Wie “de overheid” is vraag ik mij dan wel af.
Maar ik heb het even nagezocht en blijkbaar heeft het rivm voor veel producten vaste periodes waarin ze de kwaliteit testen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
juval schreef:ik geloof best dat er pfas in sommige eieren zitten. Als ik dichtbij industrie zou wonen zou ik misschien ook wel wat voorzichtiger zijn met moestuin en eigen kippeneieren en eigen melk.
ik suggereer niets, ik constateer. Dat er vlak voor dagen dat er normaliter meer eieren worden geconsumeerd dit soort alarmberichten uitgaan, terwijl het 'probleem' natuurlijk het hele jaar door aanwezig is.
BigOne schreef:Pfas verbod lost niks op, natuurlijk moet het verboden worden maar dit spul zit door heel Nederland verspreid en is niet op te ruimen door natuur zelf. En je kunt moeilijk heel Nederland een meter afgraven.
juval schreef:ik geloof best dat er pfas in sommige eieren zitten. Als ik dichtbij industrie zou wonen zou ik misschien ook wel wat voorzichtiger zijn met moestuin en eigen kippeneieren en eigen melk.
ik suggereer niets, ik constateer. Dat er vlak voor dagen dat er normaliter meer eieren worden geconsumeerd dit soort alarmberichten uitgaan, terwijl het 'probleem' natuurlijk het hele jaar door aanwezig is.
Electra63 schreef:Gnome schreef:Ik zeg alleen wat ik zie bij mijn Iraanse collega's. Die smeekten de wereld om hulp daar. Ik hoop dat de wereld hun wel steunt in de toekomst met een goede leider. Geld is een goede drijfveer dus misschien laten ze de boel nu niet weer in verkeerde handen vallen.
De olieprijs gaat omhoog ja maar als dat ze prijs is voor het bevrijden van een volk van een tiran, mij best.
De vraag is of VS en Israël de juiste landen zijn om Iran te helpen.
Iranians trapped between two fires
https://www.linkedin.com/pulse/iranians ... =share_via
Raineri schreef:juval schreef:ik geloof best dat er pfas in sommige eieren zitten. Als ik dichtbij industrie zou wonen zou ik misschien ook wel wat voorzichtiger zijn met moestuin en eigen kippeneieren en eigen melk.
Ik snap je wel. Ik ben echt dol op eieren. Maar het lastige met eieren is, dat het voor vogels een manier is om gifstoffen uit het lichaam te elimineren. Daarom zijn de concentraties relatief hoog. Veel hoger dan wanneer je bijvoorbeeld in aanraking komt met bijv waterafstotende kleding.
Men weet ook nog niet voldoende wat het gecombineerde effect is van verschillende contaminanten. Voorzichtigheid is altijd goed. Zeker als dit product een manier is om gifstoffen te elimeren voor een lichaam.
Moedermelk werkt overigens via een zelfde principe. De WHO gebruikt dit oa als indicator op de contaminatiegraad van de bevolking te monitoren.
996981 schreef:Ik snap het ook. Kippen zijn een leuke hobby en ik geniet ervan ze buiten ze te zien scharrelen. Ik ga liever een paar jaar eerder dood dan dat ik kies voor eieren uit mega fabrieken van kippen die nooit daglicht zien, omdat dit gezonder voor mezelf zou zijn. Dierenleed VS een paar extra jaar van een soort waar er al veel te veel van rondlopen op de aardkloot.
juval schreef:dat is niet alleen met kippen hoor. Je kan ook beter gekweekte vis eten want in wilde vis zit ook vaak een te hoge concentratie toxines. En ook in wild (bijv. van de ovp) zitten ook hoge concentraties toxines. Dus ja, die veehouderij is zo slecht nog niet

fransje23 schreef:Ik vind Jetten ook een verademing met een goede energie!
Cer schreef:Zoals veel reacties ook zeggen :”dat t verkocht mag worden”? Ik dacht dat we hier van die strenge eisen en controles hadden
nuance is wel dat getest werd met de eisen voor baby- en peutervoeding, die zijn strenger, heeft keuringsdienst van waarde een hele goede aflevering over. Groenten die in potjes gaan moeten aan strengere eisen voldoen. Voor mij de reden geweest om zoveel mogelijk bio te kopen nu.