Paardenvlees zit in meer dan je denkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Re: Paardenvlees zit in meer dan je denkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:51

runningkawa schreef:
tuurlijk..allemaal onzin die schijf van 5 Ja

Verward Haha!

Zeker geen onzin. Maar dat is 1 manier waarop het kan. Het kan ook anders! Schijf van 5 is niet heilig.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:52

runningkawa schreef:
tja.... en daarom moet ik weer vlees eten...en ken zo dus verschillende mensen in mijn omgeving... allemaal onzin dat vlees eten hoor...

Ik hoop voor jou dat jij nooit het advies gaat krijgen...ik luisterde overigens ook pas na 3 artsen...maar jij weet zeker dat we geen vlees nodig hebben...en nee ben geen uitzondering...eerder andersom Lachen

Ik hoop het ook niet. Dus... mensen die zonder vlees kunnen zijn uitzonderlijk? Heb jij hier een empirisch onderzoek naar verricht ofzo? Wat argumenten zouden fijn zijn!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:52

dat kan je daar ook uit halen, maar dat zijn toevoegingen, het is nog altijd beter om gezond te eten en het uit vlees te halen dan uit elke dag spinazie of die pillen. geloof me, ik heb nu ook pillen, maar ben blij als ik er weer van af werkt.

vervangingen, juist, andere dingen gaan zoeken. waarom niet gewoon recht zo die gaat, maar omwegen zoeken om je behoefte aan bepaalde bouwstoffen voor je lichaam te voldoen. ik vind het onzin om andere dingen te gaan zoeken.

dus in vergelijking,
of 1 stuk goed vlees

of, kaas, tofu of erger zelfs pillen?
dan ben je toch ziek in je hoofd. je gaat toch geen pillen nemen? wees blij dat je geen pillen hoeft. de pillen bevatten bovendien ene hoop toegevoegde dingen die je vrijwel niet binnen krijgt als je gewoon vlees at. pure rommel.

waarom pakken we dan niet gewoon allemaal een potje pilletjes per dag? dan hebben we gewoon genoeg voldoende pillen binnen.
zo is dat niet, en daarom eten we. juist en ook VLEES. dus je maakt mij niet wijs dat je wel geen vlees eet maar wel een pil, maar wel gewoon je portie groenten? pak dan ook maar een pilletje.. doe maar lekker simpel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:55

Zijn jou argumenten dan beter?
Ook niet Lachen
Het argument dat een mens een alles eter is, is altijd nog beter dan, is niet nodig Lachen

Ik ken ondertussen echt al verschillende mensen die weer vlees moesten eten en zich daarna ook beterder voelde.
En dat waren mensen die braaf vervangers aten... meer bewijs heb ik niet nodig.

En dat je dan geen kilo's moet vreten...das wat anders Lachen

En dan zeg jij vast ik voel me nog steeds goed...ja ik ken mensen die nooit genoeg groenten en fruit eten en nooit ziek zijn. Toch is het niet gezond.
Idem dito met mensen die roken en 95 worden.... Lachen
Dat kan ook, maar is het dan gezond?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:57

Fitch schreef:
De moraal van dit verhaal: we hebben vlees niet gewoon nodig! Als vervangingen, zoals kaas, tofu of pillen of wat dan ook afdoende zijn heb je 't kennelijk NIET nodig. En dan is het geen vervanger meer, maar gewoon voedsel, wat je energie geeft en je lichaam gezond houdt.

En daarom hebben ook heel veel vegetariers last van een B12 tekort, en na heel wat jaren beginnen ze te jammeren dat ze het vlees toch nodig hadden en nu moeten injecteren Ach gut

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:57

Jolandaa_ schreef:
dat kan je daar ook uit halen, maar dat zijn toevoegingen, het is nog altijd beter om gezond te eten en het uit vlees te halen dan uit elke dag spinazie of die pillen. geloof me, ik heb nu ook pillen, maar ben blij als ik er weer van af werkt.

vervangingen, juist, andere dingen gaan zoeken. waarom niet gewoon recht zo die gaat, maar omwegen zoeken om je behoefte aan bepaalde bouwstoffen voor je lichaam te voldoen. ik vind het onzin om andere dingen te gaan zoeken.

dus in vergelijking,
of 1 stuk goed vlees

of, kaas, tofu of erger zelfs pillen?
dan ben je toch ziek in je hoofd. je gaat toch geen pillen nemen? wees blij dat je geen pillen hoeft. de pillen bevatten bovendien ene hoop toegevoegde dingen die je vrijwel niet binnen krijgt als je gewoon vlees at. pure rommel.

