Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:52

Ik zie in dit topic een aantal van dat soort mensen voorbij komen, dus ze zijn er wel (mensen die vinden dat ze recht hebben om te roken waar ze willen). Gelukkig denkt de meerderheid van de rokers er anders over Ja

Mensen die gaan zeuren omdat ze in openbare gebouwen niet mogen roken, snap ik echt niet. Wat is het probleem?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:26

Cer schreef:
Ik vind het echt heel sneu dat mensen ergens niet heen willen omdat er daar niet gerookt mag worden. Je rookt toch ook niet in het theater of de bioscoop?
Ik wil bijv. geen rokers in mijn auto. Dan zijn er mensen die niet mee willen rijden, omdat ze het stom vinden en niet zo lang zonder sigaret kunnen... Clown

Dan rijden ze toch lekker niet mee. Doei!

Wij willen niet dat er in ons huis en in onze auto gerookt wordt. Dus sommige vrienden (de meesten roken trouwens niet of ze zijn gestopt met roken of ze kunnen prima even een paar uurtjes zonder sigaret) staan dan wel eens in de tuin te roken. Wordt helemaal niet moeilijk over gedaan, ook niet bij feestjes enzo. Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten of 'ie wel of niet rookt, maar ik wil er niet meer geconfronteerd worden, als het niet hoeft.

Pfff, vroeger op kantoor zat ik altijd in andersmans rook, dus lang leve het verbod op roken op je werk!!
Nu nog bij het uitgaan graag. Niet meer thuis komen met doorgerookt haar en kleding. Lijkt me heerlijk!!!
Want het stinkt verschrikkelijk en dan heb ik het nog niet eens over wat het met mijn gezondheid doet.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:35

Het gaat er een beetje om of rokers a-sociaal zijn. Nee, rokers hoeven niet per definitie a-sociaal te zijn. Als zij roken op plaatsen waar een ander geen last ervan heeft dan zijn ze niet a-sociaal.

Roken ze wel op die plaatsen zoals in restaurants: dan zijn ze a-sociaal.

Foutje: dan zijn ze niet a-sociaal maar A-sociaal Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:37

natasja50 schreef:
Het gaat er een beetje om of rokers a-sociaal zijn. Nee, rokers hoeven niet per definitie a-sociaal te zijn. Als zij roken op plaatsen waar een ander geen last ervan heeft dan zijn ze niet a-sociaal.

Roken ze wel op die plaatsen zoals in restaurants: dan zijn ze a-sociaal.

Foutje: dan zijn ze niet a-sociaal maar A-sociaal Ja

Helemaal mee eens. Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:51

Hoeveel rokers ken jij die niet roken in restaurants? Nagelbijten / Gniffelen Ik geen een... ken er wel die wachten tot ik klaar ben met mijn gang, maar die zitten echt alleen aan mijn tafeltje....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:57

In Italië heb ik 4 maand het uitgaan naar de kroeg zonder roken ervaren. En volledig tegen mijn verwachtingen in was het geweldig. Gewoon met zijn allen af en toe naar buiten voor een sigaretje, en 's avonds niet stinkend thuiskomen. Ik ben absoluut tegen roken in gelijk welk gebouw eigenlijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:58

Ik vind passief roken nog gevaarlijker, want daar kies je niet zelf voor. En het is gewoon zo, willen zien of niet dat jezelf een risico brengt naar andere toe. De wet is er niet gekomen op louter willen van rookvrije plaatsen, de wet is gekomen door schokkende cijfers, mischien dat iemand de statestieken in noorwegen heeft gezien waar het is mee begonnen. Daar verslik je jou wel, mensen die werken in de horeca omdat het hun werk was...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:00

Ik teken dus niet.
Ik ben geen strenge anti roker,en ik zeur ook niet tegen de mensen in mijn omgeving die wel roken,maar ik zie alleen maar voordelen van rookvrij uitgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:06

ik heb ook getekend Ja in restaurants waar je mag roken, rook ik als de rest aan tafel het eten ook op heeft, wij eten vaak bij de Hema als we in de stad zijn, en daar zijn gescheiden ruimtes voor rokers en niet rokers, zijn er geen gescheiden ruimtes, dan rook ik niet in een restaurant, maar als ik uitga, wil ik toch graag kunnen roken..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:06

Dat kan je toch ook?
Buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:12

Tinkerloos schreef:
Dat kan je toch ook?
Buiten.

bij ons moet je voor de garderobe betalen, ik ga niet elke keer in een shirtje buiten staan, te verekken van de kou, voor mij is het ook gezelligheid, drankje erbij..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:16

In de rookruimte dan, die ze MOGEN maken?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:20

Misschien al gezegd:

Maar ik teken dus NOOIT!

Lang leve het rookverbod zodat ook mensen met CARA normaal uit kunnen. Go jij! Go jij!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:53

Citaat:
bij ons moet je voor de garderobe betalen, ik ga niet elke keer in een shirtje buiten staan, te verekken van de kou, voor mij is het ook gezelligheid, drankje erbij..

Tja.. dan uhm... ik zeg zomaar iets heel geks natuurlijk..... zou je kunnen stoppen met roken?

vreemde suggestie natuurlijk..kweet het...

Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:01

en daar komt de discussie weer, stoppen met roken? waarom? in restaurants waar geen scheiding tussen wel en niet rokers is, rook ik niet, bij iemand die niet tegen rook kan, of het vies vind, sta ik buiten, op het station bij de rookpaal, en dan mag het tijdens het uitgaan ook al niet meer?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:10

dees_daan schreef:
en daar komt de discussie weer, stoppen met roken?

Je hoeft niet te stoppen. Maar aangezien roken (en zeker binnen) vaak overlast veroorzaakt en op steeds minder plaatsen is toegestaan, zul je of naar buiten moeten gaan, of stoppen. Die keuze moet je zelf maken, mij maakt dat verder niet uit.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:12

dees_daan schreef:
en dan mag het tijdens het uitgaan ook al niet meer?

nou nee liever niet. iemand die door het passief roken alsnog longkanker ofzo krijgt die kan er dus absoluut zelf niks aan doen. dat is toch wel heel vervelend. heb je bewust gekozen om niet te roken, krijg je door het passief roken alsnog longkanker.
rokers daarintegen hebben er bewust voor gekozen om dit te doen. vind niet dat je daar anderen lastig mee mag vallen die er absoluut niet voor hebben gekozen...
Laatst bijgewerkt door Evel_Knievel op 28-09-07 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:12

Maakt mij ook niet uit of iemand blijft roken. Maar (en dit is natuurlijk voor de rokers bestemd) loop dan niet te klagen dat het allemaal zo moeilijk en vervelend is. als je wilt roken moet je er tegenwoordig iets voor over hebben (bijv buiten staan) heb je dat er niet voor over: is er maar 1 logische conclusie te trekken.

Maar voor mij hoeft het niet hoor. Blijf allemaal fijn roken, ieder zijn meug. Alleen liever niet bij mij in de buurt.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:16

Citaat:
Je hoeft niet te stoppen. Maar aangezien roken (en zeker binnen) vaak overlast veroorzaakt en op steeds minder plaatsen is toegestaan, zul je of naar buiten moeten gaan, of stoppen. Die keuze moet je zelf maken, mij maakt dat verder niet uit.

Amen... roken is een keuze. En als niet-roker is het een verademing niet in die stank te hoeven zitten, en om die giffen niet te hoeven inademen... om inderdaad maar niet te spreken van alle mensen met aandoeningen aan de longen, die gewoon niet fatsoenlijk uit konden omdat een groepje (dus niet alle) rokers geen rekening met ze wilde houden!

Ik vind het best als mensen willen roken, geen probleem. Maar wel BUITEN, of in hun EIGEN huis. Hier in mijn huis accepteer ik ook niet dat er gerookt word... ik wil er gewoon geen last van hebben.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:21

Maanling schreef:
Tja.. dan uhm... ik zeg zomaar iets heel geks natuurlijk..... zou je kunnen stoppen met roken?

vreemde suggestie natuurlijk..kweet het...

Duivel

Kijk maar uit Maanling, toen ik zoiets durfde te suggereren "gingen de nekharen overeind door mensen zoals ik" *LOL*

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:30

runningkawa schreef:
En dat meeroken de kans heel erg verhoogd is gewoon een feit..is niet anders omdat jij het toevallig leker vind Lachen

http://www.extra-media.nl/nummer27/inde ... roken.html

Misschien interessant om eens door te lezen. Knipoog

Zoals gezegd teken ik de petitie niet omdat ik weet dat de geur al smerig genoeg is en andere mensen wel degelijk kan hinderen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:32

Is wel bewezen hoor Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:34

katiavl schreef:
Is wel bewezen hoor Knipoog

Het gaat erom hoe ze het "bewezen" hebben.
Daar kun je op zijn minst eens over nadenken.
Verder interesseert het me weinig of het wel of niet waar is. Ik val er geen andere mensen mee lastig en voor mezelf heb ik niet tot doel om zo oud mogelijk te worden.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:43

ik teken niet.
en een apart gedeelte maken om te roken zal niet helpen,de rook gaat toch door het hele gebouw heen.
ook vind ik het onzin om tegen niet rokers te gaan zeggen dan ga je toch niet uit,of dan ga je toch ergens anders eten?
en voor astma patienten zal het heel fijn zijn als ook hun weer eens uit zouden kunnen gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:49

Een aantal jaren geleden moest ik naar Parijs voor mijn werk. Ik ging met de Thalys, en de beslissing om te gaan was op heel korte termijn genomen. In die periode waren er nog rokercoupe's in de trein.

Omdat ik op zo korte termijn moest gaan, was de nietrokers volgeboekt, ik moest dus rokers zitten. Heb ik verder geen probleem mee, een enkele cigaret die in mijn buurt opgestoken wordt kan ik best hebben.

Ik zat als enige in de coupe. Helemaal geweldig, ware het niet dat alle rokers die nietrokers zaten allemaal naar mijn coupe kwamen, en daar hun sigaret, pijp, sigaar opstaken, oprookten en weer naar hun plek gingen. Vijf uur lang heb ik in de stank gezeten, had last van mijn ogen en wist op het eind niet meer hoe ik het had. Ergens anders zitten kon niet, alle plekken zijn op naam gereserveerd.
Voor mij een ervaring die ik niet meer wil herhalen.