikstof, en behalve 'van boeren die toch willen stoppen' zul je het moeten hebben van degenen die verstand hebben van groen boeren.
(En liefst niet met handen en voeten vastzitten aan de rabobank en de grote winstmakers als Van Drie.)

Met name de provincie Gelderland (... die niet voor niets een eigen kleur heeft op de inmiddels beruchte kaart...) wordt er zo niet gedacht op het provinciehuis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:18

Babsiej schreef:
Het wordt tijd dat er grof ingegrepen wordt tegen de boeren die zich niet kunnen gedragen.

Nest verspreiden, bomen omhakken, hulpverlening moedwillig hinderen, brand veroorzaken, snelwegen blokkeren waar ze helemaal niet mogen komen.
Keihard afstraffen, waar stopt het anders? Dit zijn gewoon idioten.

Je hebt voetbalsupporters en hooligans, dit is hetzelfde, je hebt boeren en je hebt boeren die het een mooi excuus vinden om rotzooi te trappen.

Het zal verdorie je vrouw/man/vader/moeder/kind of wie ook zijn, welke hulp nodig heeft/had en door zo’n malloot wordt tegengehouden.

Of je naaste die op dat voetgangersgebied onderuit glijden met of zonder rollator, omdat een idioot het nodig vond moedwillig mest te verspreiden.

En nee een ambulance moedwillig hinderen of niet snel genoeg aan de kant gaan, al dan niet door ruimtegebrek kan je onmogelijk vergelijken.

Ik ben absoluut voor het recht van protesteren, maar op deze manier mag je dat recht voor boeren wat mij betreft afschaffen.

Helemaal mee eens! En dit wekt ook niet echt veel sympathie op bij de medemens. Dubbel zo hard straffen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:26

Exitium schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat vind ik ook minder een probleem dan wegen blokkeren en dergelijke, hoewel dit meer een ding van de landelijke politiek is dan van de lokale. Parkeer een zut tractors bij het gemeentehuis voor de deur en ga flyers uitdelen, of bouw de hoofdingang van de tweede kamer in met strobalen (wel de nooduitgangen vrijlaten), maar laat de gewone burger gewoon zijn of haar leven leiden.

Ik denk dat ze Den Haag niet meer binnen komen.
Dus daar strobalen neer zetten gaat denk ik niet meer lukken.

Net als met de demonstraties om corona, de meeste doen dat prima.
Maar er zitten een paar sukkels bij...tja..wat moet je daar nu van zeggen. Dan komt er niets aardigs uit mijn toetsenbord.
Dat is gewoon zo bij elke bevolkingsgroep.
Ja ook bij boeren.
Ik keur niet elke actie goed.
Maar zoals sommige alles maar afkeuren want het heet boer... nee.

Ik maak liever onderscheid

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:29

Janneke2 schreef:
DuoPenotti schreef:
Boeren die groen boeren gaan er dadelijk met 70% minderen net zo hard uit....

Fearmonger.

Nu ja, ik kan net geen garanties geven over wat de provincies gaan doen.
Maar de doelstelling is (onder andere) reductie uitstoot stikstof, en behalve 'van boeren die toch willen stoppen' zul je het moeten hebben van degenen die verstand hebben van groen boeren.
(En liefst niet met handen en voeten vastzitten aan de rabobank en de grote winstmakers als Van Drie.)

Met name de provincie Gelderland (... die niet voor niets een eigen kleur heeft op de inmiddels beruchte kaart...) wordt er zo niet gedacht op het provinciehuis.

De allergrootste megabedrijven die staan niet met trekkers te demonstreren. Die hebben korte lijntjes richting politici. Het zijn vooral de kleine boeren die bedreigd worden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:36

Exact, die laatste zin. Er schijnt ook weer zo'n honderd man bij de minister thuis te staan. Pure intimidatie.