Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:42

bigone schreef:
Echtpaar dat een dochter verloor is inmiddels op de rampsite geweest volgens de NOS, ze hebben bloemen bij het wrak gelegd.

Knap dat ze er toch gekomen zijn. Hoop dat ze het af kunnen sluiten.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:41

ceasario schreef:
Morganlefay schreef:
[
Als je het zwijgen over Tjernobyl leest dan snap je ook dat de mensen daar weinig of geen toegang hebben tot de voor ons zo normale media als TV radio. Land is nog geen stuk verder dan ten tijde van dat ongeluk(1986).

Wat denk je van dit zooitje dat uit het westen komt en daar ingezet wordt voor West Oekraine

http://america.aljazeera.com/articles/2 ... alion.html

http://www.bbc.com/news/world-europe-28329329

Nou ja ingezet wordt, zoals het er nu staat zijn ze er vrijwillig. Omdat ze voor hun idealen vechten...
Daar wordt ik ook niet heel erg vrolijk van, een rechts extremistisch Oekraine (speculatief, ik wil niet heel Oekraine over 1 kam scheren!)......
Maar van de andere kant kan ik me dat ook wel weer voorstellen. De multi culti samenleving die Europa heeft en zij niet willen, heeft ook keerzijdes. Kijk maar naar de ISIS schoften die afgelopen week gedemonstreerd hebben. Hiermee wil ik niet ingaan op de situatie in Gaza, want ik ben geen voor of tegenstander van deze of gene. Ik heb gewoon niks met extremisten. En heel NL rouwt en wat doen die schreeuwers? Zucht.... En het zal de media wel zijn in combi met de rollercoaster aan emoties van vorige week. Dat ik dan echt denk: kunnen die niet op een vlucht naar hun soortgenoten (lees: ISIS) gezet worden, wij kunnen niks met dit soort haatzaaier... Als ik dan lees over ISIS, vrouwen besnijden enz, vliegtuig van Air Algeria, Amerika met zijn theorieën, terreur dreiging in Noorwegen..... Hou niet van complot theorieën, maar je krabt je wel een keer achter de oren..........
Ik blijf erbij. Het gevaar voor het westen zit in die extreme hoek van ISIS/extreme moslimaanhangers met hun terroristische acties. Niet in Poetin............................
(voor het geval je je het afvraagt: Nee, ik heb totaal niks met de NVU of Geert Wilders achtige figuren....)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:04

De voorlopig laatste kisten zijn terug. Nu hopen dat de rest van de slachtoffers ook snel geborgen kunnen worden.

Iemand hier die trouwens weet of de marechaussee al op de rampplek is? Ik weet alleen dat ze gisteravond met de hercules zijn terug gekeerd. Maar heb vandaag nog geen nieuws gehoord/gelezen, ben namelijk nu net pas weer thuis.

btw; begreep ik nu gisteravond goed dat ze er alleen maar zijn om slachtoffers te bergen? Ze gaan verder niet helpen met bergen en veilig stellen van de brokstukken?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:14

xxCYNNxx schreef:
De voorlopig laatste kisten zijn terug. Nu hopen dat de rest van de slachtoffers ook snel geborgen kunnen worden.

Iemand hier die trouwens weet of de marechaussee al op de rampplek is? Ik weet alleen dat ze gisteravond met de hercules zijn terug gekeerd. Maar heb vandaag nog geen nieuws gehoord/gelezen, ben namelijk nu net pas weer thuis.

btw; begreep ik nu gisteravond goed dat ze er alleen maar zijn om slachtoffers te bergen? Ze gaan verder niet helpen met bergen en veilig stellen van de brokstukken?

De Marechaussee is niet op de rampplek,ze werden tegen gehouden en zitten nu ergens in een dorp.
Das het enige wat ik weet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:17

xSlvna schreef:
Ergens begrijp ik de rebellen wel, die willen geen land vrijgeven. Ook begrijp ik dat het geen geheel is, maar komaan... Geef de onderzoekers tijd en ruimte op de crashsite onder begeleiding van rebellen. Dan gaat de rest maar ergens anders vlaggetje veroveren.

Het zijn 'slechts' een paar KM².

Vertel dat dan even tegen Oekraïne...