ik weet zeker dat iemand als ze een jaar of 70 zijn denkt : 'waarom begon ik aan die pillen?' je krijgt zoveel medicijnen en dan ook alles uit een potje halen?

waarom pakken we dan niet gewoon allemaal een potje pilletjes per dag? dan hebben we gewoon genoeg voldoende pillen binnen.
zo is dat niet, en daarom eten we. juist en ook VLEES. dus je maakt mij niet wijs dat je wel geen vlees eet maar wel een pil, maar wel gewoon je portie groenten? pak dan ook maar een pilletje.. doe maar lekker simpel..

Heb je mijn post gelezen? Ik zei dat 't dan geen vervanging meer is, maar gewoon, ander voedsel. Ik vind het zeer beledigend dat je mij ziek in m'n hoofd noemt. Wat is er nu weer erg aan kaas of tofu? Kaas eet ik nu niet meer, maar kaas vond ik altijd hartstikke lekker. Ik eet hartstikke gezond en slik daarnaast een tabletje met B12 per dag en drink wat roosvicee voor mijn ijzer. Dat noem jij ziek? Ik zou het niet durven jou ziek in je hoofd te noemen omdat je vlees eet. Terwijl ik er toch niet bij kan dat je aan die martelindustrie meewerkt. Oh ja, weet je trouwens wat voor antibiotica en andere medicijnen jij allemaal binnenkrijgt doordat je vlees eet? Dat is heel wat meer rommel dan ik met mijn ene pilletje per dag hoor!

En oh ja, 'omwegen', dat zijn voor mij geen omwegen. Dat is JOUW definitie vanuit JOUW persoon gezien. Beetje egoistisch om alleen maar van jezelf uit te gaan.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:58

sronnie schreef:
Fitch schreef:
De moraal van dit verhaal: we hebben vlees niet gewoon nodig! Als vervangingen, zoals kaas, tofu of pillen of wat dan ook afdoende zijn heb je 't kennelijk NIET nodig. En dan is het geen vervanger meer, maar gewoon voedsel, wat je energie geeft en je lichaam gezond houdt.

En daarom hebben ook heel veel vegetariers last van een B12 tekort, en na heel wat jaren beginnen ze te jammeren dat ze het vlees toch nodig hadden en nu moeten injecteren Ach gut

Tsja, dan hadden ze maar gevarieerder moeten eten. Als vegetarier of veganist ben je zelf verantwoordelijk om goede vervangers te vinden, vind ik. En hoeveel vegetariers zijn dat dan? Ken je ze allemaal persoonlijk? Ik zou het waarderen als je een aantal noemt...

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:59

Omdat mensen nu eenmaal graag in een grote vervuilende auto willen rijden, ondanks dat ze weten dat dit slecht is voor het milieu. Omdat mensen een hond willen nemen, ondanks dat ze 40 uur werken en nooit thuis zijn. Omdat mensen allemaal troep willen kopen dat bij konijnen in hun ogen gespoten is, allemaal om er leuker uit te zien. Omdat mensen nu eenmaal goedkoop vlees willen eten van snacks en uit supermarkten, en niet stil willen staan bij de manier waarop dat geproduceerd is. En omdat mensen nu eenmaal te lui zijn om dit topic te lezen, en daarom lukraak iets roepen dat geen hout snijdt. Want niemand heeft in dit topic gezegd dat je geen vlees mag eten.... sta eens wat bewuster in het leven zeg!
Daar wordt ik nou ECHT depressief van! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos![/quote]

Velen van jullie kennen het begrip sarcasme duidelijk niet.

Trouwens ik ken genoeg vegetariërs en die kunnen heel goed zonder vlees en hebben geen vitamine of mineralen tekort. het kan heel goed, door zeer gevarieerd te eten.
Laatst bijgewerkt door Laureentje op 06-05-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:59

runningkawa schreef:
Zijn jou argumenten dan beter?
Ook niet Lachen
Het argument dat een mens een alles eter is, is altijd nog beter dan, is niet nodig Lachen

Ik ken ondertussen echt al verschillende mensen die weer vlees moesten eten en zich daarna ook beterder voelde.
En dat waren mensen die braaf vervangers aten... meer bewijs heb ik niet nodig.

