Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angie_ke schreef:Er zitten volgens mij genoeg onschuldigen of mensen waarvan niet 100 % zeker is of ze het wel gedaan hebben vast in de gevangenis...
Chiqa schreef:Angie_ke schreef:Er zitten volgens mij genoeg onschuldigen of mensen waarvan niet 100 % zeker is of ze het wel gedaan hebben vast in de gevangenis...
Presies....en dat is al zou oud als de weg naar Rome....Daarom verbaasde die uitspraak me
en kan dr ook niet in meegaan, zijn ook verhalen van in de media geweest.
Lianne84 schreef:De rechter stopt geen mensen achter de tralies waarvan hij niet zeker is dat diegene ook de misdaad heeft begaan
Mist schreef:Wat moet je anders met mensen zoals Dutroux of die kl*tzak uit oostenrijk ?
In zulke gevallen van meervoudige moord... waarom niet, kost de belastingbetaler een stuk minder geld.
verootjoo schreef:Nee; ik ben tegen de doodstraf. Als dat ingevoerd zou worden haal je het hele gelijkheidssysteem onderuit.
"iedereen is gelijk, maar wij iets meer dan jullie"
Maw: niemand mag iemand anders doodmaken, maar de overheid mag dat wel???Heel krom...
verootjoo schreef:En nee, ik ben verder niet zo wraaklustig. Ben blij dat ik altijd de eer aan mezelf heb gehouden, ipv er overal maar rustig op los te gaan meppen
Chiqa schreef:Lianne84 schreef:De rechter stopt geen mensen achter de tralies waarvan hij niet zeker is dat diegene ook de misdaad heeft begaan
Helaas gebeurt het nog steeds dat er mensen onnodig en onschuldig in de gevangenis zitten, maar dat is al meerdere malen genoemd..,,Daarom is het ook zo moeilijk om de doodstraf uit te voeren.
katiavl schreef:En 100 procent wat ze hier aangeven kan wel degenlijk, maar dat slaagt niet op de rechter zijn vonnis maar de aard van bewijsmateriaal.
katiavl schreef:Automatisch.... nee. Hangt voor een groot deel van je eigen referentiekader af hoe je de situatie gaat interpreteren Zo simpel is het, plus de ooggetuigen heeft weinig over te zeggen of die persoon in kwestie de dader is (ooggetuigen zijn sowieso niet betrouwbaar). Dat doet forensisch onderzoek en in het geval van steekwonden zijn er duidelijke onderzoeken.
En 100 procent wat ze hier aangeven kan wel degenlijk, maar dat slaagt niet op de rechter zijn vonnis maar de aard van bewijsmateriaal.