steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:30

DuoPenotti schreef:
Nee idd, ik vind zoiets doen ook gewoon niet slim.
Hoe ze het wel moeten doen weet ik ook niet, want helaas snappen veel mensen niet dat die stikstofregels hen uiteindelijk ook gaan raken, na de boeren.

Hmmm.

De stikstof raakt ons allemaal, ook nu al.
Denk aan woningbouw.
En nog honderd andere zaken..

(Dat kan wel, bouwen, maar dan alleen met producten zoals syro en lisdodde. De grote jongens van BAM hebben inmiddels een afdeling 'groen bouwen' en die kan als enige aan de slag.)

En boeren die al jarenlang groen boeren hebben ook weinig last.

Dus nee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:31

Boeren die groen boeren gaan er dadelijk met 70% minderen net zo hard uit....

En de burgers gaan dit allemaal merken aan de prijzen, idd de huizen enz enz.

Winged

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:15

Janneke, diegenen die groen boeren zijn net zo hard de sjaak. Incluis alle investeringen (groen buren is duur) die nu ook nietig kan zijn. Gaan tonnen geld in rook op (nja, nog een grotere schuld bij de bank. Want terugverdienen kan zo niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:19

Ik denk dat de bedrijven die groen boeren of al 80-95% reduceren én netjes een natuurvergunning hebben, helemaal niet veel te vrezen hebben. Met zulke bedrijven maak je tenslotte geen grote stappen op het totale plaatje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:23

Denken en zeker weten zijn 2 verschillende dingen ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:33

idinn schreef:
Ik denk dat de bedrijven die groen boeren of al 80-95% reduceren én netjes een natuurvergunning hebben, helemaal niet veel te vrezen hebben. Met zulke bedrijven maak je tenslotte geen grote stappen op het totale plaatje.

Jawel hoor, er is bij de kaart die er nu ligt geen rekening gehouden met type bedrijf of bedrijfsvoering. Geen actuele meetgegevens of wat dan ook. Ook geen uitleg over hoe de reductie plaats zou moeten vinden of hoe dat gecontroleerd wordt. Wat dat betreft is er vooral een groot onduidelijk plan gepresenteerd zonder uitleg of concrete acties, wat enorm veel onrust heeft veroorzaakt vanwege het gebrek aan duidelijkheid of perspectief. Dus juist ook veel boeren die al heel groen ondernemen en nu in zo'n gebied blijken te zitten, zijn erg gefrustreerd, boos, verdrietig, bang.

--

Ik moet overigens zeggen dat ik niet gecharmeerd ben van de acties op dit moment. Mensen zitten heel hoog in de emoties en acteren van daar uit, maar dit kan niet de manier zijn. Hier in de buurt hebben ze van alles voor en in gemeentehuizen neergestort (zand, stont, kerstbomen, stro, van alles), achter zulke acties kan ik echt niet staan.

Ben erg benieuwd hoe het morgen gaat. Ik had zo gehoopt dat er ergens na de demonstratie van woensdag in elk geval iets naar buiten zou komen wat de emoties wat minder hoog zou laten oplopen of in elk geval de gemoederen wat zou laten bedaren, maar helaas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:40

Dat kaartje is gewoon dom geweest en zeer onduidelijk. Dat is gezegd en ook dat er goed gekeken gaat worden. Maar blijft staan dat stikstof fiks af moet nemen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:43

Anne_GTI schreef:
Het moet en zal anders! Het referendum is het volk afgenomen. Massaal zij aan zij met de boeren gaan staan om NU in te grijpen in jaren wanbeleid. De zorg is belazerd, Groningen is belazerd, toeslagouders zijn belazerd, de politie is belazerd enz enz.

Het is klaar, de bezem moet erdoor. Die beloofde nieuwe politiek van D66 was ook een rad voor ogen draaien en mensen zijn erin getrapt.

Gelukkig wel. Meeste mensen kunnen absoluut de reikwijdte van een beslissing overzien.
We kiezen onze politici. Die moeten de klus klaren. Met de verkiezingen kan je ze de laan uit sturen of binnen halen. Moet er niet aan denken dat we voor alles een referendum organiseren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:48

Zeg dat. Ik ben ook erg tegen referenda.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:55

mysa schreef:
Hebben degenen die zo hard roepen nu echt de overtuiging dat BBB, FVD, JA21 etc alle problemen oplossen?

Het is wel duidelijk dat dat een tegengeluid is waar behoefte aan is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:59

Ik denk zeker dat wat meer boerenverstand in de kamer zal schelen. dus ja! ik ben overtuigd lid van BBB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:01

Roeptoeteren is alleen iets anders dan een land regeren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:01

Caesar schreef:
mysa schreef:
Hebben degenen die zo hard roepen nu echt de overtuiging dat BBB, FVD, JA21 etc alle problemen oplossen?