En dat je dan geen kilo's moet vreten...das wat anders Lachen

En dan zeg jij vast ik voel me nog steeds goed...ja ik ken mensen die nooit genoeg groenten en fruit eten en nooit ziek zijn. Toch is het niet gezond.
Idem dito met mensen die roken en 95 worden.... Lachen
Dat kan ook, maar is het dan gezond?

Dus, je riep maar gewoon wat toen je zei dat mensen die zonder vlees kunnen uitzonderlijk zijn? En wie zegt dat mijn argumenten niet beter zijn, behalve jouw subjectieve mening?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:06

Dat heb ik al gezegt waarom... dat een mens een alles eter is. Gewoon van gestel, verander je niks aan...
dat ik met die 3 artsen ook daarop door ben gegaan omdat ik niet aan het vlees wilde. Maar hun ervaring telt vast minder dan die van jou? Haha!

Dus jij roept net zoveel dan ik.. Haha!
Waarom is mijn mening dan minder waard dan die van jou?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:10

runningkawa schreef:
Dat heb ik al gezegt waarom... dat een mens een alles eter is. Gewoon van gestel, verander je niks aan...
dat ik met die 3 artsen ook daarop door ben gegaan omdat ik niet aan het vlees wilde. Maar hun ervaring telt vast minder dan die van jou? Haha!

Dus jij roept net zoveel dan ik.. Haha!
Waarom is mijn mening dan minder waard dan die van jou?

Mensen aten eerst planten en toen gingen ze vlees eten en nu kunnen we alles eten, daar waren we eerder in dit topic ook al samen op uitgekomen. Jouw mening is exact evenveel waard als die van mij, maar het is niet netjes om zomaar te roepen dat de meeste mensen niet zonder vlees kunnen terwijl dat nergens op gebaseerd is. Ik roep toch ook niet dat jij zonder vlees kunt?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:13

jameyskatje schreef:
jameyskatje schreef:
koop halal vlees.. dan weet je zeker dat er geen paard in zit Haha!

en dat dat beestje op akelige wijze aan zijn einde is gekomen Knipoog

zucht. duidelijk ken je de feiten niet.

heb je ooit een rituele slachting meegemaakt??

1. het dier moet een waardig bestaan hebben gehad. dit betekent. beweging, goede voeding, geen harde hand, geen vetmesting.

(dus de meeste dieren in nederland zijn al niet eens meer geschikt)

2. het mes moet scherp zijn. het dier mag NIET lijden. het dier mag een ander dier NIET zien dood gaan!.

3. De halsslagader gaat in 1x door. het dier is DIRECT dood(bewezen, en anders nodig ik je uit!!, de bewegingen zijn slechts stuiptrekkingen hoor Knipoog )

4. al het bloed stroomt er uit en het vlees heeft een goede kwaliteit (door het goede leven dat het dier heeft MOETEN leven)

als 1 van deze punten ontbreekt bij een halal-geslacht-dier. is deze dus NIET halal.. en is het dus verboden om te nuttigen..

vertel me nu maar wat jij akelig vind.
de dieren die geen buitenlucht zien , geen gras proeven,. vetgemest worden, met zn alle op elkaar in een stal staan en een ander dier door horen gaan (of zien gaan).,

in onze geloof is het strikt verboden om een dier te laten lijden. dus misschien heb jij het niet over echt halal vlees.[/quote]

Dan inderdaad liever halal Haha! Ook ik dacht dat die beesten pijn leden en elkaar zagen/horen sterven. Nou dat is dus niet zo.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:16

Ik ga niet naar de winkel om een stukje paardenvlees te eten.. Het idee vindt ik gewoon minder smakelijk. Niet dat ik het niet erg vindt voor alle koeien/kippen/varkens/vissen enz maar paard heb ik een andere gedachten bij. Maar ik ga ook absoluut de ah frikandelbroodjes enz enz laten liggen omdat daar paardenvlees in zit hoor.. daarvindt ik het veelste lekker voor..
Mensen mogen vinden dat het hypocriet is wat ik zeg, maar die gedachten ipv een karbonaatje een stuk paardenvlees op mn bord te hebben liggen vindt ik gewoon niet zo'n fijn idee..

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:17

Dapy schreef:
Dan inderdaad liever halal Haha! Ook ik dacht dat die beesten pijn leden en elkaar zagen/horen sterven. Nou dat is dus niet zo.

