Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smurffie schreef:Mystica @ de grootste delen van de bijbel zijn te bewijzen dat dit waar kan zijn. Ook de plagen, ook het verhaal van mozes.
Daarbij komt dat jullie volgens mij de kranten gemist hebben?
Het Leidsdagblad waarneer ik me niet vergis:
Mozes was "stoned" bij het doorkrijgen van de 10 geboden.
MissBenthe85 schreef:toch blijf ik vinden dat Wilders hier een goede waarschuwing afgeeft... Natuurlijk zijn moslims bij lange na niet allemaal radicaal.. maar als 1 man (hitler) het al voor elkaar heeft gekregen om zoveel onschuldige mensen te laten vermoorden.. hoe zit het dan met de terroristen, die hun leven willen geven voor hun geloof... een waarschuwing is niet misplaatst (hopelijk stoot ik nu niemand voor het hoofd..)
Mystica schreef:smurffie schreef:Mystica @ de grootste delen van de bijbel zijn te bewijzen dat dit waar kan zijn. Ook de plagen, ook het verhaal van mozes.
Daarbij komt dat jullie volgens mij de kranten gemist hebben?
Het Leidsdagblad waarneer ik me niet vergis:
Mozes was "stoned" bij het doorkrijgen van de 10 geboden.
hoe bedoel je dit? ik snap je namelijk niet geloof ik.
MISTRAL94 schreef:MissBenthe85 schreef:ik ben wel van mening dat er geen gevaarlijkere oorlog is als een oorlog om het geloof, sorry maar als ze mij een waffer tegen mijn hoofd zetten en zeggen: je wordt moslim (of iets anders kan mij het wat schelen) of je gaat eraan. Sorry maar trek mij dan maar die boerka aan... Mijn leven is me liever
Nou ik dus absoluut niet, ik wil gewoon vrijheid van meningsuiting hebben en baas over mijzelf zijn.
smurffie schreef:Mystica schreef:hoe bedoel je dit? ik snap je namelijk niet geloof ik.
welk deel niet?
De bijbel is op een paar dingen na wetenschappelijk te bewijzen,
Of?
Mozes was stoned bij het doorkrijgen van de 10 geboden?
MISTRAL94 schreef:Dat anderen dan niet doen moeten ze zelf weten hoor, net als dat ze zelf moetne weten welk geloof ze willen hebben. Maar ik wil niet zo leven, ik wil dat al zeker niet opgedrongen krijgen!
MaaikeMo schreef:smokey17 schreef:
Geen oorlog zo gevaarlijk als een oorlog om geloof.... maar ja... daar zijn toch echt de meeste oorlogen mee begonnen.... en uiteindelijk uitgedraait op meer.
maar ik denk ook dat dat stiekem is wat wilders wil. Al Quida gooit dadelijk een bom op ons.. en dan zegt wilders: ZIE JE NOU WEL!! IK HEB GELIJK
MissBenthe85 schreef:wie zegt dan we niet zoiezo aan de beurt komen..???
Wildgirl schreef:MISTRAL94 schreef:
Nou ik dus absoluut niet, ik wil gewoon vrijheid van meningsuiting hebben en baas over mijzelf zijn.
Mee eens mistral, ik zou wellicht zelf de trekker nog overhalen ook
Sundancer schreef:Als ik in iemands profiel hier kijk is de vrouw zijn bezit
Tomaatje schreef:MISTRAL94 schreef:Dat anderen dan niet doen moeten ze zelf weten hoor, net als dat ze zelf moetne weten welk geloof ze willen hebben. Maar ik wil niet zo leven, ik wil dat al zeker niet opgedrongen krijgen!
Natuurlijk niet! Niemand niet... Die vrouwen daar willen ook wat anders. Maar die kans moeten ze wel krijgen. Als er van jongs af aan ingestampt wordt dat ze minder zijn, gaan ze het vanzelf geloven!
