steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:24

idinn schreef:
Als de overheid zelf niet eens weet wat ze doen/willen, dan kan ik alleen maar wat ervan denken. Idem is dat wat iedereen nu doet :+

Dat kaartje was inderdaad gewoon retedom. En als het gebaseerd is op idiote info wat veel te overdreven is, is de doelen behalen opeens een stuk eenvoudiger :)

Dan zijn de uitspraken die nu gedaan worden, dat boeren (en ook groene boeren) wegmoeten, toch te absurd voor woorden? Dus dan demonstreren ze voor duidelijkheid (want het gaat om hun leven) en dan worden ze door sommigen bestempeld als terroristen..

Wat als de overheid zegt "10% van de mensen die vrijstaand wonen, moeten verhuizen want daar gaan wij flats neerzetten. Meer mensen op dezelfde grond, beter voor de huizenmarkt" En ze geven een kaart vrij waar hier en daar cirkels op staan van randgemeenten etc die daarvoor in aanmerking komen... misschien wat teveel, misschien wat te weinig...
Ik denk dan dat een groot gedeelte van die mensen echt niet fluitend naar een flatje gaat? Of gaan de mensen hier die vrijstaand wonen, eventueel met paarden aan huis (of een kippenren, weet ik veel) dan gedwee in een torenflat zitten?
Volgens mij is het dan zoiets..?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:24

regeren??? geen idee of 'we' daar al aan toe zijn, maar een van de grote partijen worden zodat we wat in te brengen hebben is wel een goed streven wat mij betreft!!

en degenen die roeptoeteren zeggen moeten maar eens in de spiegel kijken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:25

Cer schreef:
Cowboy55; waarom heeft het er niets mee te maken? ik ben benieuwd hoe jij dat ziet? :)

Sorry, maar als je niet snapt dat roeptoeteren niks te maken heeft met het (beroerd of niet beroerd) runnen van een land dan kan ik je niet helpen.

Los daarvan is het een niet alleen een vals argument, het is een populistisch verwoord vals argument. En als er ergens een ongewenst overschot van is in dit land dan is het wel populisme.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:26

juval schreef:
regeren??? geen idee of 'we' daar al aan toe zijn, maar een van de grote partijen worden zodat we wat in te brengen hebben is wel een goed streven wat mij betreft!!

en degenen die roeptoeteren zeggen moeten maar eens in de spiegel kijken.

QED.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:26

Spenk schreef:
Waar wil ze dat van betalen? Goedkoop scoren noem ik dat. Aangezien de partij zelf ook wel weet dat het geld links of rechtsom ergens vandaan moet komen. Goedkoop scoren noem ik dat. Aangezien de partij zelf ook wel weet dat het geld links of rechtsom ergens vandaan moet komen.

Door dat schip met geld dat naar de boeren zou gaan een andere koers te laten varen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:27

er wordt hier steeds onderscheid gemaakt tussen boeren en groene boeren. kan iemand mij het verschil uitleggen?

is groen biologisch? of akkerbouw, of boeren die aan natuurbeheer doen en de koeien in de wei laten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:27

Cowboy55 schreef:
Sorry, maar als je niet snapt dat roeptoeteren niks te maken heeft met het (beroerd of niet beroerd) runnen van een land dan kan ik je niet helpen.

Los daarvan is het een niet alleen een vals argument, het is een populistisch verwoord vals argument. En als er ergens een ongewenst overschot van is in dit land dan is het wel populisme.

Je hoeft me niet te helpen... dankjewel :)

Het argument dat de huidige zittende ministers het ook niet zo heel best doen, houdt op sommige punten best wel stand... misschien hebben die ook wel zitten roeptoeteren ooit? Of doen ze dat nu nog...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:28

Cer schreef:
Je hoeft me niet te helpen... dankjewel :)

Het argument dat de huidige zittende ministers het ook niet zo heel best doen, houdt op sommige punten best wel stand... misschien hebben die ook wel zitten roeptoeteren ooit? Of doen ze dat nu nog...

Daar hebben ze geen herinnering aan wat ze hebben geroeptoeterd....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:31

juval schreef:
er wordt hier steeds onderscheid gemaakt tussen boeren en groene boeren. kan iemand mij het verschil uitleggen?

is groen biologisch? of akkerbouw, of boeren die aan natuurbeheer doen en de koeien in de wei laten?

