Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raineri schreef:Maarten van Rossem heeft weer een nieuw boek over populisme in Nederland. Maar 17,50, ik ga hem bestellen.
Misschien leuke tip voor anderen ook
pien_2010 schreef:Interessant de grafiek en dan zie je dat de hoogopgeleiden toch goed verdeeld zijn over alle partijen waarbij D66 (bij uitstek een onderwijs partij) er uit springt. VVD en PvdA/Gl ongeveer gelijk. Het klopt aardig zoals ik dacht. Bedankt voor het plaatsen.
BigOne schreef:De kop; pvv doet het ook goed in de biblebelt is exact gelijk aan opvang vluchtelingen, juist gemeenten in de biblebelt vangen de minste of helemaal geen vluchtelingen op.
Raineri schreef:nps schreef:Religieuzen blinken niet echt uit in tolerantie nee
Van monotheïstische religies overigens. Polytheïsten zijn vaak een stuk toleranter
Avalanche schreef:Hebben ze nooit gedaan ook......
koeke schreef:Hier een actueler overzicht van opleidingsniveau van kiezers: https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... oordoosten (even naar beneden scrollen). Ik vind het flinke verschillen met drie jaar eerder.
anjali schreef:koeke schreef:Hier een actueler overzicht van opleidingsniveau van kiezers: https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... oordoosten (even naar beneden scrollen). Ik vind het flinke verschillen met drie jaar eerder.
Ik ben volgens dit soort lijstjes hoog opgeleid. Ik heb heel vroeger KVP gestemd omdat mijn vader dat wilde. Later altijd links, zelfs PSP, SP, ooit Paul Rosenmüller onafhankelijk van zijn partij, daarna 20 jaar lid van de PvdD (die VROEGER noch links noch rechts was maar voor de dieren opkwam) en inmiddels SGP ! Omdat die eerlijk zijn en woord houden .Je kunt wel zeggen, hoog opgeleid of niet, maar het maakt uit WAARIN je hoog opgeleid bent. Er is groot verschil in de diverse studierichtingen.De in alpha-studies opgeleide mensen verschillen enorm van die van de beta-studies. En als het gaat om gewoon gezond verstand vind ik eerlijk gezegd dat de niet-academisch (mis)vormde mensen vaak veel hoger scoren.
anjali schreef:@Raineri: Ik wil zeggen dat dat soort lijstjes over hoog-of laag- opgeleiden en waar ze op zouden stemmen, mogelijk met het voor dom wegzetten van laagopgeleiden, dat dat echt nergens op slaat en ik vind het zelfs denigrerend.
Citaat:Het Hinduisme is een polytheistische religie en die zijn (tegenwoordig) absoluut niet tolerant. Integendeel, ze hebben zoveel narigheid van "vreemdelingen" ervaren dat ze inmiddels zeer intolerant zijn geworden t.o.v. van alles wat een niet-nationale oorsprong heeft.
Raineri schreef:anjali schreef:@Raineri: Ik wil zeggen dat dat soort lijstjes over hoog-of laag- opgeleiden en waar ze op zouden stemmen, mogelijk met het voor dom wegzetten van laagopgeleiden, dat dat echt nergens op slaat en ik vind het zelfs denigrerend.
Als dat gezegd zou worden dan ben ik het ermee eens. Maar lees gewoon een discussie over de demografie van de kiezers en diens spreiding over de partijen. Mag dat ook al niet meer genoemd worden? Hangt toch geen waarde oordeel aan?
Edit: sorry staat een slapende smiley boven m’n post. Komt nogal denigrerend over maar heb gewoon dikke vingers
anjali schreef:@Raineri: Ik wil zeggen dat dat soort lijstjes over hoog-of laag- opgeleiden en waar ze op zouden stemmen, mogelijk met het voor dom wegzetten van laagopgeleiden, dat dat echt nergens op slaat en ik vind het zelfs denigrerend.