steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:08

Nee hoor DP als het een geen boer was dan was het ook een idioot. Zoiets doe je gewoon niet.

Zou wat wezen als mensen vanuit emotie zulke dingen ga doen zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:08

Nee het is niet een klootzak, omdat het een boer is. Het is een klootzak, omdat ie bomen sloopt. Je moet de boel niet verdraaien DuoPenotti.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:09

DuoPenotti schreef:
Maar het is een boer dus een kl.otzak.

Wat komt er toch altijd een zooi onzin uit jouw toetsenbord.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:10

DuoPenotti schreef:
Ik praat die actie niet goed...maar wat een emotie wat een wanhoop uit de daad van de knotwilgen, die zelfs nog door opa zijn geraakt.
Dit raakt hem harder dan de natuur.

En een kl..tzak? nee echt niet, iemand die van ellende niet meer weet wat hij doet....
verward, dat is de juiste term.

Dat een klo..tzak...noemen, Dáar vind ik wat van....

En een ambu hinderen, fout heel fout...zoals in de stad en snelweg zowat elke dag gebeurt door omstanders en filmers.
hard aanpakken, allemaal.

En mest sproeien op de wegen? Zal je partner zijn die er even later met de motor onderuit gaat en niet weer thuiskomt. Echt, je kunt wel zeggen dat dit eenlingen zijn maar dat worden er wel veel . Demonstreren prima, land een poos op slot prima maar ik zie vandaag zoveel vernielzucht en levensgevaarlijke acties langskomen dat ik het er mee gehad heb.
Juist door deze acties zijn de goedwillende boeren de pineut , dit zijn vandalen en geen demonstrerende boeren meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:10

Ik verdraai niet
Maar de krant staat vol van verwarde mensen die huizen in de fik steken, mensen steken enz enz.
En dan staat er steevast bij, ja dat krijg je met de lange wachtijden in de GGZ.

Is het een boer is het een klootzak, is hij niet in de wat en kan emotie zeker niet.

Dat omdraaien is dus juist andersom.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:11

Hoeveel bomen worden er wel niet zinloos gekapt voor woningbouw en industrieterreinen?
Ja zonde van de knotwilgen maar als die op het land staan van boeren die onteigend dreigen te worden zie ik het vooral als wanhoopsdaad.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:13

bigone schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik praat die actie niet goed...maar wat een emotie wat een wanhoop uit de daad van de knotwilgen, die zelfs nog door opa zijn geraakt.
Dit raakt hem harder dan de natuur.

En een kl..tzak? nee echt niet, iemand die van ellende niet meer weet wat hij doet....
verward, dat is de juiste term.

Dat een klo..tzak...noemen, Dáar vind ik wat van....

En een ambu hinderen, fout heel fout...zoals in de stad en snelweg zowat elke dag gebeurt door omstanders en filmers.
hard aanpakken, allemaal.

En mest sproeien op de wegen? Zal je partner zijn die er even later met de motor onderuit gaat en niet weer thuiskomt. Echt, je kunt wel zeggen dat dit eenlingen zijn maar dat worden er wel veel . Demonstreren prima, land een poos op slot prima maar ik zie vandaag zoveel vernielzucht en levensgevaarlijke acties langskomen dat ik het er mee gehad heb.
Juist door deze acties zijn de goedwillende boeren de pineut , dit zijn vandalen en geen demonstrerende boeren meer.

waarom schuif je zulke actie in mijn schoenen dat ik dat oke vind?
Ik zeg toch ook bij hulpverleners hinderen aanpakken...

Maar je eigen bomen, misschien kapot maken echt heel wat anders.

Maar als jullie zo'n verschil niet zin...jaaaa...zucht
Dan ben ik wel klaar

stekje terug en het groeit weer.

Maar die zonnevelden... industrie, kom maar door, dat had een vergunning...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:13

Dan kun je die jongens die hier plunderend door Rotterdam gingen ook wel slachtoffers noemen omdat ze door Corona niets meer konden, was ook vast een wanhoopsdaad.

Het is jammer, maar door dit soort rare acties verliezen de vele goedwillende boeren ook sympathie, en dat is nergens voor nodig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:14

Die Floor is niet verward....

