Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:46

Nee de rebellen kunnen hun veiligheid niet garanderen. Dat wordt er gezegd. Lees het artikel bij NOS eens en je ziet dat het heel anders in elkaar zit.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:49

Kentaro schreef:
http://t.nieuws.nl.msn.com/binnenland/v ... -nog-weken

(misschien wel slim om het stuk eerst eens goed na te lezen alvorens te plaatsen :P ........ 'Het kan nog weken duren voordat lichamen van omgekomen Maleisische inzittenden van rampvlucht MH17 weer thuis zijn'... :oo

Lees ik ergens overheen? De Maleisische onderzoekers heeft het expliciet over de 28 Maleisische inzittende. Dan kan dat toch best kloppen? Zij zijn immers nu niet "thuis" en moeten zelfs nog geïdentificeerd worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:53

SAKKIA schreef:
Nee de rebellen kunnen hun veiligheid niet garanderen. Dat wordt er gezegd. Lees het artikel bij NOS eens en je ziet dat het heel anders in elkaar zit.

Uhm dit werd gezegd op RTL 7.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:54

gohya schreef:
Ze zeggen dat de Russische Seperatisten niet willen dat ze naar de rampplek gaan.
Nou ja zeg! :(

Beetje verder kijken en lezen dan wat de media zegt.
In donetsk zijn weer hevige gevechten aan de gang...

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:14

LicentioFide

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:33

Misschien een beetje laat, maar had het topic niet eerder gevonden.
Sterkte voor de familie en nabestaanden, zo ook alle nabestaanden hier op bokt. Y;(
En ik heb ook nog een vraag,
Is het niet een beetje raar dat als je bent overleden in een vliegtuigramp je stoffelijke overschot via een vliegtuig word rondgevlogen? Eerst naar nederland en dan weer naar je eigen land.
Ik krijg daar best de kriebels van..
Ja tuurlijk snap ik ook dat het een enorm lange afstand is maar toch..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:35

Hmm, van hem wil ik wel meer lezen. Complottheorieëen die ook nog redelijk onderbouwd geschreven zijn maar niet compleet voorgekouwd worden.

Is het een complot? Geen idee, zal niemand achter komen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:44

LicentioFide schreef:
Is het niet een beetje raar dat als je bent overleden in een vliegtuigramp je stoffelijke overschot via een vliegtuig word rondgevlogen? Eerst naar nederland en dan weer naar je eigen land.

in een normale situatie (lichaam repatrieren naar een ander land) is het veel makkelijker om dit per vliegtuig of per boot te doen dan over land omdat het vervoer over het grondgebied van elke gemeente moet worden aangemeld. Hier komt heel veel papierwerk bij kijken, althans dat was een aantal jaar geleden wel zo.
Ik heb eens het transport moeten regelen van 2 lichamen 1 naar UK en een naar Frankrijk (mensen die overleden waren op hun werk)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:50

LicentioFide schreef:
Misschien een beetje laat, maar had het topic niet eerder gevonden.
Sterkte voor de familie en nabestaanden, zo ook alle nabestaanden hier op bokt. Y;(

Hoe wil je het anders doen dan? Normaal gesproken is vliegen de veiligste vorm van reixen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:10

xSlvna schreef:
Hmm, van hem wil ik wel meer lezen. Complottheorieëen die ook nog redelijk onderbouwd geschreven zijn maar niet compleet voorgekouwd worden.

Ach.. Dat van Pearl Habour kan ik ergens nog wel volgen. Maar het gaat er bij mij niet in dat een overheid bewust mensen laat sterven voor een onzekere variabel. Daar moeten zoveel mensen in meegaan, dan moet er op z'n minst wel 1 zijn die zegt: "Wacht is effe!"

Nochtans heb ik geen hekel aan de Russen of Rusland, ga ik ook niet haat en nijd zaaien richting Poetin z'n dochter. Ik heb wel zo mijn mening over Poetin, maar daar kan de Russische bevolking weinig aan doen. Nah ja ze hebben op m gestemd. Dat kun je ze wel aanrekenen. Echter het enige dat nu bekend is dat het raket X is die afgevuurd is. Door wie afgevuurd is nog niet eens zeker en de rest is ook 1 groot vraagteken.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:25

LadyMadonna schreef:
Gisteren en eergisteren waren en 78 kisten, dus dat lijkt me geen issue?

Werd uitgelegd. De ceremonie had er mee te maken, maar ook dat alle slachtoffers dezelfde hoeveelheid respect en inzet verdienen. Alle slachtoffers worden op deze wijze, met 2 toestellen, terug naar huis gebracht.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:50

Sammie schreef:
xSlvna schreef:

Ach.. Dat van Pearl Habour kan ik ergens nog wel volgen. Maar het gaat er bij mij niet in dat een overheid bewust mensen laat sterven voor een onzekere variabel. Daar moeten zoveel mensen in meegaan, dan moet er op z'n minst wel 1 zijn die zegt: "Wacht is effe!"

