runningkawa schreef:tuurlijk..allemaal onzin die schijf van 5![]()
Zeker geen onzin. Maar dat is 1 manier waarop het kan. Het kan ook anders! Schijf van 5 is niet heilig.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:tuurlijk..allemaal onzin die schijf van 5![]()
runningkawa schreef:tja.... en daarom moet ik weer vlees eten...en ken zo dus verschillende mensen in mijn omgeving... allemaal onzin dat vlees eten hoor...
Ik hoop voor jou dat jij nooit het advies gaat krijgen...ik luisterde overigens ook pas na 3 artsen...maar jij weet zeker dat we geen vlees nodig hebben...en nee ben geen uitzondering...eerder andersom
Fitch schreef:De moraal van dit verhaal: we hebben vlees niet gewoon nodig! Als vervangingen, zoals kaas, tofu of pillen of wat dan ook afdoende zijn heb je 't kennelijk NIET nodig. En dan is het geen vervanger meer, maar gewoon voedsel, wat je energie geeft en je lichaam gezond houdt.
Jolandaa_ schreef:dat kan je daar ook uit halen, maar dat zijn toevoegingen, het is nog altijd beter om gezond te eten en het uit vlees te halen dan uit elke dag spinazie of die pillen. geloof me, ik heb nu ook pillen, maar ben blij als ik er weer van af werkt.
vervangingen, juist, andere dingen gaan zoeken. waarom niet gewoon recht zo die gaat, maar omwegen zoeken om je behoefte aan bepaalde bouwstoffen voor je lichaam te voldoen. ik vind het onzin om andere dingen te gaan zoeken.
dus in vergelijking,
of 1 stuk goed vlees
of, kaas, tofu of erger zelfs pillen?
dan ben je toch ziek in je hoofd. je gaat toch geen pillen nemen? wees blij dat je geen pillen hoeft. de pillen bevatten bovendien ene hoop toegevoegde dingen die je vrijwel niet binnen krijgt als je gewoon vlees at. pure rommel.
ik weet zeker dat iemand als ze een jaar of 70 zijn denkt : 'waarom begon ik aan die pillen?' je krijgt zoveel medicijnen en dan ook alles uit een potje halen?
waarom pakken we dan niet gewoon allemaal een potje pilletjes per dag? dan hebben we gewoon genoeg voldoende pillen binnen.
zo is dat niet, en daarom eten we. juist en ook VLEES. dus je maakt mij niet wijs dat je wel geen vlees eet maar wel een pil, maar wel gewoon je portie groenten? pak dan ook maar een pilletje.. doe maar lekker simpel..
sronnie schreef:Fitch schreef:De moraal van dit verhaal: we hebben vlees niet gewoon nodig! Als vervangingen, zoals kaas, tofu of pillen of wat dan ook afdoende zijn heb je 't kennelijk NIET nodig. En dan is het geen vervanger meer, maar gewoon voedsel, wat je energie geeft en je lichaam gezond houdt.
En daarom hebben ook heel veel vegetariers last van een B12 tekort, en na heel wat jaren beginnen ze te jammeren dat ze het vlees toch nodig hadden en nu moeten injecteren
runningkawa schreef:Zijn jou argumenten dan beter?
Ook niet
Het argument dat een mens een alles eter is, is altijd nog beter dan, is niet nodig
Ik ken ondertussen echt al verschillende mensen die weer vlees moesten eten en zich daarna ook beterder voelde.
En dat waren mensen die braaf vervangers aten... meer bewijs heb ik niet nodig.
En dat je dan geen kilo's moet vreten...das wat anders
En dan zeg jij vast ik voel me nog steeds goed...ja ik ken mensen die nooit genoeg groenten en fruit eten en nooit ziek zijn. Toch is het niet gezond.
Idem dito met mensen die roken en 95 worden....
Dat kan ook, maar is het dan gezond?
runningkawa schreef:Dat heb ik al gezegt waarom... dat een mens een alles eter is. Gewoon van gestel, verander je niks aan...
dat ik met die 3 artsen ook daarop door ben gegaan omdat ik niet aan het vlees wilde. Maar hun ervaring telt vast minder dan die van jou?
