Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:13

MoonWencke schreef:
Ik kan het artikel zo snel even niet meer terugvinden, maar dat ging ook over een begrafenisondernemer die twee auto's uitgeleend had voor de eerste rouwstoet (zijn zoon van 22 en een medewerker van 70 reden toen mee). Daarin stond meer informatie over hoe dat precies gegaan is. Monuta heeft 15 medewerkers die speciaal getraind zijn voor speciale gebeurtenissen, verspreid over het hele land. De auto's komen uit heel Nederland, en zo ook de chauffeurs. 's Ochtends moesten ze al om half 8 aanwezig zijn en toen is er een uitgebreide briefing geweest over hoe ze moesten rijden, hoe ze moesten staan, dat alles tegelijkertijd uitgevoerd moest worden, etc. etc.

Je hebt gelijk en herinner mij ineens dat ook de verslaggever van de NOS daar iets over verteld heeft. Ze moeten idd vroeg aanwezig zijn en dan briefing e.d. en dan gaan ze nog repeteren e.d.
Vertelde hij gisteren vervolgens mij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:19

MoonWencke

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:24

Bedankt Karin! Naar dat onderste artikel was ik inderdaad op zoek, maar op de verkeerde websites.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:49

Tja, ik hoop ook niet dat ze de handel met Rusland helemaal op slot zetten, daarmee treffen we onszelf ook keihard, onderschat dat niet.

Hopelijk blijft iedereen een beetje koel in de kop en laten we ons niet gek maken :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:19

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:25

en wie is die dan? had die een bekende aan boord?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:28

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:33

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:44

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:49

Ik lees net, dat er op de rampplek nog heel veel lichamen liggen, ik hoop dat ze die ook nog gaan ophalen, het zou maar net je geliefde zijn, die daar nog ligt :(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:50

ThreeFingers schreef:

Goed stuk!
Ik realiseer me dat ik mezelf ook schuldig heb gemaakt aan het te gemakkelijk voor waar aannemen wat de media vertelt. :o
En dan nog wel die Amerikaanse mevrouw Applebaum. Haar verhaal klonk zo logisch.
Een beangstigend idee dat we zo weinig weten en dat regeringen over lijken gaan om hun eigen belangen veilig te stellen. ;(

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:59

manie schreef:

Wat een fijn en verhelderend stuk om te lezen voor ons 'Westerlingen' over de normale mensen daar in die regio.
Er zijn zoveel horrorverhalen in de media geweest die op pure emotie inspeelden waardoor ieder mens daar in de regio gelijkstond aan rebel/seperatist/pro-russisch, maar 'dit' zijn de gewone mensen, de mensen die daar leven, de mensen die de slachtoffers in hun achtertuin kregen.

Het maakt ook de spagaat over de lichamen duidelijk. Waarom het 'zolang' duurde, waarom de horrorverhalen van slepen met lichamen de wereld inkwamen enz.
De Europese 'regeringen' die niet met de rebellen wilden praten (want dan erkennen ze de rebellen natuurlijk... politiek spel), maar alleen met Kiev, en Kiev is nu juist voor de rebellen de vijand, waardoor toegang veel lastiger werd.

Maar de mensen daar zijn niet (allen) de rebellen, zij hebben moeten wachten met de lichamen in hun achtertuin. Wat een trauma's zullen zij (ook) hebben.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:03

Dat weet ik wel zeker, het volk daar heeft ook heel wat leed geleden en veel verdriet, zij hebben heel goed meegeholpen, om lichamen af te dekken enz....Maar zij worden vaak vergeten..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:06

Juist!! en dat vind ik dus ook. Die mensen verdienen ook wel respect met wat ze allemaal op hun bord hebben gekregen!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:25

Ik wist dat monuta groot was, maar zo groot had ik niet verwacht!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:49

Annemiek80 schreef:
manie schreef:

Wat een fijn en verhelderend stuk om te lezen voor ons 'Westerlingen' over de normale mensen daar in die regio.
Er zijn zoveel horrorverhalen in de media geweest die op pure emotie inspeelden waardoor ieder mens daar in de regio gelijkstond aan rebel/seperatist/pro-russisch, maar 'dit' zijn de gewone mensen, de mensen die daar leven, de mensen die de slachtoffers in hun achtertuin kregen.

Het maakt ook de spagaat over de lichamen duidelijk. Waarom het 'zolang' duurde, waarom de horrorverhalen van slepen met lichamen de wereld inkwamen enz.
De Europese 'regeringen' die niet met de rebellen wilden praten (want dan erkennen ze de rebellen natuurlijk... politiek spel), maar alleen met Kiev, en Kiev is nu juist voor de rebellen de vijand, waardoor toegang veel lastiger werd.

Maar de mensen daar zijn niet (allen) de rebellen, zij hebben moeten wachten met de lichamen in hun achtertuin. Wat een trauma's zullen zij (ook) hebben.

Als je het zwijgen over Tjernobyl leest dan snap je ook dat de mensen daar weinig of geen toegang hebben tot de voor ons zo normale media als TV radio. Land is nog geen stuk verder dan ten tijde van dat ongeluk(1986).

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:19

vuurneon schreef:
Ik wist dat monuta groot was, maar zo groot had ik niet verwacht!
Is ook niet allemaal van Monuta :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:27

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:54

Liefelijk licht, dat ons van God verhaalt
en al mijn levensdagen heeft gestraald,
ga voor mij uit, ook nu ik sterven moet,
vuurvlam, geleid mij met Uw zachte gloed.

Liefelijk licht, dat dag en nacht regeert,
dat onze diepste duisternis trotseert,
waak over mij, wanneer de dood mij wenkt,
spreek mij van God, dat Hij ook mij gedenkt.

Liefelijk licht, brand als een stille wacht,
want in Uw stralen vind ik nog mijn kracht,
doof dan niet uit maar wees mijn laatste licht,
glans van Gods onomwonden aangezicht.

Live herdenking in de rotterdamse laurenskerk te volgen op de site van tv Rijnmond.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:11

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:16

Omdat het te onrustig is in het gebied

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:27

Idd, er wordt op het moment zwaar gevochten. De laatste berichten zijn dat het vliegveld van Donesk weer in Oekraiense handen is. De rebellen zijn niet een eenheid. De rebellen in het gebied van de rampplek kunnen wel heel veel dingen toezeggen, maar als de groep die even verderop zit het daar niet mee eens is, is het gewoon niet veilig.
Wat willen we dan? Dat onze onderzoekers in een vuurlinie terecht komen? Nog meer slachtoffers?
De media is weer opruiend bezig, wat de onderzoekers er zelf van vinden wordt namelijk nergens vermeld. Misschien zijn ze het wel met de rebellen eens en kan het idd niet.
Het lijkt me wel verstandig als de rebellenleider nu eens wat standvastiger is en zijn rebellen laat weten dat het rampgebied een soort no fire zone wordt.
Maar het is lastig, juist omdat er nu zo gevochten wordt en de rebellen terrein verliezen. Een kat in het nauw maar rare sprongen en in een oorlogsgebied kom ik die liever ook niet tegen :n

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:37

Ergens begrijp ik de rebellen wel, die willen geen land vrijgeven. Ook begrijp ik dat het geen geheel is, maar komaan... Geef de onderzoekers tijd en ruimte op de crashsite onder begeleiding van rebellen. Dan gaat de rest maar ergens anders vlaggetje veroveren.

Het zijn 'slechts' een paar KM².

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:50

Echtpaar dat een dochter verloor is inmiddels op de rampsite geweest volgens de NOS, ze hebben bloemen bij het wrak gelegd.