Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henry

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:03

Uiteraard ook over moslims.. kleine correctie Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:03

Henry schreef:
Moslims roepen bijna allemaal hetzelfde... Maar Wilders heeft het over Marrokanen en Turken.. En toch niet alle nederlanders zijn Christenen. Dat lijkt mij daar ook het geval.. Niet alle marrokanen en turken enz. zijn moslim en ze hebben niet allemaal van die extreme gedachten!!!

Hoeveel moslims ken jij eigenlijk persoonlijk Henry? Moslims denken namelijk ook heel verschillend, net zoals je tig verschillende stromingen in het christendom hebt, de een strenger dan de ander.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:06

Overleggen Sarabande, wat is dat?
Ik voel me al een hele poos onzichtbaar. Wat ik als inwoner van Nederland denk of vind, doet er eigenlijk toch helemaal niet toe?

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:08

Dat is inderdaad zo... volgens mij zijn ze in de moslimlanden ook wel veel extremer als hier

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:13

holly schreef:
Ik voel me al een hele poos onzichtbaar. Wat ik als inwoner van Nederland denk of vind, doet er eigenlijk toch helemaal niet toe?

Het oeroude poldermodel holly waar wij meesters in waren, waar Duitsland jalours op was.
Ik begrijp het wel ik zie ook met kromme tenen hoe slecht mijn partij zich in dit niksige kabinet profileert. Het lijkt wel of de angst toegeslagen is niemand durft echt wat over en tegen Wilders te zeggen.
Het gaat niet meer om regeren maar om populisme, Rita die gisteren bij dat proces gaat zitten, laat ze in de kamer een punt maken dat is de plaats waar het gebeurt, maar te weinig camera's he Misselijk .
Wilders die colega's voor oud vuil uitscheld vanachter het spreekgestoelte en nu het kabinet de schuld van de commotie rond zijn k*tfilm geeft. Andere politici die dingen roepen waarvan ze denken dat de man in de kroeg het graag hoort.
Ik kan me voorstellen dat de achting voor Nederland met de snelheid van een baksteen daalt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:16

Esperanza schreef:
Maar vraag je eens af wie dit begonnen is.

Hmm, als we het over beginnen hebben, kan je zo ver terug gaan in de geschiedenis als je wilt. Het gaat eerder over hoe je het opgehouden krijgt. In de Christelijke cultuur die Wilders zo voorstaat staat het verhaal beschreven van die ene wang en die andere wang. Als je het niet weet waarover ik het heb, moet ik ervan uitgaan dat je matig geïnformeerde atheïst bent Knipoog Maar feit is dat geweld met geweld "oplossen" altijd leidt tot meer geweld. Maar Wilders gebruikt hier overigens geen fysiek geweld, hooguit verbaal geweld en een oproep tot haat in mijn ogen.

Je valt zo te zien ook onder de haters. In hoeverre heb je de zaken al eens van de andere kant bekeken?

Stel je eens voor, je woont in een relatief arm land en je ziet hoe dat het westen zich verrijkt. Toen je opa jong was, is je land onder de voeten gelopen door westerlingen. Zelfs na onafhankelijkheid komen die westersen nog dreigen dat ze de olie je voeten voor een habbekrats willen hebben, anders dan komen ze wel bommen gooien. In de tussentijd loop je nog in de middeleeuwen. De leider van je land is vriendjes met de Amerikanen en Europeanen en worden onmetelijk rijk, terwijl ze de westerlingen van goedkope olie voorzien om hun levensstandaard nog hoger te krijgen. Als je dan naar dat westen verhuist, wordt je alsnog met de nek aangekeken. Je moeder en je zusjes worden ervan beschuldigd dagelijks gemaskerd rond te lopen en je hoeft zelf ook niet te rekenen op een goede baan, omdat je toch een "achtergeblevene" bent. Als je te hard werkt, dan word je zelfs beschuldigd van het stelen van banen. Weinig nodig om dan te gaan zoeken naar die stok.

De Bijbel, de Koran en de Torah zijn altijd goede boeken geweest om redenen te vinden om iemand aan te pakken waar je een hekel aan hebt. Er staat veel deugdelijks in, maar als je bepaalde zaken uit hun context haalt, kan je er mensen mee straffen. De feitelijke reden van je boosheid is economisch, maar de echte motivatie zoek je in je geloof. En wie zoekt, zal altijd vinden.

Vervolgens gaat er iemand opstaan die zegt dat dat enige stukje hoop dat je nog hebt, een leugen is. Dan wordt het wel heel gemakkelijk om een reden in het heilige boek te vinden om de ander te straffen. Want nu roept er iemand die zegt dat het probleem niet de uitbuiter is, maar jezelf en hetgeen waarvoor ze nog leven.

