Dat vind ik ook interessant.. Toevallig was ik van t weekend weer eens met de tram, en in het hele gedeelte waar wij zaten, was geen nederlands te horen (Arabisch, Pools, en volgens mij Portugees en Indisch), dat is ook vaak als ik boodschappen ga doen, dat er bijv 2 witte mensen tegenover 25 gekleurde mensen lopen (ja, ik heb dat wel eens snel geschat geteld, omdat ik het een interessant ding vind). Hoe kan het dan inderdaad zo zijn dat het bij dorpen waarvan ik denk (maar dat kan geheel onterecht zijn) dat er weinig gekleurde mensen zijn, dat er dan weerstand is?
Hier is de overlast dan ook wel niet van de witte mensen (in de tram bijv ook weer) maar dat is logisch want de meerderheid is anders. Als er meer gekleurde mensen zijn is statistisch de kans groter dat daar eventueel overlast van is. Maar ik ben ook niet van de cijfers zeg maar.
De overlast van bijv Polen is dan weer meer in de binnenstad (dat was ook zichtbaar in die serie over de politie bijvoorbeeld, waar ze in Den Haag dan weer bepaalde wijken liever niet ingaan). Die problematiek is er (denk ik) helemaal niet in kleinere dorpen?
De PVV stemmers die ik ken, die wonen hier in de buurt, dus gewoon midden in de stad, Den Haag/Rotterdam en het Westland. Die komen dus wel in aanraking met migranten.
De mensen die niks van PVV stemmers begrijpen, die ik ken, dat zijn de mensen met hoge opleidingen, kinderen met goede opleidingen, (vnl witte) sportclubs (hockey), die in goede wijken wonen met geen overlast (die snappen ook helemaal niet dat anderen overlast kunnen ervaren), dure electrische auto's, en 'hoezo moet de verwarming lager? Ik denk daar echt niet over na'-uitspraak (Dat is als ik zeg dat ik zuinig zit te doen met stoken bijvoorbeeld

)
Dus daar is geen aanname over te maken denk ik, alles zit in alle lagen.