Halalbeesten leiden zeker heel veel pijn. Als je naar foto's kijkt van grote Islamitische feesten zie je dat de schapen/kamelen in de rij staan om geslacht te worden. De schapen komen tevens gewoon uit de bio-industrie. In de Koran staan idd deze voorschriften, maar daar wordt in Nederland absoluut niet aan gehouden. Ben een keer op excursie geweest naar een halal slachthuis en alle schapen konden zie hoe de anderen geslacht werden. Overal spoot bloed in het rond. Dus 't was eigenlijk helemaal niet halal maar werd wel zo verkocht. In drukke tijden, zoals bij 't Offerfeest, is het mes vaak ook bot vertelde de slager, omdat ie dan zo snel moet.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:46

O bah..
Lekker diervriendelijk dan zeg! zeker met de botte mes!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:37

Ik zal niet bewust paardenvlees kopen maar ik weet dat het in meer dingen verwerkt zit en dat stoort mij helemaal niet.

En over die vegetarische discusie:
Ook ik was principieel vegetarier en at heel gevarieerd. Dit heb ik 6 jaar kunnen volhouden. Op een gegeven moment merkte ik dat ik aan het verzwakken was, ik werd moe, hoofdpijn, draaierig, concentratiestoornissen enz... Na bloedtest heb ik van de dokter te horen gekregen dat ik een klein voedseltekort had en dat ik weer vlees moet eten. Ik koppig volhouden maar het werd erger. Uiteindelijk ben ik nog naar enkele andere dokters geweest en van hen kreeg ik hetzelfde verhaal.
De eerste keren dat ik vlees at vond ik het verschrikkelijk maar nu totaal niet meer Lachen. Ik eet nu 1 keer per week vis en 1 keer per week een klein stukje vlees, bij een leuke gelegenheid natuurlijk wat meer en ik voel me goed zo.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:59

Pffff dit kan altijd eindeloos doorgaan.
Als je alles moet geloven in de krant mag je niks meer eten of drinken, alles is slecht!
Ik rook, ik drink en geniet van het eten, ook paardenvlees. Mijn motto: je leeft maar 1 x, neem het ervan, je kan morgen ook aangereden worden hoor.
En ik heb al genoeg gevallen om mij heen gezien die een mooie dood op oude leeftijd hadden ondanks het al het gezeik wat er word verteld.
Als mensen vegetariër willen zijn prima toch? Hun keus, maar die paar dieren die ze daarmee besparen is niks op al het vlees wat word gegeten. Maar laat ons ook genieten van een stukje vlees!
Paardenvlees eet ik dus ook, niks mis mee vind ik, lekker zelfs. Oeh wat ben ik toch vreselijk....... maar geniet wel Vork

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:25

Ik geniet liever van een lammetje in de wei dan van een lammetje op mijn bord Knipoog .

Ik eet nu 13 jaar geen vlees of vis, neem geen supplementen, zo nu en dan wel een vleesvervanger als Valess en let erop dat ik verder gevarieerd eet. Ik voel me helemaal prima, heb niet het idee dat ik wat tekort kom. Maar ik ben er op zich wel nieuwsgierig naar, weet iemand of je zonder medische reden ook een bloedonderzoek kunt laten doen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:45

lindake schreef:
Ik zal niet bewust paardenvlees kopen maar ik weet dat het in meer dingen verwerkt zit en dat stoort mij helemaal niet.

En over die vegetarische discusie:
Ook ik was principieel vegetarier en at heel gevarieerd. Dit heb ik 6 jaar kunnen volhouden. Op een gegeven moment merkte ik dat ik aan het verzwakken was, ik werd moe, hoofdpijn, draaierig, concentratiestoornissen enz... Na bloedtest heb ik van de dokter te horen gekregen dat ik een klein voedseltekort had en dat ik weer vlees moet eten. Ik koppig volhouden maar het werd erger. Uiteindelijk ben ik nog naar enkele andere dokters geweest en van hen kreeg ik hetzelfde verhaal.
De eerste keren dat ik vlees at vond ik het verschrikkelijk maar nu totaal niet meer Lachen. Ik eet nu 1 keer per week vis en 1 keer per week een klein stukje vlees, bij een leuke gelegenheid natuurlijk wat meer en ik voel me goed zo.

