Workshop activisme volgende maand.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muze schreef:Ik was vorige week in de eiffel vlakbij gerolstein.
Daar vlak achter het vakantiepark een stuk bos/ heide met een groot waarschuwings bordje: wolven gebied..
Dat je er niet je hond of kind los moet laten lopen, samen met anderen moet wandelen en hardlopen..
Toch vind ik uit die regio niet zoveel terug?
DubbelFun schreef:Nog even en zelfs 2 mtr mét stroom is niet veilig meeral zouden ze met dat schapennet er ook ónder door kunnen zijn gekomen.
Muze schreef:Oh sorry ik bedoelde niet dat het hier gemeld moet worden.
Ik was zelf gaan zoeken online naar meldingen/ voorvallen.
Rureiffel is stukkie weg, die roedel is idd net ontdekt.
Overigens vond ik het wel apart dat er een bordje stond, heb die hier op de veluwezoom nog nergens gezien.
Citaat:De eerste 6 dagen van januari 2025
115 schapen gedood, meldingen bij BIJ12 binnen gekomen
Aan dit sadistische beleid van Nederland moet snel een eind komen
Citaat:Kootwijkerbroek Gelderland
07-01-2025
Aanval op schapen, 2 gedood en 1 gewond.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Rolde / Nooitgedacht Drenthe
07-01-2025
Vanmorgen aanval op Schapen.
7 dood gebeten daarvan twee helemaal op gevreten.
En tot nu toe 15 geëuthanaseerd. Ook een aantal vermist.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:twee wandelaarsters staan oog in oog met wolf die ze overdag achtervolgd.
Advies om het Heekerwald te mijden met honden en kinderen.
Celebi schreef:Weet iemand hier of die EPM een volledig beeld geeft? Ben op zoek naar een bepaalde regio van Brabant/grens Noord Limburg. Als ik plaatsnamen daar hier opzoek in dit topic kom ik nog niks tegen, maar zie op die EPM wel het een en ander staan (maar ook honden als dader..)
Citaat:Zaterdag 1 februari start om 12 uur vanaf de parkeerplaats Van Schaikweg 55 te Emmen
een rit door delen van Drenthe en Friesland om aandacht te vragen dat de wolf niet in
het cultuurlandschap van Nederland past.
De wolf veroorzaakt onvoorstelbaar veel dierenleed en zorgen bij de eigenaren en
verzorgers van dieren.
In de praktijk blijken de aanbevolen maatregelen tegen aanvallen van een wolf of
meerdere helaas niet te werken en is het een sprookje dat wolven sporadisch schapen,
koeien, paarden, pony’s en ander vee zullen aanvallen.
Om over het aantal verdwenen huiskatten in de wolvengebieden van Midden-Drenthe en
Drents Friese Wold maar te zwijgen.
We hopen met deze ‘wolvenroadtrip’ is begrip en bewustwording te krijgen bij mensen
en instanties die onze zorgen niet delen, die denken dat de wolf biodiversiteit vergroot.
De route is alleen met een auto of motor te rijden; in overleg met politie en gemeente
wordt de route over N-wegen gereden.
Sla de zaterdagsport 1x over en rij met ons mee!
️ Zaterdag 1 februari 2025
⏰ 12 uur
Van Schaikweg 55 Emmen
[ Afbeelding ]
Citaat:Het laatste woord is nog niet gezegd over hybridisatie wolven. BIJ12 die al jaren zegt dat er geen hybriden wolven lopen in Nederland, terwijl er nooit DNA-onderzoeken plaats hebben gevonden waarin werd getest op hybridisatie van de wolf. Zie mijn documenten van de Provincie Gelderland. En waarom wilde BIJ12 in 2021 hybriden beschermen als wolven? En lees ook even het roze gedeelte van het whatsapp gesprek van de Zoogdiervereniging ( januari 2023) onderaan. Bijzondere incidenten, (zoals hybriden, wederom vanuit Duitsland). Er is nul transparantie door de overheid. En onbegrijpelijk dat de overheid nog steeds met niet objectieve team wolf clubjes in zee gaat. Ik blijf mijn mappen van mijn eigen hybridisatie onderzoek met hele bijzondere laboratoriumuitslagen goed bewaren. En ik weet zeker dat Nationaal Park De Hoge Veluwe dat ook doet.
Popstra schreef:Het is in friesland wel erg momenteel zeg! Vind het ongelovelijk zo veel schapen er daar sneuvelen. Echt te bizar voor woorden
Er moet daar toch wel een flinke roedel of roedels lopen!?
Citaat:Noordwolde Friesland
07-01-2025
22.07 uur
Wolf gezien aan de jokweg om 22:07 net voorbij het molenbuurstelaantje, ging richting Noordwolde.
Betrouwbaarheid hoog
#geenwolf
tienus63 schreef:De cijfer S over de 1e zes dagen van 2025.
115 dode schapen gemeld bij BIJ12.Citaat:De eerste 6 dagen van januari 2025
115 schapen gedood, meldingen bij BIJ12 binnen gekomen
Aan dit sadistische beleid van Nederland moet snel een eind komen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron Bij12/ geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/18UoUd ... tid=wwXIfr
Citaat:Ik zou graag weten hoezo in het overzicht van BIJ12 van wolven-aanvallen van 1tm6 januari op 5 januari Jubbega ontbreekt, en op 6 januari Jongkerslân. Zou je hier naar kunnen kijken? Tnx!
Citaat:Westerbork Drenthe
08-01-2025
08.00 uur
Zichtsmelding wolf achter het bosje bij Kikkerpol in Westerbork. Stak het pad over en verdween in het bosje
Betrouwbaarheid hoog
#geenwolf
Citaat:Vanavond spreken we in bij de provinciale staten van de provincie Utrecht tijdens Praten met De Staten. Dit kan je live volgen via https://ferry.fm/link/live20250108 . Ben jij erbij op de livestream?.
Klik op de eventlink voor meer informatie: https://fb.me/e/4nngWKATd
#Geleidewolf #wolf #pratenmetdestaten
tienus63 schreef:Griekenland
Labrador uit omheinde tuin gesleurd en gedood door wolven.
Tuin is omheind met 180 hoge schutting.
Bron save the alps
https://www.facebook.com/share/p/1A4tVGGkyN/?