Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:47

anneliesdj schreef:
Ik wilde eigelijk nog ingaan op het berich van Lante maar kan er de motivatie niet voor opbrengen na de laatste paar berichten.
Ik ben er klaar mee.

En dat kan ik me goed voorstellen na een aantijging als 'Gefrustreerde pilaarbijters die God voor hun karretje spannen om een oordeel te gaan vellen over het liefdesleven van anderen.'

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:55

Tja wie de bal kaatst....

Deze uitspraken staan wel tegenover uitspraken over homo's die ook niet zo fraai zijn (zondig, tegen god's bedoelingen, moeten worden geholpen).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:58

Die absoluut niet beledigend bedoeld zijn, maar uit een poging uit te leggen waar het standpunt vandaan komt. Dat was toch de vraag in de OP, hoe denken jullie daarover? Daar wordt antwoord op gegeven.
Om dan sommige mensen meteen uit te gaan maken voor gefrustreerde pilaarbijters (om maar een recent voorbeeld te noemen, want er wordt in dit topic nog veel meer lelijks over christenen gezegd), vind ik beneden alle peil. Schelden doe je pas als je woordenschat niet meer toereikend is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:08

Helemaal mee eens, ik vind het triest dat er niet met respect gediscussierd kan worden.
Daarbij heb ik nooit gezegd dat homo's geholpen moeten worden.

Als je uitleg wilt kun je uitleg krijgen, als die uitleg je vervolgens niet aanstaat is dat jammer. De meesten weten hoe christenen er ongeveer over denken dus dan weet je ook watvoor antwoord je kunt verwachten.
Ik vind het echt belachelijk, heb er geen woorden voor en ga er ook geen woorden meer aan vuil maken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:12

Geloven is prima, maar mensen verafschuwen omdat ze homo zijn vind ik vreselijk.. Houdt god niet van iedereen? Tong uitsteken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:14

Er is hier in dit hele topic nooit gezegd door wie dan ook dat diegene homo's verafschuwt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:16

Om even terug te komen op het onderwerp, of je nu dominee bent of niet, liefde is niet geslachtsgebonden.
"God created Adam and Eve" is net zo waar als "God created Adam and Steve."

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:16

Ik snap jullie reactie wel een beetje, maar vind 'm anderzijds ook nogal kortzichtig. Allerlei uitspraken doen over homo's met de bijbel in de hand kan wel, maar als er dan een reactie komt, dan zitten jullie in de hoogste boom.

Natuurlijk is schelden nooit goed, maar ik vind 'gefrustreerde pilaarbijters' nou ook weer niet zo dramatisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:18

anneliesdj schreef:
Helemaal mee eens, ik vind het triest dat er niet met respect gediscussierd kan worden.
Daarbij heb ik nooit gezegd dat homo's geholpen moeten worden.

Als je uitleg wilt kun je uitleg krijgen, als die uitleg je vervolgens niet aanstaat is dat jammer. De meesten weten hoe christenen er ongeveer over denken dus dan weet je ook watvoor antwoord je kunt verwachten.
Ik vind het echt belachelijk, heb er geen woorden voor en ga er ook geen woorden meer aan vuil maken.

De meesten weten ook hoe niet christenen er over denken dus kan je ook die antwoorden verwachten nietwaar? Dat werkt twee kanten op!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:20

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:28

Machie schreef:
Geloven is prima, maar mensen verafschuwen omdat ze homo zijn vind ik vreselijk.. Houdt god niet van iedereen? Tong uitsteken

Ja ik geloof van wel Lachen Jezus zocht prutsmutsen en tollenaars op, in die tijd de meest verafschuwde mensen van de samenleving. Homo's worden nu getolereert, maar vroeger was dat wel anders... Al vind je het zelf niks dat iemand een homo is (dat zou natuurlijk ook kunnen) ik denk niet dat je met de Bijbel kan aankomen en daarom homo's kan/mag veroordelen. Daarbij is het onze "taak" helemaal niet om mensen te veroordelen maar om elkaar te helpen en aardig te doen tegen elkaar. Dat vraagt God van ons. Zou ik later een kind hebben die homo is die gaat trouwen oid, dan sta ik daar 100% achter. Zou er misschien wel moeite mee hebben in het begin, maar dat komt dan gewoon omdat dat ergens in mn achterhoofd zit. (Ben christen en christelijk opgevoed dus ben bang dat het er op die manier ergens in geslopen is)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:59

Als je zegt dat de schrijvers van de bijbel kortzichtig zijn, is dat zelf een erg kortzichtige uitspraak. Ken je die mensen dan? Nee. Heb je de bijbel al eens gelezen?

xMarit, zo denk ik er ook over.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:46

Anoeska schreef:
Ik snap jullie reactie wel een beetje, maar vind 'm anderzijds ook nogal kortzichtig. Allerlei uitspraken doen over homo's met de bijbel in de hand kan wel, maar als er dan een reactie komt, dan zitten jullie in de hoogste boom.

Natuurlijk is schelden nooit goed, maar ik vind 'gefrustreerde pilaarbijters' nou ook weer niet zo dramatisch.