Ieder verhaal heeft twee kanten.. (of wel 10 als je goed blijft kijken)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:28

Klik Hier
Hier

Men zegt wel eens "Wie de profeet kent, kent diens god"

Citaat:
Bukhari Volume 1, Book 8, Number 429:

Narrated Jabir bin 'Abdullah:

Allah's Apostel said:

1. Allah made me victorious by awe (by His frightening my enemies) for a distance of one month's journey.

2. The earth has been made for me (and for my followers) a place for praying and a thing to perform Tayammum. Therefore my followers can pray wherever the time of a prayer is due.

3. The booty has been made Halal (lawful) for me (and was not made so for anyone else).

4. Every Prophet used to be sent to his nation exclusively but I have been sent to all mankind.

5. I have been given the right of intercession (on the Day of Resurrection.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:38

sarabande schreef:
holly schreef:

Het oeroude poldermodel holly waar wij meesters in waren, waar Duitsland jalours op was.
Ik begrijp het wel ik zie ook met kromme tenen hoe slecht mijn partij zich in dit niksige kabinet profileert. Het lijkt wel of de angst toegeslagen is niemand durft echt wat over en tegen Wilders te zeggen.
Het gaat niet meer om regeren maar om populisme, Rita die gisteren bij dat proces gaat zitten, laat ze in de kamer een punt maken dat is de plaats waar het gebeurt, maar te weinig camera's he Misselijk .
Wilders die colega's voor oud vuil uitscheld vanachter het spreekgestoelte en nu het kabinet de schuld van de commotie rond zijn k*tfilm geeft. Andere politici die dingen roepen waarvan ze denken dat de man in de kroeg het graag hoort.
Ik kan me voorstellen dat de achting voor Nederland met de snelheid van een baksteen daalt.

Weer een mogelijkheid om Rita te veroordelen? Clown
Ze wint wel in de peilingen btw
Nog meer off topic, die advocaat van de betreffende vrouw gaat terecht in beroep.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:23

sarabande schreef:
moniekk schreef:
ff tussendoor wat ik trouwens wel vind.. overal zijn ze aan het protesteren tegen de film van wilders, nederlandse vlaggen in brand steken, bedrijgingen van aanslagen enz.. ik denk dat nederland die 4 miljoen euro die gaat naar ontwikkelingshulp maar snel moet intrekken..
t grootste deel gaat naar wapens en bouwen ze moskees van... die 4 miljoen kunnen we in eigenland goed gebruiken voor andere dingen waar t geld wel nuttig aan besteed kan worden Knipoog

Ik zou me eens even in ontwikkelingshulp gaan verdiepen voor je dit soort totale onzin opschrijft.

ben vorig jaar naar bosnië geweest vanuit school om daar activiteiten op te zetten voor kinder oorlogsslachtoffers Knipoog
ik heb daar erg veel gezien wat erg schokkend is, huizen waar dik de gaten in zaten waar dan nog gezinnen in woonden.
wat me wel erg opviel is dat de regering daar wel een hele grote mooie moskee heeft neergebouwd, en t geld dus niet heeft besteed aan huizen fatsoenlijk opknappen.
kinderen waren dolblij dat wij voor hen activiteiten opgezet hadden en er kwamen dan ook honderden kinderen op af zie ook deze site: http://www.bosnianchild.nl/ / http://www.everyoneweb.com/kidsfestival2007/

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:42

Ik lees een paar keer dat we niet ALLE moslims over één kam mogen scheren.Maar doen zij [de terroristen] dat dan ook niet?De nederlandse burgers zijn toch ook onschuldig?en toch willen ze aanslagen plegen op ons?Nou ze moeten doen wat ze niet laten kunnen,ik ben der totaal niet bang voor.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:54

moniekk schreef:
ben vorig jaar naar bosnië geweest vanuit school om daar activiteiten op te zetten voor kinder oorlogsslachtoffers Knipoog
ik heb daar erg veel gezien wat erg schokkend is, huizen waar dik de gaten in zaten waar dan nog gezinnen in woonden.
wat me wel erg opviel is dat de regering daar wel een hele grote mooie moskee heeft neergebouwd, en t geld dus niet heeft besteed aan huizen fatsoenlijk opknappen.
kinderen waren dolblij dat wij voor hen activiteiten opgezet hadden en er kwamen dan ook honderden kinderen op af zie ook deze site: http://www.bosnianchild.nl/ / http://www.everyoneweb.com/kidsfestival2007/

Die moskee is ook heel belangrijk voor hen dat is hun gemeenschappelijk gebouw van samenkomst en symbool dat ze vrij zijn.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:24

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:41

merel_gomez schreef:
wanneer komt de film uit?

Dat is ook onderdeel van het onrust zaaien, dat wordt maar uitgesteld en uitgesteld.
Eerst zou dat februari zijn toen begin maart en nu eind maart

En ondertussen mag iedereen zich druk blijven maken en staat dat figuur met die belachelijke gebleekte pruik maar in de media belangstelling.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:42

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:46

sarabande schreef:
merel_gomez schreef:
wanneer komt de film uit?