Dit is toch helemaal prima. Je eet vlees, maar je eet het met mate en geniet ervan.... Beter voor je lichaam ook dat je niet teveel vlees eet. Ik ben vega, maar kan me helemaal prima in bovenstaande post vinden. Het is allemaal niet zo zwart/wit hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:49

josewoos schreef:
Pffff dit kan altijd eindeloos doorgaan.
Als je alles moet geloven in de krant mag je niks meer eten of drinken, alles is slecht!
Ik rook, ik drink en geniet van het eten, ook paardenvlees. Mijn motto: je leeft maar 1 x, neem het ervan, je kan morgen ook aangereden worden hoor.
En ik heb al genoeg gevallen om mij heen gezien die een mooie dood op oude leeftijd hadden ondanks het al het gezeik wat er word verteld.
Als mensen vegetariër willen zijn prima toch? Hun keus, maar die paar dieren die ze daarmee besparen is niks op al het vlees wat word gegeten. Maar laat ons ook genieten van een stukje vlees!
Paardenvlees eet ik dus ook, niks mis mee vind ik, lekker zelfs. Oeh wat ben ik toch vreselijk....... maar geniet wel Vork

Ik weet niet of jij vreselijk bent.... je leeft erop los zo te lezen, zoals vrijwel iedereen. De mensen die nadenken over hetgeen ze in hun mond steken, met mate vlees eten en de dieren en de boeren een beter leven gunnen zijn op 1 hand te tellen hoor. Dan geniet je niet meer minder van het leven, je bent misschien iets dankbaarder voor hetgeen het leven je biedt.
Ik laat overigens mensen genieten van hun stukje vlees, maar mensen die zich iedere dag voldouwen met supermarktvlees en het ook aan hun kinderen voeren.... daar heb ik weinig begrip voor.
Matigheid is een teken van beschaving las ik eens ergens.... zit wel wat in.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:26

Jolandaa_ schreef:
wil hier mij even iemand iets uitleggen?
waarom wel een koe maar geen paard?

als jij nu even fijn gaat lezen en niet met die achtelijke uitspraken aan komt zetten in een serieus topic, dan zal er vast wel iemand zijn, naast mij, die jou uit wil leggen hoe en wat. Voor nu zou ik zeggen pagina 22 mijn reactie.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:36

dat stukje heb ik zojuist gelezen. ik kan je punt snappen, maar dat wil ik niet.

Ik hou van mijn pony's, maar dat betekend niet dat ik geen vlees eet, omdat ik ook van paarden hou. ik vind kippen leuk, maar een kippenpootje sla ik niet af. waarom?
nou ik vind het lekker en ik zie een dier niet als gelijke.
en sowieso, hoe vol zou het hier zijn als we al dat vlees lieten staan voor een hapje tofu.

Ik weet niet of jullie 'vegetariërs' ook wel eens stil staan bij het feit dat er meer dierlijke producten in omloop zijn?
Haribo snoep, en kersen taart.
Ja, daar zit gelatine in. Voor de glans, en waar word gelatine van gemaakt? van botten, juist dierlijke botten.
maargoed, het snoepje smaakt er niet minder om.

Ik rijd paard, vind mijn paard leuk, en als we het hebben eet ik paard. Wij hebben zelf kippen die we slachten, en ik moet zeggen, het smaakt heerlijk. Ik weet dat ze een goed leven gehad hebben. En een dier in de 'zogenaamde' bio industrie heeft lang niet zo'n slecht leven als dat het gezegd word..
De kippenophokkingen die wel, maar een varken of koe in een stal? nee dat niet. Omdat ik het anders ken en ik heb die beesten nog nooit zien lijden.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:10

Jolandaa_ schreef:
dat stukje heb ik zojuist gelezen. ik kan je punt snappen, maar dat wil ik niet.

Ik hou van mijn pony's, maar dat betekend niet dat ik geen vlees eet, omdat ik ook van paarden hou. ik vind kippen leuk, maar een kippenpootje sla ik niet af. waarom?
nou ik vind het lekker en ik zie een dier niet als gelijke.
en sowieso, hoe vol zou het hier zijn als we al dat vlees lieten staan voor een hapje tofu.

Ik weet niet of jullie 'vegetariërs' ook wel eens stil staan bij het feit dat er meer dierlijke producten in omloop zijn?
Haribo snoep, en kersen taart.
Ja, daar zit gelatine in. Voor de glans, en waar word gelatine van gemaakt? van botten, juist dierlijke botten.
maargoed, het snoepje smaakt er niet minder om.