Geen idee van wie die bomen zijn (dat vermeld het verhaal natuurlijk niet) maar die boer is in ieder geval niet verward..

Het is echt een domme actie, net als dat mest rijden (levensgevaarlijk) ... wat schiet je daar nou mee op?

Edit: het zijn volgens mij zijn eigen bomen, zo lijkt het althans in het artikel te staan...
(dan mag t nog niet, want dan heb je vergunningen nodig dacht ik?) maar het is niet zo dat hij iemand anders zn bomen heeft vernield... (daar leek het wel op)
Laatst bijgewerkt door Cer op 27-06-22 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:15

prompter schreef:
Dan kun je die jongens die hier plunderend door Rotterdam gingen ook wel slachtoffers noemen omdat ze door Corona niets meer konden, was ook vast een wanhoopsdaad.

Het is jammer, maar door dit soort rare acties verliezen de vele goedwillende boeren ook sympathie, en dat is nergens voor nodig.

Pakte die jongens in rotterdan hun eigen spullen?
Die boer, gooide die stenen naar de politie?

Ik zeg nergens dat ik alle acties oke vind he.
Ik heb het over die man die de bomen van opa kapt.
De wanhoop klinkt er doorheen.

Hij gooit die bomen niet door het gemeentehuis of weet ik wat.

Jullie vergelijken dingen die niet te vergelijken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:16

Maar DP waar lees jij dat het zijn eigen bomen zijn? Dat staan namelijk nergens? Op foto's staan ze ook gewoon aan de kant van een weg. Dat opa ze geplant heeft betekend niet automatisch dat de bomen ook zijn eigendom zijn. Hier zijn ook bomen geplant nog door de generatie van opa en oma. Maar zijn nu toch echt allang bomen van de gemeente geworden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-22 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:16

Er staat anders nergens dat het allemaal zijn bomen zijn.... over selectief lezen gesproken :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:17

idinn schreef:
Nee het is niet een klootzak, omdat het een boer is. Het is een klootzak, omdat ie bomen sloopt. Je moet de boel niet verdraaien DuoPenotti.

Het zijn zn eigen bomen... wellicht wordt ie wel onteigend tzt.. dan zijn ze maar alvast weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:19

Nogmaals, waar staat dat het zijn eigen bomen zijn? :+

Daarbij, hoe krom ook. Een eigen boom mag je ook niet zonder toestemming omver hakken. Zeker geen 100 tegelijk. En dat hebben ze gedaan met een reden. Niet om burgers of boeren te pesten, maar flora en fauna te beschermen. Dus gewoon per boom een fikse boete, leert zulk kansloos illegale gedrag wel af.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:21

Indinn

Ik lees ook niet dat het de bomen van de gemeente/ natuurbeheer zijn.

Maar idd je hebt gelijk dat staat er niet specifiek.
Misschien dat ik daar vanuit ging omdat ik hier in de buurt geen knotwilgen ken die niet van de boeren zelf zijn.
Maar allemaal op eigen land staan.

Zijn het bomen van wel een ander dan vind ik het inderdaad vernieling.
Maar ik lees nog steeds de enorme emotie waar niet aan voorbij gegaan mag worden.
Doen we bij andere nieuwsberichten ook niet zomaar. En dan gaat het wel om meer dan om een boom.

En als jullie zo tegen bomenkap zijn...geen huizen meer erbij graag....

Overigens mogen wij hier al onze bomen zonder vergunning kappen.
Op 1 na, die staat op een speciale lijst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:22

Hij en zn familie hebben ze zelf geplant (dat staat in het artikel) .. ik neem aan (maar dat staat er dus niet bij) dat je je eigen bomen op je eigen erf plant. Je mag ze ook niet zomaar ergens neerzetten...

En, dat je ze niet zomaar mag kappen, klopt gedeeltelijk. Soms mag je het wel doen (geen meldplicht) en in andere gevallen heb je een vergunning nodig..
hoe dat met deze bomen zit weet ik niet natuurlijk...