MaaikeMo schreef:MissBenthe85 schreef:wie zegt dan we niet zoiezo aan de beurt komen..???
we zouden zowiezo aan de beurt komen, maar nu heeft Al Quida een stok om mee te slaan
Sundancer schreef:Als ik in iemands profiel hier kijk is de vrouw zijn bezit
MISTRAL94 schreef:Maar je kunt niet de hele wereld verbeteren en ik wil niet dat het mij hier opgedrongen wordt omdat zij maar 1 geloof in de wereld willen.
MaaikeMo schreef:MissBenthe85 schreef:wie zegt dan we niet zoiezo aan de beurt komen..???
we zouden zowiezo aan de beurt komen, maar nu heeft Al Quida een stok om mee te slaan
Wildgirl schreef:gelukkig kunnen wij nederlanders harder slaan en hebben we geert wilders en binnenkort weet ik veel hoeveel miljoen stemmen erbij, laat ze maar komen
Tomaatje schreef:MISTRAL94 schreef:Maar je kunt niet de hele wereld verbeteren en ik wil niet dat het mij hier opgedrongen wordt omdat zij maar 1 geloof in de wereld willen.
Heeft er dan al iemand tegen je gezegt dat je moslim moet worden?
Maethoriel schreef:Ik heb de film gezien, en ik word er eerlijk gezegd niet warm of koud van. Hoogstens koud omdat dit in mijn ogen op geen enkele manier bijdraagt aan het slaan van een brug over de kloof tussen het Westen en de anti-Westerse bevolking
Ik spreek expres niet over het Westen en de Islamitische bevolking, omdat ik ervan overtuigd ben dat een groot deel van de islamieten die hier in het Westen wonen op geen enkele manier in het beeld passen dat Wilders hier schetst over de moslims...
Zoals ieder (geloofs)boek, is ook de Koran onderhevig aan interpretatie. Wanneer in de Bijbel staat: 'Zes dagen lang mag je werken, maar op de zevende dag moet je rust houden.' (Exodus 34;21), zal de één dat opvatten als: 'Ik werk absoluut niet' en werkt de ander gerust door aan de wasmand met strijkgoed, want volgens die persoon zal God niet letterlijk bedoeld hebben dat je de hele dag mag gaan zitten niksen
De Koran wordt niet op één manier gelezen, maar op miljoenen manieren: iedere moslim zal de Koran op zijn/haar eigen manier interpreterenHoe kun je anders verklaren dat mijn Turkse buurvrouw geen hoofddoek draagt, terwijl haar nicht in Rotterdam zich dagelijks in een boerka beweegt? Óók deze film van Wilders is een interpretatie van de Koran. Deze wordt echter als enige waarheid naar voren gebracht, en daarmee is Wilders net zo fout als de extremisten die 'hun' geloof als het enige ware geloof promoten. En ik durf met zekerheid te zeggen dat het overgrote deel van de moslims wereldwijd deze extremisten evenveel verafschuwen als wij, of zich in ieder geval op geen enkele manier verbonden voelen, al zeggen ze beide Islamitisch te zijn.
Hoeveel stromingen heb je niet binnen het Christelijk geloof? Hoeveel stromingen, al dan niet in kaart gebracht, zijn er dan wel niet binnen de Islam? Hoe kan Wilders dan alle moslims over één kam scheren, als hij lang niet alle moslims de kans geeft zich te verdedigen? Nee, Wilders zoekt een hoop schokkende beelden bij elkaar die zíjn mening over de Islam onderstrepen. Een slecht staaltje propaganda voor zijn eigen ideologie, wat mij betreft....
MISTRAL94 schreef:Je hebt toch kunnen horen wat er in het filmpje gezegd wordt? Ze willen de hele wereld overnemen iedereen die niet in de islam geloofd vermoorden ze.
Maar het blijft een normaal geloof hoor volgens sommigen