Het is wel duidelijk dat dat een tegengeluid is waar behoefte aan is.

Tegengeluid prima. Ik persoonlijk hoop alleen dat ze nooit gaan regeren. Vooral fvd en JA21 niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:02

Hoeveel bedrijven moeten er weg en moeten de woonhuizen dan ook weg of mogen ze wel in hun huis blijven (en kunnen ze dat dan betalen? )

hoeveel groene boeren moeten er eigenlijk weg?

(En zijn de mensen in Groningen al gecompenseerd, en is de toeslagen affaire al geregeld? Ja, andere problematiek maar ik meen wel dezelfde overheid, toch? Maw, hoeveel vertrouwen is er dat dit wel goed komt?)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:04

Spenk schreef:

Ja dat zien we met VVD en D666
Dus ja, eens.

Mijn stem had BBB ook al en als Caroline niet vermoord gaat worden, want ja ze is denk ik voor sommige net zo eng als Pim, dan zal ik op haar blijven stemmen.

En ik hoop echt dat dit niet uit gaat komen, maar denk er wel eens aan.
Een tegengeluid wat steeds meer mensen gaan ontdekken waar ze achter staan.
Dat is voor links te eng....

Fvd en Ja21 zal ik ook nooit op gaan stemmen, net zo min als op Wilders.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:06

Spenk schreef:

Want Rutte en consorten hebben tot nu toe wel altijd keurig hun best gedaan om er wat van te maken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:07

Ik heb serieus overwogen om op bbb te stemmen maar na het goed doorlezen van het partij programma , waarin ik weinig over burgers terugvond, niet gedaan.
En daar ben ik blij om want ondanks dat ze de heldin van de boeren is, ze is ook zo populistisch als maar kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:09

Dieuwke_ schreef:
Spenk schreef:

Want Rutte en consorten hebben tot nu toe wel altijd keurig hun best gedaan om er wat van te maken?

Dat zeg ik toch nergens? Maar BBB zie ik al helemaal niet regeren. Er is meer in NL dan Boeren. Precies wat Bigone zegt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:10

Ik volg r op Twitter en ze is best breed bezig…

En, ik kan zo even niet perse iemand bedenken die t beter doet (en dan niet zegt “oh dat weet ik niet meer, en e-mails en sms’jes verwijdert of ergens papieren laat slingeren :+ ) Dus ik kijk t nog even aan :j

Hoe snel gaat een 1vrouws partij eigenlijk regeren precies? Daar moet je partij groter voor zijn, toch?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:12

Dieuwke_ schreef:
Spenk schreef:

En mijn oma had een gele kanarie. Heeft er net zoveel mee te maken.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:14

Ze staat nu op 18 zetels, Caroline. Ik vind het grandioos. Omtzigt er nog bij en dan zie ik het wel rooskleurig in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:15

Cowboy55; waarom heeft het er niets mee te maken? ik ben benieuwd hoe jij dat ziet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:18

Cer schreef:
Denken en zeker weten zijn 2 verschillende dingen ;)

Als de overheid zelf niet eens weet wat ze doen/willen, dan kan ik alleen maar wat ervan denken. Idem is dat wat iedereen nu doet :+

Dat kaartje was inderdaad gewoon retedom. En als het gebaseerd is op idiote info wat veel te overdreven is, is de doelen behalen opeens een stuk eenvoudiger :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-22 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:18

Basisbeurs voor studenten is dat alleen voor boeren dan?
het ziekenfonds terug. Zal vast niet simpel gaan, maar sinds we het zo hebben is het helemaal niks. Dus fijn als er eens over gedacht gaat worden.
Anti conceptie in het Basispakket, is ook niet alleen voor boeren.
Woning op urgentie, niet op afkomst. Is ook voor burgers hoor.

Gewoon zo wat in me opkomt.

En ze heeft het veel over het platteland, maar in alle kernen wonen burgers.
En in het buitengebied natuurlijk ook veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:20

DuoPenotti schreef:
Basisbeurs voor studenten is dat alleen voor boeren dan?
het ziekenfonds terug. Zal vast niet simpel gaan, maar sinds we het zo hebben is het helemaal niks.
Anti conceptie in het Basispakket, is ook niet alleen voor boeren.
Woning op urgentie, niet op afkomst. Is ook voor burgers hoor.

Gewoon zo wat in me opkomt.

En ze heeft het veel over het platteland, maar in alle kernen wonen burgers.
En in het buitengebied natuurlijk ook veel.

Waar wil ze dat van betalen? Goedkoop scoren noem ik dat. Aangezien de partij zelf ook wel weet dat het geld links of rechtsom ergens vandaan moet komen.