Waarom hoor je zo weinig over Oekraïne?

xxCYNNxx

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:27

@Gohya dank je......dat schiet dus niet echt op dan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:30

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:54

outsj dat is wel een hele pijnlijke verspreking zeg :oo

Dat de complete berging van de slachtoffers nog wel weken kan duren besef ik. Maar het bergen van de wrakstukken is uiteraard ook heel belangrijk voor het onderzoek. En ben daar eigenlijk nog niet echt veel over tegen gekomen hoe het daarmee zit. Behalve dan al die wilde geruchten dat separatisten wrakstukken ingepikt zouden hebben, maar goed die berichten zijn zo doorspekt met stemmingmakerij dat ik die niet serieus neem.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 26-07-14 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:55

PrizTwir schreef:
bigone schreef:
Echtpaar dat een dochter verloor is inmiddels op de rampsite geweest volgens de NOS, ze hebben bloemen bij het wrak gelegd.

Knap dat ze er toch gekomen zijn. Hoop dat ze het af kunnen sluiten.

Er staat een filmpje bij: http://nos.nl/artikel/679511-eerste-nab ... pplek.html

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:08

Dat waren Australiërs. Raar dan dat de onderzoekers niet mogen :=

Is dat nou hetzelfde stel als waar het AD het laatste overhad? Die waren Duits. Omdat deze ook zeggen ze kan nog in leven zijn .
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-07-14 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:08

Lijkt het nu dat ze sneller lopen met de kisten in vergelijking met de eerste keer?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:09

Wat ik me afvraag... 38 kisten... Passen niet in 1 vliegtuig? Waarom steeds twee?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:10

LadyMadonna schreef:
Wat ik me afvraag... 38 kisten... Passen niet in 1 vliegtuig? Waarom steeds twee?

Volgens mij had dat te maken met de ruimte wat gekoeld kon worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:11

Gisteren en eergisteren waren en 78 kisten, dus dat lijkt me geen issue?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:11

Geen idee eigenlijk...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:13

LadyMadonna schreef:

Aan het begin van de ceremonie is dit gezegd. Volgens mij had het iets te maken met dat de ceremonie zo was ''ingesteld'' op twee vliegtuigen. Voor het precieze kun je de ceremonie misschien terugzien straks. Het is gezegd in de eerste 5 minuten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:14

Omdat deze luchtbrug samen met Australië is opgezet. Het gaat niet om de beschikbare ruimte maar om de gegeven inzet. Samen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:15

Duidelijk dorus, dank je. Heb het begin gemist

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:20

Sammie schreef:

Is dat nou hetzelfde stel als waar het AD het laatste overhad? Die waren Duits. Omdat deze ook zeggen ze kan nog in leven zijn .

Het gaat wel degelijk om dezelfde ouders. In het AD staat dat de ouders van Fatima Dyczynski erheen gingen in de veronderstelling dat hun dochter nog leefde. Op nu.nl gaat het over een australisch echtpaar, ook Dcyczynski genoemd. Tenzij jullie het over iemand anders hebben?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:24

Nee het zal dan wel hetzelfde stel zijn. Knap en interessant tegelijk dat ze er toch zo snel zijn gekomen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:25

purny schreef:
Sammie schreef:

Het gaat wel degelijk om dezelfde ouders. In het AD staat dat de ouders van Fatima Dyczynski erheen gingen in de veronderstelling dat hun dochter nog leefde. Op nu.nl gaat het over een australisch echtpaar, ook Dcyczynski genoemd. Tenzij jullie het over iemand anders hebben?

Ze waren net op 't nieuws, gaat inderdaad om dezelfde ouders, ze wonen sinds een aantal jaren in Australië.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:27

Sammie schreef:
Nee het zal dan wel hetzelfde stel zijn. Knap en interessant tegelijk dat ze er toch zo snel zijn gekomen.

De journalisten komen en gaan ook continue met relatief weinig problemen.
Het zegt meer iets over de traagheid van het onderzoek en de onderzoeksleiding (NL) in mijn opinie....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:32

manie schreef:
De journalisten komen en gaan ook continue met relatief weinig problemen.
Het zegt meer iets over de traagheid van het onderzoek en de onderzoeksleiding (NL) in mijn opinie....

Idd. wel journalisten en dat echtpaar op de rampplek maar geen politie,onderzoekers of marechaussee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:40

Die laatsten moeten natuurlijk we lvia de officiële kanalen gaan en tja wat is in dat gebied het officiële kanaal..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:41

Ze zeggen dat de Russische Seperatisten niet willen dat ze naar de rampplek gaan.
Nou ja zeg! :(