Dus jij roept net zoveel dan ik..
Waarom is mijn mening dan minder waard dan die van jou?
jameyskatje schreef:jameyskatje schreef:koop halal vlees.. dan weet je zeker dat er geen paard in zit
en dat dat beestje op akelige wijze aan zijn einde is gekomen
Dapy schreef:Dan inderdaad liever halalOok ik dacht dat die beesten pijn leden en elkaar zagen/horen sterven. Nou dat is dus niet zo.
lindake schreef:Ik zal niet bewust paardenvlees kopen maar ik weet dat het in meer dingen verwerkt zit en dat stoort mij helemaal niet.
En over die vegetarische discusie:
Ook ik was principieel vegetarier en at heel gevarieerd. Dit heb ik 6 jaar kunnen volhouden. Op een gegeven moment merkte ik dat ik aan het verzwakken was, ik werd moe, hoofdpijn, draaierig, concentratiestoornissen enz... Na bloedtest heb ik van de dokter te horen gekregen dat ik een klein voedseltekort had en dat ik weer vlees moet eten. Ik koppig volhouden maar het werd erger. Uiteindelijk ben ik nog naar enkele andere dokters geweest en van hen kreeg ik hetzelfde verhaal.
De eerste keren dat ik vlees at vond ik het verschrikkelijk maar nu totaal niet meer. Ik eet nu 1 keer per week vis en 1 keer per week een klein stukje vlees, bij een leuke gelegenheid natuurlijk wat meer en ik voel me goed zo.
josewoos schreef:Pffff dit kan altijd eindeloos doorgaan.
Als je alles moet geloven in de krant mag je niks meer eten of drinken, alles is slecht!
Ik rook, ik drink en geniet van het eten, ook paardenvlees. Mijn motto: je leeft maar 1 x, neem het ervan, je kan morgen ook aangereden worden hoor.
En ik heb al genoeg gevallen om mij heen gezien die een mooie dood op oude leeftijd hadden ondanks het al het gezeik wat er word verteld.
Als mensen vegetariër willen zijn prima toch? Hun keus, maar die paar dieren die ze daarmee besparen is niks op al het vlees wat word gegeten. Maar laat ons ook genieten van een stukje vlees!
Paardenvlees eet ik dus ook, niks mis mee vind ik, lekker zelfs. Oeh wat ben ik toch vreselijk....... maar geniet wel
Jolandaa_ schreef:wil hier mij even iemand iets uitleggen?
waarom wel een koe maar geen paard?
Jolandaa_ schreef:dat stukje heb ik zojuist gelezen. ik kan je punt snappen, maar dat wil ik niet.
Ik hou van mijn pony's, maar dat betekend niet dat ik geen vlees eet, omdat ik ook van paarden hou. ik vind kippen leuk, maar een kippenpootje sla ik niet af. waarom?
nou ik vind het lekker en ik zie een dier niet als gelijke.
en sowieso, hoe vol zou het hier zijn als we al dat vlees lieten staan voor een hapje tofu.
Ik weet niet of jullie 'vegetariërs' ook wel eens stil staan bij het feit dat er meer dierlijke producten in omloop zijn?
Haribo snoep, en kersen taart.
Ja, daar zit gelatine in. Voor de glans, en waar word gelatine van gemaakt? van botten, juist dierlijke botten.
maargoed, het snoepje smaakt er niet minder om.
Ik rijd paard, vind mijn paard leuk, en als we het hebben eet ik paard. Wij hebben zelf kippen die we slachten, en ik moet zeggen, het smaakt heerlijk. Ik weet dat ze een goed leven gehad hebben. En een dier in de 'zogenaamde' bio industrie heeft lang niet zo'n slecht leven als dat het gezegd word..
De kippenophokkingen die wel, maar een varken of koe in een stal? nee dat niet. Omdat ik het anders ken en ik heb die beesten nog nooit zien lijden.