Dat is ook onderdeel van het onrust zaaien, dat wordt maar uitgesteld en uitgesteld.
Eerst zou dat februari zijn toen begin maart en nu eind maart

En ondertussen mag iedereen zich druk blijven maken en staat dat figuur met die belachelijke gebleekte pruik maar in de media belangstelling.

Ik vind het geen onrust zaaien, ik vind het onrust zoeken....
De mensen maken zichzelf onrustig, niemand heeft enig idee hoe die film precies zal verlopen, niemand weet wanneer ie uitkomt en óf ie wel uitkomt. Wie zaait dan onrust?
Juist... De mens zelf.

Ik lach me werkelijk rot als de film uiteindelijk uitkomt en er een poppetje te zien is met een middelvinger en de tekst: 'Zo snel kun je de mensen gek krijgen'

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:47

iemand gisteren die geweldige collumn in De leugen regeert gezien?

Ging erover dat Wilders alleen maar praat met pers die poeslief tegen hem is. De BBC daarentegen heeft hem wel het vuur aan de schenen gelegd. Die verweten hem dat hij bewust provoceert omdat dat goed is voor zijn ratings.

Volgens mij stelt die hele film kwalitatief geen r**t voor en ik moet nog zien of er een omroep bereid is hem uit te zenden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:49

Ergens heeft rosita een punt, mensen oordelen terwijl ze niet eens weten wat de film inhoud.
Ik vind een film over de gevaren van de islam best mag zijn, en is ook interessant Lachen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:09

Citaat:
De mensen maken zichzelf onrustig, niemand heeft enig idee hoe die film precies zal verlopen, niemand weet wanneer ie uitkomt en óf ie wel uitkomt. Wie zaait dan onrust?
Juist... De mens zelf.

Ik lach me werkelijk rot als de film uiteindelijk uitkomt en er een poppetje te zien is met een middelvinger en de tekst: 'Zo snel kun je de mensen gek krijgen'

Helemaal mee eens. Dit heb ik ook al vaker gezegd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:28

_rosita_ schreef:

Hoe kan je onrust zoeken als er geen aanleiding is. Je hebt het topic duidelijk niet doorgelezen. De stijgende onrust komt voornamelijk uit het buitenland en wordt aangewakkerd door de media.
Wat de meeste mensen vinden is dat Wilders een laffe hufter is die ten kost van anderen zichzelf in de spotlights zet.

Je kan moeilijk mensen verbieden om daar een mening over te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:27

Hij zet zichzelf niet in de spotlights, daar zorgt de regering wel voor. Ik zou hem zeker niet laf noemen, nogmaals, hij mag dit gewoon doen als het binnen de juridische grenzen blijft. Niemand weet de inhoud nog dus is het gel.l op niks af.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:35

Hij is laf omdat hij alleen maar in de kamer allemaal idiote dingen roept, waarover hij niet in debat wil, niet in de kamer, niet met de pers met niemand.
Dat is laf

En hij zet zichzelf niet in de spotlights...... Verward

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:02

Waarom ben je dan laf?
Dat moet toch ieder voor zichzelf uitmaken?
Ik vind het laf als je een ander met de dood bedreigd omdat het je niet aanstaat wat die persoon zegt.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:34

sarabande schreef:
_rosita_ schreef:

Hoe kan je onrust zoeken als er geen aanleiding is. Je hebt het topic duidelijk niet doorgelezen. De stijgende onrust komt voornamelijk uit het buitenland en wordt aangewakkerd door de media.
Wat de meeste mensen vinden is dat Wilders een laffe hufter is die ten kost van anderen zichzelf in de spotlights zet.

Je kan moeilijk mensen verbieden om daar een mening over te hebben.

De aanleiding is voor 'men' een film waarvan niemand weet waar ie over gaat..... dat kán een aanleiding zijn en is dat dus blijkbaar voor veel mensen.
De onrust wordt idd aangewakkerd door de media... Zou het dan niet beter zijn de media af te gaan zeiken ipv Wilders... Tenslotte heeft hij deze onrust niet veroorzaakt, hij heeft alleen aangegeven dat er een film komt over de Islam/Moslims.

Wat betreft die dikgedrukte zin... tsja... jij maakt er 'meeste mensen' van, spreek maar voor jezelf, dat lijkt me beter.
Ik verbied niemand hier een mening over te hebben, zolang dat mij ook niet verboden wordt... en de mijne druist nou eenmaal tegen een aantal mensen die in onrust zitten in.
Dus kun je mij even vertellen wat dat precies de reden is dat ik het topic niet gelezen zou hebben? Vork

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:37

Nee al vanaf het moment dat hij zei dat de Koran hetzelfde is als Mein Kampf en verboden moest worden en op die uitspraak absoluut niet aanspreekbaar is vinden heel veel mensen die een beetje nadenken het een laffe man.
Als je een punt wilt maken ok, maar loop dan niet weg voor de gevolgen.