Kan me hierbij aansluiten;

Wat ik geschreven heb is overigens niet bedoeld als scheldwoorden. Laat ik het even anders formuleren: Het gaat om mensen die zelf perfect in het vormpje passen en die vanuit een soort zelfvoldaanheid de homoseksuele medemens erop gaan wijzen dat hij een 'gruwel' aan het bedrijven is.

En wat die brave heteroseksuele getrouwde christenen intussen achter de rug van hun man/vrouw (zouden willen) uitspoken, daar wordt niet naar gekeken. Want dat is stiekum...

Vandaar de bondige formulering. Maar het was dus iet zozeer bedoeld als schelden, maar wel om de motivatie van christenen die op homo-jacht gaan te beschrijven.

En dat is dus wat Robert Long perfect treft in die songtekst.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:48

Van bepaalde christenen Knipoog Om het nog politiek correcter te maken.

Gelukkig ken ik zo geen christenen, maar alleen christenen die iedereen accepteren. Ik vind het jammer dan er een aantal christenen zijn die wel zo denken. Jammer voor die homo's, maar ook voor die christenen zelf.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:53

Ja, als modern Christen (erg modern want ik praktiseer het heerlijk op eigen wijze) vind ik die tekst inderdaad afschuwelijk, want ze wekt haat en nijd op.
Ik ben groot gebracht met het idee dat God lief is, niet oordeelt, dat je de ander lief hebt als jezelf ( erg moeilijke dingen, want het is zo menselijk om te oordelen, je te ergeren etc).. Dat degene die zonder zonde is de eerste steen werpe; kortom: Laat een ander in zijn waarde, heb lief zoals je zelf geliefd wilt zijn..

Daarom gruwel ik van deze tekst, vind het afschuwelijk.

Paps heeft in zijn protestante kerk nooit homo's getrouwd omdat ze simpelweg niet vroegen naar zijn zegen maar als ze bij hem waren gekomen had hij vanuit zijn overuitging dat God liefde is, deze mensen getrouwd. Hij besefte dat hij dan veel gemeenteleden over zich heen zou krijgen (protestanten nemen de Bijbel zo letterljik mogeljik namelijk) en eigenlijk heeft het zo dus geen onrust gegeven.

Zoals ik God ervaar denk ik dat hij liever mannen ziet die elkaar liefhebben, repsecteren en het geloof belijden dan een hetero stel wat vecht, ontrouw is, gaat scheiden etc..

Misschien wil ik God zo alleen zien en kan hij alleen op die wijze voor mij iets betekenen in mijn leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:56

Mijn vorige buurman was aangesloten bij een kerk (ik weet niet meer welke) Hij is homo en heeft zichzelf jarenlang tekort gedaan door er niet aan toe te willen geven, hierdoor is hij zelfs enige malen opgenomen geweest, zoveel stress had dat opgeleverd.
Een paar jaar geleden kreeg hij een erg fijne relatie. Resultaat: uit de kerk gedonderd...
Ik vind jouw visie heel wat beter overkomen dan vele andere in dit topic waar ik maar niet eens op heb gereageerd omdat ze gewoon mensonvriendelijk zijn, Detour...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:57

Thanks, suleilitha, tof dat je zo reageert; want ik krijg vast wel mensen over me heen met mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:59

Maar het is ook hypocriet om een homo te verbieden zichzelf te zijn. Enig idee hoeveel van dit soort mannen, die gewoon getrouwd zijn omdat ze er niet voor uit mogen komen, de homo parkeerplaatsen bezoeken? De meeste bezoekers hebben gewoon kinderzitjes in de auto hoor Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:01

wat bedoel je eigenlijk met je odnerschrift, faye, sorry beetje offtopic.. Bloos

Hier op de Veluwe lopen genoeg kerels met hun ziel onder hun arm; ze houden zichzelf, hun partner en kids voor de gek en zijn volgens mij onwijs ongelukkig. Ach gut

Zonde. Laten we een beetje ruimte hebben in onze hartjes voor deze mensen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:02

Ja, ik herinner me nog een artikel uit de Leeuwarder Courant over de Groene Ster, een cruising area bij Leeuwarden... triest dat het zo moet!!! Er werd in het behoorlijk conservatieve Friesland natuurlijk schande van gesproken, maar denk je eens in wat een strijd die mannen moeten voeren. Ik vind het gewoon onmenselijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:03

Wat is dat dan voor artikel?
Klinkt bizar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:07

Het was een reportage over het dubbelleven van deze mannen. Ik ga vanavond als ik terug ben even sneupen in het online archief van deze krant, het moet nog wel te achterhalen zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:08

Ben erg benieuwd!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:41

het aantal holebi`s (homo-lesbisch-bi) wordt voorzichtig geschat op 10% van de wereldbevolking
dus ga er maar van uit dat er nog heel veel ongelukkige mensen in de kast zitten.
mensen die nergens heen kunnen met hun gevoelens, die bang zijn om zich zelf te zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:46

Da's echt veels teveel, afschuwelijk.