Nochtans heb ik geen hekel aan de Russen of Rusland, ga ik ook niet haat en nijd zaaien richting Poetin z'n dochter. Ik heb wel zo mijn mening over Poetin, maar daar kan de Russische bevolking weinig aan doen. Nah ja ze hebben op m gestemd. Dat kun je ze wel aanrekenen. Echter het enige dat nu bekend is dat het raket X is die afgevuurd is. Door wie afgevuurd is nog niet eens zeker en de rest is ook 1 groot vraagteken.

Maar even serieus, zeg een van de mensen met knopje dat ze moeten klikken en ze geven een weerwoord krijgen ze een kogel door de kop en verdwijnen. Ik wil niet weten hoe makkelijk dat in het buitenland gaat. Hier verdwijnt al veel in de doofpot wat geen 'samenzwering' of iets is. En wat zijn nu 300 doden? Als wat complottheorieen kloppen is aids gemaakt, gaan wat meer mensen aan dood. :+

Zou er dus niet van opkijken als het daadwerkelijk om geld gaat hoor.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:06

nou ik ben idd mezelf er ook in gaan verdiepen en ik heb t idee dat we hier niet mee klaar zijn en dat alles anders lijkt dan t is

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:18

Nou ik denk van niet. Wat ik wel denk is dat dit alles voor bepaalde landen aanleiding is om het politieke spel wat actiever te spelen.

Eerste lichaam is geïdentificeerd lees ik net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:19

Ik kreeg het push-bericht ook ja, is van een Nederlander. Wordt verder niks over vrijgegeven, denk dat ze alleen de familie op de hoogte brengen, of zelfs helemaal wachten tot alle lichamen geïdentificeerd zijn...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:20

Staat ook in het bericht dat ze de identiteit niet bekend maken en dat de familie al op de hoogte is gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:21

Heb niet het hele bericht gelezen, las alleen de headline omdat ik even aan de telefoon was. Maar duidelijk dus

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:26

Wat zal die familie blij zijn dat het zo snel gegaan is.. Alhoewel het ook heel dubbel kan zijn als ze meerdere mensen zijn verloren.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:27

Wat snel zeg! Hopelijk gaat het identificeren van de overigen ook vlot, hoe sneller hoe beter voor iedereen. Moet een hell of a job zijn, zowel als werk alsook qua aantal...
Frustrerend dat journalisten en die ouders wel op de rampplek rondlopen maar de officials niet, omdat het niet veilig (genoeg) verklaard wordt... Toch ook wel vreemd, want ook al verklaart 'iemand' het veilig, wat voor waarde heeft dat dan... gezien het feit dat er verschillende groeperingen vechten die het ook weer niet helemaal met elkaar eens zijn. Wat een rotsituatie daar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:48

stefje schreef:
Wat snel zeg! Hopelijk gaat het identificeren van de overigen ook vlot, hoe sneller hoe beter voor iedereen. Moet een hell of a job zijn, zowel als werk alsook qua aantal...
Frustrerend dat journalisten en die ouders wel op de rampplek rondlopen maar de officials niet, omdat het niet veilig (genoeg) verklaard wordt... Toch ook wel vreemd, want ook al verklaart 'iemand' het veilig, wat voor waarde heeft dat dan... gezien het feit dat er verschillende groeperingen vechten die het ook weer niet helemaal met elkaar eens zijn. Wat een rotsituatie daar.

Bij de Nos zeiden dat de ouders van Fatima,en Journalisten een andere route/weg hadden genomen naar de rampplek,die wel veilig was.Dan denk ik: waarom doet de politie en de rest dat dan ook niet?
Nu moeten ze wachten tot minimaal 31 Juli! [parlement heeft vakantie].Ondertussen kunnen er wel lichaamsdelen verdwijnen door roofdieren [wolven, beren].

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:49

Ja vreemd. Als wij het al frustrerend vinden, wat moeten de nabestaanden dan wel niet voelen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:51

Ja de Oekraïne dus. Werken dus blijkbaar toch niet zo hard mee als ze ons willen doen geloven.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:53

gohya schreef:
[

Bij de Nos zeiden dat de ouders van Fatima,en Journalisten een andere route/weg hadden genomen naar de rampplek,die wel veilig was.Dan denk ik: waarom doet de politie en de rest dat dan ook niet?
Nu moeten ze wachten tot minimaal 31 Juli! [parlement heeft vakantie].Ondertussen kunnen er wel lichaamsdelen verdwijnen door roofdieren [wolven, beren].

Ze gaan het morgen gewoon weer proberen en vanuit Nederland is besloten dat ze er vandaag niet in gingen omdat het te onveilig was. De rebellen hebben overigens ook persoonlijke spullen van de nabestaanden overhandigd aan de OVSE

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:06

Sammie schreef:
Russische bevolking weinig aan doen. Nah ja ze hebben op m gestemd. Dat kun je ze wel aanrekenen. .

Poetin is na Jeltsin 2x president geweest. De verkiezingen met Jeltsin heeft hij gewonnen met een idioot aantal stemmen...vrije verkiezingen ???
thans is hij premier, geen president omdat hij maar 2x president mocht zijn volgens de wet.
Zijn politieke tegenstanders heeft hij achter de tralies gezet, danwel vermoord, evenals de persvrijheid

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:07