Ik rijd paard, vind mijn paard leuk, en als we het hebben eet ik paard. Wij hebben zelf kippen die we slachten, en ik moet zeggen, het smaakt heerlijk. Ik weet dat ze een goed leven gehad hebben. En een dier in de 'zogenaamde' bio industrie heeft lang niet zo'n slecht leven als dat het gezegd word..
De kippenophokkingen die wel, maar een varken of koe in een stal? nee dat niet. Omdat ik het anders ken en ik heb die beesten nog nooit zien lijden.

Moet ik iemand die alle vegetariers en veganisten, en zelfs mensen die eens een dagje vleesloos eten 'ziek in hun hoofd noemt' nog serieus nemen?

Het argument van 'hoe vol zou het hier zijn' slaat nergens op. Waarom denk je dat er zoveel dieren zijn? Juist, omdat mensen zoals jij ze willen eten. Het is een bioINDUSTRIE, een markt, een kwestie van vraag en aanbod. Als mensen geen dieren willen eten worden ze ook niet gefokt.

Natuurlijk weet ik waar gelatine van gemaakt wordt. Daarom eet ik 't ook niet. En veel vegetariers met mij, lijkt me. Waarom zet je het woord vegetariers tussen aanhalingstekens? Ga jij er al bij voorbaat vanuit dat ik geen echte vegetarier ben?

En hoe weet jij of een bio-industrie varken niet lijdt? Kun je in z'n hoofd kijken? Wat denk je van sommige boeren die de hele dag het licht uit doen in de stal omdat de varkens elkaars staarten er af bijten. Wat denk je van moedervarkens die weken vastgebonden worden zodat ze hun kinderen niet platdrukken? Wat denk je van varkens die zo graag willen wroeten maar dat niet kunnen omdat ze op beton staan zonder stro en met maar 1 fietsketting als speeltje? Wat denk je van de pijn die varkens lijden vlak voordat ze geslacht worden, van de elektrische stokken op hun lichaam en de naald in hun halsslagader bij het bloedtappen, vlak voordat ze doodgemaakt worden.

Ach, waarom typ ik dit ook allemaal... aan iemand die mij ziek in m'n hoofd noemt omdat ik hier NIET aan mee werk... Die zelf gewetenloos verantwoordelijk is voor de marteling en moord van veel onschuldige dieren, die niet voor zichzelf op kunnen komen. Ja, Jolandaa, dat ben jij.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:46

Als we nou gewoon met zijn allen vegetarisch worden (zoals ik Bloos ) dan heb je ook niet het probleem dat je paardenvlees eet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:16

Hahahaha Linda, jep... als het nu eens zo eenvoudig was. Voor mij is het zo eenvoudig, dat wel....
Voor mijn ouders ook, die hebben op latere leeftijd besloten vegetarisch te worden omdat ze het volstrekt oneens zijn met de manier waarop de gehele vleesindustrie in elkaar steekt.
Naast het leed dat dieren aangedaan wordt, zit er veel verdwaalde troep in supermarktvlees en wordt er veel gesjoemeld met vlees dat eigenlijk 'over datum' is.
Jolandaaaaaaa heeft het over een eigen kip die geslacht wordt, een loslopende kip van hun eigen erf. Kijk, dat is inderdaad een eerlijk stukje vlees wanneer je dan toch wil eten. Maar wanneer ik iedere dag vlees eet dat voor een prijs verkocht wordt waar je het redelijkerwijs niet eens voor kunt produceren, en dieren en boeren uitgeknepen worden omdat de consument geen eerlijke prijs wil betalen. Dan zou ik mezelf niet meer kunnen aankijken.
Ik eet geen vlees. Ik ken echter mensen die het wel eten. Die halen 1x i.d.wk vlees bij de bioslager, en 1x i.d. wk vis. Meer heeft je lichaam niet nodig, veel meer kan je lichaam ook niet goed verwerken. En je stimuleert ook nog eens een gezond product zonder toegevoegde hormonen en antibiotica van een dier dat buitenlucht heeft opgesnoven.
Wat wil je nu nog meer???????

Is it so hard to use your brain for a change?

ps: we produceren zelfs zoveel vlees dat er tonnen, tonnen en tonnen vlees opgeslagen liggen in enorme koelhuizen. Aan de andere kant v.d. wereld liggen er mensen dood te gaan v.d. honger. Maar wij kunnen het goedkoper opslaan, dan het daarheen te vervoeren. Lekker doorslachten zou ik zeggen! De mens is echt een 'schimmel' op deze aarde.