Ik denk dat met groene boeren circulaire bedrijven bedoeld worden? En dat die in principe gewoon door kunnen gaan tenzij ze vlak naast een natuurgebied zitten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:48

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:51

ik neem wel aan dat je die specifieke mensen bedoelt, die dat gedaan hebben, Bigone?

Deze actie is echt absurd, als deze zo uitgevoerd is... :n Ik neem aan dat er boetes op staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:53

Cer schreef:
ik neem wel aan dat je die specifieke mensen bedoelt, die dat gedaan hebben, Bigone?

Deze actie is echt absurd, als deze zo uitgevoerd is... :n Ik neem aan dat er boetes op staan?

Dat mag ik hopen. Net als die boeren die een ambulance met patient erin met sirenes meerdere minuten lieten wachten voor dat er 1 besloot dat die wel eens aan de kant kon gaan... Ik hoop dat die een proces verbaal krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:55

dat valt toch onder dezelfde boetes als andere mensen die hulpverleners hinderen?

Het lijkt net alsof je onder alle bevolkingsgroepen asociale mensen hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:57

Cer schreef:
dat valt toch onder dezelfde boetes als andere mensen die hulpverleners hinderen?

Want hoe vaak blokkeren mensen de snelweg precies en laten niemand langs?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:58

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:58

Ik praat die actie niet goed...maar wat een emotie wat een wanhoop uit de daad van de knotwilgen, die zelfs nog door opa zijn geraakt.
Dit raakt hem harder dan de natuur.

En een kl..tzak? nee echt niet, iemand die van ellende niet meer weet wat hij doet....
verward, dat is de juiste term.

Dat een klo..tzak...noemen, Dáar vind ik wat van....

En een ambu hinderen, fout heel fout...zoals in de stad en snelweg zowat elke dag gebeurt door omstanders en filmers.
hard aanpakken, allemaal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:59

DuoPenotti schreef:
Ik praat die actie niet goed...maar wat een emotie wat een wanhoop uit de daad van de knotwilgen, die zelfs nog door opa zijn geraakt.

En een kl..tzak? nee echt niet, iemand die van ellende niet meer weet wat hij doet....

En een ambu hinderen, fout heel fout...zoals in de stad en snelweg zowat elke dag gebeurt door omstanders en filmers.

Hard aanpakken. Maar het woord klootzak mag niet gebruikt worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:01

En dan direct even handhaven of ze thuis wel netjes een natuur vergunning hebben of illegaal boeren. Achtelijke gladiolen dat soort types, die ambulances tegen houden en 100 bomen slopen. Flink op de blaren laten zitten.

Demonstreren, prima. Terroriseren, niet prima.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:02

Spenk schreef:
Cer schreef:

Want hoe vaak blokkeren mensen de snelweg precies en laten niemand langs?

Ik heb het over het hinderen van hulpverleners.. dat gebeurt met enige regelmaat :j

"dezelfde boetes als andere mensen die hulpverleners hinderen" .. dat staat er :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:02

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:

Hard aanpakken. Maar het woord klootzak mag niet gebruikt worden?

Bij de verwarde man met zijn eigen knotwilgen
Waarvan ik twijfel of die wel dood gaan...

En de mensen die hulpdiensten hinderen.

groot verschil vind je niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:03

Elke persoon die hulpverleners hindert mogen ze keihard aanpakken.. kansloos gedrag, wat steeds normaler lijkt te worden helaas.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:05

DuoPenotti schreef:
Bij de verwarde man met zijn eigen knotwilgen
Waarvan ik twijfel of die wel dood gaan...

En de mensen die hulpdiensten hinderen.

groot verschil vind je niet?

Die gaan dood, hoef je niet aan te twijfelen. En ja ik vind die man ook een grote klootzak.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:06

Wat een zinloze actie, zoiets is toch helemaal niet nodig?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:07

had niet anders verwacht Benzz

Ik wil het nog wel eens zien of ze dood gaan.
Die dingen zijn zo taai....

Maar goed zet de gesnoeide takken in de grond en er groeien nieuwe. niets aan de hand.
Overdrijven is een vak zeg...

Ik heb meer te doen met die man.
Puur emotie.... ellende.
Maar het is een boer dus een kl.otzak.
Dat is de tendens. Meer niet :r

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:08

prompter schreef:
Wat een zinloze actie, zoiets is toch helemaal niet nodig?

Maar hij is inmiddels hier in 2 stappen tot ‘verwarde man’ gebombardeerd en dan mag t wel. Sterker nog, dan is HIJ het slachtoffer.