In dit artikel staat dat alle bomen prive eigendom zijn/waren:

https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpen ... twilgen-af
Laatst bijgewerkt door Cer op 27-06-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:25

Prima hoor, bomen kappen voor huizenbouw. Als blijkt dat het geen schade levert voor flora en fauna én er terug geplant wordt (vaak meer als wat weggaat).

Ja en dat is dus zo jammer aan zo'n actie. De emotie die erachter zit, schuift compleet naar de achtergrond door je idiote manier van aandacht vragen.

Familie heeft geplant, er staat niet of dat alle 100 stuks zijn. Dat zegt ook niks of ze thans nog steeds in jou bezit zijn. En zowel, heb je nog steeds geen kapvergunning ervoor.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:25

Is er al bekend of ze morgen weer gaan protesteren? Of naar Den Haag gaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:26

In dat andere artikel staat dat het prive bomen zijn

(of je een vergunning nodig hebt voor kappen, ga ik nog even googlen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:27

Dat heb je zeer zeker, pas nog eentje aangevraagd voor 3 bomen die moesten plaats maken voor een nieuwe ligboxenstal. En wat ervoor terug in de plaats kwam ergens anders op het erf als alternatief :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:28

Cowboy55 schreef:
prompter schreef:
Wat een zinloze actie, zoiets is toch helemaal niet nodig?

Maar hij is inmiddels hier in 2 stappen tot ‘verwarde man’ gebombardeerd en dan mag t wel. Sterker nog, dan is HIJ het slachtoffer.

Verward? Daar wil ik in geloven als hij één boom om mept. Niet 100. Dan ben je uren bezig, heb je tijd gehad om tot bezinning te komen, is de adrenaline al lang gedaald. Dit is doelbewust.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:30

idinn schreef:
Dat heb je zeer zeker, pas nog eentje aangevraagd voor 3 bomen die moesten plaats maken voor een nieuwe ligboxenstal. En wat ervoor terug in de plaats kwam ergens anders op het erf als alternatief :+

In gemeente Bergeijk geldt:
4.4. Vellen houtopstanden in het buitengebied
Bomen die buiten de bebouwde kom(gebaseerd op de Wegenverkeerswet) staan worden
niet aangemerkt als waardevol. Reden hiervoor is dat er in het buitengebied een andere
regelgeving van kracht is. Om toch in het buitengebied een vermindering van regels door te
voeren wordt hier de diametergrens verhoogd. Bomen die niet vallen onder de Boswet
(1961), behandeld in paragraaf 3.4.10. “Boswet”, zijn kapvergunningplichtig zodra de
diameter van de stam minimaal 40 centimeter op 1,3 meter hoogte boven het maaiveld
bedraagt.

En je mag hier ook een boom in een tuin gewoon kappen, helaas... :j
T is toch allemaal per gemeente anders ingeregeld, vermoed ik zomaar

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:33

idinn schreef:

dat is per gemeente verschillend, wij hoeven hier niet eens te melden. ook niet terug te plaatsen.
Alleen bomen op de groene kaart mag je niet kappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:35

Dat zijn vooral de uitzonderingen. En ook daarin dus weer uitzonderingen (groene kaart). Ik heb het iets te zwart wit gezegd, maar ervaring is dat je vaker wel dan niet een kapvergunning nodig hebt.

Maar goed, uiteindelijk maakt dat niet uit. Ook als je geen kapvergunning nodig hebt en ook als het dan je eigen bomen zijn, is het een oerstomme actie. Had ze ook omgedoopt tot Duits grondgebied ofzo. Met ludieke acties schaar je mensen achter jou en je standpunt/strijd. Met zulke acties, wegen blokkeren, hulpverleners tegen houden jaag je mensen van je weg.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-22 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:37

Dus ervan uitgaan dat deze (niet verwarde) meneer spullen heeft gesloopt die niet van hem zijn, ligt wellicht iets genuanceerder dan in eerste instantie werd aangenomen (en gesuggereerd.. )

Dat is denk ik ook het probleem van het snelle nieuws van nu.. iemand schrijft de helft, een ander leest het half, plaatst wat, schrijft wat en huppekee.... alles uit zn verband :j

Edit: ik vind het ook een oerstomme actie, dat even vooropgesteld :)