Spellingsregels kennen vind ik sowieso al een kwestie van respect voor je taal en je medemens.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tantjeuh schreef:Om eventjes van het onderwerp 'school' af te wijken... Wie is trouwens Nederlands' grootste crimineel?
Urielle schreef:Enerzijds heeft het zijn voordelen dat er meer mensen unief mogen doen, anderzijds denk ik dat het wellicht wel tempovertraging geeft in de lessen?
tantjeuh schreef:Om eventjes van het onderwerp 'school' af te wijken... Wie is trouwens Nederlands' grootste crimineel?
Urielle schreef:katiavl schreef:want hier moet je echt meer basiskennis hebben.
Ik weet niet waarom je dat denkt?
In Nederland ligt de grens om toegelaten te worden tot de happy few die naar de universiteit mogen (Vwo) namelijk veel hoger.
In mijn tijd moest een leerling gemiddeld een 7,5 scoren op alle vakken om naar het VWO te mogen. Reden waarom ik dus op de HAVO zit, wat opleidt tot hogeschool. 55% van de tegenwoordige Nederlandse leerlingen moet naar het VMBO (wat voorbereidt op het beroepsonderwijs).
Biepje schreef:Ja, idd aan de unief. Ik kreeg bijvoorbeeld filosofie, sociologie, rechtssociologie, geschiedenis, romeins recht,... Allemaal vakken die een goede basis vormen voor de studie op zich.
lottehorse schreef:Nederlanders zijn veel slimmer!
(grapje natuurlijk)
de taal is anders en een stukje cultuur!
esperance schreef:Biepje schreef:Ja, idd aan de unief. Ik kreeg bijvoorbeeld filosofie, sociologie, rechtssociologie, geschiedenis, romeins recht,... Allemaal vakken die een goede basis vormen voor de studie op zich.
Heeft mijn zus ook gehad. In Maastricht..
haha vandaag van een collaga nog een nieuw woordje geleerd..
GEBUIST... hihi..
line_king schreef:Wat dacht je van het Oostvlaamse synoniem voor gebuisd: "Geflast" (naar analogie van "op de fles gaan" bijna